Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Piet en Michelle Raijmakers doen mee met Ride & Run

 
Profiel   

Bokt.nl / KNHS / Ride&Run
Overige


Op 28 oktober is er weer een Ride & Run georganiseerd door KNHS en Bit. De locatie van deze editie is Hippisch Centrum Deurne. Wil je nog meedoen? Wees er dan snel bij, want de inschrijving sluit op 15 oktober. Elke editie is er een bijzondere ‘bekende’ deelnemer. De succesvolle springruiter Piet Raijmakers jr verschijnt samen met zijn vrouw Michelle aan de start. Piet zal echter niet in het zadel plaatsnemen voor de wedstrijd.

"Ik zit al de hele dag op het paard! Dus deze keer doen we het eens anders, mijn vrouw gaat paardrijden en ik ga op de mountainbike" vertelt Piet. Het paard wat hij meeneemt zal een van zijn springpaarden zijn. "Ik denk dat van Schijndel's Valentino meegaat. Hij is hier wel geschikt voor, het is een multifunctioneel paard dat prima kan worden gebruikt voor een buitenrit, hij schrikt niet zo snel onderweg”. Piet rijdt regelmatig buiten met zijn paarden. “Eigenlijk maak ik met al mijn paarden wel buitenritten. Ik ben vrijwel dagelijks langs de weg en in het bos te vinden”, vertelt hij.

Toen Piet werd benaderd door de organisatie van Ride & Run of hij wilde meedoen wist hij meteen waar het om ging. “Ik heb Ride & Run een keer gezien in Arnhem, waar ik op dat moment meedeed aan een internationale springwedstrijd. Hele stukken door het bos waren afgezet voor Ride & Run en het viel me op dat er best veel mensen op af kwamen”, vertelt Piet. Het leek hem toen al leuk. “Mijn vrouw is heel sportief – ze doet aan fitnessen en hardlopen – dus toen zei ik voor de grap al tegen haar ‘dat lijkt me wel wat voor ons’.” Hij was dan ook direct enthousiast toen hij werd gevraagd om mee te doen aan Ride & Run op 28 oktober in Deurne. “Normaal gesproken sporten mijn vrouw en ik eigenlijk niet samen. Zij is meer van het fitnessen en hardlopen, en ik doe naast het paardrijden aan mountainbiken en voetballen. Ride & Run is voor ons allebei leuk en hieraan kunnen we mooi samen meedoen!”

Preview van de route in Deurne
Over iets meer dan twee weken is het al zo ver: een nieuwe editie van Ride & Run op een nieuwe locatie! Op dit moment werkt de organisatie hard aan het in kaart brengen van de routes. Tijdens het verkennen maakten ze ook foto’s om alvast een idee te geven van hoe de routes in Deurne eruit zullen gaan zien. Bekijk deze foto's hier.

Wat is Ride&Run?
Tijdens Ride & Run komen recreatie en sport op ludieke wijze samen. Meedoen en het werken aan je fitheid is het belangrijkste. Ben jij net zo sportief als je paard? De tijden worden bijgehouden en komen na afloop online, maar er is geen prijsuitreiking. De invulling is simpel: een team bestaande uit een ruiter te paard en één of twee hardlopers of mountainbikers leggen gezamenlijk een vooraf uitgezette, onverharde route af van 5, 10 of 20 kilometer (5 en 10km rennen, 20k fietsen).
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 13:44 



 
Profiel   

Leuk! Eigenaresse van mijn bijrijdpaard doet ook mee en ik ga mee als groom :D misschien zie ik ze :))


Edit: overigens is er ook een 10 km ride&bike. Dus niet alleen 20 km zoals in de tekst staat :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 17:25 



 
Profiel   

Ben benieuwd wat Michelle van dit verhaaltje vind,whahahaha :D :D :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 10:18 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 3 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen