Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[PG]k zoek Olivier. (KWPN)

 
Profiel   

Ik zit met verbijstering dit te typen.
Op 13-10-13 heb ik mijn paard weg gebracht om naar de slager te gaan. Ik was zelf erg jong. Mijn vader heeft dit toen geregeld.

Het heeft me nooit lekker gezeten, ik vond foto’s terug van zijn paspoort en vond een chipnummer. KNHS gemaild.


Hij leeft nog.

Ik ben op zoek naar Olivier. Een bruine KWPN ruin met de geboortedatum van 18-05-1996
Vaders moeder is Gashmiron. Ongeveer 1.65 groot. R voor en R achter een wit voetje.


[ img ]

[ img ]
http://boktimg.nl/img/m/C3byT1.jpg



Laatst bijgewerkt door C_arola op 12-02-18 19:29, in het totaal 2 keer bewerkt

Beginpost en titel aangepast naar de regels van ov

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:24 



 
Profiel   

Wauw.. Heel bizar inderdaad!!

Heb je al contact opgenomen met de slager waar je hem naar toe hebt gebracht? Hoop dat je hem vind!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:27 



 
Profiel   

CharmingS schreef
Wauw.. Heel bizar inderdaad!!

Heb je al contact opgenomen met de slager waar je hem naar toe hebt gebracht? Hoop dat je hem vind!



Wel met het transport/handelaar. Die weet natuurlijk nergens van en krijg ik dus niets uit. Helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:31 



 
Profiel   

Geeft een slager normaliter aan het KNHS door dat een paard overleden is? Misschien heeft niemand aan het KNHS laten weten dat hij overleden is, maar is hij dat destijds wel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:32 



 
Profiel   

Jennyxx schreef
Geeft een slager normaliter aan het KNHS door dat een paard overleden is? Misschien heeft niemand aan het KNHS laten weten dat hij overleden is, maar is hij dat destijds wel?



Een slager is wettelijk verplicht (net als dierenartsen en rendac) om het paspoort terug te sturen naar het stamboek. (KPWN) dan weet het KNHS daar van dmv de website RVO.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:35 



 

Giolli schreef
Jennyxx schreef
Geeft een slager normaliter aan het KNHS door dat een paard overleden is? Misschien heeft niemand aan het KNHS laten weten dat hij overleden is, maar is hij dat destijds wel?



Een slager is wettelijk verplicht (net als dierenartsen en rendac) om het paspoort terug te sturen naar het stamboek. (KPWN) dan weet het KNHS daar van dmv de website RVO.


En als hij naar het buitenland vervoerd is en daar....? Kom je er dan ook nog achter?

Of weet de KNHS dat omdat er nog wedstrijdresultaten van hem zijn?

Ik hoop dat je hem gaat vinden. Zo'n leukerd...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:40 



 
Profiel   

Paard is bij het KWPN ook niet afgemeld. Het is overigens een Jorn x Gashmiron.
Sterkte! Lijkt me heel erg naar voor je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:46 



 
Profiel   

hoogendroog schreef
Paard is bij het KWPN ook niet afgemeld. Het is overigens een Jorn x Gashmiron.
Sterkte! Lijkt me heel erg naar voor je.



Op het moment dat je het plaatste zag ik het. :D Bedankt voor de toevoeging.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 16:47 



 
Profiel   

Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen waarom hij toen naar de slager moest? Niet om je te veroordelen maar liep hij erg kreupel oid? Want dat verandert misschien ook waar je moet zoeken als je snapt wat ik bedoel

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 17:21 



 
Profiel   

Ik zou ook om te beginnen foto's naar grote manege's sturen. En rondvragen of ze hem misschien herkennen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 17:23 



 
Profiel   

theadora99 schreef
Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen waarom hij toen naar de slager moest? Niet om je te veroordelen maar liep hij erg kreupel oid? Want dat verandert misschien ook waar je moet zoeken als je snapt wat ik bedoel



Ja. Een peesblessure.
Alle puzzelstukjes vallen nu wel op zijn plaats. Voor ik hem “liet gaan” nog 2 weken op sterke pijnstillers gehad. De handelaar zal wel gedacht hebben, prima paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 17:27 



 
Profiel   

Hoe weet de KNHS dat het paard nog leeft? Heeft het paard nog een startkaart op naam van iemand andere en is het paard nog gestart?

Want als hij gestart is dan zou ik googelen en dan vind je wellicht een naam en vereniging waarvoor hij uitkomt.

Niet afgemeld is overigens niet hetzelfde als nog in leven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 18:29 



 
Profiel   

Rendac heeft bij ons nooit gevraagd naar het chipnummer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 18:33 



 
Profiel   

Bij mijn pony heeft de dierenarts het paspoort ook niet ingenomen hoor, ik heb contact gezocht met het stamboek en moet het stamboek papier opsturen, ik weet nog niet of ik daar allemaal wel aan wil beginnen. Ik geef wel door dat ze overleden is maar als ik dat niet doe weet ook niemand dat verder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 18:35 



 
Profiel   

Maar jullie zijn particulier. Iedereen is eigenlijk verplicht paspoort van overleden paard terug te sturen naar uitgevende instantie. Ik heb dat met mn eigen paard ook niet gedaan, en niemand die erom vraagt. Maar een slachter is dat gewoon zijn plicht, en wat moet hij anders met die paspoorten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 18:46 



 
Profiel   

Caily schreef
Maar jullie zijn particulier. Iedereen is eigenlijk verplicht paspoort van overleden paard terug te sturen naar uitgevende instantie. Ik heb dat met mn eigen paard ook niet gedaan, en niemand die erom vraagt. Maar een slachter is dat gewoon zijn plicht, en wat moet hij anders met die paspoorten?


Ja. Dit precies.

Ik heb de handelaar gebeld. Die weet nergens wat van af. (Natuurlijk niet)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 18:53 



 
Profiel   

Caily schreef
Maar jullie zijn particulier. Iedereen is eigenlijk verplicht paspoort van overleden paard terug te sturen naar uitgevende instantie. Ik heb dat met mn eigen paard ook niet gedaan, en niemand die erom vraagt. Maar een slachter is dat gewoon zijn plicht, en wat moet hij anders met die paspoorten?


Wat als het paard op transport naar Italië is gegaan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 18:57 



 
Profiel   

Ook daar hebben ze een brievenbus :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 18:58 



 
Profiel   

Caily schreef
Ook daar hebben ze een brievenbus :D


Uiteraard,...maar in Italië gaat niet alles volgens de regels...
Ik denk dat daar vaker zaken keurig gearchiveerd worden.....in het ronde archief wel te verstaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 19:03 



 
Profiel   

Moet je bij de slager je paspoort achterlaten? Ik mocht hem bij euthanasie gewoon houden

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 19:11 



 
Profiel   

Polly schreef
Moet je bij de slager je paspoort achterlaten? Ik mocht hem bij euthanasie gewoon houden


Of ze controleren de chip en melden hem dan af. Dan is het jouw plicht om het paspoort weer terug te sturen, maar het slachthuis meld hem wel af. Altijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 19:12 



 
Profiel   

Juist hierom ben ik er bijgebleven tot ik zeker wist dat ze overleden was..

Maar paspoorten moeten door een NL slager idd naar uitgevende instantie worden gestuurd. Was nog gedoe want ik wou het paspoort graag terug en ook dat kan de slager niet garanderen want dat ligt maar net aan de instantie of die hem dan terug wil sturen.
(is me uiteindelijk wel gelukt, kleiner stamboek en makkelijk contact)


Ik hoop voor je dat je duidelijkheid kan vinden, lijkt me verschrikkelijk...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 19:13 



 

Ik weet wel dat wanneer je paard door de verzekering is overgenomen na afkeuring de verzekering eigenaar van het paard is geworden en zei het recht hebben er mee te doen wat zei willen.

Ik hoop wel dat je duidelijkheid krijgt TS.
En ben ook wel benieuwd waarom de KNHS zegt dat hij nog leeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 21:52 



 
Profiel   

Giolli schreef
Polly schreef
Moet je bij de slager je paspoort achterlaten? Ik mocht hem bij euthanasie gewoon houden


Of ze controleren de chip en melden hem dan af. Dan is het jouw plicht om het paspoort weer terug te sturen, maar het slachthuis meld hem wel af. Altijd!


Nee hoor, mijn paard heb ik zelf pas tijden later afgemeld. Dat heeft de slager echt niet gedaan,

TS: hoe weet je dat hij nog leeft?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 21:56 



 
Profiel   

Ik heb verschillende mails van het KNHS gekregen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 22:02 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen