Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Orscana

 
Profiel   

Heeyy!!
Ik hoorde gisteren van Orscana, heeft er iemand al ervaring met deze sensor? Hij houdt het vochtgehalte, de temperatuur en de bewegingen van je paard bij en geeft een advies welke deken je paard om moet. Had hem gevonden op www.orscana.nl Lijkt me erg leuk voor mijn paard maar voor 99 euro zou ik wel graag eerst wat ervaringen willen horen... Let me know!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 11:55 



 
Profiel   

Ben ook erg benieuwd waar ze hun bevindingen op baseren? Lijkt mij dat een gezond paard niet zo snel een deken nodig heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-17 12:09 



 
Profiel   

mystery1980 schreef
Ben ook erg benieuwd waar ze hun bevindingen op baseren? Lijkt mij dat een gezond paard niet zo snel een deken nodig heeft.


Ik heb hem nu een half jaar en het is echt ideaal. Dat dekennadvies gebruik ik nu niet in de zomer maar dat is gebaseerd op de temperatuur van het paard en hoeveel hij zweet enzo, het is voor de winter in ieder geval wel erg handig. Maar ik vind het vooral handig dat ik kan zien hoeveel mijn paard beweegt op een dag en als hij het te warm heeft krijg ik een melding dus dat is ideaal als hij in de wei staat ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-17 10:53 



 
Profiel   

Haha ik kom nu pas dit topic tegen, het is mijn bedrijf! Als jullie vragen hebben over Orscana, je mag me alles vragen want ik weet er alles van.

De bevindingen van het deken advies worden inderdaad gebaseerd op de temperatuur van het paard, het vochtgehalte en de weersvoorspelling voor de komende dag, ook wordt het ras van het paard, het geslacht en de leeftijd meegenomen in dit advies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-17 10:55 



 
Profiel   

mazarmalover schreef
Haha ik kom nu pas dit topic tegen, het is mijn bedrijf! Als jullie vragen hebben over Orscana, je mag me alles vragen want ik weet er alles van.

De bevindingen van het deken advies worden inderdaad gebaseerd op de temperatuur van het paard, het vochtgehalte en de weersvoorspelling voor de komende dag, ook wordt het ras van het paard, het geslacht en de leeftijd meegenomen in dit advies.


Moet ik ergens een recensie voor je schrijven?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-17 19:56 



 
Profiel   

Ik heb het besteld ;)

Ik denk dat dit eerder aan komt dan mijn nieuwe paard, die komt volgende week. Maar zal jullie op de hoogte houden als ik hem eenmaal gebruik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-05-17 09:17 



 
Profiel   

Zijn er al meer die deze getest hebben of in gebruik? zeker voor de winter erg handig! Maar kan hij ook aan een vliegen deken worden bevestigd? En is hij water dicht voor een bui?

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 14:15 



 
Profiel   

En hoe bevestig je het apperaatje in de deken?

Edit al gevonden. Je krijgt er 3 zakjes bij om in de deken te naaien waar de sensor in gaat.
Is het mogelijk om er extra bij te krijgen?

Ik vind het wel een heel goed ontwerp.

Ben ook heel benieuwd naar ervaringen. Ik ben bang dat ik de hele dag op de app ga zitten kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-06-17 20:05 



 
Profiel   

felicity schreef
En hoe bevestig je het apperaatje in de deken?

Edit al gevonden. Je krijgt er 3 zakjes bij om in de deken te naaien waar de sensor in gaat.
Is het mogelijk om er extra bij te krijgen?

Ik vind het wel een heel goed ontwerp.

Ben ook heel benieuwd naar ervaringen. Ik ben bang dat ik de hele dag op de app ga zitten kijken.


Interessant hè! Extra zakjes erbij moet lukken, zal ik even contact moeten opnemen met de leverancier dus de levertijd zal wel wat langer zijn, maar alles kan geregeld worden! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-06-17 11:55 



 
Profiel   

HindaFree schreef
Zijn er al meer die deze getest hebben of in gebruik? zeker voor de winter erg handig! Maar kan hij ook aan een vliegen deken worden bevestigd? En is hij water dicht voor een bui?


Ja ik heb hem ook getest, het is inderdaad erg handig, ik kan in ieder geval niet meer zonder haha :P Hij is water dicht, en ik heb hem nu zelf ook aan een vliegendeken vastzitten, is wel zo handig in de zomer met deze warmte haha :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-17 21:25 



 
Profiel   

Ik ben er inmiddels ook mee begonnen en het is erg mooi en handig om te zien.
Wat ik me nou afvraag is wat jullie gemiddelde temperatuur is onder een deken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-17 22:53 



 
Profiel   

Ik heb hem ook 1x gebruikt nu. In de trailer. Maar paardlief staat zonder deken nu. Van het winter maar eens goed uitproberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-17 08:02 



 
Profiel   

Hoe hebben jullie hem vastzitten? want ik gebruikte eerst dat bevestigingssysteem maar heb ze er nu ingenaaid en dat blijft wel goed zitten in ieder geval.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-17 14:21 



 
Profiel   

Ik heb hem vast gezet. Alleen denk ik iets te hoog want mijn merrie heeft eigenlijk niet echt een holte zitten (of ik moet echt bij de flank zelf gaan zitten)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-17 14:29 



 
Profiel   

Vinden jullie het niet vervelend dat het bereik maar 30 meter is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-17 20:57 



 
Profiel   

Ja dat is wel lastig en soms ook minder dan 30 meter. Als ik dan WiFi uitzet verbeterd dat wel iets. Gelukkig staat ze aan huis en kan ik hem snel uitlezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-07-17 21:13 



 
Profiel   

dewindhoek schreef
Ja dat is wel lastig en soms ook minder dan 30 meter. Als ik dan WiFi uitzet verbeterd dat wel iets. Gelukkig staat ze aan huis en kan ik hem snel uitlezen.


Oh dat is wel ideaal! Ja die van mij zo'n 15 km verder op dus dat werkt wat lastiger. Het kleine bereik houd me toch wel tegen het aan te schaffen, beetje zinloos heb ik het idee omdat mijn paard verder weg staat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-17 06:59 



 
Profiel   

Als je het echt op afstand wil kunnen zien dan lukt het inderdaad niet. Mij gaat het er meer om of ze het de afgelopen nacht koud gehad heeft dus dan is uitlezen in de ochtend voldoende.
Het enige probleem nu is dat aan de sensor temperaturen niet af te lezen is als ze het koud gehad lijkt te hebben. Blijkbaar lijkt ze teveel op haar baas Die kan het ijskoud hebben maar toch warm aanvoelen. Maar ik verwacht als het nog kouder wordt wel verschillen te gaan zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-07-17 07:27 



 
Profiel   

Voor de geïnteresseerden, Feline heeft een review video gemaakt over Orscana: https://www.youtube.com/watch?v=0aVPpxLAZVU&t=756s

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 21:33 



 
Profiel   

mazarmalover schreef
Voor de geïnteresseerden, Feline heeft een review video gemaakt over Orscana: https://www.youtube.com/watch?v=0aVPpxLAZVU&t=756s


Het is een mooi en duidelijk filmpje En ik ben nog steeds blij met de sensor

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-17 22:24 



 
Profiel   

Zijn er inmiddels al meer ervaringen met de Orscana? ben erg benieuwd!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-17 19:41 



 
Profiel   

Sinds vandaag de orscana in bezit!
Het enige wat ik niet duidelijk krijg is hoe ik contacten kan toevoegen. Stukje uit de gebruiksaanwijzing toegevoegd (als het gelukt is)
En welke temperaturen in moet invoegen als comfortzone K heb t vanmiddag aan mn pony gevraagd maar die gaf geen antwoord

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 13:35 



 
Profiel   

tessjaaah schreef
Sinds vandaag de orscana in bezit!
Het enige wat ik niet duidelijk krijg is hoe ik contacten kan toevoegen. Stukje uit de gebruiksaanwijzing toegevoegd (als het gelukt is)
En welke temperaturen in moet invoegen als comfortzone K heb t vanmiddag aan mn pony gevraagd maar die gaf geen antwoord

[ [url=m/c9ZD9Q.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als je bij de paard gegevens het ras invoert en welke vacht dan komt het systeem automatisch met een comfortzone

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 13:52 



 
Profiel   

dewindhoek schreef
tessjaaah schreef
Sinds vandaag de orscana in bezit!
Het enige wat ik niet duidelijk krijg is hoe ik contacten kan toevoegen. Stukje uit de gebruiksaanwijzing toegevoegd (als het gelukt is)
En welke temperaturen in moet invoegen als comfortzone K heb t vanmiddag aan mn pony gevraagd maar die gaf geen antwoord

[ [url=m/c9ZD9Q.jpg]Afbeelding[/url] ]


Als je bij de paard gegevens het ras invoert en welke vacht dan komt het systeem automatisch met een comfortzone




Aah oke! Dankje
Nu enkel uitzoeken van die contacten

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-17 14:41 



 
Profiel   

Ik gebruik ook sinds kort de Orscana, ben er blij mee tot nu toe. Mijn paard staat nu (nog niet veel wintervacht) onder een 0 gram regendeken. Hij voelde voor mijn gevoel niet heel warm aan, maar volgens de app was hij behoorlijk comfortabel. Heb er voor de liefhebbers een screenshot van afgelopen nacht bij gedaan.

[ img ]

Normaal gesproken had ik er een 100 gram opgedaan :o . Maar dat was voor paard dat toch te warm geweest denk ik.
Ook leuk om te zien hoe de activiteit snachts is en hoe vaak ze gaan liggen. Hij staat snachts trouwens in een binnenstal.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-10-17 20:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 63 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen