Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Weerstand verhogen

 
Profiel   

Hoi,

Ik ben al eventjes aan googlen maar kom er toch niet uit. Er zijn zoveel producten op de markt die allemaal beweren de beste te zijn dat het erg lastig wordt om een keuze te maken. Ik ben voor mijn verzorgpony aan het rondkijken om wat bij te voeren. Mocht ik een (onderbouwde!) keuze maken zal ik dit uiteraard eerst met de eigenaar bespreken.

Het gaat om een 8 jarige E-pony die recreatief gereden wordt, dag en nacht op de wei staat met onbeperkt hooi tot haar beschikking. Ze staat nog niet zo lang 24/7 op het land en nu het kouder wordt heb ik het idee dat haar weerstand wel een boost kan gebruiken. Het gaat me echt om het vergroten van de weerstand. Verder zit ze goed in haar vel en is ze rond en gezond :Y)

Ik weet zelf niet zo goed of ik naar een soort voer of meer naar een supplement moet kijken. Ik heb ook een soort vitamine pasta gezien welke je eens in de zoveel tijd zou kunnen gebruiken. Dit lijkt me erg praktisch. Iemand daar ervaringen mee?

Al het advies is welkom,

Alvast bedankt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 15:54 



 
Profiel   

Ik heb goede ervaring met NAF Opkikker... zeker toen paard wat slecht in zijn vacht kwam. Voerde het toen in de ruiperiode dus nu en in het voorjaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 15:59 



 
Profiel   

Mijn jonkies die ook een hulpje nodig hebben krijgen van mij kruidenmix van subli met daarbij poeder van selenium/vitamine E en zeewier -ik raad zeewier zeker aan!-

edit: foutje

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 16:03 



 

Krijgt ze op dit moment helemaal niks naast hooi/gras?
In dat geval zou ik een vitaminebrokje bijgeven (marstall Force bijvoorbeeld), daar zit alles in wat ze nodig heeft en het voert heel makkelijk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 19:34 



 
Profiel   

Ja,beter kiezen voor een goede vitaminekorrel :j
Ik heb 2 pony's van 25 die nog gewoon in de wei lopen zonder schuilgelegenheid en zij krijgen een goede vitaminekorrel.
Heb ze echt nooit verkouden,ziek of wat ook.
Metazoa is prima, vitalbix,marstall force,
En kijken ook of het verstandig is om een regendeken op te doen met regen,sommige dieren kunnen er dan net een beetje beter tegen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 19:54 



 
Profiel   

Ik ben her zeker mee eens met ellepel en bijheid. De eerst je zou kunnen doen voor deze pony is te zorgen dat ze een goed ruwvoerbalancer dat alle nutrienten (vitaminen, mineralen en spoorelementen) bevat. Deze producted bevatted elementen zoals selenium en zinc (o.a.) die nodig zijn voor een goed functionerende afweer systeem. Er zijn veel producten op de martk, met verschil in kwalitieit. De duurdere producten bevatten chelated spoorelementen en ook pre en probiotica om de daarmen te ondersteunen wat ook een goed ondersteuning aan de afweer geeft.
Omday het paard buiten loopt betekent niet per se dat ze meer nodig heeft dan normal om haar weerstand te ondersteuenen (naast een uitgebalanceerd rantsoen). Buiten is toch een gezonder klimaat voor een paard dan een stoffige stal zonder voldoende ventilatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-10-17 22:39 



 
Profiel   

Ze staat al onder een simpel 0 grams regendekentje. Krijgt inderdaad op dit moment niets extra bijgevoerd. Eerder kreeg ze 2x per dag een handje basisbrokjes.

Heb even gekeken naar zeewier en dat klinkt wel veelbelovend.

Welke vitaminebrok kan ik dan het beste geven? Ze is al aan de dikke kant en dat wil haar natuurlijk ook niet dikker voeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 14:12 



 
Profiel   

Een handje basisbrokjes is niet genoeg om in alle voedingsstoffen te voorzien. Het heeft pas nut als je je aan de hoeveelheden houdt. Dan kun je beter een balancer geven.

Zeewier moet je niet structureel geven. Er zit namelijk best wat jodium in en dat is op den duur niet goed voor paarden. Als kuur kan zeewier wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 19:23 



 
Profiel   

Van vitaminebrok worden ze niet dik hoor.
Ik zou eens kijken naar de Vitalbix, daar zijn veel goede ervaringen mee.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 12:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 9 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen