Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Paard gestolen in Sint Kruis

 
Profiel   

Paard werd een aantal maanden geleden aangeboden aan de huidige eigenaren. Zij hebben samen met de vorige eigenaresse naar verschillende constructies gekeken maar uiteindelijk is besloten dat koop de beste optie was en is er een (niet te klein) bedrag betaald voor het paard. Na enkele maanden kreeg de vorige eigenaresse spijt en uiteindelijk gaf ze aan het paard terug te willen. Hier werd geen gehoor aan gegeven en nu heeft de vorige eigenaresse het dier zelf opgeladen zonder medeweten.

Dit is voor zover ik weet het verhaal, maar ik hoor het natuurlijk maar van 1 kant
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 23:56 



 
Profiel   

Als bovenstaand verhaal klopt mag je toch aannemen dat je weet wie het paard nu onder zijn hoede heeft of opdracht ergens toe heeft gegeven?

Dan kan het toch niet zo moeilijk zijn voor politie om daar verhaal te gaan halen?

Verder lijkt me dat "verkocht" een bindende overeenkomst is.
Daar mag je bij spijt achteraf op terug komen, maar als de nieuwe eigenaar daar geen oren naar heeft heb je in mijn ogen gewoon "pech "

In zo een geval voor eigen rechter spelen is niet alleen not done, maar ook gewoon strafbaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 06:16 



 
Profiel   

Ik denk dat dit idd een verhaal is met 2 kanten en hier maar 1 kant te lezen is.
Iedereen weet toch als je een paard verkoopt,je dit niet zomaar terug kan opladen,dus volgens mij is er meer aan de hand dan een vorige eigenaar die zijn verkochte paard komt terugstelen....

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 06:34 



 
Profiel   

tengeltje11 schreef
Ik denk dat dit idd een verhaal is met 2 kanten en hier maar 1 kant te lezen is.
Iedereen weet toch als je een paard verkoopt,je dit niet zomaar terug kan opladen,dus volgens mij is er meer aan de hand dan een vorige eigenaar die zijn verkochte paard komt terugstelen....

Dat denk ik ook, ik krijg een "verkocht maar nog steeds niet betaald" gevoel bij zo'n verhaal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 08:15 



 

cobiie schreef
tengeltje11 schreef
Ik denk dat dit idd een verhaal is met 2 kanten en hier maar 1 kant te lezen is.
Iedereen weet toch als je een paard verkoopt,je dit niet zomaar terug kan opladen,dus volgens mij is er meer aan de hand dan een vorige eigenaar die zijn verkochte paard komt terugstelen....

Dat denk ik ook, ik krijg een "verkocht maar nog steeds niet betaald" gevoel bij zo'n verhaal.


En dat gevoel moest je even hier delen? :roll:

Het zou van fatsoen getuigen als de betrokkenen hun conflict buiten social media uitvechten. En als omstanders zich er verder buiten houden. Wij bokkers incluis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 08:23 



 
Profiel   

Nou ieder mag hier meelezen en een mening geven net als jij doet.

Klopt wel dat er snel aannames worden gedaan.. die regelmatig de plank misslaan.

Maar nergens meer een vermoeden mogen uitspreken... gaat mij wat ver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 09:54 



 
Profiel   

@safina, je kan wel met je ogen gaan rollen maar bokt is nog steeds een openbaar forum waar je een mening neer kan zetten. :')

Ben benieuwd hoe dit afloopt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 10:17 



 

Ik vind het niet chique om allerlei onderbuik-aannames neer te pennen. Das ook een mening. En die zet ik hier ook neer. ;)

En nu maar hopen dat de betrokkenen hun gedoe snel samen oplossen. Zo rot als Facebook, kranten en bokt worden betrokken in zo'n strijd. Ordinair ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 11:55 



 
Profiel   

Op FB is te lezen dat de echte eigenaar, het paard in bruikleen heeft gezet in Sint-kruis met de afspraak dat ze betrokken zou blijven bij de verzorging. Eigenaar was langs geweest en zag dat het paard er niet goed aan toe was. Naar aanleiding daarvan heeft ze het paard opgeladen (met tegenzin van de bruiklener) en mee naar huis gekomen. Zij stond verder gewoon nog als eigenaar.

Andere partij (bruiklener?) zegt dat het paard al officieel aan hun verkocht is doormiddel van een bepaald bedrag.

Natuurlijk niet slim om iemand anders zijn terrein zo op te rijden en zonder overleg een paard mee te nemen. Iig een verhaal met haken en ogen.


Laatst bijgewerkt door Fair op 20-10-17 13:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 13:38 



 
Profiel   

https://www.pzc.nl/zeeuws-vlaanderen/pa ... ~aaada32a/

Volgens de persoon die het paard ingeladen heeft is het dier nooit betaald/was in bruikleen, alsof ik helderziend was. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 13:44 



 
Profiel   

cobiie schreef
https://www.pzc.nl/zeeuws-vlaanderen/pa ... ~aaada32a/

Volgens de persoon die het paard ingeladen heeft is het dier nooit betaald/was in bruikleen, alsof ik helderziend was. :+


Ja idd je hebt gelijk.
Maar was ook wel een gok..

Dus.. waar kan ik je boeken als waarzegger?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 14:28 



 
Profiel   

nou dat zijn dus al drie verschillende verhalen dan; die in het artikel(die Cobiie linked in dr post), wat op fb staat (zie post Fair) en wat Saintelette heeft gehoord......lekker vaag dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 14:32 



 
Profiel   

Knert schreef
Ja idd je hebt gelijk.
Maar was ook wel een gok..

Dus.. waar kan ik je boeken als waarzegger?

95% van de gevallen waarbij de "oude" eigenaar boos is op de "nieuwe" gaat het dom weg over geld. :+ Daarna is welzijn vaak de grootste reden.
Dus zo'n grote gok was het helemaal niet, meer gezond verstand. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 14:35 



 
Profiel   

Zou tijd worden dat er zoiets als eigendoms papieren kwamen bij paarden.

Tot nu toe is het enige wat echt rechtsgeldig is is een factuur en bewijs van betaling daarvan.
Verder is het een enorm grijs gebied.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 14:58 



 
Profiel   

cobiie schreef
https://www.pzc.nl/zeeuws-vlaanderen/pa ... ~aaada32a/

Volgens de persoon die het paard ingeladen heeft is het dier nooit betaald/was in bruikleen, alsof ik helderziend was. :+


Er doen al 3 versies de ronde. Waarom zou deze versie de juiste zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 15:06 



 
Profiel   

dromertje2 schreef
cobiie schreef
https://www.pzc.nl/zeeuws-vlaanderen/pa ... ~aaada32a/

Volgens de persoon die het paard ingeladen heeft is het dier nooit betaald/was in bruikleen, alsof ik helderziend was. :+


Er doen al 3 versies de ronde. Waarom zou deze versie de juiste zijn?

Ik zeg nergens dat de oud eigenaar gelijk heeft, enkel dat dit wel eens de achterliggende reden kon zijn, dat is een wereld van verschil. ;)
Verhaal van diefstal (eerste bericht) is vanuit de zienswijze van de "kopende" partij, verhaal van bokker hier is ook vanuit de zienswijze van de kopende partij en laatste bericht vanuit de zienswijze van de "verkopende" partij.
Wie er werkelijk gelijk heeft weten maar een paar personen maar dat er meer speelde dan dat Pietje out of the blue opeens door de oud eigenaar ingeladen was durfde ik mijn hand wel voor in het vuur steken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 15:28 



 
Profiel   

Ik hoop dat ze zo snugger zijn geweest om gewoon een factuur op te maken.
Met daar op de naam van het paard, levensnummer en chipnummer en natuurlijk het bedrag.
Daar onder de handtekening van koper en verkoper en alles is duidelijk.

Je kunt die ook gewoon van internet afhalen en uit printen dus zo moeilijk is het allemaal niet.

Ben ook wel benieuwd hoe dit afloopt maar neem aan dat de verkoper heeft nagedacht voordat hij/zij het paard weer op de trailer zette.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 15:29 



 

Het is inderdaad vaak zo dat een paard handje contantje verkocht wordt. Je krijgt dan wel het paard en papieren mee maar echt bewijs dat het paard echt van jou is is altijd een grijs gebied. En ja er zijn ook veel mensen die een groter bedrag als 2000 euro contant betalen. En hoe ga je dan aantonen dat je dat betaald hebt als je niks hebt laten ondertekenen? Want dat gebeurt gewoon vaak....geen ontvangstbewijs...

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 18:33 



 
Profiel   

Hier hebben ze toch eigendomspapieren voor uitgevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 18:49 



 
Profiel   

GabberGill schreef
Hier hebben ze toch eigendomspapieren voor uitgevonden.

Zowel het paspoort als het stamboekpapier zijn in Nederland geen eigendomsbewijs helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 18:51 



 
Profiel   

GabberGill schreef
Hier hebben ze toch eigendomspapieren voor uitgevonden.


Ja en die bestaan dus niet voor paarden.
Alleen een factuur en betaalbewijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 20:37 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
Zou tijd worden dat er zoiets als eigendoms papieren kwamen bij paarden.


Ik woon in Frankrijk en daar moet je een paard bij het Haras laten inschrijven bij geboorte en bij verandering van eigenaar. Zeg maar een soort kenteken-eigenarenregistratiesysteem nav de chip en paspoort en geboorte-akte.

Aan de ene kant vind ik dat fijn. Als een paard gestolen wordt is het een stuk lastiger voor een heler of navolgende eigenaar om het paard te registreren. Moet je toch met chip gaan klooien, papieren vervalsen etc. Dus het is diefstal ontmoedigend.

Maar aan de andere kant vind ik het eng. Bij het ruimen met een besmettelijke ziekte weten ze je dus ook te vinden. Nou is dat gelukkig bijna nog nooit in grote getale voorgekomen, maar het zal maar gebeuren...

afkloppen

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 20:55 



 
Profiel   

Monique ook dat telt voor een rechter niet als eigendomsbewijs.

Blijf het apart vinden dat mensen geen papier opstellen voor aankoop/verkoop.
Ik heb mijn eerste aankoopbewijs van een paard al in 1993 opgemaakt en ieder paard nadien heb ik altijd met een aankoopbewijs gekocht.
In die tijd had een paard nog niet eens een chip of paspoort, maar een omschrijving of stamboekpapier hielp natuurlijk ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 23:06 



 
Profiel   

Raar verhaal. De hele discussies op Facebook slaat werkelijk waar alles. Wat mensen daar wel niet openbaar gooien...

Toch krijg ik heel erg het gevoel dat degene die het paard hebben opgehaald spijt hebben gekregen. De hele manier van reageren vind ik wat vreemd.
De waarheid zal ongetwijfeld toch ergens in het midden liggen, maar dat dit zo op Facebook wordt uitgevochten.... man man man.


Laatst bijgewerkt door ilaan op 21-10-17 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 10:45 



 
Profiel   

pff heftig..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 11:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 50 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen