Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 6 [ 137 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Voermeesters nieuw paardenvoer

 
Profiel   

Voermeesters is een nieuw voer. Het is een zuster van oa Subli.

Vandaag heb ik een zak basis gehaald wat geschikt zou zijn voor sobere rassen. De brokken zijn ook lekker groot dus er moet goed gekauwd worden.
Ik heb bij de aankoop een boekje gekregen en ik zag eigenlijk wel interessante brokken. Nou voer ik de brokken niet als maaltijd maar als beloning of als een extraatje dus een goed beeld van het voer zal ik niet krijgen maar eigenlijk ben ik wel benieuwd wat mede bokkers er van vinden!


Klein dingetje.. ik kan het voeradvies nog niet vinden :o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-17 20:09 



 

Niets nieuws wat ik zo zie.
Alleen fancy nieuwe zak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-17 23:09 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Niets nieuws wat ik zo zie.
Alleen fancy nieuwe zak.


nou, gisteren stond er op hun site dat vanaf vandaag (gisteren dus) het voer in de winkel ligt. Dus dat lijkt mij niet.
Ze blijven wel subli leveren maar dat is dus niet voermeesters.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 12:20 



 

Ik bedoel: niet veel verschil met hun zusjes subli en masters.
Dus niet vernieuwend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 13:14 



 
Profiel   

Ik vind het zetmeel en suikergehalte te hoog in deze voerlijnen, dus ook niks vernieuwends voor mij om te proberen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 16:38 



 
Profiel   

Ik vind het voer Sport Vitaal wel interessant. Niet voor de sobere paarden, maar voor de paarden die op zich geen berg krachtvoer nodig hebben maar wel wat en de eigenaren niet met supplementen in de weer willen gaan.

Ik moet hem nog even echt naast de gegevens van het cvb en nrc leggen, maar zo op het eerste oog moet 1.5kg voldoende zijn voor een paard van 600kg om aan de mineralen en vitaminen te voldoen. Kopergehalte is hoog genoeg, seleniumgehalte is hoog genoeg, vit. E gehalte is niet optimaal maar voldoet wel aan het minimum.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-17 16:46 



 
Profiel   

Het voer ruikt anders dan de subli ponybrok, kruidiger, en de brokken zijn mooi groot. De paarden lusten het ook graag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 08:23 



 
Profiel   

TS heb je het voeradvies al gevonden? Staat bij hun op de website.
De efficient versie heeft een dosering van 150gram per 100 kg.

Echt onderscheidend is het merk niet, maar dat is vooral omdat er al zoveel merken zijn.
De brokgrootte is wel mooi, moeten ze toch iets beter kauwen dan alles in een keer naar binnen schuiven.

Ook hebben ze wel een paar onderscheidende producten zoals de Sereen, Sport Vitaal en de Torso.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 08:49 



 

Grote brok is als beloning wel prettig, dat wel.
Nouja wie weet zou ik t ooit testen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 08:58 



 
Profiel   

[ img ]
Hier het verschil tussen de Subli pony brok en een brok van Voermeesters.

Edit: net even opgezocht: 150 Gr per 100 kg of 200 Gr per 100 kg bij actief paard. Ik weet niet of het met alle brokken zo is


Laatst bijgewerkt door No_No op 11-10-17 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 11:38 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Grote brok is als beloning wel prettig, dat wel.
Nouja wie weet zou ik t ooit testen...


Je kan een proefzakje halen bij de welkoop of een aanvragen via de site. Is ongeveer 500 gram denk ik. Voor beloning al een leuk begin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 11:40 



 

Ik heb geen paard meer, maar wie weet voor de toekomst.
Mooi formaat wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 11:41 



 
Profiel   

Toevallig was ik gisteren bij de welkoop en heb dus een proefzakje exelent mee genomen.
Het zijn inderdaad heel grote brokjes en best wel zacht.

Ik gebruik ze nu ook maar als snoepje.
Ze hadden het graag, ook die altijd wat moeilijk doet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 11:42 



 

Welkoop heeft geen proefzakjes is hun reactie op mijn vraag ( online).
Jammer.

Edit: niet meer. Ze hadden alleen efficiënt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 10:35 



 
Profiel   

Ik vind de Sport Torso heel interessant. Alleen nog heel lastig aan te komen.
De welkoop hier in de buurt heeft hem helaas niet, met Voermeesters zelf gebeld, ze zijn daar volop mee bezig. Meerdere Welkopen hadden al contact met ze gehad over levering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 11:27 



 

Lijkt erg op de subli atleet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 11:31 



 
Profiel   

Heb ze ook zien liggen bij de Welkoop, maar vind alsnog de suiker en eiwitgehalte vrij hoog in de brok voor sobere rassen.
Blijf toch maar bij Vitalbix.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 11:42 



 

Eiwit hoeft niks mis mee te zijn.
Suiker wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 11:48 



 
Profiel   

Eiwitgehalte moet voor sobere rassen juist hoog zijn, een eiwittekort komt tegenwoordig veel vaker voor dan (problemen door) een eiwitoverschot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 11:58 



 

Ja precies.
En dat is nog best zoeken, wat je dan
Kan voeren. Want luzerne geeft bij sobere dieren ook vaak klachten. ( mijn inmiddels overleden pony schuurde er door).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 12:00 



 
Profiel   

Ik heb via hun site (geloof ik?) ook een proefzakje besteld. Kreeg 500gr basis en moet zeggen dat ik het een mooi product vind. Ik heb me nog niet heel erg verdiept in de samenstelling en verhoudingen maar ik vind de grootte van de brok ideaal! Ik gebruik het ook als beloning en het wordt heel graag gegeten.
Het viel me wel op dat het lijkt alsof er zandjes in zitten. Mijn paard had iedere keer een soort knars tussen haar tanden na zo'n brokje.

Zelf lijkt de Sport Vitaal me een mooi voer maar omdat het bij mij in de buurt lastig te krijgen is zal ik het niet gaan proberen denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 12:30 



 
Profiel   

Heb zelf vandaag eeen proefzakje besteld en ben ook erg benieuwd hoe paardlief het gaat vinden, maar aangezien alles er in gaat zal dit vast geen probleem zijn :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 12:33 



 
Profiel   

Ik heb ook een proefzakje besteld. Ben benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 12:34 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Lijkt erg op de subli atleet.


Klopt alleen kost een zak Subli atleet €36,- een zak Voermeesters Sport Torno ongeveer €10,-

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 12:46 



 
Profiel   

keeyzie schreef
Anoniem schreef
Lijkt erg op de subli atleet.


Klopt alleen kost een zak Subli atleet €36,- een zak Voermeesters Sport Torno ongeveer €10,-


Zit er veel verschil in de samenstelling dan toevallig (en daardoor prijsverschil)? Of in de hoeveelheid die per dag gegeven mag/kan worden?

Zo niet, dan vind ik die Voermeester Sport Torno wel erg interessant klinken (ook voor de wat oudere paarden die wel wat extra eiwit kunnen gebruiken)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 12:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 6 [ 137 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen