Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Geschikt supplement voor spieropbouw

 
Profiel   

Gezien paard is terug gevallen in der spieren ben ik opzoek naar een supplement om haar te ondersteunen om sneller der spieren terug te krijgen.

Oorzaak is bekent en niet medisch. Puur mijn fout, teveel toegelaten en niet aan gereden. In combi met sterk afgevallen (zeker niet mager nu) wat gekomen is door de laatste weken op het gras waar weinig voedingsstoffen in zat (ook met dat bar slechte weer afgelopen tijd) dan gaat het snel. Staat sinds 2 weken weer op stal en paddock met hooi. Bijna onbeperkt
Heb zondag weer les gehad dus dat zit goed. Zadelmaker komt ook snel.

Nu kan ik de bekende myoplast pakken maar heb gelezen dat hier veel suiker in zit. Ze mag niet teveel suiker want daar wordt ze heet van!

Ik zag 2 producten die mij wel wat lijken:
https://www.horsefitshop.nl/type-paard/ ... 12356.html

https://www.horsefitshop.nl/type-paard/ ... 12944.html

Of gewoon creatine van Pharmahorse?


Ik ben er niet bekent mee. Zijn dit goede supplementen of raden jullie mij iets anders aan?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 18:08 



 
Profiel   

Wat je zou kunnen bijvoeren hangt natuurlijk af van de rest van het rantsoen. Een goed keuze zou Pavo Topsport zijn, vanwege de hoge (en kwalitatief goed, dus juiste essentiele amino zure) eiwit en olie gehalte.

De erste product van de horsefitshop is een branch-chain amino zuur supplement dat helpt voornamelijk met de stoffwisseling in de spieren. Om de spier opbouw te bevoerderen zijn andere essentiele amino zuren nodig, voornamelijk lysine. Voor dit reden zou ik kijken naar krachtvoeren zoals Pavo TopSport (rond 10g lysine per kg) of 18Plus (7,5g per kg), of luzernce (maar dan moet je wel een paar kg per dag voeren).

Sommige ruwvoer balancers bevatted ook extra lysine, zoals Ultimate Balancer van Dodson & Horrell of Pure Balance, en dekken alle andere nutritenten goed af.

Creatine is niet effectief in paarden door de slechte opname in de daarmen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 20:13 



 
Profiel   

Dankje voor het mee denken.

Ik voer nu enkele jaren fiber force met spelt (samen gemengt) en ze krijgt daar nu gemiddeld 1 schep van verdeeld over 2 voerbeurten.
Avond half dus met vitamine e (al 3 jaar)
Ochtend half met half maatbekertje pietamientjes van marstall force

Na het werk 3 handjes pavo slobber met curcuma en olie

Rijstolie en lijnzaadolie wissel ik af maar nu geef ik het meest rijstolie

Ze mag niet te dik worden. Van teveel suiker wordt ze heet en teveel eiwit dikke benen + harde kam (ik weet dat spieren eiwit nodig hebben)

De 18+ klinkt mooi maar het zetmeel en suiker is al 23, best veel

Of zeg je van wat ik nu geef, daar niets aan toevoegen.

Ik geef enkel 2 supplementen tegelijk. Dus als iemand nu iets goeds aanraad stop ik met de curcuma en slobber.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 20:33 



 
Profiel   

Nu dat je meer informatie geeft, zou ik het simple houden en de Pavo Topsport toevoegen aan het rantsoen, en zorgen dat je de aanbevolen hoeveelheid Marstall Forced voert per dag (een alternatief zou Pavo Vital kunnen zijn).
Als je wilt weg leggen zou ik dan gaan om met de slobber en curcuma te stoppen. De Pavo Topsport zou veel meer opleveren voor de spier opbouw dan de slobber.

De Topsport zou je kunnen rustig opbouwen. De hoeveel lysine in een kg Topsport komt overeen met rond 2kg sportbrok of muesli.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 20:42 



 
Profiel   

Weet je ook een voer waar iets minder eiwit in zit maar wel genoeg, vooral minder suiker en zetmeel, en dan niet van pavo? Ik blijf geen fan van pavo met die hoge waardes.

Paard is daar veel te gevoelig voor. De slobber durf ik aan gezien dat maar 3 handjes zijn. Overigens voer ik dit omdat ze de curcuma niet lust, die ik trouwens niet geef voor der spieren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-17 20:59 



 
Profiel   

Hm als de oorzaak niet medisch is..waarom zou je dan een supplement gaan voeren?

Ik zou denken gewoon goed voeren met eventuele vit/mineralen brok erbij...eventueel wat olie voor het gewicht en waar ze energie uit kan halen zonder heet te worden. En gewoon weer rustig door goed trainen/ management de spieren weer op gaan bouwen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 09:29 



 
Profiel   

Waarom zou je een niet medisch paard ondersteunen met supplementen? :D

Ik begrijp wat je bedoeld hoor en ben blij dat je dit zegt. Olie en vit brokje krijgt ze al. (2e post heel der voerschema) zal dit dan genoeg zijn om haar te 'ondersteunen' ?

Zelf denk ik dat ze misschien wat te weinig eiwit binnen krijgt, al hoewel het hooi sinds gister anders is en wat groener-> meer voedingsstoffen????

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 09:39 



 
Profiel   

Maar van meer eiwitten krijgt ze dikke benen? in ieder geval..je kan kuilvoer gaan voeren ipv hooi..daar zitten meer eiwitten in. Alleen niet ieder paard dan daar even goed tegen.

En sorry..overheen gelezen over het voerschema.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 09:49 



 
Profiel   

sorry beetje verwarrend, ik zeg het niet goed ... eiwit of iets waar ze der spieren veel aan heeft.

Ze stond vorig jaar op kuil en stond altijd met stalbenen vandaar dat ze nu op hooi staat, wereld van verschil. Stond ook een keer bijna met koliek door verkeerd kuil en dat wil ik niet weer meemaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 10:02 



 
Profiel   

Belangrijkste is goed trainen, alleen door de spieren flink te laten werken zullen ze opbouwen, supplement is er alleen voor om ze sneller te laten herstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 10:11 



 
Profiel   

Ik heb net een pot creatine besteld bij pharmahorse voor mijn merrie die nu nog zogende is, en daardoor echt een jasje heeft uitgedaan.
We zijn inmiddels begonnen met rijden, dus vind dat ze wel wat ondersteuning mag gebruiken.

Ik voer zelf al jaren metazoa super fit broxxx naar alle tevredenheid en ben nu ook weer begonnen met het toevoegen van luzerne brok van het zelfde merk (suikervrij!, want met suiker schiet de mok bij mijn andere paard de pan uit)
Eiwitten in de luzerne brok in combinatie met de creatine hoop ik dat ze snel weer een beetje in vorm is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 10:23 



 
Profiel   

PanamaD schreef
Weet je ook een voer waar iets minder eiwit in zit maar wel genoeg, vooral minder suiker en zetmeel, en dan niet van pavo? Ik blijf geen fan van pavo met die hoge waardes.

Paard is daar veel te gevoelig voor. De slobber durf ik aan gezien dat maar 3 handjes zijn. Overigens voer ik dit omdat ze de curcuma niet lust, die ik trouwens niet geef voor der spieren.


Als je een voer zoekt dat laag in zetmeel is maar toch rijk in olie en amino zuren is dan is Pure Condition of Pure Condition Pellets een aan rader. Goed uitgebalanceerd met een olie gehalte van 10%, en een zetmeel gehlate van maar 6%. In principe zou je dan alleen dit voer kunnen voeren (bevaat alle vitaminen en mineralen), en de anderen weg laten om het heel makkelijk voor jezelf te maken. Heb je een voer waar alles er in zit mits je de aanbevolen hoeveelheid voert. De pellets kan een mash van maken en samen met bietenpulp voeren.
Nog een voordeel van dit soort voer is de toegeveogde pre- en probiotica die de daarmen ondersteunen en dus de vertering van de ruwvoer.

Als je tevreden ben met wat je nu voert, dan is het misschien voldoende om luzerne toe te voegen. Puur luzerne brokken zijn makkelijk en voordelig. Of gehakselde luzerne - goed kijken met luzerne mixes, veel bevaat ook hooi of stro en zijn niet veel rijker dan hooi. Anderen zoals die van Vitalbix of de luzerne van Dodson & Horrell zij wel puur luzerne (met olie).

Ook de moeite waard om naar te kijken is de Alfalfa (luzerne) producten van Dengie bij Purepaardenvoeding.nl

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 12:11 



 
Profiel   

Ik heb op aanraden van de dierenarts de muscle support van phytonics gegeven. Erg tevreden over. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 23:39 



 
Profiel   

Aangezien hooi je grootste voerbron is, Eerst het hooi laten testen op energie, eiwitten, suiker, etc.
Je kan bij pavo al een quickscan laten doen voor 20 euro. Beetje hooi opsturen en 5 dagen later weet je wat je voert.
Aan de hand van deze uitslag kan je verder het voer samenstellen. Meten is weten
Anders is het weinig zinvol als je niet weet wat het paard teveel en te weinig krijgt.

https://shop.pavo.nl/essentials/Ruwvoer ... n-zid79181

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-10-17 06:54 



 
Profiel   

[VS] Supplement opbouw spieren?

Hier staan ook nog wel wat tips in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-17 13:26 



 
Profiel   

Chlorellapoeder van Duval geven kan helpen.
Feitelijk is dat de werkzame stof van Myoplast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-17 14:36 



 
Profiel   

MiCasa schreef
Ik heb op aanraden van de dierenarts de muscle support van phytonics gegeven. Erg tevreden over. :)


Ik heb hier ook al meerdere hele goede ervaringen mee!
Je hoeft maar 1x per dag te geven en doet er bijna 3 maanden mee :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-17 15:31 



 
Profiel   

Mijn dierenarts zegt voor spieren: ''Vitamine ESL, van de rest krijgen ze alleen maar dure pies''.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 10:40 



 
Profiel   

Ach, mijn DA adviseert Myoplast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 10:48 



 
Profiel   

Hier ook zeer goede ervaringen met myoplast. Ook vitamine E doet het goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 10:51 



 
Profiel   

Tja....wat is er mis met gewoon rustig goed opbouwen onder begeleiding ?
Geen paard heeft deze supplementen nodig wanneer er gewoon netjes en correct getrained wordt denk ik...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 10:52 



 
Profiel   

Vitamine ESL is dat vit e met selenium??

Elke da adviseerd wat anders.

Ik heb wel besloten even niets te geven en gewoon goed te trainen. Ze krijgt standaard Vit e en stond van de week met een virus en 4 koeienpoten dus al die extra ‘troep’ ga ik er nu maar niet ingooien gezien ze er nu gevoelig voor is.

Maar wel bedankt voor alle tips!! Zeker handig om te onthouden!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 10:53 



 
Profiel   

ElCamino schreef
Tja....wat is er mis met gewoon rustig goed opbouwen onder begeleiding ?
Geen paard heeft deze supplementen nodig wanneer er gewoon netjes en correct getrained wordt denk ik...


Zonder correcte training zal geen enkel supplement voor spieropbouw werken.
Waar je zonder supplement ondanks correcte training best wel eens tegen problemen/probleempjes kunt aanlopen. In dat geval voer ik absoluut een supplement bij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 11:02 



 
Profiel   

PanamaD schreef
Vitamine ESL is dat vit e met selenium??

Elke da adviseerd wat anders.

Ik heb wel besloten even niets te geven en gewoon goed te trainen. Ze krijgt standaard Vit e en stond van de week met een virus en 4 koeienpoten dus al die extra ‘troep’ ga ik er nu maar niet ingooien gezien ze er nu gevoelig voor is.

Maar wel bedankt voor alle tips!! Zeker handig om te onthouden!!


Ja klopt, vitamine E met selenium. Werd mij aangeraden, omdat hiervan in voer weinig zit.

Myoplast zit veel in wat ze niet opnemen (plassen ze weer uit, vandaar dure pies) en is daardoor heel duur in verhouding

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 12:25 



 
Profiel   

Het werkt anders als een tierelier hoor, dat Myoplast ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 12:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 27 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen