Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Alblasserdams veulen neemt graag een duik

 
Profiel   

RTV Rijnmond
Overige
Ingezonden door bokker LadyMadonna


Het Alblasserdamse veulen Sterre neemt iets te graag een duik in de sloot naast haar weiland. De brandweer moest al meerdere keren opdraven om het dier op het droge te krijgen. Sterre heeft daarom nu huisarrest.

“Sterre vindt het erg leuk om te zwemmen. Ze lijkt er echt van te genieten”, vertelt paardeneigenaar Annelies Smit. “Maar het is op een gegeven moment niet leuk meer voor de brandweer en dus houden we haar op stal en overdag op een afgezet stuk land.”

Ook afgelopen weekend was het weer zover. Het probleem is vooral dat ze er zelf niet meer uitkomt. “Normaal gesproken doet een paard er alles aan om zelf weer aan de kant te komen, maar Sterre niet, die laat zich er graag uithalen.”

De familie Smit raakt er inmiddels al niet meer van in de stress. “Toen ik zag dat haar oortjes naar voren stonden en dat ze zichzelf prima vermaakte dacht ik direct: ik hoef me niet druk te maken.”
Ook dochter Caroline was bij de laatste zwempartij. “Ze heeft nu haar A en B-diploma, maar ik hoop dat het daarbij blijft. Het is wel genoeg zo!”, lacht Caroline.

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 11:42 



 
Profiel   

:D het zal weer eens geen maflinger zijn <<)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 11:49 



 
Profiel   

Dat koppie wanneer ze in het water is :')
Geweldig dier _/-\o_

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 11:50 



 
Profiel   

Goed dat ze maatregelen nemen :j.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 11:51 



 
Profiel   

_O-
Misschien een idee om een loopbruggetje te maken zodat ze er zelf uitkomt :+
Beestje geniet duidelijk van haar zwempartijtjes 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 11:56 



 

Dat gekke beest ziet er uit of ze het heerlijk vindt. Ja wat doe je daar nou aan? Levenslang niet bij een sloot houden of de mogelijkheid tot zwemmen creëeren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 11:56 



 
Profiel   

Ik ken ook een fjord die ooit een keer de sloot in was gegaan en gewoon met zijn oren naar voren erin staan en heen en weer zwemmen. Zelfs de voerschep met voer was niet interessant. _O-

Uiteindelijk ben ik toen de sloot ingegaan, want ze kregen hem niet te pakken. :') Die van mij heeft het gelukkig wel gehouden bij die ene keer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 11:57 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Dat gekke beest ziet er uit of ze het heerlijk vindt. Ja wat doe je daar nou aan? Levenslang niet bij een sloot houden of de mogelijkheid tot zwemmen creëeren?

Dat laatste :D. En dan wel op zo'n manier dat de brandweer er niet voor uit hoeft te rukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 11:58 



 

Bij verkoop op de gekke eisenlijst; eigen zwemgelegenheid voor paard is een must.
:=

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 12:00 



 
Profiel   

Ook geen kleine sloot.. we hadden ook een die we weer uit het land gehaald hebben jaren terug die was er ook al paar keer ingegaan. Dat was een sloot van maximaal anderhalf meter breed.

Paard staat nu gewoon achter stroomdraden op eigen terrein.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 12:04 



 
Profiel   

Haha geweldig :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 12:16 



 
Profiel   

janouk schreef
:D het zal weer eens geen maflinger zijn <<)


Dacht ik ook al. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 12:17 



 
Profiel   

Haha geweldig dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 12:23 



 
Profiel   

Wat enorm schattig maar wel lastig natuurlijk. Gek dier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 12:25 



 
Profiel   

Loopplank maken zou ik zeggen. Met die ribbels, net als een trailer laadklep?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 12:26 



 
Profiel   

Goede oefening voor de brandweer :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 12:27 



 
Profiel   

Haha geweldig zeg, die oortjes inderdaad :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 12:39 



 
Profiel   

Haha wij hadden er paar jaar geleden ook eentje die keer op keer het water in ging op de eilanden en de kanten rustig stond bij te werken. Vond de brandweer op een gegeven moment ook niet zo leuk meer dat ze steeds moesten uitrukken, omdat de toeristen in de vaart belden. Toen maar met draad en palen in de weer gegaan om een afscheiding te maken.

Een van onze fokmerries is ook van bekend dat ze probleemloos te water gaat (en weer terug...of beter gezegd...verder..), zelfs al is het bijna tegen vriespunt....deert haar niks, dus die moeten we ook bewust in volle weides (geen aanleiding tot kantjes maaien) en/of stroom houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 12:43 



 
Profiel   

idd,in plaats van het beestje op stal te zetten,gewoon met wat prikpaaltjes en een stroomdraadje,kan die gewoon in zijn weide blijven.
lijkt me een betere oplossing voor zo'n veulen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 12:46 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
idd,in plaats van het beestje op stal te zetten,gewoon met wat prikpaaltjes en een stroomdraadje,kan die gewoon in zijn weide blijven.
lijkt me een betere oplossing voor zo'n veulen.



Als je het filmpje afkijkt zie je ook dat ze dat hebben gedaan ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 12:49 



 
Profiel   

En daar betalen wij belastinggeld voor?! :+ (GRAPJE)

Haha, geweldig! Echt super dat koppie. Heerlijk veulen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 12:50 



 
Profiel   

Ja wat zal ik zeggen....

... het is een Haflinger :+ :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 12:52 



 
Profiel   

Hahah ik zie net op fb bij de eigenaar dat ze nu weer in de sloot staat. Wat een waterrat :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 18:04 



 
Profiel   

Haha wauw :') Hij doet er ook echt geen poging toe uit het water te komen. Hij baddert er lekker op los :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 18:25 



 
Profiel   

Pluisje1998 schreef
Hahah ik zie net op fb bij de eigenaar dat ze nu weer in de sloot staat. Wat een waterrat :')

Dat wordt dus een flinke klap stroom op het draad zetten als ze er alweer instaat.

Wel vervelend probleem als je land langs de sloot loopt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 18:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen