Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 5 [ 102 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kleine, zuinige en goedkope auto aanschaffen

 
Profiel   

Emmarosaly schreef
Punz schreef
Smart for 2 inderdaad!

Echt.
Heb naast mijn trekkende auto ook een smart voor woon werk verkeer ( 45 km enkele reis, en met een stuk autobaan) en dat gaat prima, ook als het stevig waait id.

Crash test van Smarts al wel eens gezien? Je zit veilig in je kooitje hoor!!


En echt...
Het is zooooo'n leuke auto!
Zou het wel weten als ik jou was!


Ik heb net met mijn mond open naar zo'n crash test zitten kijken. Ziet er idd toch veiliger uit dan ik dacht.
Maar hoe zit het met onderhoud enz? Moet je voor apk naar een Smart garage of? Duur in onderhoud en wegenbelasting enz?

Wegenbelasting betaal ik 14€ per maand. Verzekering weet k niet, zit op mn vent zn verzekering maar veel kan t niet zijn. Onderdelen zijn niet goedkoop aar als je naar een kenner gaat kost t niet de wereld hoor. Apk laat ik bij een garage hier op t eiland doen, die wel bekend is met Smart. Kan je dus wel aan raden om eerst te vragen of ze bekend zijn met Smart. En t rijd echt prima hoor. Ik rij er regelmatig mee naar Drenthe, is zon 150 km enkele reis. Gaat prima. En ze zijn ruimer dan je denkt hoor, ik neem er eigenlijk alles in mee. Voor mn werk neem ik regelmatig een steekwgen mee, past makkrlijk voorin, en het is een grote steekwagen hoor! Ik ben fan, maar das wel duidelijk haha.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 18:16 



 
Profiel   

Emmarosaly schreef
Punz schreef
Smart for 2 inderdaad!

Echt.
Heb naast mijn trekkende auto ook een smart voor woon werk verkeer ( 45 km enkele reis, en met een stuk autobaan) en dat gaat prima, ook als het stevig waait id.

Crash test van Smarts al wel eens gezien? Je zit veilig in je kooitje hoor!!


En echt...
Het is zooooo'n leuke auto!
Zou het wel weten als ik jou was!


Ik heb net met mijn mond open naar zo'n crash test zitten kijken. Ziet er idd toch veiliger uit dan ik dacht.
Maar hoe zit het met onderhoud enz? Moet je voor apk naar een Smart garage of? Duur in onderhoud en wegenbelasting enz?

Olliedegulliednullienok? Als je dat in je achterhoofd houdt, is de Smart leuk :j

Als het echt geen cent mag kosten: de koekblikpinda; die waar je echt nog steeds iedereen mee uitlacht.
Goed, het haalt geen 1:20, je moet genoegen nemen met 1:18 maar aan de andere kant is de techniek zo simpel dat je zelfs met twee linkerhanden dat ding nog zelf kunt onderhouden.
Voor 1500 heb je een fatsoenlijke versie van voor 2000 (daarna worden ze wat roestgevoelig) en het maakt niet uit wat er op de klok staat; gewoon rijden met dat ding. Zelfs al vliegt de beruchte distributieriem je om de oren, niks aan de hand, je schouders ophalen, ding op tijd zetten, nieuwe riem erop en weer verder rijden. Het blok gaat daar namelijk niet stuk van, in tegenstelling tot bijna alle andere auto's (die ook hier genoemd worden).

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 18:17 



 
Profiel   

Maakt het bouwjaar uit? Ik heb een Saxootje uit 2003 staan voor 40 euro in de maand (wegenbelasting én verzekering).. Rijdt 1 op 18.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 18:18 



 
Profiel   

ikke schreef
Olliedegulliednullienok? Als je dat in je achterhoofd houdt, is de Smart leuk :j

Huh? Wat bedoel je Ikke?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 18:20 



 
Profiel   

Ik heb een aygo gehad! Heerlijk autootje. Maar denk net iets biven budget. Een deawoo matiz is misschien wel wat? Ook enorm zuinig en goedkoop! Was mijn eerste optie, maar toen kwam de aygo op mn pad ;).

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 18:22 



 
Profiel   

Siersma schreef
ikke schreef
Olliedegulliednullienok? Als je dat in je achterhoofd houdt, is de Smart leuk :j

Huh? Wat bedoel je Ikke?

Olie, olie, olie, olie en nog meer olie. Ding heeft niet zoveel olie aan boord, dus het is cruciaal om dat zeer regelmatig te controleren en op peil te houden. Doe je dat, heel leuk ding. Doe je dat niet, einde motor, duur grapje.
Ook weer niet van schrikken; je hebt heel snel door of je een versie hebt die zuinig op z'n olie is of eentje die je een beetje in de gaten moet houden. Weet je dat, dan weet je wat je moet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 18:26 



 
Profiel   

Ik heb een Renault Twingo, prima ding! Die had ik voor 750 euro, rijdt zuinig en maar 20 euro wegenbelasting pm. Ik heb hem nu een jaar en nog 0 problemen gehad. Zonder airco en stuurbekrachtiging, maar dat moet met jouw budget wel lukken gok ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 18:33 



 
Profiel   

Dan heb ik mazzel
Ben een zooibak met oliepeil bijhouden...

Nog geen problemen gehad....

Onderhoudt wordt door mijn vaste garage gedaan... waar ze overigens wel eerst aan de smart hebben moeten wennen......... dat wel :)

En de wekelijkse boodschappen kunnen mee hoor:

[ img ]

:D


Enige nadeel?

Als ik moet tanken loop ik naar achteren, naar waar voor mijn gevoel de tankdop moet zitten.....
Is mijn auto al lang en breed opgehouden.....sta ik dus in het luchtledige te kijken, en moet even een paar passen terug _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 18:34 



 
Profiel   

Een Daewoo/Chevrolet Matiz!
Heerlijke wagen, ook vrij ruim van binnen en toch ook klein van buiten!
Ik betaal €20 per maand aan wegenbelasting, verzekering weet ik zo niet.
Zelf heb ik de basis versie, zonder airco en stuurbekrachtiging etc maar je hebt ze zeker met.
Ook erg zuinig. Ik ben fan in ieder geval. :D

Edit : hij staat overigens te koop, mocht je wat op luxe willen inleveren :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 19:05 



 
Profiel   

Denk ook aan de Suzuki Alto! Ik heb zelf een basis uitvoering zonder centrale deurvergrendeling, elektrische ramen en airco...kan toch allemaal ook weer kapot: extra kosten. Die airco zou lekker zijn op die paar warme dagen die we in ons land kennen....maar ach, alle ramen open gaat ook best wel hoor!
Toen ik met mijn vorige auto met een kapot zijraampje (zat niet meer in zijn spoortje, dus met openen/dichtdoen, hing de ruit schuin in de deur) bij de garage kwam, zeiden ze dat het maar fijn was dat ik nog een ouderwets raampje had die ik moest opendraaien. was vele malen goedkoper om te repareren.
veelal zit ik alleen in de auto, dus dat ik geen centrale deurvergrendeling heb, mis ik niet. die paar keer dat er anderen meerijden, doe ik gewoon de deuren een voor een open :D!

en hoe zuinig je autootje rijdt, hangt ook af van hoe zwaar je rechtervoet is. Ik merk dat als ik wat vaker harder rij, ik zak naar 1:18 en als ik wat minder hard rij, ik gemakkelijk 1:20 rij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 19:15 



 
Profiel   

Peugeot 206! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 19:18 



 
Profiel   

Mijne is gereviseerd. Zodra ze olie gaan gebruiken heeft ie een revisie nodig, al zijn die met de pindalampen al beter dan de eerste. Ligt trouwens ook aan hoe je ermee rijd. Doe je normaal is t echt een leuk ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 19:38 



 
Profiel   

Resistance schreef
Suzuki Wagon! :) Ding is enorm klein maar er past wel heel veel in, en hij is ook nog eens ontzettend zuinig. Verder heeft hij ook alles wat op jouw lijstje staat.



Ik kan mijn brommer rechtop vervoeren in mijn (s)wagon :').

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 19:43 



 
Profiel   

Er zijn echt enorm veel topics over welke auto te kopen.
Maar goed. Voer je wensen gewoon in op marktplaats of autotrader of soortgelijke site en zie welke auto's er in je omgeving worden aangeboden. Dan kun je filteren op welke je wel en niet betrouwbaar lijken en welke je wil bekijken en proefrijden et voila.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 19:43 



 
Profiel   

Bedankt voor jullie inbreng allemaal! En ik heb ook op marktplaats gezocht zoals hierboven staat aangegeven. Heb al een aantal geschikte auto's gezien, dus het moet goedkomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 19:53 



 
Profiel   

Heb toevallig zelf laatst een kleine auto gekocht.

Een Kia picanto, ik heb t simpelste model. Dus zonder airco, zonder centrale deurvergrendeling. Maar ze zijn er wel.
Ik ga zelf wel centrale deurvergrendeling laten inbouwen door een kennis en kosten vallen mij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 21:43 



 
Profiel   

xxelviraxx schreef
Ik heb een Toyota yaris. Echt een super fijne en zuinige auto. Ik rij dan naar mijn werk 21 km en rij ik 1 op 19.5. Als het wat drukker is 1 op 18.


Precies dit! :D
Hiervoor had in een toyota starlet, die is nog iets voordeliger maar daarbij ook een stuk ouder dus die zullen er niet veel met airco en centrale deurvergrendeling zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 13:31 



 

Ilse_123 schreef
Resistance schreef
Suzuki Wagon! :) Ding is enorm klein maar er past wel heel veel in, en hij is ook nog eens ontzettend zuinig. Verder heeft hij ook alles wat op jouw lijstje staat.



Ik kan mijn brommer rechtop vervoeren in mijn (s)wagon :').



Ik bedoel maar! *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 13:34 



 

Fiat Seicento?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 14:00 



 
Profiel   

Ik rij nu al bijna 4 jaar in een Ford Ka rond, heeft alles wat je zoekt... klein,fel en goedkoop karretje. Ik rij er 1 op 18 mee. Ik ga hem nu verkopen omdat ik een auto voor de trailer wil en dat kan met dit karretje dan weer niet ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 14:11 



 
Profiel   

[***] schreef
Fiat Seicento?


Geloof dat hier geen airco op zit.
En zuinig kan je ze niet noemen. Als ik geluk had 1 op14 maar normaal 1 op 12 :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 14:28 



 
Profiel   

Deze vraag past beter op [HTT] Huis, Tuin en Techniek, dus daar verplaats ik je topic naartoe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 16:36 



 
Profiel   

Oedi schreef
Ik heb een Renault Twingo, prima ding! Die had ik voor 750 euro, rijdt zuinig en maar 20 euro wegenbelasting pm. Ik heb hem nu een jaar en nog 0 problemen gehad. Zonder airco en stuurbekrachtiging, maar dat moet met jouw budget wel lukken gok ik.


Ook hier een lange tijd in een Twingo gereden.. geen airco maar wel stuurbekrachtiging. super zuinige en leuke auto. Bijna door heel nederland en duitsland mee gereden :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 16:44 



 
Profiel   

Ik heb verschillende kleine auto's gehad: Renault clio; fiat seicento; Toyota Aygo en fiat panda. Kan alleen de laatste 2 aanraden! Kosten beide 20 euro wegenbelasting per maand en allebei zuinig. De Aygo is iets zuiniger dan de panda, maar de panda heeft weer veel meee ruimte.

Edit: de airco van de Aygo was niet zo fijn, je merkte of niks of standje vrieskist en veel herrie! En vermoed dat die binnen je prijsklasse niet te vinden is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 16:58 



 
Profiel   

de meeste kleine auto's zoals de Aygo zijn 2de hands behoorlijk duur...en ik kan mij niet voorstellen dat je nog een fatsoenlijke aygo kunt kopen voor 2500.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 17:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 5 [ 102 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen