Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 11 [ 275 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Carnavals vereniging beschuldigd van racisme

 
Profiel   

https://www.ad.nl/binnenland/sjeeskenou ... gn_id=A100

Ok hoe ver gaan we hier dadelijk in? Niemand mag nog verkleed gaan als iets anders dan volledig "blank". Mag hopen dat hier geen vervolging op gaat komen. Moet niet zotter worden dit. -O-

Edit in de optocht van Ruurlo liep een vergelijkbare groep rond trouwens.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:02 



 
Profiel   

OMG.. Wanneer houd het eens op?! Waarom moet iedereen overal iets achter zoeken, en overal problemen van maken.. Pff zo kun je half brabant en limburg wel beschuldigen want iedereen verkleed zich..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:07 



 
Profiel   

Met carnaval komt iedereen wel aan bod. :roll:

Echt, top, lekker zo doorgaan! +:)+ Dankzij al dit soort kleine, onzinnige en zielig om aandacht roepende acties word échte discriminatie flink gebagatalisseerd. Dat hebben ze dan fijn voor elkaar met hun zinloze zoutstrooierij op alles wat zwart is of waar het woord zwart in voorkomt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:13 



 
Profiel   

Zucht, zo triest dat mensen heel bewust door blijven gaan met blackface teferelen en zwart schminken van gezichten.
Terwijl bekend is hoe gevoelig dit ligt bij mensen met wie ze de maatschappij delen.
Verdrietig dat mensen het niet gewoon kunnen laten. Alsof een leven zonder niet mogelijk Is.
Gewoon ermee ophouden, heb iets voor elkaar over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:28 



 
Profiel   

Boras schreef
Zucht, zo triest dat mensen heel bewust door blijven gaan met blackface teferelen en zwart schminken van gezichten.
Terwijl bekend is hoe gevoelig dit ligt bij mensen met wie ze de maatschappij delen.
Verdrietig dat mensen het niet gewoon kunnen laten. Alsof een leven zonder niet mogelijk Is.
Gewoon ermee ophouden, heb iets voor elkaar over.


Dit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:28 



 
Profiel   

Boras schreef
Zucht, zo triest dat mensen heel bewust door blijven gaan met blackface teferelen en zwart schminken van gezichten.
Terwijl bekend is hoe gevoelig dit ligt bij mensen met wie ze de maatschappij delen.
Verdrietig dat mensen het niet gewoon kunnen laten. Alsof een leven zonder niet mogelijk Is.
Gewoon ermee ophouden, heb iets voor elkaar over.



Hoeveel jaren er al mensen verkleed gaan als non/priester of als arabier of wat dan ook.. Sjonge jonge echt helemaal niets meer kan tegenwoordig!! Zo kun je overal wel over gaan zeiken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:33 



 
Profiel   

Boras schreef
Zucht, zo triest dat mensen heel bewust door blijven gaan met blackface teferelen en zwart schminken van gezichten.
Terwijl bekend is hoe gevoelig dit ligt bij mensen met wie ze de maatschappij delen.
Verdrietig dat mensen het niet gewoon kunnen laten. Alsof een leven zonder niet mogelijk Is.
Gewoon ermee ophouden, heb iets voor elkaar over.


Meen je dit nou? Een groep verkleed als Chinezen wordt niet als discriminatie gezien, een stel Turken in Volendamse klederdracht is hilarisch. De weegschaal slaat écht door bij een zeer kleine meerderheid

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:34 



 
Profiel   

8)7 echt de goedwies kapot dat volk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:39 



 
Profiel   

benangelique schreef
Boras schreef
Zucht, zo triest dat mensen heel bewust door blijven gaan met blackface teferelen en zwart schminken van gezichten.
Terwijl bekend is hoe gevoelig dit ligt bij mensen met wie ze de maatschappij delen.
Verdrietig dat mensen het niet gewoon kunnen laten. Alsof een leven zonder niet mogelijk Is.
Gewoon ermee ophouden, heb iets voor elkaar over.


Meen je dit nou? Een groep verkleed als Chinezen wordt niet als discriminatie gezien, een stel Turken in Volendamse klederdracht is hilarisch. De weegschaal slaat écht door bij een zeer kleine meerderheid



Nog ff en we mogen niks meer.. Mensen zijn zo snel op hun *** getrapt en kunnen nergens meer tegen.. Ik ben absoluut niet racistisch en ik respecteer veel mensen, maar als ik het prettig vind om mijn kop zwart te verven en zo rond te lopen dan doe ik dat. En waarom? Omdat ik mezelf daar prettig bij voel. Wat een ander daar van vind moet niets uit maken. Ik vond het een mooie wagen en heel erg creatief gemaakt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:41 



 
Profiel   

Boras schreef
Zucht, zo triest dat mensen heel bewust door blijven gaan met blackface teferelen en zwart schminken van gezichten.
Terwijl bekend is hoe gevoelig dit ligt bij mensen met wie ze de maatschappij delen.
Verdrietig dat mensen het niet gewoon kunnen laten. Alsof een leven zonder niet mogelijk Is.
Gewoon ermee ophouden, heb iets voor elkaar over.

Precies dit. Er zijn daarnaast ook zo veel alternatieven die wél gewoon leuk zijn. Ik snap niet dat mensen het nodig of leuk vinden om aan blackface te doen. :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:42 



 
Profiel   

Boras schreef
Zucht, zo triest dat mensen heel bewust door blijven gaan met blackface teferelen en zwart schminken van gezichten.
Terwijl bekend is hoe gevoelig dit ligt bij mensen met wie ze de maatschappij delen.
Verdrietig dat mensen het niet gewoon kunnen laten. Alsof een leven zonder niet mogelijk Is.
Gewoon ermee ophouden, heb iets voor elkaar over.

Het is een verkleedfeestje. Als een gekleurde vrouw in een heidipakje wil rondhuppelen mag ze dat ook.

Edit: dit is vandaag hier. Een groot deel komt in het wit, de straten ligfen vol met babypoeder. Doch zijn er altijd een aantal heren die zich vermommen als onderstaande foto. Niemand klaagt, iedereen heeft lol en niemand voelt zich beledigd. Nooit gedonder, geen vechtpartijen en geen gescheld.
Nederland kan veel leren van dit kleine eilandje. ;)

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Palmera op 12-02-18 16:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:43 



 
Profiel   

Hiraeth schreef
Boras schreef
Zucht, zo triest dat mensen heel bewust door blijven gaan met blackface teferelen en zwart schminken van gezichten.
Terwijl bekend is hoe gevoelig dit ligt bij mensen met wie ze de maatschappij delen.
Verdrietig dat mensen het niet gewoon kunnen laten. Alsof een leven zonder niet mogelijk Is.
Gewoon ermee ophouden, heb iets voor elkaar over.

Precies dit. Er zijn daarnaast ook zo veel alternatieven die wél gewoon leuk zijn. Ik snap niet dat mensen het nodig of leuk vinden om aan blackface te doen. :roll:


Dus je verkleden als chinees mag wel?

Het gaat niet om de blackface, maar om een verhaal uit te beelden in een optocht, met een afrikaans thema. Zou er een beetje raar uit zien als die mensen blank waren geweest he.. Aangezien ze iets proberen uit te beelden.. Maargoed jullie zullen vast nog nooit carnaval gevierd ;) Zou zeggen trek zet je indianen tooi op en kom ook een biertje drinken,, ( tenzij dat ook racistisch is) :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:45 



 
Profiel   

Wilde vandaag nog een post op FB zetten hoe lang het nog zou duren voor carnaval ook als racistisch werd gezien. Heeft niet lang geduurd :') Ik woon in Limburg en kan je zeggen dat de niet blanke mensen die carnaval vieren net zo hard mee doen hoor. Alle stereotypen worden gebruikt, ook gewone blanke stereotypen. Ik vier zelf sws geen carnaval maar jezus, dat mensen zich niet aanstellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:48 



 
Profiel   

Een hoop dommigheid in die laatste alinea, charming.
Want je hebt daar geen idee waar en over wie je het hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:50 



 
Profiel   

CharmingS schreef
Dus je verkleden als chinees mag wel?

Het gaat niet om de blackface, maar om een verhaal uit te beelden in een optocht, met een afrikaans thema. Zou er een beetje raar uit zien als die mensen blank waren geweest he.. Aangezien ze iets proberen uit te beelden..

Ik vind het net zo smakeloos wanneer mensen aan hun ooghoeken trekken om een Chinees typetje op te zetten.

Ik zie trouwens net je edit: een indianentooi valt onder cultural (mis)appropriation. Als dat bij carnaval hoort blijf ik liever boven de rivieren. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:50 



 
Profiel   

In deze tijd gewoon niet zo slim om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:50 



 
Profiel   

CharmingS schreef
Hiraeth schreef

Precies dit. Er zijn daarnaast ook zo veel alternatieven die wél gewoon leuk zijn. Ik snap niet dat mensen het nodig of leuk vinden om aan blackface te doen. :roll:


Dus je verkleden als chinees mag wel?

Het gaat niet om de blackface, maar om een verhaal uit te beelden in een optocht, met een afrikaans thema. Zou er een beetje raar uit zien als die mensen blank waren geweest he.. Aangezien ze iets proberen uit te beelden.. Maargoed jullie zullen vast nog nooit carnaval gevierd ;) Zou zeggen trek zet je indianen tooi op en kom ook een biertje drinken,, ( tenzij dat ook racistisch is) :)


De indianentooi was pas ook nog ophef over := is ook racistisch voor de indianen. Cowboys ook. Misschien dat je verkleed kan als banaan, die heb ik nog niet horen zeuren.

Ik snap ook niet echt het probleem, maar het verbaast me niks dat team ‘alles is racisme’ nu ook het carnaval gevonden heeft om zijn azijn over heen te gieten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:52 



 
Profiel   

Hiraeth schreef
CharmingS schreef
Dus je verkleden als chinees mag wel?

Het gaat niet om de blackface, maar om een verhaal uit te beelden in een optocht, met een afrikaans thema. Zou er een beetje raar uit zien als die mensen blank waren geweest he.. Aangezien ze iets proberen uit te beelden..

Ik vind het net zo smakeloos wanneer mensen aan hun ooghoeken trekken om een Chinees typetje op te zetten.

Ik zie trouwens net je edit: een indianentooi valt onder cultural (mis)appropriation. Als dat bij carnaval hoort blijf ik liever boven de rivieren. :D



Alsjeblieft blijf daar maar.. Dit feestje valt toch niet te verpesten :+ ALLAAAFF *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:53 



 
Profiel   

ikkedus schreef
In deze tijd gewoon niet zo slim om te doen.

Want? Iedereen heeft te lange tenen of een te strakke onderbroek aan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:53 



 
Profiel   

Kijk, dat vind ik dus het hele probleem met deze situatie. Beide partijen vertikken het om een dialoog aan te gaan, terwijl dat juist de sleutel is tot het oplossen van problemen rondom dit hele gebeuren. Je kunt best je kop in het zand steken en 'alaaf' roepen, maar daar maak je alleen maar de kloof tussen beide 'kampen' groter.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:54 



 
Profiel   

ikkedus schreef
In deze tijd gewoon niet zo slim om te doen.


Tja wat is tegenwoordig nog wel slim om te doen?
Ik zou het niet weten het lijstje wordt steeds kleiner.


Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 12-02-18 17:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:57 



 

ik denk dat ik heel het carnevalswezen maar eens ga aanklagen van racisme. Ik voel me beledigd door een verklede nederlander :+

Nee dit vind ik ook echt veel te ver gaan. Wat is hier beledigend aan? Kunnen we straks ook geen bloemen slingers en hoelarokjes meer aan tijdens een carnaval? :roll:

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:58 



 

ikkedus schreef
In deze tijd gewoon niet zo slim om te doen.



Nee, je kunt inderdaad beter de rest van je leven binnen blijven zitten met de gordijnen dicht. 8)7

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 17:02 



 
Profiel   

Het is toch niet moeilijk om verkleed te gaan als iets wat niet een bevolkingsgroep is? Geen blackface, indianen, geisha whatever. Blijft nog genoeg over. Is genoeg aandacht voor geweest en even kort googlen weet je gelijk waarom het ongepast is.

https://www.vice.com/nl/article/evpz8a/ ... elijkingen

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 17:03 



 
Profiel   

Lianne schreef
ikkedus schreef
In deze tijd gewoon niet zo slim om te doen.



Nee, je kunt inderdaad beter de rest van je leven binnen blijven zitten met de gordijnen dicht. 8)7

Je kunt misschien ook eens je gordijnen open doen en toegeven dat er maatschappelijke problemen zijn die misschien een keer besproken moeten worden. ;) :D
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 17:04 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 11 [ 275 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 11  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen