Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 8 [ 178 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

zelf sushi maken, wat voor vulling?

 
Profiel   

Oh ziet er heeeeeeeerlijk uit <3
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-09-17 12:48 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 20:31 



 
Profiel   

Ziet er heerlijk uit! Wat heb je allemaal gemaakt? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 21:40 



 
Profiel   

Hoe rollen jullie ze toch zo mooi strak met zo weinig rijst? :+
Ik krijg dat echt niet voor elkaar, dan blijft de vulling voor geen meter zitten met snijden...
Ziet er wel super lekker uit! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 23:01 



 
Profiel   

Ik ga vanavond ook weer eens sushi maken :9 Lekkere recepten komen er hier voorbij!
Maar hebben jullie ook nog ideeën voor bijgerechten? Wat is nu echt lekker bij de sushi? Miso soep vond ik bij de sushizaak niet zo geslaagd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 05:40 



 
Profiel   

Ik heb gemaakt:

- Zalm met philedelphia en avocado
- Zalm met avocado, komkommer en mayonaise
- Zalm met avocado en ei
- Tonijnsalade met komkommer x 2
- Garnalen met cocktailsaus en avocado
- Garnalen met chilisaus en komkommer
- Surimi met komkommer, ei en mayonaise
- Surimi met komkommer, avocado en mayonaise
- Tonijn uit blik met ei en komkommer

Het was echt super lekker :D

Het rollen was dit keer geen probleem gelukkig. Ik heb heel dun rijst over heel het norivel gedaan en dan de vulling aan het begin. De vulling heb ik strak aangedrukt en dan gewoon de rol verder gerold en dat ook weer strak aangedrukt. Ik vind het alleen zo jammer dat als je gaat snijden dat de laatste stukjes helemaal uit elkaar vallen.

Ik vind een krab, zalm, tonijn, etc. salade altijd heel lekker bij de sushi :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 06:54 



 
Profiel   

Wakame vind ik er ook altijd erg lekker bij, of gewoon wat losse sashimi. Je zou ook wat ijsbergsla kunnen nemen en daar nog wat vis, sesamzaadjes (of ander strooisel) en bijpassende dressing doorheen kunnen doen.

Deze vind ik erg lekker door salade, maar is niet overal te verkrijgen
https://www.ah.nl/producten/product/wi216282/kewpie-yama-roasted-sesame-japanse-dressing

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 07:11 



 
Profiel   

_l_amanda_l_ schreef
Hoe rollen jullie ze toch zo mooi strak met zo weinig rijst? :+
Ik krijg dat echt niet voor elkaar, dan blijft de vulling voor geen meter zitten met snijden...
Ziet er wel super lekker uit! :))



Belangrijkste met snijden is dat je een goed scherp mes hebt en die tussendoor steeds afspoeld, dan blijft het wel goed zitten, ondanks dat het niet zo heel strak zit

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 10:44 



 
Profiel   

Volgende keer doe ik er een salade bij, dat klinkt wel lekker idd :j
Ik had nu niet veel anders in huis, dus maar gewoon extra veel sushi gemaakt :9
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 16:30 



 
Profiel   

Dat ziet er goed uit! Wat heb je precies gemaakt? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 17:10 



 
Profiel   

Ik heb ze gevuld met avocado, paprika, peper, pijnboompitten, komkommer en sesamzaadjes. Vier gewone rolletjes met nori, eentje binnenstebuiten en door de sesam gerold, en met het restje rijst heb ik een ronde vorm gevuld, donkere sesamzaadjes erop en aangedrukt, en afgewerkt met wat avocado en paprika.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-10-17 17:29 



 
Profiel   

Denk dat ik van de week maar weer eens sushi ga maken, als verrassing voor vriendlief :)

Ik ga denk ik maken:
- met krabsalade en krabsticks
- met komkommer
- Zalm als de visboer er staat :o eventueel met roomkaas
- gegrilde kip met roomkaas

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-10-17 12:01 



 
Profiel   

Gister weer even de tijd genomen om sushi te maken <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 16:51 



 
Profiel   

[ img ]

Woensdag sushi gemaakt :)
3 grote borden vol!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 16:53 



 
Profiel   

pradadaan schreef
Gister weer even de tijd genomen om sushi te maken <3
[ [url=m/c8UK03.jpg]Afbeelding[/url] ]


wat heb je er allemaal in ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 16:58 



 
Profiel   

Dit keer:
-kip sate
-kip cheddar
-biefstuk met sate
-biefstuk met cheddar
-zalm insideout
-omelet/roomkaas insideout
-garnaal roll
-king krab roll

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-10-17 20:40 



 
Profiel   

Jeetje wat een borden, dames! :+ Voor hoeveel mensen is zoiets nu?
En wat een werk! maar nu heb ik spontaan alweer zin in sushi, had niet dit topic moeten aanklikken :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 16:54 



 
Profiel   

Ik heb vandaag ook sushi gemaakt! Helaas geen foto. Als vulling:
- mango
- komkommer
- krabstick
- tonijnsalade (tonijn uit blik met japanse mayo gemengd)
- avocado
- krokante broodkruimels

Het was heerlijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 20:15 



 
Profiel   

Uhmm ik probeer voor 2 personen te maken :+
alleen was mijn 3 borden beetje veel :o maargoed het haalt de volgende dag niet :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 20:25 



 
Profiel   

Op het werk bij mij zeggen ze vaak 12-15 stukjes sushi per persoon, maar ik persoonlijk zit meer rond de 18-20 om echt vol te zitten.

ziet er weer super lekker uit allemaal! krijg weer helemaal zin om het zelf te maken. maar heb helaas zo weinig tijd. maar haal hier wel echt inspiratie uit qua vullingen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-17 20:26 



 
Profiel   

Schopje! Helemaal sushi verslaafd, al jaren, maar altijd braaf naar een sushi restaurant gegaan. Totdat ik van de week eens op het idee kwam zelf sushi te maken! Jeeeeetje wat een werk hoor! Stond de eerste keer toch zeker wel 3,5uur in de keuken, durfde de rijst ook niet alleen te laten en was zo zenuwachtig of t wel ging lukken! :') maaaar het was het wachten en de moeite zeker wel waard ! Eerste keer was t niet zo mooi gelukt maar jeetje wat lekkerrr! *\o/* volgende dag dan toch nog maar een keer geprobeerd omdat ik nog zo veel spullen over had. Voortaan ga ik dus lekker zelf sushi maken als ik weer afkickverschijnselen krijg :D
[ img ]
Wat er allemaal in zit:
- zalm, avocado, komkommer
- tonijn, avocado, komkommer
- gefrituurde garnalen, avocado, wasabi mayo
- surimi, avocado, komkommer
- falafel, avocado, komkommer, gebakken uitjes <3
De verse zalm en tonijn haal ik trouwens hier bij de groothandel, Makro of Hanos. Kraakvers van de vis afgesneden :)

Hoe lang staan jullie altijd in de keuken van begin tot eindelijk klaar om te eten? Ik sta er alsnog toch zeker wel 3 uurtjes tot we eindelijk kunnen eten

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-01-18 12:18 



 

Hoihoi iedereen, ik heb een vraagje.

Ik ga vanavond voor het eerst sushi maken ( :D ), en heb gisteren bij de appie zalm en tonijn gekocht. Allebei vers, niet goedkoop. Alleen, is deze vis wel geschikt voor sushi? Waar kopen jullie je vis normaal?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-18 16:02 



 
Profiel   

Ierpier schreef
Zelf vind ik de traditionele avocado met zalm echt heerlijk. Eigenlijk alles met avocado is goed :+ . Of gewoon los avocado. Ook goed. :')

Hehehe, hier ook een avocado fan. Avocado in sushi rules.

California rolls zijn mijn favoriet, maar ook de hele gewone met alleen avocado of komkommer...heerlijk.
En op nummer 2 staan voor mij de tempura garnalen met kepie (japanse mayo) in een maki.
Heel simpel en ook erg lekker is tonijn uit blik met rode chilli en mayo gemengd samen met komkommer in een maki.

Toen ik zwanger was heb ik best wat geexperimenteerd en bovenstaande waren mijn favorieten. Helaas is er hier in de bergen in Oostenrijk geen echte lekkere zalm en tonijn te koop dus ik kies nog steeds vaak voor deze recepten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-18 16:16 



 
Profiel   

Resistance schreef
Hoihoi iedereen, ik heb een vraagje.

Ik ga vanavond voor het eerst sushi maken ( :D ), en heb gisteren bij de appie zalm en tonijn gekocht. Allebei vers, niet goedkoop. Alleen, is deze vis wel geschikt voor sushi? Waar kopen jullie je vis normaal?

Vers als in voorverpakt vers? Eeerlijk gezegd hier alleen sushi vis van de visboer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-18 16:28 



 
Profiel   

Resistance schreef
Hoihoi iedereen, ik heb een vraagje.

Ik ga vanavond voor het eerst sushi maken ( :D ), en heb gisteren bij de appie zalm en tonijn gekocht. Allebei vers, niet goedkoop. Alleen, is deze vis wel geschikt voor sushi? Waar kopen jullie je vis normaal?


Ja hoor, het kan in principe wel voor zalm. Qua smaak en versheid kun je wel wat merken, maar ik vind het vooralsnog wel lekker.

Tonijn die geschikt is voor sashimi/sushi, weet ik niet zeker of dat in een supermarkt verkrijgbaar is! Je kunt het enkel uitproberen. :)

Ik haal mijn zalm en tonijn gewoon bij mijn viswinkel in de buurt. Evt een weekje/paar dagen van tevoren bellen en vragen of ze het hebben of kunnen bestellen.

Als wij sushi maken, neem ik meestal zo'n 200-250 gr zalm en geen tonijn.
Daarnaast heb ik dan surimi en tonijn uit blik als viswaren.
Gemiddeld ben ik zo'n 10-15 euro kwijt voor 2 personen sushi!

Dat is dan inclusief: rijst, nori, viswaren, avocado, sesamzaad, komkommer, fruit zoals mango en wat kruiden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-01-18 16:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 8 [ 178 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen