Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 146 van de 505 [ 12610 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149 ... 505  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Het bokt vegetariërs en veganistentopic

 
Profiel   

Azmay schreef
Kan me er echt geen voorstelling bij maken :')

Eigenlijk gewoon een klassieke driekazenpizza maar dan zonder de plas vet die ik me er van herinner := Oja en zonder de buikpijn achteraf. Smaakte echt heerlijk :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 13:33 



 
Profiel   

Tosti met sambal. Maakt het meteen pittiger en hartiger dus misschien komt dan de oude kaas smaak ook een beetje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 19:10 



 
Profiel   

Ik zou voor lasagne eerder een lekker cashewnoten kaassausje maken. Vind violife kaas wel lekker voor over pizza als ik trek heb in een vette bek, maar verder zijn de meeste kaasvervangers maar mwah..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 20:13 



 
Profiel   

Die violfe ook eens proberen dan naar
Wilmersburger daar heb ik een nare overheersende nasmaak bij

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 07:03 



 
Profiel   

Ben ik toch niet de enige die Willemsburger te jong vind! Ik hou ook alleen van oude kaas, hoe ouder hoe beter, kan me niet genoeg brokkelen, en doorgroeid met schimmel is nog lekkerder :')
Die nep-kazen zijn het voor mij allemaal net niet.
Maar ik moet zeggen dat de zelfgemaakte cheddar aardig in de buurt komt, zeker voor op tosti's vind ik dat een prima alternatief. Het recept heb ik hier al eens geplaatst. Heeft iemand em al eens getest?

Lasagne, daar roer ik altijd wat edelgist doorheen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 09:48 



 
Profiel   

8nnemiek, waarschijnlijk heb ik hem ergens opgeschreven in de categorie "moet ik écht nog een keer maken" :=
In dezelfde stijl dat ik al 2 maanden een zak tarwegluten heb en nog steeds geen seitan :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 10:38 



 
Profiel   

Ik ontdekte net dat royco tomaat suprême niet vega is ! Niet meer kopen dus. Waarom zit daar nu rundsvleesextract in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 10:52 



 
Profiel   

Ja dat vraag ik me ook wel eens af := of kippenbouillon in groentensoep ofzo. Hallo, het is GROENTENsoep :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 10:57 



 
Profiel   

Ja precies. Ik moet zeggen dat ik er meestal niet naar vraag op restaurant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 10:58 



 
Profiel   

In een restaurant weten ze vaak ook niet precies wat ze verkopen heb ik soms het idee.
En dan bedoel ik niet eens dat restaurant waar ik vroeg naar vegetarisch en de reactie kreeg 'ja, we hebbeb ook vis :') '
Maar ik gok dat heel veel van de kaas die in restaurants als vegetarisch verkocht wordt gewoon nog stremsel bevat..

Ik erger me vooral vaak aan de gelatine die overal in wordt gestopt. Dan heb je gewoon een perfect vegetarisch of veganistisch snoepje/toetje/bamiblok en dan moet daar weer gelatine bij :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 11:17 



 
Profiel   

Ja he := Er is ook een maaltijdsalade bij de AH, 99.9% vegan, alleen in de dressing zit melkaroma _-:( Why!? Het is een salade met zoete aardappel en nog allerlei lekkere dingen, zo irritant...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 11:21 



 
Profiel   

Dat had ik laatst met de koffie- en hazelnootpepernoten van Bolletje. Alles vegan, tot het laatste ingrediënt: 'Aroma (bevat melk)' :roll: Zo stom...

Bijenwas is ook zo'n stomme. Alleen maar voor een beetje glans :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 11:24 



 
Profiel   

Alsof melk zo lekker ruikt :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 11:26 



 
Profiel   

Wat dat betreft maak ik het mezelf dan wel weer makkelijk en dat scheelt dan ook weer dat ik geen veganist ben maar plantaardig eet.
Ik streef naar 99% plantaardig dus als er in mijn favo vegaballen of iets anders 1 a 2 procent dierlijk zit lig ik daar niet wakker van. Al vind ik zonder wel prettiger en zit ik vrij veel op 100% plantaardig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 11:32 



 
Profiel   

8nnemiek schreef
Ben ik toch niet de enige die Willemsburger te jong vind! Ik hou ook alleen van oude kaas, hoe ouder hoe beter, kan me niet genoeg brokkelen, en doorgroeid met schimmel is nog lekkerder :')
Die nep-kazen zijn het voor mij allemaal net niet.
Maar ik moet zeggen dat de zelfgemaakte cheddar aardig in de buurt komt, zeker voor op tosti's vind ik dat een prima alternatief. Het recept heb ik hier al eens geplaatst. Heeft iemand em al eens getest?

Lasagne, daar roer ik altijd wat edelgist doorheen.

Heb je no - muh al een keer geprobeerd? Schijnt echt een topper te zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 11:35 



 
Profiel   

Zonder er een anti-verhaal van te maken, hebben degenen in dit topic die wel kaas eten de Keuringsdienst van de week gekeken? Ging over kaas. https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van- ... KN_1692967
Nogmaals, ik wil niet de preachy vegan uithangen :D echt niet. Maar ik heb gewoon het idee dat er erg veel ontwetendheid heerst over het onderwerp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 14:04 



 
Profiel   

Magrathea schreef
Zonder er een anti-verhaal van te maken, hebben degenen in dit topic die wel kaas eten de Keuringsdienst van de week gekeken? Ging over kaas. https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van- ... KN_1692967
Nogmaals, ik wil niet de preachy vegan uithangen :D echt niet. Maar ik heb gewoon het idee dat er erg veel ontwetendheid heerst over het onderwerp.


Als vegetarier neem je toch al voor lief dat de haantjes en stiertjes toch geslacht worden. Ik denk ook dat de meeste wel weten dat er vrijwel geen echt vegetarische kaas is en dat is een keuze.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 14:07 



 
Profiel   

Azmay schreef
Magrathea schreef
Zonder er een anti-verhaal van te maken, hebben degenen in dit topic die wel kaas eten de Keuringsdienst van de week gekeken? Ging over kaas. https://www.npo3.nl/keuringsdienst-van- ... KN_1692967
Nogmaals, ik wil niet de preachy vegan uithangen :D echt niet. Maar ik heb gewoon het idee dat er erg veel ontwetendheid heerst over het onderwerp.


Als vegetarier neem je toch al voor lief dat de haantjes en stiertjes toch geslacht worden. Ik denk ook dat de meeste wel weten dat er vrijwel geen echt vegetarische kaas is en dat is een keuze.

Nou daar sta je dus versteld van. Ik ben ook jaren vegetariër geweest en heb er totaal niet bij stil gestaan dat dat allemaal niet vanzelf gaat. Het is gewoon niet iets wat algemeen bekend is en wat op basisscholen onderwezen wordt, om maar iets te noemen

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 14:36 



 
Profiel   

Vind het knap hoe degene die vegan eten dat volhouden... geen kaas, ei, melk enz vind ik een makkie, maar wordt gek van die onverwachte toevoegingen in producten soms 8)7 . Ook met de kinderen of eigenlijk juist met producten die kinderen meestal graag eten :P .

Vraagje: heb een op hol geslagen courgetteplant. Nog iemand leuke originele tips om die te verwerken? Kom niet verder dan in de pastasaus en roerbak gerechten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 14:38 



 
Profiel   

Een op hol geslagen courgetteplant :') *ziet iemand voor zich die achter een plant aan rent*

Courgettesoep met kokosmelk vind ik altijd heerlijk! Gewoon met een uitje pureren en dan een pakje kokosmelk erbij. En wat kruiden en bouillon natuurlijk :Y) Kun je ook in grote hoeveelheden maken en dan invriezen.
Kun je niet een soort boterhamspread ermee maken? Is vast ook lekker

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 14:44 



 
Profiel   

Haha, super moeilijk om die courgettes te pakken te krijgen, dat ding is snel _O- .

Die soep is wel een idee, ga ik dit weekend proberen.

Net dat programma gekeken, denk dat die opmerking over zuivel consumptie en vegetarisch eten best een eye opener kan zijn voor veel mensen :j .

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 15:17 



 
Profiel   

Gevulde courgette is denk ik ook wel lekker!

Ik ga nu deze proberen:[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 17:39 



 
Profiel   

Oh wat leuk, jij hebt de nieuwe bapao al :D Hoe smaakt ie?

Het viel me vandaag ineens op dat bij de Duitse Aldi echt ontzettend veel producten een symbool voor 'Vegetarisch' of 'Vegan' hebben. Dat is nog niet zo lang. Echt handig!
[ img ]

Oh ja, die no-muh kaas moet ik nog steeds proberen, maar die is hier in de buurt nergens te koop helaas.. en online zijn de verzendkosten zo hoog als je alleen een kaasje besteld -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 17:50 



 
Profiel   

Dat is zeker handig!

Ben ook benieuwd naar dat bapoa broodje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 17:57 



 
Profiel   

Goedgekeurd :D

Had ook niet verwacht dat ze hem vandaag al hadden bij onze vrij kleine appie!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 18:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 146 van de 505 [ 12610 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 143, 144, 145, 146, 147, 148, 149 ... 505  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen