Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 9 [ 207 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kosten koper.. In shock

 
Profiel   

Nou ja, dan hoef je de makelaar niet te betalen, dat kan toch wel schelen natuurlijk :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 11:13 



 
Profiel   

Misschien een domme vraag maar hoe kom je erachter wat de taxatiewaarde is ten opzichte van de vraagprijs? Kun je dat gewoon aan een makelaar vragen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 11:15 



 
Profiel   

Tink : dat zijn altijd vooroordelen :=
Ik heb hier prachtig veel bos en zoveel uitrijmogelijkheden. Het is hier echt niet anders dan in Overijssel of Drenthe. Liever hier dan in de stad, daar kun je alleen maar rondjes in de bak rijden :evaw:

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 11:19 



 
Profiel   

Wendy: De makelaar en ik komen er kwa afspraak maken niet helemaal aan uit, en zaterdag komen er ook al andere mensen kijken (wel via de makelaar) :+ Ik wil ze eigenlijk voor zijn haha, dus vandaar dat wij een kijk afspraak buiten de makelaar om doen. Plus als we onderling verkopen hoeft zij natuurlijk de makelaar niet te betalen, de prijs hebben we het nog niet over gehad.

Rytir: Ieder makelaarskantoor kan geloof ik taxeren, maar dit zullen ze niet gratis doen (denk ik).

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 11:26 



 
Profiel   

veerledec schreef
Die kan je gewoon bij Vereniging Eigen Huis downloaden. Zijn standaardcontracten.
Edit: https://www.eigenhuis.nl/huis-kopen/bes ... opcontract


Dank je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 11:26 



 
Profiel   

Onze makelaar werkt daar niet aan mee, als zij al de moeite hebben gedaan voor foto's, brochure, klantenbestand aanschrijven etcetera, dan mag je het niet meer onderling verkopen. Wij hebben daarop wel één uitzondering bedongen, omdat er al een partij is die mogelijk wil kopen, maar nog met hun eigen woning zitten. Als die willen kopen, hoeven we alleen een 'afkoopsom' voor de gemaakte kosten te betalen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 11:33 



 
Profiel   

Nynkster schreef
Tink : dat zijn altijd vooroordelen :=
Ik heb hier prachtig veel bos en zoveel uitrijmogelijkheden. Het is hier echt niet anders dan in Overijssel of Drenthe. Liever hier dan in de stad, daar kun je alleen maar rondjes in de bak rijden :evaw:


Het zijn geen vooroordelen hoor, genoeg tijd in Friesland en Groningen gehad en ik vind het er maar niks. Zo ontzettend ver weg van alles...Overijssel en Drenthe vind ik overigens ook nog steeds veel te noordelijk. Ik zit hier in een prachtig natuurgebied in Brabant en ben binnen drie kwartier met de trein in Rotterdam. Ideaal, vooral arbeidsmarktechnisch :)

Er is natuurlijk ook buiten het hoge Noorden nog meer dan genoeg natuur te vinden :D

Maar goed, we gaan een beetje off-topic. Het ging over de kosten koper :)

Over de taxatie: je taxatierapport (door een taxateur laten opstellen, +- € 300) moet bij je hypotheekadviseur aangeleverd worden om de hypotheek rond te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 11:36 



 
Profiel   

Veerledec:
Dat is ook te begrijpen inderdaad!
Ik vind het ook geen probleem om via de makelaar te kopen (misschien zelfs fijner), maar misschien doen we dan alleen de bezichtiging buitenom.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 11:38 



 
Profiel   

Booooo schreef
Veerledec:
Dat is ook te begrijpen inderdaad!
Ik vind het ook geen probleem om via de makelaar te kopen (misschien zelfs fijner), maar misschien doen we dan alleen de bezichtiging buitenom.


Mijn moeder had haar huis wel heel lang bij n makelaar te koop staan (2,5 jaar). Mijn broer wilde het uiteindelijk kopen. Mijn moeder heeft toen het huis uit de verkoop gehaald en het onderhands dus aan mijn broer verkocht was voor beide partijen een heel stuk goedkoper! Want mijn moeder hield meer geld over en mijn broer betaalde minder. Het kan dus wel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 11:48 



 
Profiel   

iirrssjjee schreef
Booooo schreef
Veerledec:
Dat is ook te begrijpen inderdaad!
Ik vind het ook geen probleem om via de makelaar te kopen (misschien zelfs fijner), maar misschien doen we dan alleen de bezichtiging buitenom.


Mijn moeder had haar huis wel heel lang bij n makelaar te koop staan (2,5 jaar). Mijn broer wilde het uiteindelijk kopen. Mijn moeder heeft toen het huis uit de verkoop gehaald en het onderhands dus aan mijn broer verkocht was voor beide partijen een heel stuk goedkoper! Want mijn moeder hield meer geld over en mijn broer betaalde minder. Het kan dus wel!


Alleen als je daar geen afspraken in je contract met de makelaar over hebt staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 11:55 



 
Profiel   

Tink89 schreef
iirrssjjee schreef

Mijn moeder had haar huis wel heel lang bij n makelaar te koop staan (2,5 jaar). Mijn broer wilde het uiteindelijk kopen. Mijn moeder heeft toen het huis uit de verkoop gehaald en het onderhands dus aan mijn broer verkocht was voor beide partijen een heel stuk goedkoper! Want mijn moeder hield meer geld over en mijn broer betaalde minder. Het kan dus wel!


Alleen als je daar geen afspraken in je contract met de makelaar over hebt staan.


Je kan een huis toch altijd terugtrekken uit de verkoop?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 12:00 



 
Profiel   

iirrssjjee schreef
Tink89 schreef

Alleen als je daar geen afspraken in je contract met de makelaar over hebt staan.


Je kan een huis toch altijd terugtrekken uit de verkoop?


Niet per se kosteloos. Als jij een leuke koper hebt en vervolgens de makelaar z'n courtage laat mislopen door het huis 'uit de verkoop te halen' en een week later aan die koper te verkopen, mag dat alleen als je er niet voor getekend hebt dat je dat niet zult doen. Dus even goed de voorwaarden lezen, anders zou je je makelaar wel eens gewoon zijn courtage moeten kunnen betalen.

Sowieso betaal je dan wel de kosten voor funda, de foto's en de uren die hij/zij dan al aan je woning besteed heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 12:11 



 
Profiel   

Cer schreef
Nou ja, dan hoef je de makelaar niet te betalen, dat kan toch wel schelen natuurlijk :j

Die betaal jij niet, die betaald de verkoper
En als je het al bij een makelaar hebt lopen kun je niet zomaar zelf verkopen, dat zal vast in het contract staan , die zijn niet gek

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 13:25 



 
Profiel   

Interessant om eens te lezen hoe dat in NL zit! Hier ook meer zoals in Australie, je moet minstens 20% Eigen geld inleggen. Gelukkig zijn de huizen niet zo prijzig als in Sydney :oo

Maar toch wel een flink bedrag ja.... Hoewel ik dat niet zie als "weggegooid" geld, je investeerd het gewoon in je huis :j Wij proberen ook extra af te lossen om het zo snel mogelijk af te kunnen betalen, scheelt echt gigantisch veel in rente! (Hoewel volgens mijn moeder ligt de rente hier ook belachelijk hoog, tussen de 3.5-6%) -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 14:26 



 
Profiel   

Lynn_Nikita: Maar dat bedrag is een voordeel voor de koper, dus kan dan eventueel wel wat aan de prijs gedaan worden. Wij gaan morgen in ieder geval kijken zonder makelaar, maar het verkooptraject wel gewoon via de makelaar laten lopen. Wel zo netjes.

Libera: Het is inderdaad niet weggegooid maar gewoon zonde om ineens je spaarrekening zo te zien leeg lopen :+ De rente is vergeleken met NL wel echt hoog ja!
Al gaan wij sowieso meer rente betalen als andere mensen omdat mijn man een verblijfsvergunning heeft en er dus meer 'risico' is :))

Maar met extra aflossen betaal je toch ook weer boetes?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 14:35 



 
Profiel   

Booooo schreef
Lynn_Nikita: Maar dat bedrag is een voordeel voor de koper, dus kan dan eventueel wel wat aan de prijs gedaan worden. Wij gaan morgen in ieder geval kijken zonder makelaar, maar het verkooptraject wel gewoon via de makelaar laten lopen. Wel zo netjes.

Libera: Het is inderdaad niet weggegooid maar gewoon zonde om ineens je spaarrekening zo te zien leeg lopen :+ De rente is vergeleken met NL wel echt hoog ja!
Al gaan wij sowieso meer rente betalen als andere mensen omdat mijn man een verblijfsvergunning heeft en er dus meer 'risico' is :))

Maar met extra aflossen betaal je toch ook weer boetes?


Verschilt per verstrekker. Wij mogen maximaal 10.000 (geloof ik) boetevrij extra aflossen per jaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 15:37 



 
Profiel   

Meestal 10% sowieso per jaar, als je meer wilt kan je dat wel proberen te onderhandelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 15:46 



 
Profiel   

Elke verstrekker heeft een boetevrij percentage, vaak ligt dit tussen 10% en 20% van de oorspronkelijke hoofdsom van de hypotheek.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 15:46 



 
Profiel   

Rabobank bij normale voorwaarden 10% en bij plus voorwaarden 20, zoals wij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 15:48 



 
Profiel   

Bij o.a Florius (ABN/Amro-onderdeel) mag je uit eigen middelen, dus erfenis, spaargeld, loterijwinst oid, onbeperkt aflossen zonder boete.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 16:04 



 
Profiel   

Ohh goed om te weten!

De huizenmarkt staat echt op zijn kop, wist niet dat het zo erg was.. Gisteren huis van die kennis op Funda geplaatst wij gaan vanavond kijken maar in 1 dag ook al 6 andere bezichtigingen gepland.. Zondag zouden wij bij een huis gaan kijken, net gebeld dat het vanochtend verkocht is.

Balen balen balen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 11:26 



 
Profiel   

dat ligt er wel aan waar je woont, randstad eindhoven ed gaat snel maar de dorpen hier echt niet hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 11:36 



 
Profiel   

Dit gaat om dorpen rondom Oosterhout (Breda).

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 12:42 



 
Profiel   

Ah, we zitten ben ik bang beetje boven je budget, anders kon je bij ons komen kijken :P.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 13:13 



 
Profiel   

Ik stuur je een PB :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 14:34 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 9 [ 207 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen