Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

wat is mijn paard waard?

 
Profiel   

hallo,
ik ben eens benieuwd wat mijn paard waard is :) hij staat niet te koop

naam: pearl harbor (picasso)
ras: trakehner
kleur: schimmel
geslacht: ruin
geboortedatum: 26/03/2004
moeder: hauptstutbuch pearl
vader: tanzmeister i
hij kan heel veel van dressuur zelf piaffe en passage
springen doet hij ook graag maar daar is hij nog niet zo goed in hij springt 1m in parcour kan nog hoger denk ik :)
hij heeft ook een brand merk weet niet of dit belangrijk is :p
nog foto's van hem
[ img ]

[ img ]

hoop dat dit topic juist staat :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 18:00 



 
Profiel   

Zoveel als de slager je ervoor wil geven

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 18:06 



 

Gaaf paardje! Toen ik de fotos zag dacht ik eerst dat het een arabiertje was, tot ik je tekst goed ging lezen :')

Ik zou zeggen met gemak 5000 euro. Misschien zelfs 6000. Voor een goed en betrouwbaar paard betaalt men graag meer als voor een onbetrouwbaar paard wat misschien wel zz loopt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 18:07 



 

Welk niveau loopt hij, is hij goed gekeurd (xray) etc...
Hij is pas 14 tot slot. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 18:07 



 
Profiel   

Hij is niet uitgebracht en 14 jaar. Meer dan €3000 daarom in mijn ogen absoluut niet (mits hij gezond is en goed door de keuring komt)

Mooie foto’s! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 18:08 



 
Profiel   

Heeft je paard ook een dressuurclassificatie?
Wat is zijn stokmaat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 18:08 



 
Profiel   

shilady schreef
Zoveel als de slager je ervoor wil geven

sorry maar vind het een kinderachtig antwoord...

AmyPony schreef
Gaaf paardje! Toen ik de fotos zag dacht ik eerst dat het een arabiertje was, tot ik je tekst goed ging lezen :')

Ik zou zeggen met gemak 5000 euro. Misschien zelfs 6000. Voor een goed en betrouwbaar paard betaalt men graag meer als voor een onbetrouwbaar paard wat misschien wel zz loopt.


er zit arabier in trakehnher zijn met arabieren gefokt ofzo iets :p weet niet precies hoe het in elkaar zit haha :p
hij is betrouwbaar haha hij zal nooit bokken of steigeren...


bobje26 schreef
Welk niveau loopt hij, is hij goed gekeurd (xray) etc...
Hij is pas 14 tot slot. :)

geen idee welk niveau hij liep de vorige eigenares zei nieveau m en de vorige vorige Z... hij heeft een paar wedstrijden gelopen maar niet zo heel veel.
hij is ook goedgekeurd :)
Change3x schreef
Hij is niet uitgebracht en 14 jaar. Meer dan €3000 daarom in mijn ogen absoluut niet (mits hij gezond is en goed door de keuring komt)

Mooie foto’s! :j


dankje

Babootje schreef
Heeft je paard ook een dressuurclassificatie?
Wat is zijn stokmaat?

geen idee haha en stokmaat is 1.74

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 18:22 



 
Profiel   

Aangezien hij niet op wedstrijd is uitgebracht en al 14 is Max 3000 denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 18:24 



 
Profiel   

_helga_ schreef
Aangezien hij niet op wedstrijd is uitgebracht en al 14 is Max 3000 denk ik.

hij heeft er wel een paar gelopen maar niet op zo'n hoog niveau :) het waren beginner wedstrijden haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 18:26 



 
Profiel   

d4rkhorse schreef
_helga_ schreef
Aangezien hij niet op wedstrijd is uitgebracht en al 14 is Max 3000 denk ik.

hij heeft er wel een paar gelopen maar niet op zo'n hoog niveau :) het waren beginner wedstrijden haha


Eens met Helga. Was hij Z+ geklasseerd (en dan nog graag recent) dan zou het een aantrekkelijk leerpaard zijn en in dat geval meer waard. Uitgaande van gezond (in beide gevallen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 18:33 



 
Profiel   

_helga_ schreef
Aangezien hij niet op wedstrijd is uitgebracht en al 14 is Max 3000 denk ik.

Nou nee,een Trakhener is echt veel meer waard. Maar het is in Nederland niet zo'n bekend ras en niet specifiek in de mode. Er is vast wel een aparte site voor dit ras. Een liefhebber zou veel meer betalen.Maar je wilt hem toch niet verkopen?In Duitsland zal er meer belangstelling voor zijn en daar liggen de prijzen ook voor andere rassen veel hoger dan hier.Daar heb je voor 3000 nog geen Fjord!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 18:36 



 
Profiel   

Leuk paard, jammer dat het land hier al vol is. Succes met de verkoop

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 18:36 



 
Profiel   

sanso schreef
Leuk paard, jammer dat het land hier al vol is. Succes met de verkoop

Het paard staat niet te koop :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 18:41 



 
Profiel   

anjali schreef
_helga_ schreef
Aangezien hij niet op wedstrijd is uitgebracht en al 14 is Max 3000 denk ik.

Nou nee,een Trakhener is echt veel meer waard. Maar het is in Nederland niet zo'n bekend ras en niet specifiek in de mode. Er is vast wel een aparte site voor dit ras. Een liefhebber zou veel meer betalen.Maar je wilt hem toch niet verkopen?In Duitsland zal er meer belangstelling voor zijn en daar liggen de prijzen ook voor andere rassen veel hoger dan hier.Daar heb je voor 3000 nog geen Fjord!


Omdat het een Trakehner is maakt het hem niet meer waard. In veel paarden zit Trakehner bloed, ze staan alleen niet allemaal als Trakehner op papier.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 18:47 



 
Profiel   

Ik verplaats dit topic naar Rassenpraat algemeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 19:09 



 
Profiel   

anjali schreef
_helga_ schreef
Aangezien hij niet op wedstrijd is uitgebracht en al 14 is Max 3000 denk ik.

Nou nee,een Trakhener is echt veel meer waard. Maar het is in Nederland niet zo'n bekend ras en niet specifiek in de mode. Er is vast wel een aparte site voor dit ras. Een liefhebber zou veel meer betalen.Maar je wilt hem toch niet verkopen?In Duitsland zal er meer belangstelling voor zijn en daar liggen de prijzen ook voor andere rassen veel hoger dan hier.Daar heb je voor 3000 nog geen Fjord!


nee verkopen doe ik hem niet :+ hij is in juni pas van mij geworden :P ik heb hem in een solde prijsje kunnen kopen :D maar de vorige eigenares wou hem anders voor 4500 wegdoen en vroeg me af of dit wel een juiste prijs was :) bedoel je dan dat je kunt zien hoeveel ie waard is? (misschien een domme vraag haha)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 19:12 



 
Profiel   

Trakhener is juist helemaal in in de dressuursport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 19:21 



 
Profiel   

anjali schreef
_helga_ schreef
Aangezien hij niet op wedstrijd is uitgebracht en al 14 is Max 3000 denk ik.

Nou nee,een Trakhener is echt veel meer waard. Maar het is in Nederland niet zo'n bekend ras en niet specifiek in de mode. Er is vast wel een aparte site voor dit ras. Een liefhebber zou veel meer betalen.Maar je wilt hem toch niet verkopen?In Duitsland zal er meer belangstelling voor zijn en daar liggen de prijzen ook voor andere rassen veel hoger dan hier.Daar heb je voor 3000 nog geen Fjord!

Het is juist wel bekend hier in Nederland.
Maar velen staan bij het KWPN geregistreerd (zodra ze in Nederland zijn).
Gibraldi was een Trakhener, en toch wel een zeer bekend paard.
Hij was ook voor de KWPN goedgekeurd (net als vele andere Trakhener hengsten), dus zijn nakomelingen in Nederland kregen een KWPN papier.
Partout van Anky was ook een Trakhener.

Zowel de Trakhener, Westfaler als de Oldenburg is verweven met/in de KWPN.
Ik had een Trakhener merrie met KWPN papier, maar afstamming was echt volledig Trakhener.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 19:37 



 
Profiel   

Tigress schreef
sanso schreef
Leuk paard, jammer dat het land hier al vol is. Succes met de verkoop

Het paard staat niet te koop :P


Lezen is ook erg moeilijk tijdens carnaval :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 19:40 



 
Profiel   

SBravour schreef
Trakhener is juist helemaal in in de dressuursport.

Ja maar een paard van 14 koop je niet om nog hoog mee in de dressuur te gaan rijden lijkt mij

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 20:59 



 
Profiel   

Nee, het was een reactie op een voorganger die opmerkte dat de trakhener niet bekend zou zijn in Nederland. Dat klopt in mijn ogen niet, half dressuurwereld rijdt op trakhenerbloed.
Vandaar mijn reactie :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 21:06 



 
Profiel   

Ik schrik toch wel van de lage inschatting hier hoor: een paard dat piaffe en passage kan, als je die verkoopt voor 3000 euro, en hij is makkelijk te rijden, dan kom ik hem gelijk ophalen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 21:06 



 
Profiel   

hwn schreef
Ik schrik toch wel van de lage inschatting hier hoor: een paard dat piaffe en passage kan, als je die verkoopt voor 3000 euro, en hij is makkelijk te rijden, dan kom ik hem gelijk ophalen. :)

Als het niet bevestigd is dan vind ik dat niet.
Mijn paard springt ook wel eens een wissel maar is nog niet bevestigd.
Zolang een paard niet recent is uitgebracht dus niet bevestigd is vind ik niet dat je er vanuit kan gaan dat hij piaffe en passage kan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 21:36 



 
Profiel   

Maar het is natuurlijk maar net wie je tegen het lijf loopt als iemand helemaal verliefd is op je paard en er een klik mee heeft is deze vaak berijd om toch wat meer te betalen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 21:38 



 
Profiel   

hwn schreef
Ik schrik toch wel van de lage inschatting hier hoor: een paard dat piaffe en passage kan, als je die verkoopt voor 3000 euro, en hij is makkelijk te rijden, dan kom ik hem gelijk ophalen. :)

Nergens is de kwaliteit van de piaffe en passage te zien. Er is een verschil tussen 'pootje pootje' en correct piafferen/passageren. Dus een paard wat gewoon een slechte piaffe of passage heeft en verder ook niet fantastisch gereden is zou ik ook max 3000/4000 voor neertellen. Dan mogen ze nog zo makkelijk te rijden zijn, maar dan kan je er verder ook niks leuk mee tenzij je er enkel thuis mee wil hobbelen. Maar bij gebrek aan beeldmateriaal van het paard is het moeilijk om daar uitspraken over te doen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 21:40 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 30 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen