Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Help! Nederlands pakket samenstellen

 
Profiel   

Hallo lieve bokkers,

Wellicht dat jullie mij kunnen helpen.
Ik heb een tijdje geleden een jongen ontmoet tijdens het gamen (Overwatch) en sindsdien spelen we eigenlijk heel veel samen en zijn we vrienden geworden. We hebben besloten elkaar nu een pakket toe te sturen met typische snoepjes en lekkernijen uit onze landen.
Hij stuurt mij dus een pakket uit Kroatie en ik stuur een pakket met typische Nederlandse dingen.

Nu zoek ik een beetje inspiratie met wat ik zal sturen.
Ik wilde sowieso een zakje kruidnoten en truffelkruinoten erin doen, uiteraard stroopwafels en een zakje drop. Maar wat kan ik er nog meer bij doen? Iemand tips?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:37 



 

Je zou er sowieso een recept voor bitterballen bij kunnen doen, kwam laatst een hele leuke tegen, hier tussen de plaatjes:
https://stuffdutchpeoplelike.com/produc ... eople-eat/

Een zak erwtensoep van Unox is ook leuk, brabantse worstenbroodjes, fries suikerbrood, een pak grootmoeders pannekoekenmix (of poffertjesmix), speculaasjes, roggebrood, een pot rolmopsen, rookworsten, roze koeken


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-09-17 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:41 



 
Profiel   

oehh 2 van die delfsblauwe popjes.. die elkaar kussen weet je wel
(geen lekkernij maar wel heel typisch

afbeelding opgezocht
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:43 



 
Profiel   

iets van Unox, klompjes, een mini kaasje, tulpenbollen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:44 



 
Profiel   

Hagelslag is typisch nederlands ook. Net als rookworst. Potje boerenkool erin doen ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:44 



 
Profiel   

Hagelslag inderdaad. En pindakaas!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:45 



 
Profiel   

Hagelslag, schuimblokjes, kaneelstok, chocolade letter, taaitaai, stroopsoldaatjes

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:46 



 

Tony's chocolony's :j En eierwafels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:46 



 
Profiel   

- Hagelslag
- boterbabbellaars
- streekproducten zoals hier arnhemsemeisjes
- speculaas
- bitterkoekjes
- bokkenpootjes
- gevulde koeken
- roze koeken
- kruidkoek
- kokosbrood
- muisjes
- ontbijtkoek
- roggebrood

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:47 



 
Profiel   

Moet wel goed blijven onderweg. Zie een zak erwtensoep voorbij komen, is een blik veiliger. Cjocoletters en repen kunnen smelten onderweg. /3


Laatst bijgewerkt door karuna op 13-09-17 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:47 



 
Profiel   

Oranjebitter, advocaat, drop, koetjesrepen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:48 



 
Profiel   

Reuzenmergpijpjes en gevulde koeken doen het altijd heel goed bij mijn vriend (en verrassend genoeg ook Nederlandse mayonnaise, echte Zaanse, maar of dat zo'n goed idee is :+). Oranjekoek doet het ook goed, Nederlandser dan dat kan bijna niet :).
Verder zou ik het toch houden bij koek en snoep en eventueel vacuum verpakte zuivel- en vleesproducten die al voorgekookt zijn. Toen ik laatst vanuit Nederland via DHL een pakket naar mijn vriend stuurde stond er op de richtlijnen dat er absoluut geen bederfelijke dingen in het pakket mochten zitten (toen zaten die twee hema-worsen er stiekem al in en die zijn ook gewoon prima aangekomen), maar er is een kans dat het in beslag wordt genomen als het pakket wel opengemaakt wordt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:51 



 
Profiel   

Van die biggetjssnoepjes van Katja. Daar was mijn Canadese vriendin altijd helemaal dol op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:51 



 
Profiel   

Jullie zijn geweldig! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:51 



 
Profiel   

Inujojo schreef
Reuzenmergpijpjes en gevulde koeken doen het altijd heel goed bij mijn vriend (en verrassend genoeg ook Nederlandse mayonnaise, echte Zaanse, maar of dat zo'n goed idee is :+). Oranjekoek doet het ook goed, Nederlandser dan dat kan bijna niet :).
Verder zou ik het toch houden bij koek en snoep en eventueel vacuum verpakte zuivel- en vleesproducten die al voorgekookt zijn. Toen ik laatst vanuit Nederland via DHL een pakket naar mijn vriend stuurde stond er op de richtlijnen dat er absoluut geen bederfelijke dingen in het pakket mochten zitten (toen zaten die twee hema-worsen er stiekem al in en die zijn ook gewoon prima aangekomen), maar er is een kans dat het in beslag wordt genomen als het pakket wel opengemaakt wordt.


Maar een unox-rookworst kan toch wel? Die is niet bederfelijk en netjes verpakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 14:54 



 
Profiel   

Kijk ook even naar wat mág TS. Sommige landen kunnen moeilijk doen m.b.t bepaalde levensmiddelen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 15:00 



 
Profiel   

Duivenkater :D is iets typisch Zaans volgens mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 15:11 



 
Profiel   

Stroopwafels :)). En het schijnt dat drop ook iets 'Nederlands' is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 15:13 



 
Profiel   

jodenkoeken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 15:18 



 
Profiel   

Dat ligt eraan waar de jongen woont :+ In Scandinavie en dan vooral Finland eten ze nog meer drop dan hier ;)
Mijn vriend is buitenlands en een grote hit zijn kruidnoten, stroopwafels en bitterballen/kroket. Veel meer heb ik hem ook nog niet laten proeven om eerlijk te zijn! Past vaak niet mee in de bagage. Dingen als pindakaas en speculaas (onder een andere naam dan wel) verkopen ze echt overal ter wereld wel dus dat zou zonde zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 15:43 



 
Profiel   

Piekosjj schreef
Dat ligt eraan waar de jongen woont :+ In Scandinavie en dan vooral Finland eten ze nog meer drop dan hier ;)
Mijn vriend is buitenlands en een grote hit zijn kruidnoten, stroopwafels en bitterballen/kroket. Veel meer heb ik hem ook nog niet laten proeven om eerlijk te zijn! Past vaak niet mee in de bagage. Dingen als pindakaas en speculaas (onder een andere naam dan wel) verkopen ze echt overal ter wereld wel dus dat zou zonde zijn.


Kroatie! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 15:56 



 
Profiel   

Salmiakballen!
Mijn Engelse zwager dacht dat we hem voor de gek hielden toen hij dat moest proeven van ons, zo raar vond hij het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 15:57 



 
Profiel   

Niene87 schreef
oehh 2 van die delfsblauwe popjes.. die elkaar kussen weet je wel
(geen lekkernij maar wel heel typisch

afbeelding opgezocht
[ [url=m/k2RfRM.jpg]Afbeelding[/url] ]


Lijkt me dat dat ook als hint opgepakte kan worden :')

Wij kregen in Australie toen we het nog niet daar gevonden hadden hagelslag, stroopwafels, drop, peperkoek en fatsoenlijke chocolade :+

Edit: Ja rookworst :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 16:01 



 
Profiel   

Boterkoek of stroopwafels! Zeker dat eerste mis ik zo erg, en ik zit maar in Belgie :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 20:03 



 
Profiel   

Koffiehopjes!
Wat ik het meeste mis uit NL (ik zit nu in het buitenland voor stage) is toch echt wel een boterham met kaas, maar goed dat zal je niet zomaar op kunnen sturen xD
Verder heb je ook van die friese Dumkes ofzo, die had ik meegekregen van familie en die smaakten echt heel goed
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-09-17 20:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 37 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen