Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Moet mij weer overkomen, filmcamera verdronken!

 
Profiel   

Nou, mijn filmingdays zijn OVER. Hoe dat gekomen is? Ik was eergisteren in de Zoo van Leipzig de reuzenotters aan het filmen, had ik de filmcamera op zo'n statiefje geplaatst van de Action waarvan je de pootjes kan buigen. Dus ik filmen, helt de camera ineens voorover, ineens lost het draaivoetje van de onderzijde van het statiefje... en de zwaartekracht deed de rest. Met volle vaart helemaal beneden in de plomperik tussen de reuzenotters die gelijk kwamen kijken wat daarzo naar beneden kwam suizen. (Ja, mijn filmcamera dus) |( Begint er eentje ook nog vrolijk aan te knabbelen en ik kon mijn camera al als het ware luidkeels om HULP roepen en een groepje kleine duitse kindertjes naast me die vonden het natuurlijk schitterend (ik vond er niks schitterends aan...)

Dus de paniek schoot al beyond MAX de hoogte in en een groepje nederlanders naast mij raadde mij al aan om een verzorger te zoeken die mij kon helpen (ja, pas nadat ik in de souvenirwinkel om hulp had gevraagd...) Na een minuut of 5 kwam al een verzorger aan die met mij in het bassin naar mijn (inmiddels verdwenen!) camera ging zoeken. (Ik boven, en hij met een meisje beneden al wadende in het water) zoekende naar de apparatuur.

Maar niks hoor. Na 5 minuten zoeken gaven ze het al op. Ook aan de kant werd er nog gezocht. Niets. Er is niets van teruggevonden, ook de SD kaart die erin zat met inmiddels 5 uur aan beeldmateriaal van Leipzig, de vakantie waar ik nu van terug ben. Ik ging met filmcamera heen en ging zonder weer terug. Toch gaan ze maandag verder zoeken en bij de receptie heb ik mijn adres achtergelaten en MOCHTEN ze het vinden (OOIT!) dan zouden ze het mij kosteloos opsturen. Maar ik kan nu al zeggen dat de filmcamera zo deudth als een pier is met al dat water erin. De oplader heb ik al 'symbolisch' de kabel doorgesnipt.

Kan je zeggen Bokkers. Zoiets kan aardig je vakantie vernaggelen! ;(
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 20:48 



 
Profiel   

He verdorie HD. Wat een pech heb je. Hoop dat je verder wel een fijne vakantie hebt. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 20:52 



 
Profiel   

He balen man :(:)
Ik kan het me goed voorstellen, ik zou ook een nare vakantie hebben als mijn camera ineens zwemles zou gaan nemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 20:53 



 
Profiel   

Iris82 schreef
He verdorie HD. Wat een pech heb je. Hoop dat je verder wel een fijne vakantie hebt. :)

Heb ongemerkt echt staan te huilen bij de uitgang van de zoo, heb het echter niet al te laten merken... ;( Wég filmmateriaal... ;(

Tigress schreef
He balen man :(:)
Ik kan het me goed voorstellen, ik zou ook een nare vakantie hebben als mijn camera ineens zwemles zou gaan nemen.


Ja, ik weet het. Het was ineens hops. In een split-second ging hij er vandoor. Zo snel dat ik niet kon reageren. En er zaten toch leuke scenes tussen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 20:54 



 
Profiel   

Oei wat zuur joh, aan het eind van je vakantie ineens al je beeldmateriaal foetsie :oo wel een avontuur zo om mee te maken zeg. Hopelijk heb je toch nog een leuke vakantie gehad :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 21:00 



 
Profiel   

Memories schreef
Oei wat zuur joh, aan het eind van je vakantie ineens al je beeldmateriaal foetsie :oo wel een avontuur zo om mee te maken zeg. Hopelijk heb je toch nog een leuke vakantie gehad :(:)

Foto's heb ik wel, maar video. Nee. :( Was echt op de één-na-laatste dag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 21:02 



 
Profiel   

Dat is dan nog een schrale troost :(:) jammer hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 21:23 



 
Profiel   

Maar je hebt wel een sterk verhaal te vertellen en deze vakantie vergeet je niet meer :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 21:26 



 
Profiel   

Oooohhh, ik voel helemaal met je mee!! Mijn telefoon heeft ook een zeemansgraf gekregen en daarop dierbare filpjes weg... had net gezegd dat ik een back up moest maken..
Ik hoop zo met je mee dat hij wel boven water komt en je je sd kaartje terug krijgt...
Ik had de ongelooflijke meevaller dat mijn iphone onder de boot ligt, in het veen en dat hij, toen ik online kwam met mijn ipad, alle foto's doorgezet heeft naar mijn ipad... we zagen ze echt tevoorschijn komen, ongelooflijk.. hij lag toen al een uur in t water...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 21:32 



 
Profiel   

K.t met peren dit zeg! Erg balen. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 21:35 



 
Profiel   

Balen zeg!!
Heb je wel een reisverzekering? Krijg je de films niet mee terug, maar wellicht kan het het leed iets verzachten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 22:07 



 
Profiel   

Simbaa schreef
Balen zeg!!
Heb je wel een reisverzekering? Krijg je de films niet mee terug, maar wellicht kan het het leed iets verzachten.

Geen reisverzekering maar als ze de SD kaart (ooit) terugvinden, sturen ze die gelijk op...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 22:20 



 
Profiel   

Ontzettend klote.
Ik gebruik altijd elke dag een nieuw sd-kaartje. Ik raad je dat echt aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-09-17 22:31 



 
Profiel   

Nabster schreef
Ontzettend klote.
Ik gebruik altijd elke dag een nieuw sd-kaartje. Ik raad je dat echt aan.

Goeie tip! Onthoudt ik voor de volgende keer! +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 08:01 



 
Profiel   

Heb ik ook jaren terug gehad gelukkig. Halverwege de. Vakantie en ik had een keer een SD kaart al gewisseld dus wel een deel van de materiaal nog. Ik baal er nog van als ik eraan denk.

Hopelijk. Vinden ze het SD kaart.. denk dat je dan al veel blijer bent de camera is te vervangen beeldmateriaal niet.

Sindsdien gebruik ik ook meerdere kaartjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 08:08 



 
Profiel   

CoonArt schreef
Nabster schreef
Ontzettend klote.
Ik gebruik altijd elke dag een nieuw sd-kaartje. Ik raad je dat echt aan.

Goeie tip! Onthoudt ik voor de volgende keer! +:)+



Ik berg mijn gebruikte kaartjes op in een kluisje daarna, oud draag ze zelfs op mijn lijf als het niet anders kan. Mijn foto's zijn belangrijk voor me, moet er niet aan denken ze kwijt te raken. Ik hen een mapje gekocht op eBay waar er acht tegelijk in kunnen. Als ik op vakantie ga neem ik een laptop mee, wat ik ze ook alvast op over zet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 11:10 



 
Profiel   

Een SD kaart kan best wat hebben dus als ze die vinden is de kans groot dat de beelden niet verloren zijn gegaan. Ik investeer zelf altijd flink in statieven, voor geen goud dat ik mijn dure apparatuur op zo'n goedkoop luciferhoutje monteer. Voor de toekomst is dat echt mijn tip, investeer in een goed statief, goedkoop is duurkoop in dit geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 11:52 



 
Profiel   

Wat zal jij balen zeg! Ik zag laatst op FB een bericht van -ik denk- een dierentuin of pretpark die een vijver/bassin hadden gerepareerd en daarbij een camera vonden. Die deed het niet meer maar het SDkaartje nog wel. Hoop dat ze jouw camera ook vinden en dat het SDkaartje het dan ook nog doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 12:05 



 
Profiel   

Atleast you have the pictures. En daar gaat het toch ook een beetje om, nietwaar? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 13:28 



 
Profiel   

Tazzey schreef
Een SD kaart kan best wat hebben dus als ze die vinden is de kans groot dat de beelden niet verloren zijn gegaan. Ik investeer zelf altijd flink in statieven, voor geen goud dat ik mijn dure apparatuur op zo'n goedkoop luciferhoutje monteer. Voor de toekomst is dat echt mijn tip, investeer in een goed statief, goedkoop is duurkoop in dit geval.

Ik had er toch eerder succes mee, vond het wel betrouwbaar. Maar kijk wat er gebeurt... ;( Ik vertrouw die krengen van de Action niet meer.

[ img ]
(Zonder de foon en klem)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 13:31 



 

Tja die statiefjes van de action zijn ook zo klein en fragiel en daardoor met gewicht dus instabiel... alles wat je kan ombuigen terwijl er ook nog gewicht op moet kunnen moet je niet willen!

Maakt het alleen niet minder zuur natuurlijk, ik snap dat je daar flink de balen van hebt :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 13:33 



 
Profiel   

CoonArt schreef
Atleast you have the pictures. En daar gaat het toch ook een beetje om, nietwaar? :)


Blijft gewoon ontzettend balen hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 13:33 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Tja die statiefjes van de action zijn ook zo klein en fragiel en daardoor met gewicht dus instabiel... alles wat je kan ombuigen terwijl er ook nog gewicht op moet kunnen moet je niet willen!

Maakt het alleen niet minder zuur natuurlijk, ik snap dat je daar flink de balen van hebt :(

En dan nog te bedenken dat ik er speciaal DVD's voor had gekocht. Naja, kan ik weer voor wat anders gebruiken. MP3's anyone? :( :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-09-17 13:34 



 
Profiel   

UPDATE! Camera is uiteindelijk gevonden, en ja hoor! Zo deadt als een pierewaaier. SD kaart leeft nog, en ze zullen deze zsm opsturen van duitsland naar nederland per post! Of zoals ze het hadden omschreven: Die ist restlos hinüber. Oftewel hartstikke kaduuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 19:00 



 
Profiel   

Super balen van je camera, maar gelukkig heb je je beelden nu weer terug!
Ben wel heel benieuwd naar de laatste paar seconden die de camera heeft vastgelegd :=
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 21:23 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 47 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen