Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Les nummer 3 in vrijheidsdressuur

 
Profiel   

Ik ben eind vorig jaar begonnen met vrijheidsdressuur met mijn 2 jarige paard. Ze gaat met enorme sprongen vooruit dus leek mij het leuk om te laten zien!

Zilver fan Sweltsjes State
Pier 448 x Wikke 404
Nu 2,5 jaar oud
Mijn eerste eigen paard, gekocht op 5 januari 2017.

24 september . Eerste vrijheidsdressuur les. Ze was druk. Drammerig. Liep je omver en luisterde gewoon niet. Wel vond ze het blok leuk. Met veel hulp kwam ze erop. Super leuk! Die dag hebben we haar ook kusje en flemen geleerd.
[ img ]
[ img ]
Voetje vond ze te moeilijk. Voelt ook zo weinig van het zweepje met die dikke friezen voeten :P Door haar drukke gedrag ook een stuk grondwerk geoefend. Leiden en begeleiden.
[ img ]

7 oktober. Tweede vrijheidsdressuur les. Door de vele regen naar een binnenbak gegaan. Er staan daar veel paarden en ze was erg afgeleid. Niet zoveel zin in kunstjes . Flemen ging heel goed. Kusje vrat ze liever je vingers op ‍:+ Voetje zat kleine vooruitgang in evenals op het blok. Maar nogsteeds met veel hulp. Verder niks nieuws geoefend. Vooral herhaling. Super braaf voor een 2.5 jarige, kon er zo overheen hangen.
[ img ]
[ img ]

Soms oefenen we tussendoor een beetje. Blok is bevestigd. Ook het voetje is bevestigd. Ik wil niet teveel alleen trainen want dan is de kans groot dat ze het verkeerd aanleren. Dat wil ik voorkomen.
[ img ]

En dan gister , 3 februari. Wegens het verschrikkelijke weer niet eerder kunnen afspreken. In de stromende regen vandaag weer les van gehad. En wat voor les ! Ze was super bij de les en deed zo haar best. Eerst warm worden met de oefeningen die ze al kende. Flemen. Voetje. Kusje. Iets pakken. Ook even laten cirkelen om mij heen. Na het warmlopen begonnen met nieuwe oefeningen. We begonnen met de spagaat. Dit ging verbazingwekkend goed!! Appeltje eitje volgens Zilver!
[ img ]
Daarna rustig uitgebouwd naar buigen (hoofd tussen de benen.) Helaas geen foto van. Zilver boodt zelf haar been aan (deed ze steeds omhoog) dus het begin van het compliment aangeleerd! Ze zakte al braaf!! Al is het laatste stuk natuurlijk super eng :)
[ img ]
[ img ]
We hebben zelfs spelenderwijs een kleine eerste steiger kunnen maken!! Niet geheel noemenswaardig maar toch een begin! Deze merrie blijft mij verbazen...
[ img ]
Toch nog even naar het blok geweest. Stapte er direct op. Voor het eerst een jambette gevraagd, en ze deed het ! :o <3
[ img ]
En een mooie buiging om mee af te sluiten :)
[ img ]

Ik krijg les van top instructrice Ilse Wolfs . Ze doet alles met liefde voor het paard. Geen stress , geen dwang , geen touwen om haar benen gebonden om ze op de grond te krijgen. Ilse werkt vanuit liefde , respect en kijken naar je paard. Spelenderwijs dingen oppakken. Ik ben zo tevreden met haar als instructrice en kan haar iedereen aanraden!! :D

Ik ben zo trots op mijn jonge lieve merrie!! Ze was heel erg wild toen ik haar 5 januari 2015 kreeg. Ze trok zich los, ging er vandoor met binnen en buiten zetten , ze beet en trapte je en was gewoon totaal niet opgevoed. Zo trots met wat wij al bereikt hebben <3 Ik heb er 1x opgezeten en ze loopt voor de sleep. Ze doet 2x per week maximaal 25 minuten iets. Ze word maart beleerd voor de wagen en eind maart onder het zadel!! Heb er zin in!
Nog een stukje werken aan de hand
[ img ]
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-18 14:11 



 
Profiel   

[ img ]
Nog een losse foto van afgelopen herfst


Laatst bijgewerkt door Kabayo op 04-02-18 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-18 17:24 



 

Fijn dat je op die manier met haar bezig bent en ze het goed op pakt. Beetje waken over het feit dat ze nog jong is en dan komt het allemaal goed. En binnenkort eens mooie foto's als het beter weer is ;)

(als ik een tip mag geven: door je laatste reactie klikte ik in eerste instantie het topic weer weg, zullen misschien meer mensen doen ;) ).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-18 18:03 



 
Profiel   

Ziet er goed uit!

En zolang je niet overvraagt en het blijft doen omdat jullie het beide leuk vinden en niet om maar snel alle knoppen erop te krijgen komt het vast helemaal goed.
Het plezier wat je met vreiheidsdressuur samen met je paard kan beleven is ongelofelijk <3 en zo te zien zit dat bij jullie helemaal goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-18 18:08 



 
Profiel   

[***] schreef
Fijn dat je op die manier met haar bezig bent en ze het goed op pakt. Beetje waken over het feit dat ze nog jong is en dan komt het allemaal goed. En binnenkort eens mooie foto's als het beter weer is ;)

(als ik een tip mag geven: door je laatste reactie klikte ik in eerste instantie het topic weer weg, zullen misschien meer mensen doen ;) ).


Mag ik vragen welke laatste reactie of wat er is? Sorry ik snap het gewoon niet :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-02-18 19:32 



 

Er stond een reactie die om reacties vroeg, waar nu de extra foto staat ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-18 03:09 



 
Profiel   

Dankjullie wel
Ik vraag haar inderdaad niet over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-18 07:06 



 
Profiel   

Ik heb het ook al op facebook gezet, maar jullie blijven zo'n geweldig team. Zie jullie al shows doen in de toekomst. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-02-18 15:56 



 
Profiel   

Leuke foto's! Ik vind echt dat ze het goed doet. En wat een prachtig beestje. Normaal ben ik niet zo fan van t ras :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-18 14:11 



 
Profiel   

Dankjewel!
En dankje syl :*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-18 14:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen