Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

ervaring gevraagd cheval liberte na een aantal jaar

 
Profiel   

Hallo,
ik ben aan het kijken voor een nieuwe trailer. Ik ga veel op pad, trailer staat altijd buiten en wil er graag een zadelkamer in.
Mijn oog is daarom gevallen op een Cheval Liberte one gold. ( prijs ook aantrekkelijk)
Ik ben wat dealers af gaan bellen om te vragen wat hun ervaringen erbij zijn.
De 1 zegt super trailer, de ander zegt troep.
Nu ben ik benieuwd wat jullie ervaring ermee is en dan vooral mensen die de trailer al minstens 2 a 3 jaar hebben.
(Dit omdat ik heb gelezen dat de verlichting en remmen wat knudde kan zijn)
ik ben benieuwd.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 00:06 



 
Profiel   

Mijn cheval Liberte heb ik nu 3 jaar en bevalt nog steeds erg goed. Stabiele wegligging en tot nu toe geen mankementen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 00:23 



 
Profiel   

Wij hadden een 2 paards, stond altijd buiten. Fijne trailer hoor

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 00:34 



 
Profiel   

Oke en welke uitvoering hebben jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 10:50 



 
Profiel   

Ik heb ook een Cheval Liberte gold one.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 17:20 



 
Profiel   

Dieyar schreef
Mijn cheval Liberte heb ik nu 3 jaar en bevalt nog steeds erg goed. Stabiele wegligging en tot nu toe geen mankementen.

Hier precies zo. Ben heel blij net de trailer en heb hem nu ruim 3 jaar. Fijne trailer!

Ik heb de 1.5 paard.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 17:42 



 
Profiel   

Heb de mijne nu 1 jaar. staat wel altijd binnen,
Maar ik ben zeer te spreken over prijs /kwaliteit.
Echt een mooie trailer met vele extra's voor een super mooie prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 17:45 



 
Profiel   

Het is kwa trailer precies wat ik zoek.
Maar vandaag sprak ik een handelaar en die was er niet te spreken over.
Veel mankementen omdat ze mechanisch niet goed zouden zijn..

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-18 23:07 



 
Profiel   

Wij hebben m 2e hands gekocht ( was 3 jaar oud,maar amper gebruikt) en hebben m nu 3 jaar.
Hier moet de trailer elk jaar verplicht naar de controle, en tot nu toe hebben we er nog niets aan hoeven repareren.
Gebruik m zeker 3 keer per week en regelmatig voor lange afstanden, is dus wel goed gebruikt. Ben er heel tevreden over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-18 10:35 



 
Profiel   

Ik zou je adviseren om ook andere trailers te bekijken. Wij wilden in eerste instantie namelijk ook voor een CL trailer gaan, tot we ook een deur van een andere trailer opende en dan voel je duidelijk het verschil. Wij zijn gegaan voor een Humbaur Single Alu.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-18 11:27 



 
Profiel   

ik heb die van mij ook al 5 jaar bijna en staat altijd buiten, nog nooit wat mee gehad. Erg fijne trailer! Ik heb de montana versie geloof ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-18 11:42 



 
Profiel   

Zelf ook jaren een cheval gehad. Omdat deze trailer een bovenklep had en wij dat voor de veulens toch wel zeer wenselijk vonden.
Een fijne trailer en goede wegligging. Wij hadden de 2 paards. Qua verlichting hadden wij wel het een ander. Maar verder qua remmen nooit geen problemen gehad. Ook stond de onze altijd buiten en dat zag je aan de verkleuring maar verder niet.

Enige nadeel was dat 1 van onze paarden niet kon omgaan met het apart geveerde. (pullman onderstel) Stond die erin was we niets aan de hand, maar erop lopen bleef eng.
Tevens vond ik de zadelkamer wel wat klein (kon amper een zadel in als je ook andere dingen erin wou leggen.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-03-18 11:51 



 
Profiel   

En hoe zijn de ervaringen nu met de Cheval Liberte?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 00:19 



 
Profiel   

Ik ben nog steeds helemaal tevreden met mijn cheval!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-19 11:52 



 
Profiel   

Meer tevreden CL gebruikers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-19 22:27 



 
Profiel   

Ik heb er vorig jaar 1 gekocht uit 2014. Rij er soms 3x per week mee en ook langere afstanden. Lekker ruim, top dat er al standaard trapbescherming en kussens i zitten, zadelkamer ook top. En mooi om te zien....
Alleen de sluitinkjes met kettinkjes rinkelen een beetje. Ik heb al andere liggen, maar er nog niet ingemaakt. Zo irritant is het dus ook weer niet.
Ik wil m binnenkort voor een eerste smeerbeurt wegbrengen maar weet nig niet waar... hij piept soms wel iets en is zwaarder dan mijn virige trailer(poly), met aankoppelen trek ik m minder makkelijk even naar de goede plek. Das dan ook het enige minpunt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-04-19 16:00 



 
Profiel   

Zijn er ook mensen met eem cheval mentrailer toevallig?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-09-19 14:39 



 
Profiel   

hollie schreef
Heb de mijne nu 1 jaar. staat wel altijd binnen,
Maar ik ben zeer te spreken over prijs /kwaliteit.
Echt een mooie trailer met vele extra's voor een super mooie prijs.

Ja en de prijs is laag dus de kwaliteit ook. Ik zou nog eerder een 15 jaar oude Westfalia of Ifor Williams kopen als je een nieuwe degelijke trailer te duur vindt. Humbaur is ook goede kwaliteit, vind ze zelf wat minder, maar dat is puur persoonlijke voorkeur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 08:14 



 
Profiel   

Mij is de cheval Liberté afgeraden door een dealer. Hij gaf aan dat ze deze trailer het meeste terugzien van alle merken bij hen bij de monteur.
De trailers schijnen problemen te hebben met kromtrekkende bodems.

Ik heb daarom uiteindelijk gekozen voor een humbaur alu, ipv cheval Liberté

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 09:03 



 
Profiel   

"Alle waar is naar zijn geld", goedkopere trailers ga je niet vinden. Kwalitatief beter dan jaren gelden, maar nog steeds niet "premium".

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 11:15 



 
Profiel   

En zo weet ook elke trailerdealer wel nadelen te noemen van een ander merk. Hier heel slechte verhalen gehoord over de alu bodem van Humbaur. Dus wat moet je geloven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 19:21 



 
Profiel   

_Lente schreef
En zo weet ook elke trailerdealer wel nadelen te noemen van een ander merk. Hier heel slechte verhalen gehoord over de alu bodem van Humbaur. Dus wat moet je geloven...


Deze verkocht 5 verschillende merken, waaronder cheval Liberté en humbaur. Dus hij was niet een 'ander' merk aan het afkraken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 19:51 



 
Profiel   

DreamGuide schreef
_Lente schreef
En zo weet ook elke trailerdealer wel nadelen te noemen van een ander merk. Hier heel slechte verhalen gehoord over de alu bodem van Humbaur. Dus wat moet je geloven...


Deze verkocht 5 verschillende merken, waaronder cheval Liberté en humbaur. Dus hij was niet een 'ander' merk aan het afkraken.

Kan maar zo zijn dat hij dacht een duurdere te kunnen verkopen en als je dan genoeg Chevals verkoopt maar daar minder marge op zit. Hoeft niet zo te zijn maar om als dealer je eigen merk naar beneden te halen vind ik best bijzonder. Raar dat je dan nog dealer wilt zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 19:58 



 
Profiel   

@Rizette, nou, kwam op mij meer over alsof hij gewoon eerlijk advies gaf eigenlijk. En ik deel hier alleen maar mijn ervaring met TS omdat die daar naar vraagt.
Feit is dat de cheval Liberté een slag goedkoper is dan de Humbaur, scheelt zo'n 1000 euro. Dat moet toch ergens in zitten, kan merknaam zijn, maar misschien ook in materialen of constructie.

De dealer kwam op mij heel eerlijk en professioneel over, ik vroeg hem naar het kwaliteitsverschil tussen de Humbaur en de Cheval Liberté, en hij gaf aan dat de Cheval Liberté wel vaker terugkwam op de werkplaats met bodemproblemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 22:02 



 
Profiel   

Toen ik op zoek was naar een trailer had ik deze trailer ook op mijn lijstje. Een dealer liet mij weten dat de goedkopere prijs niet voor niets is en dat er dus op onderdelen bezuinigd wordt op kwaliteit. Hij liet mij een dwarsdoorsnede zien van de bodem van een Cheval Liberté en die van een beter merk. De CL bodem was een stuk dunner en was bedekt met een aanzienlijke dunnere toplaag rubber. Zo waren er meer dingen. Niet dat het een slechte trailer is, maar voor die prijs kom je op bepaalde compromissen uit qua materiaal, bestendigheid en duurzaamheid. Ik ben toen toch voor een andere gegaan ondanks dat ik de CL heel aansprekend vond en vind.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-09-19 22:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen