Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vuurwerk op hals van paard geplakt en aangestoken

 
Profiel   

Omroep Brabant / Facebook
Overige
Ingezonden door bokker Renske_W


Drie keer per dag bezoekt de 19-jarige Chiara Curcuruto haar paard Eros. Hij staat in een stal in de buurt van het Eindhovens stadsdeel Woensel. Net nu Chiara op vakantie is in Oostenrijk gebeurde er iets verschrikkelijks: onbekende daders plakten vuurwerk op de hals van Eros. "Hij was heel paniekerig", vertelt de aangeslagen Eindhovense.

Zondagochtend kreeg Chiara een verontrustend telefoontje van een vriendin die tijdens haar vakantie voor Eros zorgt. "Hij stond binnen in de stal", vertelt Chiara vanaf haar vakantieadres. "De daders zijn binnengedrongen, hebben zijn halsdeken afgedaan en het vuurwerk met zwarte tape op zijn hals geplakt, precies op de plek waar zijn slagader zit."

Wonder boven wonder kwam het onschuldige dier er redelijk goed vanaf. "Het vuurwerk is afgegaan, maar hij heeft gelukkig alleen schroeiplekken opgelopen." Eros heeft wel veel stress. "Hij durfde zijn stal niet meer in. Hij was heel bang", aldus Chiara. "Mijn vader moest hem op een andere plek eten geven."

Chiara’s moeder gaat woensdag aangifte doen. Eerder kan niet vanwege de carnavalsdrukte bij de politie. Of het een gerichte actie is, weet Chiara niet. "Ik heb wel een raar gevoel. Hij staat daar nu alleen en ik ben heel ver weg. Ik weet niet wat er nog kan komen."
Bovendien is het niet de eerste keer dat er iets gebeurt. De shetlander van Chiara is tijdens haar vakantie al twee keer weggelopen. In een wei tegenover de stal van Eros zijn eerder de staarten van paarden afgeknipt. Volgens de Eindhovense worden nu camera’s en schrikdraad geplaatst bij de stal.

Chiara denkt erover om haar paard te verplaatsen, maar dat is een lastige keuze. Eros is opgegroeid in die kudde. "Ik hoop gewoon dat het geen gerichte actie is", zegt Chiara. "Dat hij niet bang hoeft te zijn. En dat de dader snel wordt gevonden."



Laatst bijgewerkt door Daihyo op 13-02-18 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Afbeelding toegevoegd

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:03 



 

Ziek volk!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:04 



 
Profiel   

Ongelooflijk!!! :n

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:06 



 
Profiel   

Ja.. vertel je paard maar dat ie niet bang hoeft te zijn..

Wat een idioten!

Geen gerichte actie? Per ongeluk op de hals geplakt?
Camera's en stroom op het hek.. en flink ook!
Vreselijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:07 



 
Profiel   

Wat een randdebielen, hoe kan je dat grappig vinden?..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:11 



 
Profiel   

%) %) %) Hoe verzin je zoiets, dat snap ik al niet. 8)7

Ik weet dat het niet mag, maar... mocht de dader gevonden worden. Plak hem dan ook ff wat vuurwerk met zwarte tape om zijn bakkes. }:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:13 



 
Profiel   

IMJ schreef
Ja.. vertel je paard maar dat ie niet bang hoeft te zijn..

Wat een idioten!

Geen gerichte actie? Per ongeluk op de hals geplakt?
Camera's en stroom op het hek.. en flink ook!
Vreselijk!

ik vermoed dat ze bedoelt een gerichte actie tegen haar of haar paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:13 



 
Profiel   

wat erg..

wel toevallig dat het beide keren presies is, wanneer ze op vakantie is.. dus hopelijk ind geen gerichte actie. Echt wat een idioten zoiets doe je toch niet.. hoe komen ze er ook op...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:15 



 
Profiel   

Dan spoor je echt niet.. :n

Ik denk dat ik het zo onveilig had gevonden, voor mij was het reden om mijn paard te verhuizen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:16 



 
Profiel   

Vreselijk! Wat bezielt je dan.. :? :r

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:17 



 
Profiel   

Ik had gister weer naast mijn paard gestaan en waarschijnlijk had vriend mij als ijsklontje moeten wegdragen na een paar dagen. No way dat ik mijn paard daar nog achterliet met een goed gevoel.

Idioten achterlijke **** mensen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:19 



 
Profiel   

Ik ook niet hoor. Haalde hem direct weg

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:25 



 
Profiel   

Ach, wat erg ook dat dat dan precies gebeurt als je net weg bent...
Maar gewoon bijzonder zieke actie. Een paard expres laten schrikken met vuurwerk vind ik al vrij ziek (al snapt dat deel van me dat alles wil begrijpen nog wel dat dat een bijzondere vorm van 'humor' is, leuk, dieren laten schrikken, en dan niet beseffen wat je aanricht, maar leg dan een komkommer achter je eigen kat, dát is 'grappig') maar zo expres er op plakken vind ik echt ernstig fout ongeacht het idee erachter.
Ik ben niet zo van oog om oog, maar kan me heel goed indenken dat veel mensen het een geinig idee zouden vinden om de dader(s) ook eens met duct tape en plofspullen te behandelen...

Ik zou daar ook niet meer met een rustig gevoel mijn paard achterlaten, zeker niet als er al eerder gekke dingen zijn gebeurd. Inderdaad, weghalen. Hoe sneu ook voor het dier dat hij dan van zijn vaste plek en kudde af zou moeten, altijd nog beter dan dat die zieke geesten een nog spannender experiment verzinnen.

Sterkte voor het meisje en het paard. Hopelijk komt het dier er nog wel overheen, gelukkig dat ie in ieder geval geen ernstigere schade heeft opgelopen. En het zou fijn zijn als de daders gepakt kunnen worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:31 



 
Profiel   

Als er al staarten afgeknipt werden, ponys losliepen en nu dit gebeurt is het niet bepaald een veilige omgeving.... ik zou ze allang weggehaald hebben...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:33 



 
Profiel   

De dingen die ik met dit soort mensen wil doen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:36 



 
Profiel   

Ik word hier eigenlijk vooral heel erg verdrietig van... Hoe ziek ben je dan... :\
Ik vrees ook dat ik de knol desnoods in de woonkamer zou zetten maar die bleef daar niet staan.. :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 10:49 



 
Profiel   

Dit is geen kwajongensstreek meer. Vreselijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 11:00 



 
Profiel   

Gadverdamme :r Wat ben je een walgelijk, miezerig persoon als je zoiets in je hoofd haalt. Verschrikkelijk voor het paard en de eigenaar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 11:02 



 
Profiel   

Babootje schreef
Dit is geen kwajongensstreek meer. Vreselijk!

Dat noem ik inderdaad ook geen kwajongensstreek meer. Dat paard is van zijn leven nooit meer op zijn gemak in een stal als ze hem er nog in krijgen. :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 12:30 



 
Profiel   

Ik fiets geregeld langs die wei.De schuilstal die erin staat is ook met graffiti bespoten,daarvoor moeten ze ook in de (goed omheinde) wei gaan.Dit moet echt bij de politie aangegeven,en die moeten meteen tijd maken en niet pas na carnaval! Ik raad de eigenaresse aan om een journalist van het Eindhovens dagblad te laten komen. Mogelijk komen er dan tips over de dader(s).

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 12:44 



 
Profiel   

Wat een imbecielen. Wat een zieke actie. Zoiets verzin je toch niet? Ff een Cobra 6 aan z'n pols binden. Dan weet je zeker dat hij geen hand meer heeft, en voor de rest van zijn leven(als ie nog leeft) met een gehoorbeschadiging rond loopt.

Wat een zieke geest. :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 12:45 



 
Profiel   

chimello schreef
De dingen die ik met dit soort mensen wil doen...

Ik wil gerust meehelpen }:)

Snap dat soort mensendaden ook écht niet. Maar ook steeds als meisje op vakantie is. Lijkt me dat het dan meer een wraakactie ofzo is. Iemand die weet dat ze op vakantie is.

Paard zal bij komend eindejaar volledig gepanikeerd zijn als ze voorwerk afschieten. Hopelijk kan de angst voor de stal wel nog getraind worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 13:20 



 
Profiel   

Oppakken, opsluiten en sleutel weggooien :wave:

Walgelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 13:22 



 
Profiel   

anjali schreef
Ik fiets geregeld langs die wei.De schuilstal die erin staat is ook met graffiti bespoten,daarvoor moeten ze ook in de (goed omheinde) wei gaan.Dit moet echt bij de politie aangegeven,en die moeten meteen tijd maken en niet pas na carnaval! Ik raad de eigenaresse aan om een journalist van het Eindhovens dagblad te laten komen. Mogelijk komen er dan tips over de dader(s).

Je loopt een beetje achter :D
Politie is sowieso al ingelicht

https://www.ed.nl/eindhoven/vuurwerk-op ... ~a755ed88/

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 13:28 



 
Profiel   

%) -O- :r

Echt, wat moet je wel niet denken om dit soort dingen te willen en te gaan doen.. 8)7
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 13:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen