Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Pony's en paarden in beslag genomen op boerderij in Enschede

 
Profiel   

rtv oost
Overige
Ingezonden door bokker safina

De Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming heeft vanochtend op een boerderij op de Brandemaatweg in Enschede zestien pony's en twee paarden in beslag genomen.

De dieren kregen maandenlang onvoldoende te eten. Daarom heeft de inspectie besloten om vanochtend in te grijpen. De actie was in samenwerking met de dierenpolitie Twente en na overleg met Justitie.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 09:44 



 
Profiel   

Maandenlang onvoldoende eten en nu ondernemen ze iets, bravo

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 09:44 



 
Profiel   

Ik heb wel eens melding gedaan voor paarden waar ik elke dag langs kwam. Eerst stonden ze er prima bij, toen zag ik dat er steeds minder hooi lag en de paarden dunner en dunner werden. Ik 144 bellen. Ja mevrouw we gaan kijken. Week later niks veranderd, ik nog een keer bellen. Kreeg ik een hele preek van een inspecteur (die er geeneens was geweest) dat paarden ook dun kunnen zijn van ouderdom. Nou meneer ik weet zat van paarden en deze zijn niet oud. Week later stond er ineens weer hooi. Bleek dat die mensen het hooi ophadden en geen nieuw hooi konden aanschaffen, beesten hadden dus echt niks te eten gehad op wat minisprietjes gras in de zandbak na. Kan daar zo boos om worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 09:49 



 
Profiel   

Dat mocht eens tijd worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 09:55 



 
Profiel   

Ken je de paarden _Dracarys?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 10:03 



 
Profiel   

Op Facebook lees ik berichten van meerdere mensen die er dagelijks langs komen dat de paarden wel goed verzorgd werden, en wel bijgevoerd worden.
Maar goed zegt ook niets, de paarden worden niet voor niets in beslag genomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 11:44 



 
Profiel   

Rizette schreef
Ken je de paarden _Dracarys?


Nee, als het al maanden aan de gang is werd het eens tijd dat ze er iets aan gingen doen.
In Nederland worden ze niet zomaar weggehaald.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 14:05 



 
Profiel   

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 8231196786

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 17:31 



 
Profiel   

dalmarieke schreef



Zwaar verwaarloost !?? Ik zie gezonde dikke ponys met dekens op ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 17:37 



 
Profiel   

dalmarieke schreef

Ik zie echt niet magere paarden, een heeft zelf een dek op. Die met zijn achterbeen omhoog staat heeft ook geen mega lange hoeven. Ben benieuwd wat die had.. echt een erg gebroken been heb ik wel eens gezien.. dan hangt de ondervoet nog aan de huid te bungelen..

De modder en bij meerdere bezoek en geen water en voer zal wel de reden zijn van in beslag name.

Dan kunnen ze wel veelmeer in beslag nemen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 17:39 



 
Profiel   

Op grond van deze foto's valt er niets te vertellen over verwaarlozing of wat dan ook. Daarvoor moet je ter plekke geweest zijn voor meerdere keren en dat is ook wat men doet voordat men tot actie over mag gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 18:26 



 
Profiel   

1 grote blubberpoel.. Lange puntige hoeven.. En wat zal er onder die deken zitten?
Ze halen ze niet zomaar weg..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 21:34 



 

Gewonde paard hebben ze moeten laten inslapen, aldus de politie op Facebook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 21:38 



 

Ik zie geen dunne dieren hoor.. maar goed
Wij waren er niet bij he

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 21:45 



 
Profiel   

little_birdy schreef
dalmarieke schreef



Zwaar verwaarloost !?? Ik zie gezonde dikke ponys met dekens op ?


Dat zei ik op fb ook al. Ik zie geen magere ponies met lange hoeven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 21:55 



 

die paar fotos zeggen toch niks, dit zullen ze niet voor niks hebben gedaan, gaat een hele procedure aan vooraf en helaas kunnen ze niet altijd sneller ingrijpen, zo zit onze "mooie" nederlandse wet nu eenmaal in elkaar.....

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 22:07 



 
Profiel   

Goh, en de vorige eigenaar van mijn paard voldeed aan de normen daar konden ze dus niks aan doen :? . Raar leven we. Het ondersta paard uit mijn profiel was pas ondervoed. De shetjes op de foto's gaan eerder richting te dik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 23:53 



 

Makkelijk oordelen zo... paarden worden echt niet zomaar in beslag genomen, daar gaan meerdere bezoeken en tweede kansen om de boel te verbeteren overheen. Misschien hebben deze pony’s geen lange hoeven, maar waren ze stokkreupel en zijn ze van medische zorg onthouden? Of misschien kregen ze geen water? Weten wij veel. Op een foto zie je dat niet altijd, dus blijft het dan gissen naar de reden van inbeslagname.

Feit is wel dat de paarden niet goed verzorgd werden, anders waren ze niet in beslag genomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 07:13 



 
Profiel   

xJitskee schreef
Makkelijk oordelen zo... paarden worden echt niet zomaar in beslag genomen, daar gaan meerdere bezoeken en tweede kansen om de boel te verbeteren overheen. Misschien hebben deze pony’s geen lange hoeven, maar waren ze stokkreupel en zijn ze van medische zorg onthouden? Of misschien kregen ze geen water? Weten wij veel. Op een foto zie je dat niet altijd, dus blijft het dan gissen naar de reden van inbeslagname.

Feit is wel dat de paarden niet goed verzorgd werden, anders waren ze niet in beslag genomen.

Nee inderdaad, als je die vieze groene uitgedroogde badkuip ziet dan lijkt het erop alsof ze al even geen drinkwater meer hadden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 07:27 



 
Profiel   

Misschien kregen de paarden wel op een anderen manier water ipv uit de badkuip.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-17 21:34 



 
Profiel   

Persoonlijk vind ik dat je weinig kan zeggen met alleen een paar foto's.Dekens kan zijn om ribben te bedekken.Zorgelijker vind ik meer dat paardminnend bokt blijkbaar de paarden er niet zo slecht vind bij staan.Er is al bijna geen gras meer ze staan al flink in de drek ,hebben geen behoorlijke schuilplaats en het is er een zooitje en de winter moet nog beginnen.Mevrouw klaagt over dat de paarden er lastig gevallen worden dat ze opgejaagd worden en dat de waterbakken omgetrapt worden en dan laat je ze alsnog daar staan???

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 16:34 



 
Profiel   

Inoterry schreef
Goh, en de vorige eigenaar van mijn paard voldeed aan de normen daar konden ze dus niks aan doen :? . Raar leven we. Het ondersta paard uit mijn profiel was pas ondervoed. De shetjes op de foto's gaan eerder richting te dik.

Volgens facebook berichten zijn er al vaker dieren van haar in beslag genomen en had zij al toezicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 17:04 



 
Profiel   

Bij de vorige eigenaar van mijn paard stonden er meer paarden bij als wandelend skelet dan alleen de mijne. En toch werd er daar niet ingegrepen terwijl de dierenbescherming en de dierenpolitie er meerdere keren langs is geweest. De paarden hadden ook geen water in de boxen en de boxen werden 1 keer in de week uitgemest waarna ze een heel klein beetje stro kregen wat dezelfde dag al opgevreten werd. Er stonden daar dus 4 skeletten, zonder eten of water op vies beton en er werd niet ingegrepen en hier wel. Dat blijf ik dus raar vinden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 18:08 



 
Profiel   

dat de dierenbescherming niet zomaar dieren wegneemt ok maar soms gaan ze wel erg snel hoor.

Mijn paarden staan altijd 24-7 buiten zonder deken.

Als er iemand is die zijn paarden goed verzorgt ben ik t wel, ik heb nu eenmaal een ras wat buiten hoort te staan! en zeer sober gehouden moeten worden.

Dierenbescherming kwam vragen of mijn paarden dit wel fijn vonden, buiten in wind en weer, ik was woest!
Ik zeg je moet aan paarden verderop op de manege gaan vragen of ze t fijn vinden om in een hokje te staan van 2x3 met op vaste tijden een bak voer en een baaltje hooi.......

dierenbescherming en ook mensen die klachten deponeren bij dierenbescherming weten niet altijd hoe een paard gehuisvest moet of mag worden, en dat er veel verscheidenheid is in alle rassen en in alle eigenaars.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 18:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 24 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen