Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuurhengst De Niro (v. Donnerhall) overleden

 
Profiel   

*Bokt.nl / Instagram / St Georg
In Memoriam
Ingezonden door diverse bokkers


Vanmorgen is dressuurhengst en topvererver De Niro (Donnerhall x Akzent II) overleden.

De Niro werd op 9 mei 1993 geboren in de stallen van Brigitte Pahl. Op 2-jarige leeftijd verhuisde de hengst naar Klosterhof Medingen. Dolf-Dietram Keller leidde de hengst op. Op 7-jarige leeftijd kwam De Niro al uit in de Grand Prix dressuur. In 2001 wist de combinatie de Deutsche Meisterschaft des Berufsreiter te winnen en vele overwinningen volgden. In 2006 heeft Theresa Wahler de teugels van De Niro overgenomen. Twee jaar later werd De Niro Hengst van het Jaar bij het Hannoveraner Verband en in 2011 werd De Niro ook erkend bij het Holsteiner Verband. Zijn nakomelingen hebben gezamenlijk een bedrag van meer dan één miljoen euro verdiend. De hengst had een uitzonderlijk talent voor de piaffe en de passage, wat hij ook heeft doorgegeven aan zijn nakomelingen.

In 2016 heeft hengstenhouder Burkhard Wahler van Klosterhof Medingen de zwarte hengst afgemeld voor de actieve dekdienst. Hij werd nog wel dagelijks gereden en mocht vrij de paddock in. "De afgelopen weken ging zijn gezondheid echter achteruit", zegt Burkhard Wahler. "Vanmorgen was de grens bereikt. Hij leek niet meer in gelukkig en de glans in zijn ogen was verdwenen. We wisten dat het tijd was om hem te laten gaan."

De hengst is 24 jaar oud geworden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 12:32 



 
Profiel   

Ooooh dat is echt zonde !

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 12:41 



 
Profiel   

Niet meer dekken maar wel nog hem berijden. Dat rijmt niet in mijn ogen of ik het lees het verkeerd kan ook. Blijft natuurlijk zonde dat hij is overleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 13:22 



 
Profiel   

petraaken schreef
Niet meer dekken maar wel nog hem berijden. Dat rijmt niet in mijn ogen of ik het lees het verkeerd kan ook. Blijft natuurlijk zonde dat hij is overleden.


Kan zijn dat hij sterk verminderd vruchtbaar was.

Jammer dat deze grootheid is overleden. Hij heeft de fokkerij heel veel goeds nagelaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 13:23 



 
Profiel   

Of ontspannen ritjes gingen nog wel maar springen en veel gewicht op de achterhand niet meer. Bv artrose kan zoiets als dekken lastig maken maar rustig rijden is alleen maar goed

Maar zonde van een groots dier en goed dat ze heel goed naar hem gekeken hebben

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 13:25 



 
Profiel   

NatasjavE schreef
petraaken schreef
Niet meer dekken maar wel nog hem berijden. Dat rijmt niet in mijn ogen of ik het lees het verkeerd kan ook. Blijft natuurlijk zonde dat hij is overleden.


Kan zijn dat hij sterk verminderd vruchtbaar was.

Jammer dat deze grootheid is overleden. Hij heeft de fokkerij heel veel goeds nagelaten.

Oeps, verminderde vruchtbaarheid had ik nog niet aan gedacht. Zou best inderdaad de reden kunnen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 13:28 



 
Profiel   

Volgens Horses.nl was de hengst hoefbevangen.

Weer een grootheid weg ;(. Ik heb m op de hengstenshow van Böckmann mogen bewonderen meer dan 10 jaar terug, wat een patser :+:.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 14:19 



 
Profiel   

Niets blijft helaas eeuwig leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 14:20 



 
Profiel   

heel erg zonde zeg.

hij heeft veel goede nakomelingen gegeven in de sport

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 14:56 



 
Profiel   

Wij hebben nog een (draag)merrie drachtig van hem. De tweede is helaas niet gelukt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 17:40 



 
Profiel   

Ik had altijd begrepen dat hij vroeg geruint was? Is blijkbaar niet zo?

Wij wouden hem ook eens gebruiken op een merrie , vandaar

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 17:46 



 
Profiel   

Nee hoor, er was nog sperma beschikbaar. We hebben een 2 1/2 jarige De Niro x Tuschinski die nu in Duitsland keuringsklaar word gemaakt en nu 1 draagmerrie van dezelfde moeder. Denk dat er nog wel wat sperma is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 18:08 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Ik had altijd begrepen dat hij vroeg geruint was? Is blijkbaar niet zo?

Wij wouden hem ook eens gebruiken op een merrie , vandaar

hij staat op de site van joop van uytert, wellicht daar een mailtje heensturen of ze jouw kunnen helpen :)
:j :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 19:00 



 
Profiel   

Klopt. Via van Uytert is hij beschikbaar. Zou wel eerst naar de prijs vragen, die was al niet mis. Zal nu wel door het plafond gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 19:07 



 
Profiel   

Ja dat was al aantal jaren geleden. Is nu niet meer van toepassing
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-10-17 19:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen