Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 33 van de 35 [ 874 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Egelliefhebbers verzamelen!

 
Profiel   

De meeste eten niet tot nauwelijks groenten en fruit, maar dat is ook niet zo vreemd natuurlijk aangezien ze het niet goed kunnen verteren en het in het wild ook niet echt eten (als de nood niet hoog is). Fruit is dan nog de beste optie, maar zit weer veel suiker in. Het makkelijkste is nog wel gewoon goed je insecten gutloaden met fruit en groente dan krijgt de egel er op die manier wat van binnen (is ook makkelijker te verteren voor ze).

Hier laten ze nog wel eens krekels lopen in de bak dus dan heb ik ‘s avonds een tsjirpend krekelkoor in de kamer :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 11:55 



 
Profiel   

Het is de bedoeling dat de hamsters later een eigen kamer krijgen. ( :') ) Vind mijn vriend ook een goed idee. dus dan mogen daar lekker sprinkhanen rondhupsen. Tot die tijd maar veel over ze leren en lezen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 14:19 



 
Profiel   

Haha, ik heb dus indd een heel krekelkoor, ik vind het wel gezellig :') _O-. Beetje het vakantiegevoel thuis :)).
Ik voer indd de beestjes allemaal braaf, dus ze krijgt lekker vetgemeste beestjes allemaal :j.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 14:45 



 
Profiel   

Ons knappe prinsesje is gisteravond overleden ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 09:29 



 
Profiel   

Ach nee Y;( heel veel sterkte! :(:) Wat onverwachts? Of was ze ziek? :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 17:19 



 
Profiel   

Niet echt bekend, we vermoeden dat ze uitval bij haar nieren had. Ze rende smorgens en smiddags nog rond en rond 5 uur werd ze slecht en binnen 2,5 uur was ze al weg :(

We hebben nog met de dierenarts overlegt toen we merkte dat ze slecht werd, maar toen was ze al zo zwak. Het ging zo ontzettend snel. Mijn eigen dierenarts ( van het paard) had geen kennis van egels en diegene die hij aanrade was best een eindje rijden en die zei dat we beter niet konden komen. De stress van de reis en de kou zou haar waarschijnlijk al fataal worden en als ze daar doorheen kwam overleefde ze het onderzoek waarschijnlijk niet vanwege de narcose.
We moesten afwachten en als ze de nacht redde dan smorgens vroeg langs komen.
Maar ze was al binnen 2,5 uur weg.

Ik ben nog steeds verbaasd hoe snel. Ze was de hele dag nog zo actief en alert ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 17:36 



 
Profiel   

Wat schrikken zeg, zo plotseling :\ :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 21:36 



 
Profiel   

Ja behoorlijk.
Ben er echt heel verdrietig van. Vriendlief ook ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-12-17 21:38 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Splut op 29-11-19 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-12-17 13:35 



 
Profiel   

Ach wat sneu M_D_H, heel veel sterkte :(:).

Annfwynn, leuke foto, ik probeer muppet al de hele week een kerstmuts op te zetten, maar ze werkt echt niet mee :') stom beest

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-17 19:43 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Splut op 29-11-19 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-17 20:01 



 
Profiel   

Ze zijn superleuk geworden! <3

Wij wensen jullie ook fijne feestdagen :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-17 21:05 



 
Profiel   

Het is echt vrede op aarde als de kat en de egel zo samen kunnen zitten <|-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-17 21:07 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Splut op 29-11-19 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-17 21:12 



 
Profiel   

Serieus, die van jullie zitten tenminste nog lang genoeg stil om een foto te maken :') muppet wordt heel boos als ik met dat mutsje aankom en rent heel hard weg _O-. Ik neem het nu maar op de hak met een zoefzoef collage :').

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-12-17 23:23 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Splut op 29-11-19 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-17 08:20 



 
Profiel   

Gini ging altijd met de kerstmuts aan de haal :')

Die ging er of in liggen of ze nam hem in haar mond en rende er mee weg :') _O-

Leuke foto's allemaal <3

Wij hebben besloten dat zodra de tv kast af is er weer 1 egeltje komt :j
Nu alleen nog even zoeken naar een goede fokker want ik wilde eigenlijk de fokker van Gini maar het schijnt dat zij niet meer fokt, dat is wel heel jammer want Gini was echt een geweldige sociale mensgerichte egel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-17 08:33 



 
Profiel   

Haha het is idd net snel een foto maken als ze stilzitten :') paaien met meelwormen wil ook nog wel eens helpen!

Waar in de buurt woon je ergens, M_D_H?

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-17 09:01 



 
Profiel   

Westervoort :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-17 20:02 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Splut op 29-11-19 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-17 22:03 



 
Profiel   

Tijdje niet geweest in dit topic, helaas hebben we gister Pepper in laten slapen :(
Eergister had ze iets van een ontsteking onder haar oog, wat rood en een bwetje dik. Het zag er niet heel heftig uit dus ik heb het een beetje schoongemaakt met water en verder niks mee gedaan. Gister puilde haar oogje ineens bijna uit.. Zag er heel naar uit! Mega geschrokken natuurlijk, dus gelijk naar de Uithof. Daar zeiden ze dat het op een tumor achter het oog leek. Advies was inslapen :(:) Ze leek er (nog) niet heel veel pijn aan te hebben, scharrelde nog wel rond en ze at nog wel, dus het was op zich 'prima', maar wel klote.
Nou is de opa van mijn vriend ook nog overleden gisteravond, dus een echt vrolijke kerst hebben wij niet gehad. Gauw naar 2018 :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-17 14:34 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Splut op 29-11-19 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-17 14:41 



 
Profiel   

Mloes schreef
Tijdje niet geweest in dit topic, helaas hebben we gister Pepper in laten slapen :(
Eergister had ze iets van een ontsteking onder haar oog, wat rood en een bwetje dik. Het zag er niet heel heftig uit dus ik heb het een beetje schoongemaakt met water en verder niks mee gedaan. Gister puilde haar oogje ineens bijna uit.. Zag er heel naar uit! Mega geschrokken natuurlijk, dus gelijk naar de Uithof. Daar zeiden ze dat het op een tumor achter het oog leek. Advies was inslapen :(:) Ze leek er (nog) niet heel veel pijn aan te hebben, scharrelde nog wel rond en ze at nog wel, dus het was op zich 'prima', maar wel klote.
Nou is de opa van mijn vriend ook nog overleden gisteravond, dus een echt vrolijke kerst hebben wij niet gehad. Gauw naar 2018 :Y)

Jeetje, sterkte voor jou en je vriend!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-17 16:24 



 
Profiel   

.


Laatst bijgewerkt door Splut op 29-11-19 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-18 12:14 



 
Profiel   

Mloes, heel veel sterkte :(:) ook voor je vriend!


Je kan inderdaad de ontlasting laten onderzoeken. Van Stronghold Kitten is het bekend dat het veilig is voor witbuikjes (1 druppel per 100g egel). Ik zou zelf niet snel iets anders gebruiken omdat ze enorm gevoelig kunnen reageren op ontwormingsmiddelen, zo kan ivermectine dodelijk zijn.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-01-18 16:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 33 van de 35 [ 874 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen