Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 5 [ 102 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kleine, zuinige en goedkope auto aanschaffen

 
Profiel   

Ja als het voor €3000 is kan het ook wel. Toyota aygo of citroën c1 vind ik beiden erg leuke auto’s dus ik houd marktplaats goed in de gaten. Een vriendin van mij rijdt in een fiat seicento en zij is daar ook erg over te spreken. Ik heb in principe weinig ruimte nodig, dus het hoeft geen kleine auto met veel ruimte te zijn. Belangrijkste aspect is toch veiligheid (stuurbekrachtiging) en laag in kosten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-17 21:08 



 
Profiel   

Ik haal dit topic even omhoog aangezien ik dezelfde vraag heb.
Ik heb op het oog
Daihatsu Move (km stand wijkt af volgens rdw) uit 1999, 168500 km - vraagprijs 700, staat een bod van 500
Daihatsu cuore groen (automaat) uit 1999 - 100.750 km - hoogste bod 750

Mijn budget is max 800.

Ik wil gewoon een goeie auto waar ik het eerste jaar zonder gebreken mee door kan. Ik heb zoveel pech gehad met een renault en daardoor enge situaties meegemaakt op de weg dat ik gewoon veilig wil rijden := daarbij wil ik weinig poespas want dat kan toch allemaal kapot gaan.
Auto wordt gebruikt voor eenmaal per week 13 km enkele reis en incidentele langere ritjes (ong 60km enkele reis)

Waar moet ik nog op letten? Ik heb de lijst van aanschaf auto van de anwb al. Wie heeft er veel kennis en kan de advertenties voor me vergelijken? Ik ben hier gewoon een leek in :+ Perfect meisje om een slechte auto aan te verkopen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 14:34 



 
Profiel   

Siersma schreef
Smart. Goedkoper kan niet. Heeft alleen geen stuurbekrachtiging, maar heb je ook echt niet nodig.


Wat voor oude rij dan mee?
Ik had er 1tje uit 99 en die had zelfs stuurbekrachtiging....
+ airco + alles van je lijstje.

Is heel goedkoop (12 euro per maand wegenbelasting)
Kan best aantal km rijden (mijn heeft ruim 175.000 gehaald, voordat de motorblok kapot ging)
Heb er 5 jaar in gereden, in storm, vorst enz.

1 nadeel, oke 2.
1) Windkracht +8> dat voel je goed aan je stuur en met wind tegen kom je niet boven de 100 uit. Maar geen snelweg, geen probleem.
2) Slurpt olie, maar deze kan je extreem goedkoop kopen bij de action en makkelijk zelf vullen.



Rij nu in een Suzuki Celerio, 2de hands gekocht bij de dealer (garantie + goede afsleep enz. regels dus geen abbo van ANWB nodig, wat mij ruim 200 euro p/j bespaart) Even een uitgave geweest (weinig tot geen km op de teller en netaan 1 jaar oud, exact 1 toen ik de papieren kreeg :') )
En maar 15 euro per kwartaal duurder dan mijn smartje..

https://www.suzuki.nl/celerio/?gclid=EA ... gJigPD_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 14:46 



 
Profiel   

Peugot 106
750 gekost.
Rijdt 1:17
20 per maand wegenbelasting.

Ik heb wél airco diet t doet.
En centrale vergrendeling.
1998.
Suuuuper fijne auto.
En maar 55000 op de teller.
Ben tweede eigenaresse van de auto.

Reden goedkoop?
Gevlekt monster. Lak liet los.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 15:10 



 
Profiel   

FatCat schreef
Daihatsu cuore

Goedkoper kwa aanschaf/gebruik/verzekering/etc ga je niet vinden.


Precies dit! Mijn mams heeft jaaaren in zo'n autootje gereden en ik daarna.. betrouwbaar en makkelijk met parkeren e.d.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 15:15 



 
Profiel   

Hyundai atos??

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 15:45 



 
Profiel   

Macs schreef
Mijn budget is max 800.

Ik wil gewoon een goeie auto waar ik het eerste jaar zonder gebreken mee door kan. Ik heb zoveel pech gehad met een renault en daardoor enge situaties meegemaakt op de weg dat ik gewoon veilig wil rijden := daarbij wil ik weinig poespas want dat kan toch allemaal kapot gaan.
Auto wordt gebruikt voor eenmaal per week 13 km enkele reis en incidentele langere ritjes (ong 60km enkele reis)


800 euro en een auto van bijna 20 jaar oud. Hiervoor kun je echt niet verwachten dat je er jarenlang probleemloos mee kunt rondrijden. Je kan die mazzel hebben, maar de kans is natuurlijk groter dat er wel wat gaat mankeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 15:53 



 
Profiel   

Misschien heb je hier iets aan?

https://www.anwb.nl/auto/besparen/top-1 ... in-benzine

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 15:54 



 
Profiel   

Ik heb niet gezegd dat ik er jaren in wil rond rijden :D Dus die verwachting heb ik ook niet. 2-3 jaar is voor mij genoeg :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 15:56 



 
Profiel   

Macs schreef
Ik haal dit topic even omhoog aangezien ik dezelfde vraag heb.
Ik heb op het oog
Daihatsu Move (km stand wijkt af volgens rdw) uit 1999, 168500 km - vraagprijs 700, staat een bod van 500
Daihatsu cuore groen (automaat) uit 1999 - 100.750 km - hoogste bod 750

Mijn budget is max 800.

Ik wil gewoon een goeie auto waar ik het eerste jaar zonder gebreken mee door kan. Ik heb zoveel pech gehad met een renault en daardoor enge situaties meegemaakt op de weg dat ik gewoon veilig wil rijden := daarbij wil ik weinig poespas want dat kan toch allemaal kapot gaan.
Auto wordt gebruikt voor eenmaal per week 13 km enkele reis en incidentele langere ritjes (ong 60km enkele reis)

Waar moet ik nog op letten? Ik heb de lijst van aanschaf auto van de anwb al. Wie heeft er veel kennis en kan de advertenties voor me vergelijken? Ik ben hier gewoon een leek in :+ Perfect meisje om een slechte auto aan te verkopen :')

Waar woon je? Ik heb een auto te koop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 15:58 



 
Profiel   

Fiat panda,

Mijn vader heeft die als leen auto voor zijn bedrijf.
Klein maar zuinige auto, ook niet zo zwaar dus duur in de wegenbelasting.

Ikzelf heb een Skoda Fabia maar die rijd 1/10, wegenbelasting €31 pm en verzekering €57 pm (WA+ en inzittende verzekering) dus niet echt een hele goedkope auto :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 15:59 



 
Profiel   

Goof schreef
Macs schreef
Mijn budget is max 800.

Ik wil gewoon een goeie auto waar ik het eerste jaar zonder gebreken mee door kan. Ik heb zoveel pech gehad met een renault en daardoor enge situaties meegemaakt op de weg dat ik gewoon veilig wil rijden := daarbij wil ik weinig poespas want dat kan toch allemaal kapot gaan.
Auto wordt gebruikt voor eenmaal per week 13 km enkele reis en incidentele langere ritjes (ong 60km enkele reis)


800 euro en een auto van bijna 20 jaar oud. Hiervoor kun je echt niet verwachten dat je er jarenlang probleemloos mee kunt rondrijden. Je kan die mazzel hebben, maar de kans is natuurlijk groter dat er wel wat gaat mankeren.


Ik zou een auto niet per se afschrijven door de leeftijd. Het ligt vooral aan het aantal gereden kilometers en hoe goed hij onderhouden is. Mijn bakkie was ook maar 750 en uit 1998, maar volgens mijn monteur in prima staat (er stond pas 106.000 op de teller bij aankoop). Heb er ook nooit problemen mee gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 16:10 



 
Profiel   

En zelfs kilometers zeggen niks. Ik koop liever een auto van 20 jaar met 2 ton snelwegkilometers dan een van 10 jaar met een ton aan korte stukjes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 16:12 



 
Profiel   

Ik heb uiteindelijk een fiat seicento uit 2003 met 112.000 km voor €1150 gekocht. Erg blij mee! Alleen geen stuurbekrachtiging. Is wel even wennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 17:12 



 
Profiel   

Oedi schreef
Goof schreef

800 euro en een auto van bijna 20 jaar oud. Hiervoor kun je echt niet verwachten dat je er jarenlang probleemloos mee kunt rondrijden. Je kan die mazzel hebben, maar de kans is natuurlijk groter dat er wel wat gaat mankeren.


Ik zou een auto niet per se afschrijven door de leeftijd. Het ligt vooral aan het aantal gereden kilometers en hoe goed hij onderhouden is. Mijn bakkie was ook maar 750 en uit 1998, maar volgens mijn monteur in prima staat (er stond pas 106.000 op de teller bij aankoop). Heb er ook nooit problemen mee gehad.



idd mijn auto is ook 17 jaar oud maar dat ik hem kocht stond er maar 60.000 km op. zijn vele male jongere auto's met veel meer km erop.
Was wel het een en ander mis mee (aanschaf was 900 maar uiteindelijk totaal 1500 kwijt)
nu heb ik het voordeel dat mijn vader een eigen garage bedrijf heeft en goed kan onderhandelen en weet waar hij op moet letten en wat stuk is voordelig voor mij kan maken.

neem dus zowieso iemadn mee die er verstand van heeft voor je weer een miskoop doet, zou zonde zijn. ik heb er ook 0 verstand van dus alles aan mijn vader overgelaten

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 17:25 



 
Profiel   

Citroën C1, Toyota aygo of een peugeot 107 zijn zuinige auto's en als ze wat ouder zijn kun je ze voor dat budget of iets daarboven wel vinden denk ik :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 17:53 



 
Profiel   

_Mellanie schreef
[***] schreef
Fiat Seicento?


Geloof dat hier geen airco op zit.
En zuinig kan je ze niet noemen. Als ik geluk had 1 op14 maar normaal 1 op 12 :+

Zeker wel, de sporting zit airco op.. en ik haalde met die van mij makkelijk 1 op 16

Heb nu een fiat Punto waar ik ook zeer tevreden over ben!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-17 18:07 



 
Profiel   

Macs schreef
Ik haal dit topic even omhoog aangezien ik dezelfde vraag heb.
Ik heb op het oog
Daihatsu Move (km stand wijkt af volgens rdw) uit 1999, 168500 km - vraagprijs 700, staat een bod van 500
Daihatsu cuore groen (automaat) uit 1999 - 100.750 km - hoogste bod 750

Mijn budget is max 800.

Ik wil gewoon een goeie auto waar ik het eerste jaar zonder gebreken mee door kan. Ik heb zoveel pech gehad met een renault en daardoor enge situaties meegemaakt op de weg dat ik gewoon veilig wil rijden := daarbij wil ik weinig poespas want dat kan toch allemaal kapot gaan.
Auto wordt gebruikt voor eenmaal per week 13 km enkele reis en incidentele langere ritjes (ong 60km enkele reis)

Waar moet ik nog op letten? Ik heb de lijst van aanschaf auto van de anwb al. Wie heeft er veel kennis en kan de advertenties voor me vergelijken? Ik ben hier gewoon een leek in :+ Perfect meisje om een slechte auto aan te verkopen :')

En dan zoek je Daihatsu uit, of all brands?!? Die beginnen nu al problemen te geven met onderdelen, terwijl ze nog zeker een jaar of vijf moeten kunnen leveren (volgens de wet).

Als het geen knaken mag kosten maar het moet wel rijden, dan kom je bij oude Panda's uit. Neem een FIRE. Zelfs als de distributie je om de oren vliegt, is er niks aan de hand. Nieuwe zooi erop en verder rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 16:09 



 
Profiel   

Ik heb anders een redelijk oude Daihatsu, en echt nooit problemen mee gehad. Voelt ook zeer betrouwbaar aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-17 22:20 



 
Profiel   

Mossel schreef
_Mellanie schreef


Geloof dat hier geen airco op zit.
En zuinig kan je ze niet noemen. Als ik geluk had 1 op14 maar normaal 1 op 12 :+

Zeker wel, de sporting zit airco op.. en ik haalde met die van mij makkelijk 1 op 16

Heb nu een fiat Punto waar ik ook zeer tevreden over ben!



Op mijn sporting zat geen airco, dus niet alle seicento sporting hebben dat :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 11:15 



 
Profiel   

Maar ze zijn er dus wel haha. Of je er veel aan hebt in zi’n kleine auto is een 2de want het vraagt ontzettend veel van zo’n kleintje. Ik gebruikte het ook nooit. Nu met mijn Punto geen last van maar gebruiken zal ik het nig steeds niet

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 11:50 



 
Profiel   

Ik heb een Toyota Aygo uit 2005 gekocht voor €2000.
Inclusief elektrische ramen, airco, automatische deurvergrendeling.
Stond toen 150.000 km op (kloppend ook).
Wel aankoopkeuring laten uitvoeren, goedgekeurd.
Ding rijd als een tierelier, ik heb er tot nu toe een goede koop aan gedaan. :j

Hiervoor 4 jaar lang een Peugeot 205 uit 1991 gehad, ooit gekocht met net 60.000 op de teller (was boodschappenwagentje geweest van een oud stel), altijd netjes onderhouden en maar €250 voor betaald.
Normaal onderhoud (tot bijna niets) aan gehad, geen schrikbarende dingen.
Naar frankrijk mee geweest en 80.000 km mee gereden, heerlijk ding.
Helaas is hij inmiddels wel overleden, de versnellingsbak en koppelingsplaat gingen tegelijkertijd richting het einde, maar ach ik mag niet klagen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 11:57 



 
Profiel   

Ik heb een Opel Corsa C uit 2001. Loopt 1 op 16, verkrijgbaar met airco/centrale vergrendeling etc.
Wegenbelasting is nog geen €30 per maand uit m'n hoofd.
Onderdelen zijn ook niet schreeuwend duur, verder een fijne auto!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 12:02 



 
Profiel   

Siersma schreef
Smart. Goedkoper kan niet. Heeft alleen geen stuurbekrachtiging, maar heb je ook echt niet nodig.


Dit dus :j Mijn eerste autotje! Een City Coupe uit 2001. Stuurbekrachtiging heeft ie inderdaad niet nodig. Airco zat er helaas niet in. Centrale deurvergrendeling, elektrische ramen, goede radio en heerlijk rijden! Ik reed 500 km op een 20 liter tank (benzine).

Heb nu een peugeot 106 en die rijd een kleine 600 km op een 40 liter tank, even ter vergelijk :/ Qua verzekering en wegenbelasting schelen ze niet veel, maar het verbruik aanzienlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 12:21 



 
Profiel   

Zag een paar keer de Suzuki Wagon voorbij komen. We hebben er net twee weken een te leen gehad van de garage.

Ik moet wel zeggen dat ik tien jaar lang een BMW 530i gereden heb dus nogal verwend ben maar deze auto........ Er past inderdaad veel in maar qua rijcomfort is hij vreselijk. Moest er een stuk snelweg mee rijden. Niet te doen. Harder dan 90 km. ging bijna niet, wegligging was waardeloos en ontzettend windgevoelig. Bovendien was het motorgeluid niet om aan te horen. Was net een koffiemachine op wielen.

Vering was ook vreselijk. Zou die nog niet gratis willen hebben.

Peugeot, 105 of 6 zijn best fijne auto's, Citroën volgens mij ook wel.

Mijn dochter heeft pas een Suzuki Swift gekocht en daar is zij heel tevreden over.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-17 17:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 5 [ 102 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen