Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 11 [ 272 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Eerste verre reis.... (Sri Lanka)

 
Profiel   

Van de zomer is het zover, mijn eerste verre reis!
We gaan naar Sri Lanka, priverondreis met eigen chauffeur/gids.
Het verste wat ik heb gevlogen is Tenerife, en dat is alweer 20 jaar geleden.

Ik zie ontzettend op tegen de vlucht, maar de reis wordt fantastisch!
We vliegen vanaf Düsseldorf via Dubai naar Colombo.

Alle tips voor zowel de vlucht als de reis zijn heel erg welkom :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 08:55 



 
Profiel   

Comfortabele kleding, boek/e-reader en eigen oortjes.
Er is vaak genoeg keuze op de tv's, de nieuwere modellen hebben allemaal een eigen tv met joystick waar je series en films op kunt kijken, radio kunt luisteren en zelfs spelletjes kunt doen. De oortjes die je krijgt zijn alleen flut.

Ik slaap meestal 80% van een vlucht, dus zolang ik een lekker zittende broek aan heb en een dekentje, dan hoor je mij eigenlijk niet :'). Word altijd wakker als ze met eten en drinken langskomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 09:02 



 
Profiel   

Ik slaap al heel slecht in een vreemd bed, laat staan een vliegtuig gok ik ;)

Ik lees dat korte broeken niet echt gewaardeerd worden? (En misschien ook niet praktisch ivm insecten?)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 09:27 



 
Profiel   

Ik heb werkelijk geen idee of het wel of niet gewaardeerd wordt, maar zou het zelf niet doen, heb het altijd stervenskoud in een vliegtuig. Je zit hoog in de lucht he, daar is het koud. En dan staat de luchtverversing/airco ook vaak nog op een lekker standje. Over insecten zou ik me geen zorgen maken, ik ben er nog nooit eentje tegengekomen in een vliegtuig en heb er behoorlijk wat vluchten op zitten, haha. Ik zou een lange broek aan doen, gewoon voor het eigen comfort :j.

Lekkere sneakers is misschien ook wel handig. Bij lange vluchten doe ik mijn schoenen altijd uit en heb altijd olifantspoten haha.

Met welke maatschappij vlieg je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 09:36 



 
Profiel   

Ik bedoel op Sri Lanka zelf ;)

Ik vlieg met emirates ff uit m’n hoofd

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 09:39 



 
Profiel   

Emirates wordt gezien als 1 van de beste vliegtuigmaatschapijen :D dus daa hoef je, je denk geen zorgen over te maken, kleding die lekker zit en he gewoon uitzitten. Proberen te slapen al lukte mij dat ook niet echt :+

Korte broeken.... tja ik heb ze in Indonesië gewoon gedragen en ingesprayd met deet, niet dat dat hielp... :+
GGD raad aan in ieder geval savonds lange broek en lange mouwen tegen muggen maar nooit gedaan... gestoken wordt je toch wel is mijn ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 09:53 



 
Profiel   

Ik heb afgelopen zomer toen ik naar Cuba was (heel veel muggen), geleerd van een local dat zwarte kleding muggen aan trekt!
Ik had een zwart rokje aan, met een broekje eronder. M'n benen ingesmeerd met deet, maar die krengen prikte dus door m'n broekje heen. Gevolg: achterkant benen en billen onder de bulten, het was een hel :')
Dus mijn tip: lichte kleding en een heleboel deet. Fijne vakantie alvast! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 10:00 



 
Profiel   

In Costa Rica heb ik ook gewoon met korte broeken gelopen. Wel ingesmeerd met DEET. Ik vond het wel meevallen.

O ja, ik las ergens dat je nooit met je rug naar Boeddha mag staan, dat is zeer onbeleefd.
En met die sukkel in Cambodja in gedachten is het misschien wel slim om 's lands wijs 's lands eer een beetje aan te houden :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 10:03 



 
Profiel   

Mocht je toch graag in het vliegtuig wat uurtjes willen slapen, zou ik je aanbevelen om slaaptabletten mee te nemen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 10:08 



 
Profiel   

Broek tot over je knieen en schouders bedekt als je tempels bezoekt, en die zijn daar veel. Erg blote kleding kan daarbuiten wel maar en Tshirtje vond ik een kleine moeite. Had zelf van die losse katoenen broeken, lang. Is echt niet zo warm, en tevens daar veel te koop ook.

Het is een prachtig land! Tips genoeg, maar hangt ook ervanaf of je je eigen schema kan bepalen of er een route is uitgestippeld? Wij hebben alles met OV gedaan en waren dus heel vrij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 10:14 



 
Profiel   

Ik probeer zo’n lange vlucht zo positief mogelijk in te gaan. Boek op mijn telefoon, oplader, eigen koptelefoon, wat snacks en drinken mee. Bij turbulentie moeten ze soms wachten met rondkomen met eten en drinken en dan ben je erg blij dat je het mee hebt. Ik doe gelijk mijn schoenen uit op devlucht. Verder lekker films kijken.

Ter plaatse denk ik dat je reis vrij georganiseerd is. Als je veel safari gaat doen met open wagen: ik vond dat door de snelheiderg koud. Ook goede verrekijker of camera met goede lens meepakken.

Verder niet te veel meenemen! Ik kom met 8 kilo ruim toe terwijl ik vroeger haast 20 kilo meesleurde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 10:46 



 

Leuk man! Düsseldorf vind ik fijner dan Schiphol. Het is rustiger, meer overzichtelijk en vriendelijker.

Doe voor het vliegen makkelijke kleding aan in laagjes. Makkelijk als in joggingbroek, legging etc. Laagjes omdat je je dan makkelijk kunt aanpassen aan de temperatuur.

Ik neem op dat soort reizen altijd zo'n grote vierkante sjaal mee van dat lichte flodderdoek. Zoeen die je even oprolt tot een klein pakketje en in je tas steekt. Je kunt hem even omslaan als je naar een tempel wilt, maar dat is ook makkelijk aan het strand of bij het zwembad. Of als je dreigt te verbranden of het juist even afkoelt.

Qua drinken in het vliegtuig: je mag maar 100cc vloeistof mee. Na de security check kan je natuurlijk wat kopen en dat meenemen. Maar je kunt ook een leeg flesje meenemen en dat na de security check vullen en op je tussenstop vullen.. Bij je overstap heb je waarschijnlijk geen dollars of dinars op zak en dan is het toch lekker als je even wat kunt drinken.... En van vliegen krijg je bestwel dorst. Ik heb meestal meer dorst dan de stewardessen kunnen aanslepen. :D

Niet teveel meenemen vind ik ook een goede tip. Wij maken er altijd een sport van om alleen op handbagage te reizen. Dat spaart je wachten op je koffer en er raakt dan ook niks kwijt. Je kunt in die landen je kleding vaak laten wassen voor een prikkie, dus je hebt echt geen hele hutkoffer vol meuk nodig.

Ik zou geen slaaptabletten doen. Krijg je een dikke jetlag van als het tegenzit. http://www.nationalgeographic.nl/reizen ... -vliegtuig

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 11:19 



 
Profiel   

Eigenlijk al heel veel goede tips gegeven. Absoluut multifunctioneel inpakken en licht reizen. Prettige wandelschoenen/sneakers en een mooi slippertje dat zowel voor net als op het strand kan. Makkelijke stoffen broek voor in het vliegtuig en op excursies. Jurkje/hempjes/shirtje/korte broek die allemaal goed combineren en een paar setjes ondergoed. Lekker vest voor koele avonden/airco gebouwen en in het vliegtuig en een mooie doek voor tempels - ook te koop aldaar meestal en geschikt voor vanalles. Ik reis nooit met grote verpakkingen in de toilettas, kies dan liever 2 of drie kleintjes of vul zelf een flesje/potje op maat. Zonnebrand en DEET musthaves, ook makkelijk te koop aldaar. En ik heb altijd een paar (halve) stripjes paracetamol, diarreeremmer en iets laxerends mee. Cola is het gezegende drankje in tropische landen bij buikklachten, geen ORS nodig. Vraag ook even aan de huisarts/reisadviseur of je entingen of malariapillen nodig hebt.

In het vliegtuig comfortabele kleding, boekje, oortjes, flesje, snoepjes, labello, lekker vest en warme sokken bij de hand. Ik zet als ik niet kan slapen een muziekje aan en doe toch mijn ogen dicht, in de hoop weg te dommelen.
Ik drink geen koffie voor of tijdens de vlucht, wel graag (groene) thee, en ik kies zelf altijd graag voor een raamstoel omdat ik daar dan tegen kan leunen. Ik ben misschien een beetje een aparte, maar ik associeer vliegen met iets leuks en ga daarom vaak zeer relaxed op weg. Dus de mindset doet ook wel wat denk ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 11:46 



 
Profiel   

Route is idd uitgestippeld, we crossen zo ongeveer het hele eiland over ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 14:36 



 
Profiel   

Functioneel inpakken en vooral laagjes en niet te veel mee nemen. Meestal kun je onderweg wel ergens wassen of even op de hand wat wassen.
Ik heb meestal een hammandoek mee, die zijn licht en groot en heel functioneel. Om in het vliegtuig om te slaan, in een tempel, als handdoek, af te drogen, over een bed waarvan je de lakens wat dubieus vind, etc etc. Zijn ook niet heel duur en kun je als sjaal omdoen in het vliegtuig.
Heb meestal een microfiber handdoek mee mocht je ineens ergens even pootje willen baden.
Een (goede!!) zonnebril, een pet of hoedje, slippers en wandelschoenen (die aan in vliegtuig ivm gewicht)

Practische tip: Maak van al je documenten (paspoort, verzekeringskaart, reisdocumenten, tickets, reisschema, bankpassen, creditkcard, etc.) kopieën en laat die bij iemand thuis achter. Mocht er dan iets zijn kun je daar altijd op terug vallen. En een ID kaart mee voor leeftijdslegistimatie (kan je paspoort in de kluis blijven, met ook op verlies of diefstal)

Een creditcard mee is altijd een aanrader

En schoon ondergoed, een tandenborstel en een klein flesje deo voor tijdens de tussenstop. Is altijd prettig als jeven op kan frissen. Voel je je echt weer 10x beter :D
En voor in het vliegtuig warme sokken, een lekker zittende trui, losse lange broek, hammamdoek mee en wat vermaak (puzzelboek, boek, e-reader en een paar fijn zittende oortjes)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 15:21 



 
Profiel   

Ik heb het idee dat de meeste mensen backpackers zijn of met het OV reizen met tips over licht pakken?
LadyMadonna heeft een reis met prive chauffeur dus de noodzaak van licht pakken is er helemaal niet.
Wij hebben ook gewoon altijd veel bij ons, ik wil wel kunnen kiezen en niet hoeven wassen tussendoor.

Ik heb voor de vlucht altijd wel wat pammetjes maar ik heb dan ook vliegangst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 15:53 



 
Profiel   

Nou ik kan je wel aanraden dat je niet zoveel meeneemt dat t net dicht kan :+
Als je van hotel naar hotel gaat is t niet zo handig om elke keer weer die stomme tas/koffer dicht te moeten duwen weet ik uit ervaring _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 15:55 



 
Profiel   

Ook als ik niet backpack heb ik afgeleerd om veel te sjouwen. Vroeger de koffer ramvol en zwaar.... nu ruimte over, meer overzicht en makkelijker de koffer meesjouwen van en naar hotels.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 16:09 



 
Profiel   

Yonker, zo vol zit mij koffer nu ook weer niet. En wij zijn gewend aan rondreizen, ik zie het probleem niet. Iedere koffer heeft tegenwoordig 4 wieltjes die prima kunnen rijden :P
Alleen maar in de kofferbak tillen of soms wat trapjes op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 16:16 



 
Profiel   

Waar wij reizen sjouw je soms wel je koffer 300m door het zand en 2 trappen op :D en goed ja, vaak wordt het voor je gedaan. Maar dan word ik er ook niet blij van dat het een halve ton weegt. Bovendien heb ik dan wel echt te veel mee en vind ik het onhandiger. Wij doen altijd rondreizen dus ik miet elke dag weer inpakken.

Bij de volgende reis hebben we een ruime huurauto maar mijn 100L koffer blijft thuis en mijn backpack gaat mee. Ik dacht vroeger ook dat ik niet zonder kon, maar hoe meer ik reis hoe minder ik mee pak :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 18:38 



 
Profiel   

Haha nou, na 15 rondreizen ( en ook dagelijks andere hotels) neem ik nog steeds net zoveel mee ;) Beter teveel dan te weinig vind ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 18:53 



 
Profiel   

Waar je maar blij van wordt :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 18:53 



 
Profiel   

Ik wel idd. En omdat het Stef's eerste verre reis is geef ik ook aan hoe dit luxe beestje reist zodat ze zometeen ter plekke niet denkt: o jee had ik dit of dat maar bij me.

Afritsbroeken zijn trouwens wel super handig is mijn ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 18:56 



 
Profiel   

Ik zit idd nog wel geel erg van ok, wat neem ik mee qua kleding en hoeveel voor twee weken? Het is daar warm en vochtig dus je wilt ook niet te lang in hetzelfde lopen... of neem ik voor een week mee en laat ik het halverwege wassen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 22:16 



 
Profiel   

Of je kunt wassen hangt af van de snelheid van je programma. Voor twee weken kun je nog wel setjes meenemen, al verkies ik wassen. Mijn eerste reizen had ik voor elke dag een vers shirtje en dan nog avond outfits etc. Daarnaast 2-3 shirtjes etc. Inmiddels neem ik ongeveer voor 5-6 dagen mee. Desnoods met de hand uitwassen, al is dat in een vochtig klimaat geen succes :D

Als het daar echt warm is: vlieg in je junglebroek en laat je andere lange broeken thuis.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-18 22:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 11 [ 272 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen