Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 73 [ 1822 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 73  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

VOLG: The Miracle Pony named Lotje

 
Profiel   

Smee__ schreef
Ik ben al sinds het eerste topic stille meelezer maar ik wilde toch even zeggen wat een gigantische topper ik je vind! <3 Zo lief ook naar de manegekindjes!


Super lief! Dankjewel! <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-09-17 11:23 



 
Profiel   

Nieuwe update:

Na een hele dag geleerd te hebben kon ik niet wachten om weer lekker met Lotje naar buiten te gaan. Ze vind het rondje dat we doen zo leuk! Ze weet inmiddels wanneer we welke kant op gaan.

Helaas zijn haar hoeven echt te lang aan het worden. De smid had ze bij het bekappen langer gelaten zodat ze zonder ijzers kon wennen. Maar door Lotjes platte hoefstand komt ze heel snel overstrekt te staan. Ik vond dat Lotje nu veel te veel struikelde voor 'toeval' en dus laat ik de smid volgende week komen.

Hier twee leuke foto's van de rit! Samen met haar grote vriend <3 .

[ img ]

[ img ]

------------------
Een klein vraagje over planning van de dekens. Ik ben van plan om met een regendeken en onderdekens te werken. Ik heb nu een regendeken liggen en er is een 100 grams en 200 grams onderdeken onderweg. Wanneer moet ik beginnen met dekens op doen? Dit weekend gaat het hier erg veel regenen. Is de regendeken dan al nodig? Ik heb totaal geen herinnering van hoe ik het deed met dekens net voordat Lotje weg ging.

Alvast bedankt voor de tips!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 20:47 



 
Profiel   

Ik deed mijn paard ook altijd een ongevoerde regendeken op met dit weer.
Vond ze echt wel fijn met zulke plensbuien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 21:00 



 
Profiel   

Hier staat ie met een ongevoerde regendeken op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-17 21:47 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie ervaringen. Ik denk dat ik dan ook maar haar ongevoerde regendeken op ga gooien :j .
Helaas zal ze tot morgen avond moeten wachten, ik moet nu eerst mijn verschrikkelijke tentamen zien te overleven :( .

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-17 08:53 



 
Profiel   

Goede morgen allemaal!

Gisteren mijn tweede en laatste herexamen gehad. En ik heb het volgens de prof waarschijnlijk gewoon gehaald! *\o/*

Ik wilde toen ik thuis was meteen naar Lotje, helaas liet het weer dat niet toe. Een regendeken erop gooien kon ook niet meer omdat ze al te nat was. Dus ben ik vanmorgen vroeg voordat ze naar buiten ging door de verschrikkelijke regen gefietst om haar deken erop te doen. En aangezien ik toch niet natter kon worden dan dat ik al was, heb ik maar meteen de stal eigenaar geholpen met de paarden buiten zetten :) .

Vandaag is 9 september en voor Lotje en mij een speciale dag. Want op 09-09-09 (leuk hè), 8 jaar geleden dus, kreeg ik te horen dat Lotje van mij zou zijn! <3

Ik heb nu dus 2 data elk jaar, 9 september en vanaf dit jaar ook 19 augustus! Twee "Lotje is van mij" dagen :') .

Ik had graag mooie dagfotos van haar willen maken, maar de regen hield dat tegen. Toch zijn er enkele schattige foto's gemaakt vanmorgen :) .

Toen ik net zeiknat bij haar op stal kwam:

[ img ]

Snelle foto van haar mooie nieuwe regendeken!

[ img ]

En als laatste een foto van haar nieuwsgierigheid naar de regen <3 .

[ img ]

Dat was het weer! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 08:29 



 
Profiel   

Wat een blij hoofd heb je!!! Ondanks dat je zeiknat van de regen was. Veel geluk gewenst en vooral vele jaren samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 08:45 



 
Profiel   

Fijn dat je tentamens goed zijn gegaan! En wat straal je met Lotje , mooi !

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 09:28 



 
Profiel   

soesie schreef
Wat een blij hoofd heb je!!! Ondanks dat je zeiknat van de regen was. Veel geluk gewenst en vooral vele jaren samen!


Dankjewel! Ik moet eerlijk zeggen, de regen is minder erg als je iets moois aan de andere kant hebt staan wachten. <3

Svadilfari1 schreef
Fijn dat je tentamens goed zijn gegaan! En wat straal je met Lotje , mooi !


Dankjewel! Ik word er elke dag aan herinnerd dat ik gewoon een tweede kans heb om bij Lotje te zijn! Soms als ik wakker wordt dan moet ik even mezelf knijpen. Nu ze hier staat lijkt het allemaal niet gebeurd te zijn, alsof ze nooit weg is geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 13:01 



 
Profiel   

Hey allemaal! Weer een updatje voor de geïnteresseerden :) .

Gisteren is de smid weer geweest. Het was precies 3 weken geleden sinds de eerste keer. Doordat Lotjes hoeven nog te lang waren begon ze erg veel te struikelen en stond ze voor overstrekt. Dit is keurig opgelost en haar hoeven zijn tip top in orde.

Bovendien heb ik goed nieuws; Lotje loopt nu volledig zuiver! Geen stijfheid, geen onregelmatigheid, helemaal niks meer te zien/voelen. *\o/*

Ik hield mijn hart vast of Lotje ooit weer zuiver zou lopen. Toen ze bij mij de eerste keer met pensioen ging, verdween haar kreupelheid na een tijdje op de wei te hebben gestaan. Hierdoor waren normale buitenritten gewoon mogelijk. Ik was zo bang dat Lotje nooit volledig zuiver zou kunnen lopen na al die jaren verder in de bak versleten te hebben. Inmiddels staat ze 3,5 week weer bij mij en doet ze het zo goed! We staan er allemaal verbaasd naar te kijken hoe zij zich gedraagt.

Elke keer na het poetsen gaat ze als een jong paard liggen rollen (ze is nog best lenig := ). Bovendien kan ze zelf naar de wei lopen, lees 'lopen' als ik probeer haar rustig te laten lopen maar Lotje wil enkel in galop naar de wei. :')

Ik hoop dat ze nog heel lang zo vrolijk mag blijven lopen. Dat is het doel!

Hier wat leuke foto's van haar vandaag:

[ img ]

[ img ]

----------------------------------
PS. Ik heb vanmorgen in 1x mijn rijexamen gehaald *\o/* .

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 15:14 



 
Profiel   

Gefeliciteerd! En wat fijn dat het zo goed gaat

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 15:17 



 
Profiel   

Hee ik heb jullie weer gevonden!
Knap stel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 15:52 



 
Profiel   

Mooie dames zijn jullie, gefeliciteerd met je rijexamen! *\%/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 15:53 



 
Profiel   

o ik wordt heeeel blij van jouw topic!
Wat ben jij een topper zeg!
Ik wens je nog heel veel geluk samen met Lotje <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 16:01 



 
Profiel   

Ik volg mee! Wat een leuke pony is het <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 16:06 



 
Profiel   

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Wat leuk om te lezen dat Lotje het zo goed doet bij je! Super dat ze weer zuiver loopt! Volgens mij maakt haar hartje elke dag weer een vreugdesprongetje nu ze weer op haar vertrouwde plekje staat. Fantastisch topic gewoon!!! :-)

Proficiat met je rijexamen!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 17:24 



 
Profiel   

Wat superleuk dat ze bij jou terug is! Echt een ultime droom van mij die denk ik nooit zal uitkomen.. ik ben echt heel blij voor je en wat een leukerd! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 17:26 



 
Profiel   

Irkoontje schreef
Gefeliciteerd! En wat fijn dat het zo goed gaat

Dankjewel! Ik ben ook super blij. Ik had zo gehoopt dat ze gewoon pijnloos in de wei kon staan. Nooit gedacht dat ze echt zuiver zou gaan lopen! *\o/*

LadyKim schreef
Hee ik heb jullie weer gevonden!
Knap stel <3

LadyKim schreef
Mooie dames zijn jullie, gefeliciteerd met je rijexamen! *\%/*

Leuk dat je ons gevonden hebt! Dankjewel!

elliehorses schreef
o ik wordt heeeel blij van jouw topic!
Wat ben jij een topper zeg!
Ik wens je nog heel veel geluk samen met Lotje <3

Aah super leuk! Echt lief dankjewel! <3

LoesMegens schreef
Ik volg mee! Wat een leuke pony is het <3

Leuk dat je ons gaat volgen! Dankjewel! Je zou niet zeggen dat ze 26 is toch? :D

Riel schreef
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Wat leuk om te lezen dat Lotje het zo goed doet bij je! Super dat ze weer zuiver loopt! Volgens mij maakt haar hartje elke dag weer een vreugdesprongetje nu ze weer op haar vertrouwde plekje staat. Fantastisch topic gewoon!!! :-)

Proficiat met je rijexamen!

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Haha je uit precies hoe ik thuis aankwam met het nieuws dat ik geslaagd was! *\o/* Ik ben echt heel blij dat ze weer zuiver loopt. Dat geeft mij toch wel hoop voor de winter!

SavannahNx schreef
Wat superleuk dat ze bij jou terug is! Echt een ultime droom van mij die denk ik nooit zal uitkomen.. ik ben echt heel blij voor je en wat een leukerd! <3

Dankjewel! :o
Heb je ook een pony uit het oog verloren? :(

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wie O wie wil meehelpen shoppen? Lotje heeft een nieuw halster nodig voor in de wei. Het halster die ze eigenlijk had, was de eerste halster die ik in mijn paardencarriere heb gekregen. Het was vroeger het halster die ik bij Laluna (jaaa mijn boktnaampony <3 ) altijd gebruikte. Vervolgens was die voor Lotje. Inmiddels is die zo oud en versleten dat die niet alleen lelijk is geworden :') , maar bovendien ook een beetje versleten is, waardoor Lotje volgens mij een wondje op haar aangezicht heeft gekregen (of ze heeft zich in haar stal gestoten, het is maar een miniem plekje).
En aangezien ik mijzelf wil trakteren op een klein cadeautje voor mijn rijbewijs, heb ik besloten om twee vliegen in 1 klap te krijgen!

Nu kan ik dus niet kiezen tussen deze 3:

1. Halster Horsegear Deluxe. Deze heeft zachte onderstukken achter de oren, onder de neusgedeelte en de bakstukken. Er zit geen halstertouw bij. 9,95 Euro.
[ img ]

2. Halsterset Epplejeck Wham. Deze heeft ook die zachte onderstukken. Deze is incl touw 16.95 euro.
[ img ]

3. Dezelfde als nr 2 maar dan in het roze :D
[ img ]

In eerste instantie ging ik voor de eerste. Die is lekker goedkoop en een mooi blauw kleurtje wat goed op Lotjes voskleur past. Maar toen kwam ik de andere blauwe tegen. Ik vond het opvallende printje wel leuk! En toen zag ik hem ook in het roze en begon ik weer over het blauwe te twijfelen :') .

Wie helpt mij uit deze keuzecrisis? Er moet sowieso een halster komen. Want de vervangende die ze nu heeft, heeft fleece gedeeltes, wat erg nat blijft na het regenen. Dat is niet bepaald handig :') .

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 17:47 



 

Ik denk dat blauw sowieso erg mooi staat bij Lotje :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 17:48 



 
Profiel   

Zelf zou ik gaan voor halster 2. Prachtige ruitjes! Maar als roze je lievelingskleur is kan je uiteraard ook voor optie 3 gaan. Lotje is altijd mooi! :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 17:51 



 
Profiel   

Super nieuws! *\o/*

Ik vind het tweede halster ook het mooist! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 18:24 



 
Profiel   

Ik vind het 2de ook het mooist!

Proficiat met je rijbewijs! Heb je ook punten van uni al?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 18:31 



 
Profiel   

Toch wel die tweede he? Hij is mooier dan de eerste en ik denk ook dat blauw wat beter uitspringt van de voskleur vergeleken met roze. Zal ik die dan maar bestellen? :D


Gigixponys schreef
Ik vind het 2de ook het mooist!

Proficiat met je rijbewijs! Heb je ook punten van uni al?


Ja die heb ik vandaag binnen!
Cel&weefsel heb ik gehaald met een 12/20. Gelukkig! Wat is dat een rotvak :=. Mijn andere herkansing was embryologie. Deze had ik 3 dagen nadat Lotje thuis was. Daar had ik de eerste keer een 9/20 voor en nu weer een 9/20 helaas. Echter vind ik dat niet zo heel erg. Ik heb totaal 54/60 studiepunten en ik mag er volgend jaar 66 opnemen. Dat betekent dat ik zonder consequenties dit vak mag meenemen. Het is mijn lievelings vak en ik heb alle voorwerk al gedaan (samenvattingen ect). Dus ik zou in principe niet eens naar de colleges hoeven te gaan in het geval dat mijn rooster te druk wordt. Het belangrijkste is dat ik Lotje terug heb kunnen halen. Dat ik daarvoor 1 vak niet heb kunnen halen is dan maar zo :) . Ik zou het voor geen goud andersom willen hebben :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 18:36 



 
Profiel   

1ntje niet gehaald is, zeker met deze reden, alsnog heel goed! En dan komt het zeker goed volgend jaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-17 20:20 



 
Profiel   

Wat een fijne update dat ze helemaal zuiver loopt! geef je haar nu ook supplementen?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 07:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 73 [ 1822 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 73  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen