Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Adelinde Cornelissen moet CDI Herning laten schieten

 
Profiel   

Equnews
Dressuur

[ img ]
Adelinde Cornelissen en Zephyr. Foto: Aniek1985


Adelinde Cornelissen zou dit weekend met Aqiedo (v. Undigo) haar Wereldbekerdebuut maken in het Deense Herning. Ook Zephyr (v. Jazz) reisde mee met de amazone voor de tweesterren Grand Prix. Op haar Facebook heeft de amazone nu laten weten dat ze alsnog moet afzien van haar deelname.

“Ik ga niet naar Denemarken omdat ik zelf niet fit ben”, meldt Adelinde Cornelissen.

“Helaas geen Wereldbekerwedstrijd in Herning Denemarken aankomend weekend. Ben zelf niet fit. Echt balen! Paarden in vorm, ik niet… maar ook niet fair tegenover paarden om toch te gaan als ik niet fit ben.”
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 15:32 



 
Profiel   

Ik ben niet fit = niet eerlijk tegenover paard.
Paard is niet fit = niets aan de hand en starten die handel. Iets gaat daar niet goed. :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 18:02 



 
Profiel   

Tazzey schreef
Ik ben niet fit = niet eerlijk tegenover paard.
Paard is niet fit = niets aan de hand en starten die handel. Iets gaat daar niet goed. :?
My thoughts, al mag je dat geloof ik hier op Bokt niet zeggen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-17 18:03 



 
Profiel   

Huh? Lees ik iets anders dan jullie? Waar lezen jullie dat het paard niet fit is? Het is in ieder geval niet logisch mocht het zo zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 08:43 



 
Profiel   

Ik denk dat Tazzey en Ailill het over het verleden hebben NenaC :-). Ik wil er verder niet over oordelen.

Ik wens Adelinde veel beterschap toe :-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 13:35 



 
Profiel   

Ailill schreef
Tazzey schreef
Ik ben niet fit = niet eerlijk tegenover paard.
Paard is niet fit = niets aan de hand en starten die handel. Iets gaat daar niet goed. :?
My thoughts, al mag je dat geloof ik hier op Bokt niet zeggen :Y)


+ 1.

Er mag zoveel niet gezegd worden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 13:48 



 
Profiel   

Haha, inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 14:05 



 
Profiel   

NenaC schreef
Huh? Lees ik iets anders dan jullie? Waar lezen jullie dat het paard niet fit is? Het is in ieder geval niet logisch mocht het zo zijn.

Dat is nog een natrap naar de spelen van vorig jaar. Waar ze wel van start ging met Parzival terwijl hij de dag ervoor nog felle koorts en zwelling had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 14:38 



 
Profiel   

Heleennn schreef
NenaC schreef
Huh? Lees ik iets anders dan jullie? Waar lezen jullie dat het paard niet fit is? Het is in ieder geval niet logisch mocht het zo zijn.

Dat is nog een natrap naar de spelen van vorig jaar. Waar ze wel van start ging met Parzival terwijl hij de dag ervoor nog felle koorts en zwelling had.

Precies. En wat er nog bijhoort: ze deed dit ondanks grote eigen twijfel, en pas na goedkeuring van de dierenarts. En waarbij ze na een aantal onderdelen opgaf opdat hij toch niet goed aanvoelde.
Als men dan toch wil natrappen, doe dat dan naar de niet-meereizende reserve waardoor Adelinde daar in een onmogelijke positie werd gemanoeuvreerd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 09:43 



 
Profiel   

Roodvos schreef
Heleennn schreef

Dat is nog een natrap naar de spelen van vorig jaar. Waar ze wel van start ging met Parzival terwijl hij de dag ervoor nog felle koorts en zwelling had.

Precies. En wat er nog bijhoort: ze deed dit ondanks grote eigen twijfel, en pas na goedkeuring van de dierenarts. En waarbij ze na een aantal onderdelen opgaf opdat hij toch niet goed aanvoelde.
Als men dan toch wil natrappen, doe dat dan naar de niet-meereizende reserve waardoor Adelinde daar in een onmogelijke positie werd gemanoeuvreerd.


Eens.

Valse wijverij hier zeg. "Er mag zoveel niet gezegd worden".. Volgens mij zeggen jullie toch alles nu?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 09:49 



 
Profiel   

Pantykous schreef
Eens.

Valse wijverij hier zeg. "Er mag zoveel niet gezegd worden".. Volgens mij zeggen jullie toch alles nu?


Je moet je maar goed voelen bij het verdedigen van deze dame. +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 10:34 



 
Profiel   

Ik heb niks met Adelinde, ik vind alleen dat geleuter irritant. Er mag niks gezegd worden, bla bla. Er wordt genoeg gezegd volgens mij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 10:36 



 
Profiel   

Pantykous schreef
Ik heb niks met Adelinde, ik vind alleen dat geleuter irritant. Er mag niks gezegd worden, bla bla. Er wordt genoeg gezegd volgens mij.
Nou, dat ben ik niet geheel met je eens. Ik heb wel vaker mijn mening gegeven over bepaalde combinaties, de een met een betere onderbouwing dan de ander, ook dat geef ik toe.

Toch, wat betreft Adelinde, kan ik inderdaad niet meer objectief kijken. In mijn ogen heeft ze te veel fouten gemaakt, bij te veel paarden. Let wel, dit doen veel meer ruiters en niet enkel binnen Nederland.

Als ik dan een zin lees als: "Ik ben niet fit, dus dat is niet eerlijk voor de paarden." denk ik primair: Top, goede instelling. Helaas, doet de geschiedenis anders blijken, dat vormt mijn mening dan ook.

Ten slotte lees ik hier iets over een andere reserve-ruiter, klopt. Was toen geen handig besluit en kwam qua combinaties en logistiek beroerd uit. Echter ben ik van mening dat een paard hier niet de dupe van hoeft te zijn, ongeacht of het nu om een onderlinge wedstrijd of de bijv. de OS en/of een WK gaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 15:32 



 
Profiel   

Ze had inderdaad beter gezegd dat ze zelf niet fit was. En niets over de paarden vermeld. Dan waren er minder mensen over gevallen.

Overigens heeft Parzival er aan die bewuste rit niets aan overgehouden. Het dier staat nu heerlijk op pensioen! Hoeveel paarden van particulieren gaan er niet dood door overbelasting / verkeerde belasting voordat ze de leeftijd van Parzival bereiken? Hoeveel paarden op pensioen staan er niet te koop / te geef als weidemaatje omdat de eigenaar een ander rijpaard wilt? Parzival heeft nu een waardige oude dag.
Misschien had ze toen niet de beste keuze gemaakt, maar Adelinde is ook maar een mens en voelde volgens mij op dat moment heel veel druk. Als je naar iemand wijst, wijzen er 3 vingers jou kant uit zeg ik altijd. Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Oordeel niet over anderen :-)

De ruiter die niet is gegaan naar de OS kan ik overigens goed begrijpen. Sportief gezien geen gekke keuze. Op zo'n reis kan er heel wat gebeuren. Begrijpelijk dat ze dat risico niet wilde nemen voor enkel de reserve plek.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 16:01 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen