Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

De andere kunstjes van een Lichte Tour paard

 
Profiel   

Hallo Bokkers,

Sommige van jullie zullen ons misschien kennen van onze dressuurtopics. De 'normale' dressuur is alleen niet de enige vorm van dressuur waarin mijn topper zijn beste beentje voor zet. Zo lang ik Busted heb wissel ik het rijden al af met grondwerk en vrijheidsdressuur. Hier genieten we allebei ontzettend van!

Onlangs is het me (eindelijk) gelukt om Busted op commando te leren liggen. Dit leren heeft héél lang geduurd. Busted vindt oefeningen naar de grond toe vrij spannend. Daarom heb ik het liggen compleet uit natuurlijk gedrag in alle vrijheid aangeleerd. Twee weken terug viel het kwartje, wat als een behoorlijke overwinning voelt!

Vanavond was mijn zusje mee en ze heeft een paar mooie foto's geschoten! Sommige heb ik in zwart wit gezet vanwege het moeilijke licht en kleur. Ik ben er behoorlijk blij mee en ik wil ze daarom graag met jullie delen!

[ img ]
1. Liggen

[ img ]
2. Jambette

[ img ]
3. Klassieke buiging

[ img ]
4. Even tussendoor met de zweep spelen

[ img ]
5. Compliment

[ img ]
6. Spagaat

[ img ]
7. Steigeren

[ img ]
8. Nog een keer

[ img ]
9. Spaanse pas

[ img ]
10. En nog een mooie als afsluiter <3

Bedankt voor het kijken! Deze foto's weergeven zeker niet ons hele repertoire.
Voel je vrij om een leuke reactie of vragen achter te laten!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 22:12 



 
Profiel   

Super leuke foto's!
Leuk om te zien dat je met een lichte tour paard ook lekker op een andere manier bezig bent :)

En wat een knapperd met een prachtige hals zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 22:28 



 
Profiel   

Wat leuk om te zien, en idd ook leuk om te zien dat jullie nog hele andere dingen doen samen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 07:52 



 
Profiel   

ilaan schreef
Super leuke foto's!
Leuk om te zien dat je met een lichte tour paard ook lekker op een andere manier bezig bent :)

En wat een knapperd met een prachtige hals zeg!


Dankjewel! Afwisseling is zo belangrijk en we hebben er allebei heel veel lol in!


Elisa2 schreef
Wat leuk om te zien, en idd ook leuk om te zien dat jullie nog hele andere dingen doen samen.


Dankjewel!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 13:41 



 
Profiel   

ziet er leuk uit!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 13:45 



 
Profiel   

Wat leuk!! Knap zeg. Je kan hem ook spaanse pas leren en op een blok staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 13:50 



 
Profiel   

jonneke1981 schreef
ziet er leuk uit!!


Dankjewel!


Suzanne F. schreef
Wat leuk!! Knap zeg. Je kan hem ook spaanse pas leren en op een blok staan.


Dankjewel!! Dat kan hij allebei toevallig ook al ja!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 16:53 



 
Profiel   

Wat leuk zeg, wat ziet hij er goed uit! Ik heb nog voor hem gezorgd toen hij veulentje was :-). Fijn dat het zo goed met hem gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 17:06 



 
Profiel   

melrovers schreef
Wat leuk zeg, wat ziet hij er goed uit! Ik heb nog voor hem gezorgd toen hij veulentje was :-). Fijn dat het zo goed met hem gaat!


Dankjewel! En wat leuk zeg!! Heb je misschien nog foto's van die tijd? Ik heb maar 2 veulenfotos van hem. Zie ook dat je een stad verderop woont. Mocht je het leuk vinden om eens langs te komen dan mag dat altijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 19:51 



 
Profiel   

Pfoe ergens moeten we nog wel foto's hebben, ik geloof dat je met mijn dochter Lisa al wel eens contact hebt gehad. Ik zou alleen zo even niet weten waar ik de foto's moet zoeken, we zijn in die paar jaar al een paar keer verhuisd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 19:53 



 
Profiel   

melrovers schreef
Pfoe ergens moeten we nog wel foto's hebben, ik geloof dat je met mijn dochter Lisa al wel eens contact hebt gehad. Ik zou alleen zo even niet weten waar ik de foto's moet zoeken, we zijn in die paar jaar al een paar keer verhuisd.


Oh echt? Dat zou kunnen, maar dat kan ik me niet echt herinneren :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-17 19:55 



 
Profiel   

Wat een heerlijke foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-17 15:39 



 
Profiel   

MarChak schreef
Wat een heerlijke foto's!


Dankjewel Marja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-17 16:52 



 
Profiel   

Wat een superleuke foto's! Heel knap paard ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-17 17:00 



 
Profiel   

lisaxrobby schreef
Wat een superleuke foto's! Heel knap paard ook.


Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-17 17:39 



 
Profiel   

Heel tof Lotte!
Als eenmaal het kwartje valt gaat het snel hè.
Mocht je het leuk vinden kunnen we misschien af en toe eens samen trainen, vinden onze jongens ook leuk denk ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 08:35 



 
Profiel   

Wat gaaf zeg ! _/-\o_
Ik denk dat die oefeningen (rek en strek) hem ook van pas komen bij de dressuur ?

Het valt me op dat je paard en behoorlijk''natuurlijk'' uitziet voor een LT paard (geen ijzers ,lange staart en fetlokken),is dat een bewuste keuze ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 08:43 



 
Profiel   

Knapperd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 08:56 



 
Profiel   

xTammyy schreef
Heel tof Lotte!
Als eenmaal het kwartje valt gaat het snel hè.
Mocht je het leuk vinden kunnen we misschien af en toe eens samen trainen, vinden onze jongens ook leuk denk ik :)


Dankje Tamara! Ja dat kunnen we zeker doen, vorige keer waren ze behoorlijk verliefd op elkaar :D

KahluaB schreef
Wat gaaf zeg ! _/-\o_
Ik denk dat die oefeningen (rek en strek) hem ook van pas komen bij de dressuur ?

Het valt me op dat je paard en behoorlijk''natuurlijk'' uitziet voor een LT paard (geen ijzers ,lange staart en fetlokken),is dat een bewuste keuze ?


Ja hij leert heel makkelijk en denkt heel goed mee! klopt hij heeft prachtige gezonde hoeven, vind het zonde om daar ijzers onder te laten timmeren. En manen staart en vetlokken heeft hij natuurlijk niet voor niets. Soms pak ik de schaar en werk ik het wat bij. Voor wedstrijden toiletteer ik hem altijd netjes en dan valt het eigenlijk niet op. Ik kies er inderdaad wel bewust voor zo au naturel, stukje paardenwelzijn en omdat ik me er ook niet echt aan stoor :j

[ img ]
Zo ziet hij er opgedirkt uit, best een verschil :P

Alja schreef
Knapperd!

Ja en dat weet hij ook *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 12:46 



 
Profiel   

Erg leuk! Ik wil ook af en toe wel eens wat anders doen maar moet me wat meer verdiepen in hoe je bepaalde dingen aanleert, gewoon alleen basis. En hoe kom je eigenlijk aan een betrouwbaar blok waar een paard van 1.76 veilig op kan staan? En wat kost dat? Volgens mij zou die van ons dat best leuk vinden, zeker als hij dan een wortel krijgt (dan komt hij er waarschijnlijk niet meer af :D ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 13:20 



 
Profiel   

Martie schreef
Erg leuk! Ik wil ook af en toe wel eens wat anders doen maar moet me wat meer verdiepen in hoe je bepaalde dingen aanleert, gewoon alleen basis. En hoe kom je eigenlijk aan een betrouwbaar blok waar een paard van 1.76 veilig op kan staan? En wat kost dat? Volgens mij zou die van ons dat best leuk vinden, zeker als hij dan een wortel krijgt (dan komt hij er waarschijnlijk niet meer af :D ).


Dankjewel! Ik kan het zeker aanraden. Mijn blok heeft mijn vader voor me gemaakt van een gebruikte kabelhaspel, speeltuintegels (antislip) en extra verstevigd met stukken houten balk. Dat houdt prima!
Ik weet dat er ook echte vrijheidsdressuurblokken te koop zijn, weet alleen even niet zo snel hoe veel ze kosten. Paarden vinden het eigenlijk altijd wel een leuk kunstje! Als ze het snappen trekken ze er vaak zelf naartoe :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 14:47 



 
Profiel   

Leuk om te zien, en fijn die afwisseling! :j _/-\o_

Ik heb een jonge quarter (vandaag 17 maanden :D ) en wil als ze straks wat ouder is ook beginnen met vrijheidsdressuur. Ik ben alleen van steigeren niet zo'n fan, omdat ze dat "tegen" je kunnen gebruiken. Maar wil haar zeker de andere dingen leren. Helemaal omdat ik er dan nog niet op mag, maar wel de band tussen ons wil versterken en haar lekker mentaal bezig te houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 14:51 



 
Profiel   

Gimme_Spurs schreef
Leuk om te zien, en fijn die afwisseling! :j _/-\o_

Ik heb een jonge quarter (vandaag 17 maanden :D ) en wil als ze straks wat ouder is ook beginnen met vrijheidsdressuur. Ik ben alleen van steigeren niet zo'n fan, omdat ze dat "tegen" je kunnen gebruiken. Maar wil haar zeker de andere dingen leren. Helemaal omdat ik er dan nog niet op mag, maar wel de band tussen ons wil versterken en haar lekker mentaal bezig te houden.


Dankjewel! wat leuk dat je het t.z.t. ook wil oppakken!
Qua steigeren heb ik je mening lang gedeeld, maar op een gegeven moment waren wij zo ver in het leerproces dat ik het vertrouwen had dat ik hem de oefening veilig aan kon leren. Dit is ook gelukt en hij zal daarom ook alleen de oefening uitvoeren op commando terwijl hij een veilige afstand van mij bewaart.
Misbruik maken van zijn kracht tegen mensen ligt daarbij ook niet in de aard van mijn paard, dat scheelt ook al!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-09-17 19:41 



 
Profiel   

Even een update, inmiddels zijn we alweer een stap verder in het liggen. Het platliggen is goed bevestigd. Volgende stap: leren zitten :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 09:25 



 
Profiel   

Haha, ben net bezig onze hond ook het platliggen te leren.
Hoe doe je dat eigenlijk bij een paard?
De mijne kan ik niet eens dichtbij komen als ze ligt (na het rollen, zie haar verder nooit liggen), dan komt ze meteen in de benen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 04:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 28 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen