Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 11 van de 13 [ 318 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[FOTO] [ras] kruisingen!

 
Profiel   

De mijne ziet er ook niet meer veulen uit sinds hij de breedte in ging, eerder een stevig ponytype die al wat groter is uitgevallen :')

Je voelt wel nog steeds makkelijk zijn ribben. Zo een appelkont zal hij wel altijd houden..
Alleen zijn nek vind ik al wat zwaar en vet maar nja of dat bij zo een type paard zorgwekkend is :P Hij krijgt toch niks bij van brok alleen wat vitaminen en als ik met voerbeloning werk dan krijgt hij ijslander brok, zit amper suiker in :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 16:37 



 
Profiel   

@ GaelleS : Dat is exact wat ik hier dacht bij Gaelle. Ze heeft zo een enorme nek gekregen die hard voelt de laatste tijd dus nu bouw ik de weidegang toch wat af. Hier ook vitaminebrok en agrobs. Ribben voel ik wel allang niet meer. Gelukkig houden ze wel dat schattige peuter hoofdje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 19:41 



 
Profiel   

Zijn nek blijft gelukkig soepel !
Hij is wel beginnen schuren :/ vrees voor eczeem want vind niks. DA komt wel in loop v volgende week...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-17 09:26 



 

Dat is wel heel laat in het jaar!
Is het alleen schuren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-17 11:24 



 
Profiel   

Hier schuren en krauwen ze ook altijd bij zonsondergang. Is van de knutten, zit juist achter een bos. Is eczeem niet enkel als ze er wonden van krijgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-17 13:52 



 
Profiel   

Ja ik vind het ook laat maar hij is nog jong, als ze een allergie ontwikkelen kan het dat die pas nu helemaal tot ontwikkeling is gekomen. Hij schuurde eerder al een beetje maar mijn andere paarden ook, maar dat was normaal imo tot op een bepaald niveau maar dan ineens hup half zijn staart eraf en half zijn manen kwijt :/ op de plekken in de manenkam waar hij kaal is stond het gezwollen en rood, nog niet echt veel wondjes. Smeer momenteel al derfen in afwachting van DA en dat lijkt alles toch een heel stuk te verlichten en de beestjes was weg te houden.. ook idd vnl later op de dag..
Wij zitten vrij dicht bij een klein bosje met een beek enzo...

Ja alleen schuren? Zou hij nog iets moeten doen dat ik mis ? :p

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 08:20 



 

Kun je eens een paar foto's maken van zijn staartwortel en manenkam?

Als het echt eczeem is weet ik een middeltje dat wonderen heeft verricht bij onze Fries.
Zij had echt hele heftige eczeem en in Mei hebben we een nieuwe middel geprobeerd, na al heel veel te hebben geprobeerd en dit gaf echt heel goed resultaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 08:44 



 
Profiel   

KoudbloedKim schreef
Kun je eens een paar foto's maken van zijn staartwortel en manenkam?

Als het echt eczeem is weet ik een middeltje dat wonderen heeft verricht bij onze Fries.
Zij had echt hele heftige eczeem en in Mei hebben we een nieuwe middel geprobeerd, na al heel veel te hebben geprobeerd en dit gaf echt heel goed resultaat.


En welke is dat, KBK? Mss ook interessant voor mijn fjord.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 08:46 



 
Profiel   

Fabster schreef
KoudbloedKim schreef
Kun je eens een paar foto's maken van zijn staartwortel en manenkam?

Als het echt eczeem is weet ik een middeltje dat wonderen heeft verricht bij onze Fries.
Zij had echt hele heftige eczeem en in Mei hebben we een nieuwe middel geprobeerd, na al heel veel te hebben geprobeerd en dit gaf echt heel goed resultaat.


En welke is dat, KBK? Mss ook interessant voor mijn fjord.


Ik ben hier ook wel nieuwsschierig naar. Heb een tinker met extreme zomereczeem. Hebben al veel middeltjes geprobeerd maar ondanks een goeie eczeem deken blijft ze altijd nog wat schuren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 14:26 



 
Profiel   

Staart valt eigenlijk niet veel aan te zien behalve korte haren bovenaan de staartwortel, zijn staart was echt dubbel zo dik :O

[ img ]


Zijn nek was het wel duidelijk op te zien, vooral middelste stuk kaal, gezwollen, wat rood en schilferig... Is nu al minder rood en dik :) De bruine vlokken en plekken zijn van dat product, is heel vettig en bruin...

[ img ]

[ img ]

best lastig foto's nemen zo :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 20:52 



 
Profiel   

Foto van vandaag van onze Maximus
Shire x Tinker

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 21:29 



 
Profiel   

Ach jeetje...wat een narigheid joh die jeuk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 21:30 



 
Profiel   

ik dacht eerst aarswormen misschien zoals hier maar nu ik de foto's zie denk ik ook eczeem, arm jochie. Wie weet valt er het een en ander te behalen ivm ruwvoer/gras? Hier ook een weide waar ze dikker worden en de andere niet..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 09:12 



 
Profiel   

Gras is er amper en is nogal lastig te beinvloeden zomaar xd ... qua ruwvoer moet ik het doen met wat de boeren mij nog kunnen leveren, ik zal er wel op letten of het meer of minder is bij verschillende leveringen. Nu heb ik best wel "goed" hooi, de vorige boer was een hel om mee af te spreken en stoffig hooi vol rommel. Degene waar ik in de winter van koop heeft niks meer. Als deze lading op is krijgen ze terug ander hooi maar tegen dan is het winter en zijn de mugjes ook weg... Qua brokken ofzo krijgen ze niks bij.. denk dat het experimenteren voor volgend jaar zal zijn :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 09:22 



 
Profiel   

Ook niet makkelijk als je de paarden dan moet scheiden bevoorbeeld. Ik ken het. Ja goed opletten bij welke veranderingen dat het minder is. Hopelijk word de winter wat strenger dan vorig jaar dat we eens verlost zijn van de insecten. Weet eigenlijk niet wat ik beter zou vinden eczeem door knutten of voeding, is alle twee k*t xp

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 09:40 



 
Profiel   

Voeding is misschien net iets makkelijker te beïnvloeden dan die vliegjes XD

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 19:07 



 
Profiel   

Dat is inderdaad waar :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 19:14 



 
Profiel   

wat een gave kruisingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-17 12:33 



 
Profiel   

Momenteel ziet ie er zo uit, ruim 2,5 jaar nu..

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-18 11:38 



 
Profiel   

Wauw wat een bonk hé :D BUM HIGH zoals ze in Engeland zeiden haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-18 11:50 



 
Profiel   

Hahah ja idd, kont blijft hoog maar zijn rug ziet er al minder zielig uit, gewoon dikke kont nog :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-18 11:55 



 
Profiel   

Hij is mooi! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-02-18 13:05 



 
Profiel   

Hij lijkt groter dan dat hij is hoor, hij heeft vrij korte beentjes maar heeft zo een massief lijf :') plus foto is wat schuin van de vensterbank getrokken...

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-18 14:03 



 
Profiel   

<3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-18 14:05 



 
Profiel   

Wat een gave bok is hij GaelleS! Een halve Boulonnais toch? Ik herken de bouw wel :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-03-18 14:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 11 van de 13 [ 318 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen