Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kwalitatief goed hoofdstel Passier of Dyon?

 
Profiel   

:wave:

Aangezien de kortingsacties mij weer om de oren vliegen zit ik er zeer sterk over na te denken om toch een mooi en kwalitatief goed hoofdstel uit te kiezen. Ik twijfel alleen uit onderstaande hoofdstellen.

De Passier Fortuna
[ img ]

OF

De Dyon Dressage Flat
[ img ]

Het zou in beide gevallen gaan om de bruine versie. Deze heb ik van de Passier nog niet gezien. Beide hoofdstellen liggen rond de €240 euro dus het is niet een hoofdstel uit het goedkopere segment van Passier. Ik hoor dus fijne dingen over de Passier Fortuna voornamelijk vanwege het elastiek.

Heeft iemand misschien ervaring met een of beide hoofdstellen die zijn mening wilt delen? :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 09:50 



 
Profiel   

Ik heb een dyon nu 2 jaar ongeveer en super tevreden mee. Mooi afgewerkt en boterzacht leer

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 10:06 



 
Profiel   

Heb met passier geen ervaring, wel met dyon.

Dyon vind ik zelf erg fijn. leer is zacht en goeie kwaliteit, heb zelf dan de dyon working collection mexicaanse. Kopstuk is fijn gevormd en vooral het leer daar onder is zacht.

Heb tot nu toe 2 dyons gehad en is van alles mee gebeurd (buitenrijden, crossen, zwemmen) maar altijd netjes gebleven na een doekje er over. Leer is ook stevig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 10:11 



 
Profiel   

Dank jullie wel! Was vooral erg benieuwd naar de ervaringen over Dyon deze hoofdstellen liggen namelijk niet in alle ruitersportzaken daar waar Passier wel wat makkelijker te vinden is! Moet zeggen dat ik de Dyon ook wel een echte eye-catcher vind!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 11:33 



 
Profiel   

Ik zou voor de Dyon gaan.
Ik hoor er veel goede dingen over, en ik vind het mooi dat hij anatomisch is gevormd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 11:50 



 
Profiel   

Hier ook de Dyon, echt een geweldig hoofdstel :j mooi afgewerkt en blijft heerlijk zacht en soepel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-17 11:52 



 
Profiel   

Bedankt iedereen! Denk dat het dan toch de Dyon wordt. Enige nadeel is wel dat er voor die prijs geen teugels bij zitten :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 11:49 



 
Profiel   

Ja ik gebruik toch nooit van die spring teugels die altijd bij je hoofdstel zitten haha.. Die haal ik er altijd vanaf en zet lekker mn eigen antislipteugels eraan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 11:55 



 
Profiel   

Welke teugels gebruik jij als ik vragen mag? En ook van Dyon? Ik doe zelf precies hetzelfde hoor die springteugels vind ik 3x niks maar vaak als je ernaar vraagt of je andere teugels mag dan is dat vaak geen probleem. Ik rij nu altijd met leren teugels. Zie dat Dyon ook teugels heeft met ene kant leer en andere kant rubber die lijken mij wel erg fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 18:04 



 

Ik weet dat je vroeg om ervaringen en niet op meningen....maar ik wil toch even zeggen dat ik die Dyon retemooi vind. Dat voorgevormde kopstuk, die neusriem.... :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 18:23 



 
Profiel   

Meningen zijn ook welkom hoor haha :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-17 19:21 



 
Profiel   

Ohhh die Dyon, naar zoiets ben ik al zo lang op zoek, die komt op mijn verlangslijstje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 14:24 



 
Profiel   

Ohhhh, ik vind de Dyon ook heeel mooi. Ik denk dat die bij mij ook op het verlanglijstje komt... :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-09-17 14:30 



 
Profiel   

Je kan bij horseriderclassics dyon teugels kopen, hebben ze verschillende. Weet niet of dat ook zo is waar je je hoofdstel wilt kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 11:13 



 
Profiel   

Ik ben blij dat ik jullie heb kunnen helpen met jullie zoektocht :))

Thanks Sylvia! De ruitershop bood ook al aan om teugels te bestellen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 14:21 



 
Profiel   

Ik heb inmiddels drie Passier hoofdstellen :') maar moet zeggen dat uit deze twee ik ook de dyon zou kiezen. Is ook erg mooie kwaliteit!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-17 18:52 



 
Profiel   

Thanks Sansel. Passier is wel fijn dus? Misschien dat ik die er ooit bij doe als trainings hoofdstel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 13:24 



 
Profiel   

Ik zou voor de Schockemöhle Malibu gaan :D een andere dus... heb hem zelf in Stang en Trens in het bruin.
Echt boterzacht, perfecte pasvorm en echt topkwaliteit!
Ik krijg heel veel complimenten! Paard loopt er ook veel fijner mee :)
Prijs is ongeveer 240 euro (maar je kan hem vast ergens krijgen met korting ;) ik had 30% bij Horze destijds)


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 13:44 



 
Profiel   

Die is ook prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-09-17 22:50 



 

Ik hebben Passier en dat is werkelijk boterzacht leer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 08:13 



 
Profiel   

Ik heb zowel Passier als Dy'on, beide erg zacht en zeer goede kwaliteit. Ik vind alleen wel dat Dy'on mooier is afgewerkt en mooier anatomisch gevormd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 09:53 



 
Profiel   

Denk, dat ze echt n dressuurhoofdstel zoekt?
Ben grote passierfan, maar die van Dyon is echt <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 19:55 



 
Profiel   

Thanks iedereen voor de reacties! Ben voor de Dyon gegaan! Gaat alleen nog wel even duren denk ik. Heb gevraagd of de winkel aan Dyon wil vragen of de trens ook in wit onderlegd verkrijgbaar is. Dat zou dan wel echt mijn droom hoofdstel zijn :9 . Ben benieuwd, nog een aantal weekjes geduld hebben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-17 11:10 



 
Profiel   

Heeft iemand misschien een foto van de bruine Dyon op een paard? (Even voor de kleur bruin)
En hoe valt dit hoofdstel qua maat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 16:16 



 
Profiel   

Fotos zijn niet van mij maar dit is die dyon op het paard

[ img ]

(Stang en trens uitvoering, met wit onderlegd)
[ img ]

[ img ]

Heb ze ook in het echt gezien in een winkel, erg zachte, mooie hoofdstellen. Hoe ze vallen kwa maat durf ik niet te zeggen
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 16:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 34 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen