Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 6 van de 6 [ 148 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Plaats een nieuw onderwerp

Gaslucht in huis

 
Profiel   

Fijn dat het probleem gevonden is!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 14:51 



 
Profiel   

Pffff, is niet niks zeg!!!

Gelukkig is alles nu goed.

Goed dat anderen zeiden dat je direct moest gaan bellen en uit huis moet gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 17:45 



 
Profiel   

pff, daar word je ook niet vrolijk van. Ik heb het zelf gehad met een meter vervangen. De mensen van het gasbedrijf waren in de schuur bezig de meter te vervangen en ik zit in de kamer er naast met een paar mensen te koffiedrinken. Destijds rookte ik nog, maar vanwege de visite geen sigaret opgestoken. De werklui waren al een half uur weg, toen ik in de schuur wat drinken wilde pakken en enorme gaslucht rook en het hoorde sissen. Stel dat ik met een sigaret de schuur was ingelopen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 17:52 



 
Profiel   

Een tl lampje aan doen is hetzelfde :x
Echt slecht.
Ik begrijp dat mensen fouten kunnen maken maar even een laatste check zou toch wel standaard moeten zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-11-17 17:54 



 
Profiel   

Bij een collega haar ouders vandaag ook een gaslek... en heel verbazend... ook die ochtend een slimme meter geplaatst. _-:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 20:49 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Bij een collega haar ouders vandaag ook een gaslek... en heel verbazend... ook die ochtend een slimme meter geplaatst. _-:(

Jeetje. Niet zo slim.dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-11-17 20:57 



 
Profiel   

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1051092 ... -gasmeters

Zelfs televaag bericht er over

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 18:46 



 
Profiel   

Dadelijk op kassa ned 1 gaat over die gasmeters

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 19:00 



 
Profiel   

Heb ik een "rel" aangemaakt :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 19:01 



 
Profiel   

Nee was al in het nieuws veel geklooi met niet veilige meters die makkelijk kunnen lekken oor te kort schroefdraad alleen netbeheerder neemt geen verantwoording. Alleen bij rotterdam een die ze nu meteen vervangt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 19:03 



 
Profiel   

Zie dit topic pas nu alle commotie al voorbij is :D
Fijn dat het goed is afgelopen en dat bokt je heeft kunnen steunen.

En, mooie hond heb je ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 19:17 



 
Profiel   

Nikass schreef
Zie dit topic pas nu alle commotie al voorbij is :D
Fijn dat het goed is afgelopen en dat bokt je heeft kunnen steunen.

En, mooie hond heb je ;)

Dankje !
Ze vind zichzelf ook knap :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 19:31 



 
Profiel   

Fijn dat alles toch goed is afgelopen Elina!

Moet wel even lachen om de reclame die ik hierbij krijg (al is 't wel een logische reclame aangezien 't topic over gas gaat :+ )

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 19:41 



 
Profiel   

c_alsemgeest schreef
Kabayo schreef
Ik ga bellen!


Ok goed... wel buiten bellen :j

Dit is omdat door te bellen een vonkje zou kunnen ontstaan (die geld ook voor het aandoen van verlichting). Mocht er echt gas zijn kan dat behoorlijke gevolgen hebben. ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 19:44 



 
Profiel   

Dan had mijn huis allang geëxplodeerd moeten zijn. Toen ik thuiskwam om half 10 heb ik 4 lampen aangedaan.

Haha fenne :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 19:50 



 
Profiel   

Manmanman, ik werk bij een CV onderhoud bedrijf. Hoe vaak wij wel niet overspannen gebeld worden door mensen omdat er na het plaatsen van een slimme meter een gaslek gedetecteerd is. En (puur toevallig allen die ik gesproken heb bij Liander vandaan) degene die hem geplaatst hebben het doorzetten naar ons want ja zal wel bij de CV vandaan komen _-:(

Gaskraan dichtdraaien in zo'n geval helpt al een hoop. Stopt het gas en al je ramen etc open om de lucht weg te krijgen. Meestal sturen wij een van onze monteurs langs of schakelen wij een installateur in als het niet aan de cv ligt.

Welliswaar nog nooit met spoed de politie of brandweer oid voor gebeld. Een van onze monteurs voldoed 9 vd 10 keer, en anders de installateur wel :j

Wel fijn dat ze meteen langs zijn gekomen en je hebben kunnen helpen, slordig van het rubbertje en de monteur die het zo achterlaat. Maar dat deden ze in de gevallen dat ik gebeld werd ook allemaal, doorverwijzen naar ons en de bewoners is grootste stress achter laten. Wat een volk

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 19:55 



 
Profiel   

Yltje schreef
Manmanman, ik werk bij een CV onderhoud bedrijf. Hoe vaak wij wel niet overspannen gebeld worden door mensen omdat er na het plaatsen van een slimme meter een gaslek gedetecteerd is. En (puur toevallig allen die ik gesproken heb bij Liander vandaan) degene die hem geplaatst hebben het doorzetten naar ons want ja zal wel bij de CV vandaan komen _-:(

Gaskraan dichtdraaien in zo'n geval helpt al een hoop. Stopt het gas en al je ramen etc open om de lucht weg te krijgen. Meestal sturen wij een van onze monteurs langs of schakelen wij een installateur in als het niet aan de cv ligt.

Welliswaar nog nooit met spoed de politie of brandweer oid voor gebeld. Een van onze monteurs voldoed 9 vd 10 keer, en anders de installateur wel :j

Wel fijn dat ze meteen langs zijn gekomen en je hebben kunnen helpen, slordig van het rubbertje en de monteur die het zo achterlaat. Maar dat deden ze in de gevallen dat ik gebeld werd ook allemaal, doorverwijzen naar ons en de bewoners is grootste stress achter laten. Wat een volk

Eventjes 1 ding rechtzetten
Liander is NIET diegene die de fout heeft gemaakt. Nee hun hebben mij gered. Een ander bedrijf heeft de fout gemaakt. Ik heb nog met een monteur gepraat en het bleek dat er een STAGAIRE mee was die deze fout heeft gemaakt! Erg slordig dat een stagaire niet gecontroleerd werd!

Gaskraan dichtdraaien is een goede. Dit had hem niet geworden want de installatie mensen hebben de gaskraan nu in mijn kelder geplaatst waar 10 cm water in staat! Dat wist ik dus niet voordat liander kwam

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 19:59 



 
Profiel   

Mijn excuses, ik las hem zo dat Liander hem geplaatst had. Top dat zij in dit geval degene zijn geweest die je geholpen hebben!!

Bij jou had het dan inderdaad niet gekund de gaskraan dichtdoen. Al met al prettig dat er snel gehandeld werd! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 20:32 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Dan had mijn huis allang geëxplodeerd moeten zijn. Toen ik thuiskwam om half 10 heb ik 4 lampen aangedaan.

Haha fenne :')

Tl lamp kan dat wel veroorzaken.
Gewone lamp niet zo snel. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 20:34 



 
Profiel   

zijn het wel een mooi stel klojo's al die metermonteurs! Lijkt me toch niet zo moeilijk om een laatste controle te doen met behulp van een spuitbusje lekzoeker voordat ze de klus als gedaan verklaren. Zou zo maar kunnen dat ze dat nog verplicht zijn ook in het kader van een of andere nen-norm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 19:47 



 
Profiel   

Bij mij in de straat hebben ze, een paar jaar terug, een CV ketel van de muur gehaald en oeps, gaskraan vergeten dicht te draaien! Kwam uit mijn werk en ik heb al niet een beste reuk maar durfde toch geen sigaret op te steken, buuf had nog gewoon gekookt :=
Brandweer kwam en we moesten direct wegwezen, het was een tijdbom! Blijkt dat het verspreidt via de zolder, zijn oude huizen, en dat het bij de buuf nog het allerergst was. Hele straat geëvacueerd maar gelukkig goed gekomen.

Fijn he TS dat alles dan weer veilig is!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 08:10 



 
Profiel   

Jeetje, wat een slordigheid zeg. :wow: En als het nou één keer gebeurt maar zo te lezen is TS niet de enige die bijna geroosterd was geweest.
Toevallig hebben wij onlangs ook een slimme meter laten plaatsen dus bij het lezen van dit topic kreeg ik het al een beetje benauwd, maar vriendlief was erbij toen ze naderhand een luchtmeting hebben gedaan om te checken of alles goed was aangesloten en er geen lek zat en daar kwam gelukkig niets uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 08:12 



 
Profiel   

Ik heb dit topic toen ook gevolgd, en vandaag dankbaar gebruik kunnen maken de informatie. Mijn huisgenoot en ik roken een gaslucht in de keuken, zonder dat er een gasbron aan was. Dus ik gelijk dit topic geopend en gebeld. Komt de brandweer aan in een gigantische wagen met alle toeters en bellen. 5 brandweermannen erin, met later nog 2 brandweermannen met een gasmeter. Sta je dan met 7 grote mannen in een kleine keuken. Gelukkig was er niets aan de hand, maar ik ben wel blij dat we gebeld hebben, het zekere voor het onzekere nemen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 21:56 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 6 van de 6 [ 148 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen