Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dieet om medische redenen, wie nog meer?

 
Profiel   

Mocht hier al een topic over zijn, dan mijn excuses, ik kwam alleen topics tegen over diëten om af te vallen of aan te komen.

I.v.m. ziekte (Crohn) ben ik op dit moment erg beperkt in mijn eten. Ik heb een paar weken medische drinkvoeding "gegeten", maar omdat mijn lichaam dat al snel niet meer accepteerde ben ik overgestapt op een vloeibaar groente en fruit dieet, wat we nu voorzichtig weer aan het uitbouwen zijn. Wat ik op dit moment eet:
Gekookt en gepureerd fruit (appels, peren, mango, soms banaan)
Soep van licht verteerbare groenten
Ik ben voorzichtig begonnen met het eten van rijstwafels, dit lijkt goed te gaan.
Zo nu en dan een zacht gekookt ei. Dat valt wat zwaarder, maar is nog te doen.


Thuis is het best goed vol te houden maar nu ik me langzaam beter begin te voelen probeer ik ook weer wat sociale activiteiten op te pakken en dat vind ik nog best lastig. Als vrienden ergens gaan eten kan ik niet mee, als er bij iemand thuis iets georganiseerd wordt probeer ik wel gewoon zelf iets mee te nemen wat ik kan hebben. Dan nog voel ik me soms een spelbreker omdat ik niet hetzelfde kan doen als de rest.
Volgende week is het carnaval en ik wil heel graag gaan maar dat betekent wel dat ik als enige van mijn vrienden nuchter zal zijn en van te voren goed moet plannen wat ik aan eten mee kan nemen. Ook zie ik al een beetje op tegen de opmerkingen die ik zal krijgen als ik daar met mijn glaasje water sta ;) . Ik heb best een dikke huid, maar ik heb toch ook geen zin om 100 keer aan een wildvreemde te moeten uitleggen wat er wel niet mis is met mij.

Zijn er meer bokkers die om medische redenen een dieet volgen, en hoe gaan jullie hiermee om? Zou leuk zijn als we elkaar een beetje kunnen steunen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 17:32 



 
Profiel   

Bierflesje vullen met water tijdens carnaval :Y)

Jee dat lijkt me best lastig, alleen vloeibaar groente en fruit. Ben je daar van de een op de andere dag op overgestapt? En geen last gehad van afkickverschijnselen? Ik heb daar zelf nogal snel last van als ik bijvoorbeeld ineens stop met frisdrank. Daar krijg ik knallende koppijn van := Maar verder heb ik gelukkig geen speciaal dieet om medische redenen, behalve dat ik geen zuivel kan verdragen omdat ik er uitslag van krijg. Dat is ook al best lastig met boodschappen doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 17:53 



 
Profiel   

prulletje schreef
Mocht hier al een topic over zijn, dan mijn excuses, ik kwam alleen topics tegen over diëten om af te vallen of aan te komen.

I.v.m. ziekte (Crohn) ben ik op dit moment erg beperkt in mijn eten. Ik heb een paar weken medische drinkvoeding "gegeten", maar omdat mijn lichaam dat al snel niet meer accepteerde ben ik overgestapt op een vloeibaar groente en fruit dieet, wat we nu voorzichtig weer aan het uitbouwen zijn. Wat ik op dit moment eet:
Gekookt en gepureerd fruit (appels, peren, mango, soms banaan)
Soep van licht verteerbare groenten
Ik ben voorzichtig begonnen met het eten van rijstwafels, dit lijkt goed te gaan.
Zo nu en dan een zacht gekookt ei. Dat valt wat zwaarder, maar is nog te doen.


Thuis is het best goed vol te houden maar nu ik me langzaam beter begin te voelen probeer ik ook weer wat sociale activiteiten op te pakken en dat vind ik nog best lastig. Als vrienden ergens gaan eten kan ik niet mee, als er bij iemand thuis iets georganiseerd wordt probeer ik wel gewoon zelf iets mee te nemen wat ik kan hebben. Dan nog voel ik me soms een spelbreker omdat ik niet hetzelfde kan doen als de rest.
Volgende week is het carnaval en ik wil heel graag gaan maar dat betekent wel dat ik als enige van mijn vrienden nuchter zal zijn en van te voren goed moet plannen wat ik aan eten mee kan nemen. Ook zie ik al een beetje op tegen de opmerkingen die ik zal krijgen als ik daar met mijn glaasje water sta ;) . Ik heb best een dikke huid, maar ik heb toch ook geen zin om 100 keer aan een wildvreemde te moeten uitleggen wat er wel niet mis is met mij.

Zijn er meer bokkers die om medische redenen een dieet volgen, en hoe gaan jullie hiermee om? Zou leuk zijn als we elkaar een beetje kunnen steunen!


Lastig zo'n dieet, ken nog wat mensen die aparte dieeten hebben, zal ze er nooit om veroordelen, nemen zelf wat mee (te ingewikkeld om daar voor te koken zeg maar)
Wat betreft nuchter... ik heb nog nooit alcohol gedronken, dus als je vrienden het raar vinden dat jij daar een watertje drinkt zijn het geen goede vrienden en vergeten ze hoe handig het is om een bob te hebben :+ :Y)
Om leuk feest te vieren heb je echt geen alcohol nodig, integendeel, heel veel mensen kunnen er beter vanaf blijven dan zijn ze veel leuker.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 17:59 



 
Profiel   

Ik heb dat een aantal jaren geleden gedaan, streng dieet ivm candida in mijn darmen. Een jaar lang geen suiker, zoetstoffen, gist, peulvruchten, koolsoorten, koemelk en nog veel meer. Je bent enorm beperkt en kan inderdaad niet mee met etentjes en dergelijke. In de winkel kon ik bijna alles overslaan. Soms werd ik er hopeloos van en ben toen ook bijna tien kilo afgevallen. Na een jaar kwam ik zo ongeveer op ondergewicht en ben ik gestopt. Gelukkig is het daarna allemaal prima gegaan. Zou niet weten of ik het nog een keer zou kunnen.
Hou jij het een beetje vol? Hoe lang ben je al bezig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 18:23 



 
Profiel   

Ik at al wat langer beperkt ivm Crohn (geen geraffineerde suikers, geen vlees, vrijwel geen granen en beperkt zuivel), dus geen afkickverschijnselen gehad gelukkig. Wel een enorme shock gehad toen ik ineens over moest op de medische drinkvoeding, daar zit heel veel glucose in en daar heb ik enorme moodswings, hoofdpijn, duizeligheid en wat al niet meer van gehad. Van de dokter moest ik doorzetten maar toen ik er ook nog onwijze diarree van kreeg mocht ik gelukkig weer stoppen.

Mijn vrienden weten wat er aan de hand is en zijn lief, maar ik heb al meermaals gehad dat vage kennissen of volslagen vreemden het nodig vonden om er maar over door te blijven zeuren. Misschien inderdaad maar water in een bierflesje doen ;) .

Wat goed trouwens dat je nog nooit alcohol gedronken hebt! Ik houd/hield best van een drankje, maar ik kan me ook goed voorstellen dat ik er niet meer naar terugkeer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 18:29 



 
Profiel   

Supervixen schreef
Ik heb dat een aantal jaren geleden gedaan, streng dieet ivm candida in mijn darmen. Een jaar lang geen suiker, zoetstoffen, gist, peulvruchten, koolsoorten, koemelk en nog veel meer. Je bent enorm beperkt en kan inderdaad niet mee met etentjes en dergelijke. In de winkel kon ik bijna alles overslaan. Soms werd ik er hopeloos van en ben toen ook bijna tien kilo afgevallen. Na een jaar kwam ik zo ongeveer op ondergewicht en ben ik gestopt. Gelukkig is het daarna allemaal prima gegaan. Zou niet weten of ik het nog een keer zou kunnen.
Hou jij het een beetje vol? Hoe lang ben je al bezig?


Oh wow, dat klinkt inderdaad erg als hetgeen waar ik uiteindelijk op uit moet komen. Ik ben sinds november bezig. Eerst geen suiker, granen, zuivel en zetmeelhoudende groenten meer, daarna ook vlees van het menu af geschrapt omdat ik merkte dat ik daar problemen mee bleef houden. Toen werd het heel even rustig, om daarna heel hard op te vlammen, waardoor ik nu dus vanaf "nul" weer aan het opbouwen ben.
Ik houd het redelijk vol, kijk wel uit naar het moment dat ik weer meer kan koken. Ik ben graag creatief in de keuken, dat maakt het makkelijker. Maar op sociaal vlak vind ik het echt lastig.

Fijn dat het voor jou uiteindelijk geholpen heeft! Kan je nu alles weer eten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 18:37 



 
Profiel   

Nou ben ik zelf niet inhoudelijk op de hoogte van het wel en wee van de ziekte van Crohn, zoals je het beschrijft klinkt mij heftig in de oren. Wat ik wel weet is dat er bij ons op de boerderij iemand kefir komt halen die ook de ziekte van Crohn heeft, zij slikte er medicijnen voor en is nu mede door de kefir medicijn vrij. Nogmaals ik heb geen idee hoe en wat, maar misschien kan deze tip ook iets voor jou betekenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 19:14 



 
Profiel   

Ik eet nu weer alles, maar ik doe nog rustig aan met koemelkproducten. Voor dat dieet dronk ik melk, nu niet meer. Eet ook nauwelijks yoghurt en dergelijke.

Ik mocht de eerste weken ook geen fruit. Verder wat ik me herinner is geen varkensvlees, max twee keer pw aardappels, geen rauwe tomaten.
En je verbaast je waar overal suiker, zoetstof, koemelk of gist in zit. Echt bijna alles.
Ik bestelde speciaal brood bij de bakker en at alleen maar kipfilet op brood.
Ik weet nog dat ik na half jaar een half glaasje appelsap mocht gemengd met water. Wat was dat zoet zeg!
Sociale momenten zijn echt heel irritant. Als ik bij iemand ging logeren had ik een heel voedselpakket mee.

Ik hoop dat het bij jou gaat helpen voor je crohn en dat je niet teveel afvalt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 19:25 



 
Profiel   

Telt glutenvrij en lactosevrij dieet ook? :) Heb dat dieet uiteraard vanwege medische redenen. Van dagelijks enorme buikpijn en altijd misselijk naar vrijwel nooit meer buikpijn of misselijk (tenzij ik gluten of lactose binnen krijg, dan begint het feest weer).

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 19:26 



 
Profiel   

prulletje schreef
Mocht hier al een topic over zijn, dan mijn excuses, ik kwam alleen topics tegen over diëten om af te vallen of aan te komen.

I.v.m. ziekte (Crohn) ben ik op dit moment erg beperkt in mijn eten. Ik heb een paar weken medische drinkvoeding "gegeten", maar omdat mijn lichaam dat al snel niet meer accepteerde ben ik overgestapt op een vloeibaar groente en fruit dieet, wat we nu voorzichtig weer aan het uitbouwen zijn. Wat ik op dit moment eet:
Gekookt en gepureerd fruit (appels, peren, mango, soms banaan)
Soep van licht verteerbare groenten
Ik ben voorzichtig begonnen met het eten van rijstwafels, dit lijkt goed te gaan.
Zo nu en dan een zacht gekookt ei. Dat valt wat zwaarder, maar is nog te doen.


Thuis is het best goed vol te houden maar nu ik me langzaam beter begin te voelen probeer ik ook weer wat sociale activiteiten op te pakken en dat vind ik nog best lastig. Als vrienden ergens gaan eten kan ik niet mee, als er bij iemand thuis iets georganiseerd wordt probeer ik wel gewoon zelf iets mee te nemen wat ik kan hebben. Dan nog voel ik me soms een spelbreker omdat ik niet hetzelfde kan doen als de rest.
Volgende week is het carnaval en ik wil heel graag gaan maar dat betekent wel dat ik als enige van mijn vrienden nuchter zal zijn en van te voren goed moet plannen wat ik aan eten mee kan nemen. Ook zie ik al een beetje op tegen de opmerkingen die ik zal krijgen als ik daar met mijn glaasje water sta ;) . Ik heb best een dikke huid, maar ik heb toch ook geen zin om 100 keer aan een wildvreemde te moeten uitleggen wat er wel niet mis is met mij.

Zijn er meer bokkers die om medische redenen een dieet volgen, en hoe gaan jullie hiermee om? Zou leuk zijn als we elkaar een beetje kunnen steunen!


Ik ben op dieet wegens hele erge eczeem klachten, maar ook buikklachten heb. Mijn huid reageert op bepaalde producten (geen allergie is uit de testen gebleken).. Het is heel vervelend dat je je continue moet verantwoorden, maar ik weet nu van mijzelf wel dat als ik het niet doe ik mezelf de dagen erna enorm in de weg zit, omdat dan ook buikklachten en huidklachten krijg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 19:32 



 
Profiel   

Bedankt voor de tip Kiomiamigo! Kefir dronk ik altijd graag, is inderdaad een heel goed probioticum :) . Helaas verdraagt mijn lijf het op dit moment niet.

Natuurlijk telt glutenvrij en lactosevrij ook, Soloro! Fijn dat je daardoor geen klachten meer hebt. Heb je handige trucjes gevonden om gluten en lactose te omzeilen?

Gizeppie, dat klinkt ook niet fijn! Wat zijn de dingen die jij niet kunt eten?

Dankjewel, Supervixen! Ik ben inmiddels zo'n 7 kilo afgevallen en veel meer moet het echt niet worden, maar op dit moment heb ik het gevoel dat het zich wat stabiliseert.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 21:11 



 
Profiel   

prulletje schreef
Bedankt voor de tip Kiomiamigo! Kefir dronk ik altijd graag, is inderdaad een heel goed probioticum :) . Helaas verdraagt mijn lijf het op dit moment niet.

Natuurlijk telt glutenvrij en lactosevrij ook, Soloro! Fijn dat je daardoor geen klachten meer hebt. Heb je handige trucjes gevonden om gluten en lactose te omzeilen?

Gizeppie, dat klinkt ook niet fijn! Wat zijn de dingen die jij niet kunt eten?

Dankjewel, Supervixen! Ik ben inmiddels zo'n 7 kilo afgevallen en veel meer moet het echt niet worden, maar op dit moment heb ik het gevoel dat het zich wat stabiliseert.


Ik mag geen producten met lactose of Nouja zo min mogelijk van een blokje kaas ga ik niet dood, maar kan bijvoorbeeld geen twee kop koffie drinken met melk.. Dat ga ik wel merken. Ik moet producten met een aantal noten vermijden. Ik mag geen chocolade.. Ik mag geen producten met E kleurstoffen.. En producten mijden met suiker, dus ook alchohol. Ik heb ooit een koolhydraat vrij dieet gevolgd. Mn huid was nog nooit zo goed geweest. O ja kippen eiwit kan ik ook een mega reactie op krijgen.. En alles wat van bomen af komt (bijv noten, appels, peulvruchten) moet ik ook mee uitkijken.

Omgeving speelt bij mij ook een grote rol hoor, maar voeding helaas ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 21:17 



 
Profiel   

Maar ik weet hoe lastig het kan zijn.. En dat je overal rekening moet houden.. En niet zo ff niet tussen door iets kan eten.. Ik liep op een geven moment met een aparte tas met bakjes voor de hele dag .. Ik werd vooral gek van de vragen en de verantwoordelijkheden die je moet afleggen steeds..

Maargoed dat heb je als je een eigen paard hebt heb je dat ook maar dan op een andere manier, dat je stalgenoten die vragen stellen over waarom je iets op die manier doet.

Dat was vooral mijn irritatie dat je steeds alles opnieuw uit moet leggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 21:23 



 
Profiel   

Ja glutenvrij en lactosevrij is goed te omzeilen :) Ik gebruik veel lactosevrije producten van MinusL, die gelukkig steeds in meer varianten te koop zijn. Glutenvrij vind ik soms nog wel lastig, vind het vaak niet lekker. AH huismerk glutenvrij is goedkoop en vaak wel lekker! Dus daar nog wel zoekende naar, vaak omdat prijzen achterlijk duur zijn. Heb ondertussen ook wat restaurantjes waar ik kan lunchen (glutenvrij/lactosevrij brood) en waar ik zelfs wat kan drinken met een gebakje (vegan/glutenvrij/suikervrije zaken). Het is lastig, maar het lukt. En voor de rest veel vers koken, vrijwel niks uit pakjes en zakjes. Heb voor uiterste gevallen ook nog wel lactase pilletjes, mocht ergens toch lactose in zitten, maar dit moet ik wel tijdens het eten innemen, achteraf is te laat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 22:00 



 
Profiel   

soloro schreef
Ja glutenvrij en lactosevrij is goed te omzeilen :) Ik gebruik veel lactosevrije producten van MinusL, die gelukkig steeds in meer varianten te koop zijn. Glutenvrij vind ik soms nog wel lastig, vind het vaak niet lekker. AH huismerk glutenvrij is goedkoop en vaak wel lekker! Dus daar nog wel zoekende naar, vaak omdat prijzen achterlijk duur zijn. Heb ondertussen ook wat restaurantjes waar ik kan lunchen (glutenvrij/lactosevrij brood) en waar ik zelfs wat kan drinken met een gebakje (vegan/glutenvrij/suikervrije zaken). Het is lastig, maar het lukt. En voor de rest veel vers koken, vrijwel niks uit pakjes en zakjes. Heb voor uiterste gevallen ook nog wel lactase pilletjes, mocht ergens toch lactose in zitten, maar dit moet ik wel tijdens het eten innemen, achteraf is te laat.


In het hotel waar ik werk kan je ook gluten vrij eten en lactose vrij, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik een aantal dingen echt niet lekker vind.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 22:11 



 
Profiel   

Ik vind dit interessant, leer hier ook weer van. Kefir is zo goed als lactose vrij, omdat door het fermentatie proces de melksuikers op zijn gegeten. Het voordeel van onze kefir is dat hij gemaakt is van de rauwe melk en dus ook alle vitamines nog bevat. Ook is hij niet gehomogeniseerd dus alle vetbolletjes zijn nog in takt, zodat ons lijf t beter kan verteren.

Past dit wel in jullie dieet? Of is dit ook gewoon uit den boze?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-02-18 23:17 



 
Profiel   

Dat klinkt wel interessant kiomiamigo. Ik moet ivm coeliaki strikt glutenvrij eten, en helaas verdraag ik hierdoor ook zuivel slecht. Maar ik ga er niet dood aan, dus kefir kan ik eens proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-18 07:29 



 
Profiel   

Dat is nogal een hoop Gizeppie! Dan kan je dingen uit pakjes ook wel grotendeels vergeten. Ik doe veel boodschappen bij de bio supermarkt, dat scheelt wel wat.
Het continu verantwoording af moeten leggen vind ik ook vervelend. Ik denk dan al snel dat ze me wel een rare zeur zullen vinden met mijn speciale eten.

Kiomiamigo, klinkt als een mooi product! Leuk dat jullie het van rauwe melk maken, dat zie je niet vaak meer. Samen met yoghurt van rauwe melk en rauwmelkse oude kaas zijn dat de enige melkproducten die ik op papier zou mogen. Ik heb het ook veel gedronken en had altijd het idee dat mijn lijf er goed op reageerde. Op dit moment durf ik het even niet zo goed aan, maar later ga ik het zeker weer proberen!
Goed, nu heb ik dus trek in Kefir :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-18 09:39 



 
Profiel   

Mlies schreef
Dat klinkt wel interessant kiomiamigo. Ik moet ivm coeliaki strikt glutenvrij eten, en helaas verdraag ik hierdoor ook zuivel slecht. Maar ik ga er niet dood aan, dus kefir kan ik eens proberen!


Mlies check goed waar je t gaat halen, kefir word tegenwoordig ook in de supermarkt verkocht, maar die is weer gepasteuriseerd en gehomogeniseerd. Het is belangrijk dat je de rauwe (het liefst ook) biologische variant hebt. Het is vaak even n zoekplaatje, ik weet hier in noord Holland wel meerdere verkooppunten, je zou de natuurwinkels kunnen proberen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-18 09:42 



 
Profiel   

prulletje schreef
Kiomiamigo, klinkt als een mooi product! Leuk dat jullie het van rauwe melk maken, dat zie je niet vaak meer. Samen met yoghurt van rauwe melk en rauwmelkse oude kaas zijn dat de enige melkproducten die ik op papier zou mogen. Ik heb het ook veel gedronken en had altijd het idee dat mijn lijf er goed op reageerde. Op dit moment durf ik het even niet zo goed aan, maar later ga ik het zeker weer proberen!
Goed, nu heb ik dus trek in Kefir :P


Ik snap t ook wel dat jullie voorzichtig zijn met bepaalde ingrediënten, als je zo sterk reageert. Wij hebben sinds anderhalf jaar een melktap op het bedrijf staan zodat we de rauwe melk weer mogen verkopen en maken dus ook de kefir zelf. T is dankbaar om de reactie van onze klanten te horen dat ze er zo van opknappen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-18 09:46 



 
Profiel   

Ik heb eigenlijk ook een dieet ivm meerdere voedselallergieën. Maar omdat ik sommige dingen toch wel kan eten zonder ernstige gevolgen, smokkel ik heel vaak.
Wil me nu toch weer aan mijn dieet gaan houden omdat ik denk dat het probleem van maag/darmklachten verlegd is naar mijn huid :(
Ik ben oa allergisch voor noten, pinda's, rauwe groentes, meeste fruitsoorten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-18 10:13 



 
Profiel   

Hier ook een dieet {al meer dan 10 jaar} vanwege ernstige spijsverteringsproblemen, als ik ergens wil blijven eten moet ik ook van te voren eten klaarmaken en meenemen. Sociale eetgelegenheden probeer ik eigenlijk zoveel mogelijk te vermijden want ik vind het helemaal niet leuk om te zien hoe anderen heerlijk genieten van al dat eten wat ik ook graag zou willen eten maar wat niet kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-18 10:16 



 
Profiel   

Tjee wat heftig om te lezen zeg, niet alleen de beperking, maar vooral het sociale gedeelte! Ik kan niet tegen smaakversterkers, zoetstoffen, een aantal conserveermiddelen, knoflook, grote hoeveelheden olie/vet en varkensvlees, maar ben aardig handig geworden in het lezen van verpakkingen, herkennen van schuilnamen en het stellen van slimme vragen (die taart ziet er goed uit, heb je die zelf gemaakt?).

Het technische gedeelte heb ik dus weinig problemen mee, al zou ik af en toe ook wel eens gewoon een kop soep willen eten of een zak chips open willen trekken als ik een beetje trek heb. Het sociale gedeelte valt me echter ook altijd tegen. Vooral hoe veel mensen het nodig vinden om te zeggen dat ik zo'n stuk slagroomtaart of een bittergarnituur met mijn figuur best kan hebben. Steeds vaker ga ik het dan ook niet meer uitleggen, maar zeg ik dat ik die ochtend al een zeurende collega als ontbijt heb gegeten ofzo... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-18 10:57 



 
Profiel   

Pimpelpaard schreef
Tjee wat heftig om te lezen zeg, niet alleen de beperking, maar vooral het sociale gedeelte! Ik kan niet tegen smaakversterkers, zoetstoffen, een aantal conserveermiddelen, knoflook, grote hoeveelheden olie/vet en varkensvlees, maar ben aardig handig geworden in het lezen van verpakkingen, herkennen van schuilnamen en het stellen van slimme vragen (die taart ziet er goed uit, heb je die zelf gemaakt?).

Het technische gedeelte heb ik dus weinig problemen mee, al zou ik af en toe ook wel eens gewoon een kop soep willen eten of een zak chips open willen trekken als ik een beetje trek heb. Het sociale gedeelte valt me echter ook altijd tegen. Vooral hoe veel mensen het nodig vinden om te zeggen dat ik zo'n stuk slagroomtaart of een bittergarnituur met mijn figuur best kan hebben. Steeds vaker ga ik het dan ook niet meer uitleggen, maar zeg ik dat ik die ochtend al een zeurende collega als ontbijt heb gegeten ofzo... :+


Ik maak zelf vaak een grote pan soep, helemaal vers. En alles wat ik over heb dat vries ik in, dan kan je altijd wat soep pakken wanneer je geen zin hebt om te koken :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-18 11:18 



 
Profiel   

Ik heb coeliakie. Dus ik eet glutenvrij. Tegenwoordig zijn er steeds meer glutenvrije producten te koop in de supermarkt, dus dat is fijn. Brood eet ik eigenlijk nooit meer. Alleen soms in het weekend zo'n afbak broodje, die vind ik nog wel lekker. Maar ik ben sowieso niet zo'n broodeter.
Ik kook eigenlijk alles met verse kruiden, dus zonder pakjes. Al gebruik ik wel glutenvrije bouillon blokjes.
Als ik pasta maak, maak ik een pan met saus en dan kook ik 2 soorten pasta. Gewone en glutenvrije. De saus maak ik sowieso glutenvrij, maar het is voor mij niet te betalen om de kinderen ook glutenvrije pasta te laten eten, dus doe ik het zo.
Soep maak ik met glutenvrije bouillon en op het moment dat de vermicelli erin gaat, doe ik mijn gedeelte in een aparte pan. Dit gaat allemaal prima.
Het grootste gevaar bij mij is de kinderen met koek/brood handjes en kusjes en knuffels. Altijd eerst handjes en mondjes wassen en dan mama knuffelen :D

Gewone melk verdraag ik ook niet goed. Maar yoghurt, kwark en kaas gaat gelukkig wel goed.
Uit eten doe ik niet zo vaak. Ik durf dat ook niet zo goed meer, het is iets te vaak fout gegaan helaas.

Ook weleens gehad dat ik met de kinderen naar een indoor speeltuin was. Expres van te voren gekeken of je glutenvrij kon eten daar, en op de website stond dat ze glutenvrije patat hadden. Kom je daar was de glutenvrije patat op (oven patat, de gewone patat werd in hetzelfde vet als de snacks gebakken). Sta je daar. Het is dat ik daar voor de kinderen was. En dan gaan ze lopen zeiken als je eigen eten mee neemt. Inmiddels heb ik daar uiteraard schijt aan :D ;)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-18 11:26 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen