Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 44 van de 329 [ 8218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 329  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

de eetbare tuin vervolg

 
Profiel   

Storm viel hier ook best mee, alleen vond die ene boom het toch net te veel, had hem dan ook niet in tuin verwacht. NOu ja, hij is opgeruimd... en ze zijn net noodherstel aan schuurdak wezen doen, experts moeten nog komen voor inboedel schade Rommel. Heb dus nu andere vorm van tuinieren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 13:25 



 
Profiel   

:(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 13:40 



 
Profiel   

Jeetje Sjolvir, dat is schrikken! Veel schade?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-09-17 21:49 



 
Profiel   

Nou, heel fijn dus... alles wat in tuin stond is dus NIET verzekerd als er boom op valt, had het in de schuur gestaan en was het geplet dan wel.
Dus mijn platte tuinmeubels, etalagaire, bloempotten, tuin beesten, tuin schilderijen, vogelhuisjes etc. worden niet uitbetaald door mijn verzekering.
Moet nu dus de gemeente aansprakelijk gaan stellen (is monumentale boom, waar verder niemand aan mag komen), dus komt er vermoedelijk op neer dat ik nada noppes krijg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 15:04 



 
Profiel   

Oh dat is echt *** zeg :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 15:19 



 
Profiel   

Dat is krom zeg! Ik hoop dat de gemeente over de brug komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 17:58 



 

Lekker dan -O-

[ img ]

De eerste dingen uit de tuin geplukt , nog even wat aardbeien eruit trekken dan kan alles gevlakt worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 18:01 



 
Profiel   

Zou wel proberen gemeente aansprakelijk te stellen nee heb je en ja kan je krijgen.

[ img ]
Andijvie die het erg goed met links op het hoekje nog wat bloemkool planten.
[ img ]
Begin toch langzaam aan wat kaler te worden.
[ img ]
En weer een lading bieten geoogst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 19:03 



 
Profiel   

Wat balen Sjolvir!!

Marcella wat mag jij trots zijn op je tuin. Kijk je wel eens fotos terug van het begin en geef je jezelf dan een schouderklopje? :D want dat mag hoor!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 20:32 



 
Profiel   

Ja poosje terug zat ik nog te kijken van hoe het was eigenlijk onvoorstelbaar en weet nog goed dat een heel hoop mensen zeiden dat het niks zou worden dit jaar. :oo Heb in ieder geval tegendeel bewezen maar zal ook wel komen door het koppige drentse kant (wat soms ook een nadeel kan zijn := ), maar de vriezer zit al behoorlijk vol in ieder geval. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 21:10 



 

Was niet meer dan een lap onkruid met een knetter harde grond toch? :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 21:16 



 
Profiel   

[ img ]
Net plastic eraf.
[ img ]
Paar dagen later.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-09-17 21:20 



 

Zijn er eventueel plantjes die je nu nog in een mini serre kunt planten?

Sjolvir: Wat ongelofelijk zuur zeg :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 13:59 



 
Profiel   

Sla en heb ooit in een papemmertje worteltjes gedaan en nog gelukt ook, maar die moeten wel heel veel water hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 16:30 



 

Ik heb nu in een pot een paprika plantje staan. Had dat in huis gezet want mijn serre was niet hoog genoeg. Is een plantje van 50 centimeter geworden met 1 paprika aan! Die hangt er nu al 2 maand en begint nu wat rood te worden. Dus ik probeer zowat alles in potjes in huis te kweken :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 16:32 



 
Profiel   

Kan trouwens ook merken dat andijvie juist weer heel blij is met de regen die gaat hard op het moment. :=

Heb trouwens een smoothiemaker gekocht bij de Lidl en gelijk uitgeprobeerd met eigen druiven, peer en een manderijn (de laatste is gekocht). :9 Dus kan volgend jaar mijn lol op met de bramen, peren, frambozen, aardbeien en druiven. *\o/* :9 :9

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 16:47 



 
Profiel   

Al een tijdje stil hier!

Ik vroeg mij af of iemand hier aardbeien in de kas heeft staan? Ik ben het van plan aangezien ik ruimte overhoud. Komend jaar geen zin om zoveel tomaten op te kweken, te dieven en op te binden. Dus ik ga de aardbeien naar de kas verplaatsen. Ik ben vooral benieuwd of dit dan ook beter gaat en of ze lekkerder worden :).

Binnenkort nog een bak leegscheppen en het aarde van de tomatenplanten in de bak doen. Daarna knoflook en uitjes planten. Het eerste voor het nieuwe seizoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 10:42 



 
Profiel   

Meeste is hier al klaar augurken plant ging dood door slechte weer bietjes zijn geoogst. Heb alleen nog venkel staan en knoflook. Alleen de aardbei houd er zin in en bloeid weer vollop :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 11:49 



 
Profiel   

ik wil volgend jaar mijn achtertuin aanpassen en wil er dan een vierkante meter moestuintje in plaatsen. hoop zo dat dat gaat lukken. heb geen groene vingers en kan soms ineens bedenken dat ik nog wat water moet geven enzo....maar las het betekent dat ik mezelf van wat dingen kan voorzien, scheelt dat ook weer op de boodschappen. jullie zijn volgens mij allemaal veel verder qua (moestuin)tuinieren, dus hoop tzt veel tips hier te kunnen halen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 11:52 



 
Profiel   

mijn moestuinbak is bijna leeg, er staat alleen nog knoflook in en snijbiet, de snijbiet smaakt nog steeds heerlijk dus daar eten we nog geregeld van , de knoflook was ik helemaal vergeten, ze kwamen net weer boven toen ik de komkommerplanten rooide, haha de laatste komkommers liggen in de groentelade van de koelkast, drie nog en dan is het gebeurt met de pret:) voor ons betekend dat de bak weer vullen met paardenmest en laten liggen tot het voorjaar
zoals op de foto te zien is, is de grond flink gezakt

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 12:04 



 
Profiel   

Mag ik vragen of je de paardenmest direct erin doet? Dus niet gemengd met iets anders? Ik ga in het voorjaar mijn moestuinbakken vullen en dat met de mest klinkt wel heel goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 12:11 



 
Profiel   

Ceetje_bokt schreef
Mag ik vragen of je de paardenmest direct erin doet? Dus niet gemengd met iets anders? Ik ga in het voorjaar mijn moestuinbakken vullen en dat met de mest klinkt wel heel goed.

ik heb in het vroege voorjaar de bak gevuld met eerst de hele mesthoop, tussendoor wat kalk gestrooid en toen de composthoop erbovenop, heeft erg goed gewerkt vind ik, maar is behoorlijk ingezakt dus nu weer bijvullen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 12:14 



 
Profiel   

Dank je. Ik heb geen mest bij huis, dus zou een stuk verderop bij buren moeten gaan halen met de kruiwagen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 12:32 



 
Profiel   

Hier moest ineens de druif die thuis stond weg en kon dus kiezen of druivenplant weggooien of mijn pergola bouwen en op de tuin zetten. Heb dus voor het laatste gekozen aangezien ik het zonde vond van de druif. Dus ben druk aan het bouwen en moet nu alleen nog de laatste 2 plankjes bovenop bevestigen. Zal straks eens kijken voor een foto maken als het af is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 14:53 



 
Profiel   

Wie heeft er nog wat in de kas staan en kan er nog wat geplant worden?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-17 11:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 44 van de 329 [ 8218 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 ... 329  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen