Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Peecee na het opstarten verder met het laden van...?

 
Profiel   

Ja, wat eigenlijk? Laatste tijd komt het voor dat na het opstarten en dat ik op het bureaublad ben de HDD nog een minuut of 5 of 10 verder ratelt met... ja wat? Wel kan ik vanuit de taakbeheer zien dat de HDD 100% bezig is en mijn lampje op mijn PC blijft blauw branden (dan is hij aan het lezen). Ja, lezen van wát eigenlijk?

Dit gaat nu al een paar dagen zo en elke dag wordt het gelukkig steeds minder en minder. Wel vraag ik mij af wát mijn PC nou precies aan het uitvreten is want peeceetje ratelt niet stilletjes.

Ik ben nu op dit moment zo'n uur verder en peecee houdt zich koest. Tot na de volgende herstart en begint het gelazer opnieuw: Windows laden, desktop laten zien met de icoontjes en zo en dan maar doorladen die HDD.

Virusscanner zegt dat er niets aan de hand is, kan geen virus vinden.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 22:11 



 
Profiel   

Joehoe, hij deed net weer hetzelfde, wordt er crazy van! BE QUIET HARD DISK! ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 08:19 



 

Hoe oud is de computer? Want tja, uiteindelijk geraakt alles versleten en gaat het minder snel

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 08:42 



 
Profiel   

DeMolenhoek schreef
Hoe oud is de computer? Want tja, uiteindelijk geraakt alles versleten en gaat het minder snel

1 jaar nog maar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 10:25 



 

Hoe vol staat zijn geheugen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 10:31 



 
Profiel   

Heb je hem al eens schoon gemaakt? Zo'n ding trekt gigantisch veel stof aan van binnen en dan gaat er ook van alles ratelen of stuk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 10:38 



 
Profiel   

DeMolenhoek schreef
Hoe vol staat zijn geheugen?

Ik heb nog 1,3 tb over... :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-17 11:09 



 
Profiel   

Well, it's doing... something...?????? Ratelt als een malloot!

[ img ]

En een paar seconden later houdt hij zich weer koest...


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 08:45 



 
Profiel   

Kunnen het updates zijn misschien? Windows 10 is daar goed in. Of je virusscanner die actief is of een update krijgt.. Mijn pc ratelt ook regelmatig terwijl ikzelf niets bijzonders doe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 14:50 



 
Profiel   

Als je in je taakbeheer op het tabblad processen kijkt en sorteert op harde schijf, dan komt het meest actieve proces bovenaan te staan. Geeft dat geen inzicht?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 14:52 



 
Profiel   

Gewoon SSD nemen, ben je er vanaf. Hdd is per definitie traag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 14:55 



 
Profiel   

Choiix schreef
Gewoon SSD nemen, ben je er vanaf. Hdd is per definitie traag.

Ben ik ook van plan volgend jaar, alles mirroren naar een SSD... :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 15:57 



 
Profiel   

Prrrr schreef
Als je in je taakbeheer op het tabblad processen kijkt en sorteert op harde schijf, dan komt het meest actieve proces bovenaan te staan. Geeft dat geen inzicht?


[ img ]
CHROME zuipt als een KETTER volgens mij... -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 16:06 



 
Profiel   

Jouw computer wil gewoon op een vliegtuig lijken. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 16:14 



 
Profiel   

Kijk eens bij taakbeheer onder opstarten. Hier staat een lijst van apps die opstarten zodra je computer aanzet.
Hier zitten wellicht apps bij die zoeken naar updates, Adobe bijvoorbeeld, die kun je best uitschakelen.
Dropbox is ook een vervelende, die gaat synchroniseren, heel handig natuurlijk, maar het kost wel even tijd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 16:15 



 
Profiel   

Peerke_ schreef
Kijk eens bij taakbeheer onder opstarten. Hier staat een lijst van apps die opstarten zodra je computer aanzet.
Hier zitten wellicht apps bij die zoeken naar updates, Adobe bijvoorbeeld, die kun je best uitschakelen.
Dropbox is ook een vervelende, die gaat synchroniseren, heel handig natuurlijk, maar het kost wel even tijd.

Nee nee, beide heb ik niet.

Ik heb maar een kort opstartlijstje...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 16:48 



 
Profiel   

Ik heb dit ook met Chrome gehad. Heb toen Chrome helemaal van mijn Pc afgegooid en weer opnieuw gedownload. Nergens last meer van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 16:58 



 
Profiel   

Captain schreef
Jouw computer wil gewoon op een vliegtuig lijken. :D

Zo onderhand ja... :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-11-17 19:35 



 
Profiel   

Check ff of er niet toevallig op je bureaublad een of andere download staat die die eerst gaat laden.

Ik had laatst ook zo iets aparts en daardoor gaat je schijf als een gek (100%) werken elke keer dat je het opent, in dit geval dan opstart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 01:00 



 
Profiel   

Rosannee_ schreef
Check ff of er niet toevallig op je bureaublad een of andere download staat die die eerst gaat laden.

Ik had laatst ook zo iets aparts en daardoor gaat je schijf als een gek (100%) werken elke keer dat je het opent, in dit geval dan opstart.

Nee, ik heb alleen wat icoontjes op mijn bureaublad staan en wat folders. Hoe heb jij het dan opgelost? Hoe kan ik zien dat er een download bezig is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-11-17 17:40 



 
Profiel   

SSD inmiddels erin gedaan + schone windows install. In plaats van een woeste zee is het nu een kabbelend stroompje geworden om het zo maar eens te zeggen.

Ik ben tevreden. (Kingston 240GB SSD + 2 TB HDD Harde schijf, deze is netjes geformatteerd.)

Wat het ook was, het is nu weg! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-17 21:17 



 
Profiel   

SSD :D
Vlot en geruisloos, alleen niet zoveel geheugen als die van jou.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-11-17 21:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen