Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Legendarische hengst Clinton overleden

 
Profiel   

*facebook
In Memoriam

[ img ]
Clinton. Foto door Sjoert, http://www.sjoert.com

Vanmorgen is de legendarische hengst Clinton op 24 jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van ouderdom.

Zijn ruiter Dirk Demeersman, die hem wereldberoemd heeft gemaakt, heeft vorige week nog afscheid van hem kunnen nemen. Dirk Demeersman behaalde vele hoogtepunten met deze hengst, waaronder vierde op de Olympische Spelen van Athene, en tweede in de Grote Prijs van Aken.

Clinton stond jaren lang in de top tien van de Worldbreeding Ranking en wordt wereldwijd geroemd om zijn kwaliteiten. Vooral in Belgie, Frankrijk en Duitsland was Clinton mateloos populair en zeer geliefd. In Nederland wat minder.

Clinton is van onschatbare waarde voor de Europese fokkerij, o.a. door de enorme invloed van zijn zonen Cornet Obolensky, Eldorado van de Zeshoek, Zacharov enz.
Het diepvriessperma van Clinton zal beschikbaar blijven middels icsi.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 09:35 



 
Profiel   

Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 10:35 



 
Profiel   

Y;( Jammer!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 10:43 



 
Profiel   

Erg jammer, maar "mooi" om te zien dat het paard op een respectabele leeftijd is overleden door ouderdom.

Een top vererver met hele grote voetsporen in de huidige springpaarden-fokkerij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 11:07 



 
Profiel   

Ik vind 24 nog niet zo oud eigenlijk?! Maar misschien is hij versleten door al die icsi buisjes die hij moest vullen? T is immers nog te bestellen.
RIP. Mooi paart trouwens :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 13:01 



 
Profiel   

Ken het beestje niet echt, maar hij was/is wel heel een mooi.
Jammer dat hij is komen te overlijden. Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 13:28 



 
Profiel   

wapitie schreef
Ik vind 24 nog niet zo oud eigenlijk?! Maar misschien is hij versleten door al die icsi buisjes die hij moest vullen? T is immers nog te bestellen.
RIP. Mooi paart trouwens :j


Zeker een mooi PAARD. Als dat het geval is wat je hier speculeert heeft hij in ieder geval plezier er in gehad ;)

Er zijn nog genoeg buisjes sperma te bestellen van hengsten die al een aantal jaar geleden zijn overleden, dus dat het nog te bestellen is, is zo gek nog niet ;)

Edit: De hengst De Niro hebben ze 2 jaar geleden uit de dekdienst gehaald en daar word nog steeds sperma van verkocht.. Enige nadeel is dat de prijs dan omhoog gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 13:32 



 
Profiel   

CharmingS schreef
wapitie schreef
Ik vind 24 nog niet zo oud eigenlijk?! Maar misschien is hij versleten door al die icsi buisjes die hij moest vullen? T is immers nog te bestellen.
RIP. Mooi paart trouwens :j


Zeker een mooi PAARD. Als dat het geval is wat je hier speculeert heeft hij in ieder geval plezier er in gehad ;)

Er zijn nog genoeg buisjes sperma te bestellen van hengsten die al een aantal jaar geleden zijn overleden, dus dat het nog te bestellen is, is zo gek nog niet ;)

Edit: De hengst De Niro hebben ze 2 jaar geleden uit de dekdienst gehaald en daar word nog steeds sperma van verkocht.. Enige nadeel is dat de prijs dan omhoog gaat.



De Niro is ook overleden..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 15:30 



 
Profiel   

Clinton was het soort paard dat zich tot niks liet dwingen ;-). Fantastisch groot ego en "moeilijk" karakter. Topbeest!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 15:36 



 
Profiel   

Knert schreef
wapitie schreef
Ik vind 24 nog niet zo oud eigenlijk?! Maar misschien is hij versleten door al die icsi buisjes die hij moest vullen? T is immers nog te bestellen.
RIP. Mooi paart trouwens :j


Zeker een mooi PAARD. Als dat het geval is wat je hier speculeert heeft hij in ieder geval plezier er in gehad ;)

Er zijn nog genoeg buisjes sperma te bestellen van hengsten die al een aantal jaar geleden zijn overleden, dus dat het nog te bestellen is, is zo gek nog niet ;)

Edit: De hengst De Niro hebben ze 2 jaar geleden uit de dekdienst gehaald en daar word nog steeds sperma van verkocht.. Enige nadeel is dat de prijs dan omhoog gaat.



De Niro is ook overleden..[/quote]

Daarom haalde ik die ook aan

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 15:38 



 
Profiel   

Pfoeee 2 grote legendes minder. Zowel clinton als de niro.

Las ook dat hengstenhouder hein peeters afgelopen maandag is overleden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 16:23 



 
Profiel   

wapitie schreef
Ik vind 24 nog niet zo oud eigenlijk?! Maar misschien is hij versleten door al die icsi buisjes die hij moest vullen? T is immers nog te bestellen.
RIP. Mooi paart trouwens :j

24 is een mooie leeftijd. Ik denk dat de paarden die 30 worden of achteraan de 20 eerder uitzondering zijn dan regel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 16:36 



 
Profiel   

Het was een prachtcombinatie met Dirk Demeersman. RIP

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 06:50 



 
Profiel   

Y;( wat jammer. Clinton was een super paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 07:08 



 
Profiel   

Dag knappe Clinton, wat was je nog stoer bij de show van Nijhof. Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 10:36 



 
Profiel   

Ayasha schreef
wapitie schreef
Ik vind 24 nog niet zo oud eigenlijk?! Maar misschien is hij versleten door al die icsi buisjes die hij moest vullen? T is immers nog te bestellen.
RIP. Mooi paart trouwens :j

24 is een mooie leeftijd. Ik denk dat de paarden die 30 worden of achteraan de 20 eerder uitzondering zijn dan regel.


die van mij is 25, ik vind dat niet echt oud, mag toch hopen dat hij nog minstens vijf jaar in goede conditie en gezondheid mee gaat :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 12:39 



 
Profiel   

mandy_toy schreef
Ayasha schreef
24 is een mooie leeftijd. Ik denk dat de paarden die 30 worden of achteraan de 20 eerder uitzondering zijn dan regel.


die van mij is 25, ik vind dat niet echt oud, mag toch hopen dat hij nog minstens vijf jaar in goede conditie en gezondheid mee gaat :-)

Hopen mag altijd en ik hoop met je mee. Maar 25 is gewoon al een mooie leeftijd. :) er zijn er ook een boel die dat niet halen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 16:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 17 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen