Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 71 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Hoe vaak voer jij je hond?

 
Profiel   

Hoe vaak (per dag) voeren jullie je hond? En waarom die keuze?

Hond van mijn ouders kreeg vroeger 1 maal per dag eten omdat dit beter zou zijn. Onze hond krijgt momenteel 2 maal daags eten. Echter ben ik eens gaan zoeken mbt 1 maal daags eten en kwam oa dit tegen

Citaat
Een hondenmaag is erg rekbaar, er kan dus erg veel voedsel in. Veel mensen voeren twee maal daags of zelfs vaker. Aangezien een hond zo'n 8% van zijn lichaamsgewicht aan voedsel kan opnemen zal een hond die vaker dan één maal per dag gevoerd wordt nooit een volle maag kunnen ervaren. Daarbij is een hondenmaag na zo'n 24 uur leeg en mensen die vaker voeren als éénmaal per dag geven hun hond voedsel terwijl er nog eten in de maag zit. Hier kunnen probleemeters door ontstaan omdat de maag nog halfvol zit. Het voeren van éénmaal per dag voor volwassen honden wordt dan ook aangeraden. Honden die een maagtorsie hebben gehad behoren niet te vasten, deze mogen zich immers niet helemaal meer vol eten. Deze honden kunnen het beste twee maal daags gevoerd worden.


http://www.voernatuurlijk.nl/Website/NL ... entie.html

Dus ben benieuwd hoevaak de bokkers voeren en waarom :) (eventueel of je KVV of barfen doet)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 16:54 



 
Profiel   

3 maal daags. Hond is chronisch hongerig en deed het slecht op 2 keer daags dus op aanraden van de DA overgestapt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 16:58 



 
Profiel   

Dan vallen wij er helemaal buiten, onze hond krijgt 3x daags eten. Enige tijd geleden is zij heel ziek geweest en had moeite met eten, vandaar zijn we toen van 2x daags na 3x daags over gegaan. Sindsdien hebben we dat ook aangehouden. Maar als ik dat zo lees is dit eigenlijk helemaal niet goed? Hond betreft wel een molosser.

Wij voeren trouwens kvv.


Laatst bijgewerkt door noviceh op 03-03-18 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:00 



 
Profiel   

Wij voerden altijd één keer per dag, voor we gingen slapen. Optimaal voor het veteringsstelsel.

Toen de pups kwamen zijn we over gegaan naar twee keer per dag voeren. 'S morgens na de wandeling en 's avonds voor het slapen. Bevalt eigenlijk prima. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:04 



 
Profiel   

Hond 1 3 maal daags, zij mag flink aankomen en neemt het voer beter op met meer voerbeurten. Zij eet een combinatie van brok en KVV. Op alleen KVV/Barf blijft zij niet op gewicht.

Hond 2 2 maal daags, zij gaat gal spugen als zij 1 keer eet (hebben we wel een hele tijd gedaan, maar ze wordt nu ouder) 's ochtends een klein beetje, normale portie 's avonds. Tegenwoordig eet zij brok, vroeger een combi van KVV en BARF/NRV. Ze eet nu alleen liever geen KVV meer en barf vertikt ze al jaren. Soms om te verwennen krijgt ze wat kvv, maar als hoofdvoer niet meer.

Hond 3 1 maal daags, hij eet alleen maar KVV of barf en heeft zelf de voorkeur tot 1 keer per dag eten. Hem hebben we een tijd meerdere keren per dag geprobeerd te voeren, omdat hij meer voer nodig had dan hij in 1 keer op at, maar dat doet hij 2 dagen en weigert dan. 1 keer per dag en dan gewoon een flinke portie dus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:04 



 
Profiel   

Wij voeren 2 keer per dag brok en tussendemiddag een halve droge boterham.
Pup kreeg de eerste tijd 4 keer per dag eten.

Ik voer al jaren op deze manier.
Geen overvolle of hele lege maag bij onze honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:05 



 
Profiel   

Twee maal daags hier voor beide honden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:06 



 
Profiel   

Onze hond had altijd brokken tot beschikking. Was niet te dik en is zeventien geworden. At ook met de pot mee trouwens. En kvv is niet goed voor elke hond. Ook niet in principe. Er zijn honden die het er gewoon niet op doen. Elk dier is verschillend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:07 



 
Profiel   

Wij voeren 3 maal daags. Altijd nog gedaan, alhoewel ze hier ook ondanks hun porties nog chronisch honger hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:08 



 
Profiel   

Mijn herder 2 x per dag. Mijn chihuahua eet wanneer hij er zin in heeft, maar bied het hem ook maar 2 keer per dag aan. Als hij de in de ochtend niet wil eten heeft hij savonds pas weer eten. En als hij savonds ook niet wil eten heeft hij een dag niets..

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:10 



 
Profiel   

Bij mijn schoonouders ook twee maal daags, zelfde hoeveelheid. Doen ze het erg goed op.
Edit: ‘s ochtends altijd wel pas na de wandeling, anders wil de kleine soms niet eten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:14 



 
Profiel   

Hier 2x per dag. In de ochtend KVV(tussen 09.00 en 11.00) in de avond brok(tussen 21.00/00.00). En 1 van de honden krijgt bij de brokken in de avond gepureerde groenten. Als ik dat niet doe dan heb ik rond 6 uur in de ochtend een hond die gal spuugt.






24 uur om een maag leeg te krijgen lijkt mij ook erg lang, maar daar lees je ook meerdere dingen over...
http://barf-natuurlijk.nl/archief/spijsv_hond_maag.html
https://www.zoolac.nl/spijsvertering


Laatst bijgewerkt door kiwiwitje op 03-03-18 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:16 



 
Profiel   

1 hond heeft altijd brokken staan. Die over eet zich niet.

De andere hond kreeg 2 keer per dag wel 13 jaar aan een stuk.
Het laatste jaar krijgt hij er een voerbeurt bij omdat hij meer mag hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:20 



 
Profiel   

In principe 2x per dag maar de oudste is altijd een moeilijke eter geweest en mag zo vaak en zo veel eten als ze wil. Ik zet 2x voer neer en als ze tussendoor om een extra bak vraagt krijgt ze die.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:20 



 
Profiel   

Hier 1x per dag, 's avonds. Heb daar in feite nooit echt bij stil gestaan, doen we al sinds pups af aan..
Soms eet ze niet alles op en eet ze de overschot in de ochtend. Nu het koud weer is geweest was ze altijd erg hongerig dus heb ik haar in de ochtend een halve portie gegeven en s avonds weer een hele.. maar komt niet vaak voor :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:23 



 
Profiel   

Onze hond krijgt 4 x per dag kvv. Is een Duitse Dog (maagtorsiegevoelig) die ook nog eens erg lastig op gewicht blijft. Dus die eet 4 grote bakken eten op een dag, en slaat absoluut nooit een maaltijd over :') . En natuurlijk dan niet vlak voor het wandelen voeren maar juist erna.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:25 



 
Profiel   

Ik voer twee keer per dag. 's Ochtends als ik opsta meteen, altijd brok.
's Avonds als ik uit het werk kom krijgen ze weer direct. Dat kan rauw vlees uit de zaak zijn, vanavond word het bijvoorbeeld konijnenhoofd, en anders brok. Soms gooi ik er wat fruit bij als ik teveel heb.

Ik ben ervan overtuigd dat als ik mijn honden 10 keer per dag voer aanbied, ze dat ook eten. Maar dat lijkt me niet al te best. Hier eten ze altijd met enthousiasme, maar tussendoor word er niet gebedeld of gejat. Dus ik denk dat het wel goed is zo. :) Ze zijn allebei trouwens keurig op gewicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:27 



 
Profiel   

2x daags, van 1 x per dag werd hij enorm gulzig en schrokte hij en wou hij voer jatten. Vaak eet hij niet meteen of doet hij een uur over zijn brokjes, ik laat het gewoon staan. Hij doet niet meer drammerig over eten en staat netjes op gewicht.

Als hij net gekotst heeft of ik uitzonderlijk vervelende werktijden hebt, krijgt hij die dag wat minder rantsoen. Hij staat op orijen, heeft altijd water en kluifjes ter beschikking. Hij krijgt geregeld restjes vlees, een el cottage cheese of een restje ei. Oh en twee partjes mandarijn als ik net een gegeten heb, is hij dol op :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:29 



 
Profiel   

Twee maal daags. Duitse dog en groot risico op maagtorsie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:30 



 
Profiel   

's ochtends krijgt Kayla een boterham en 's avonds brok. Meestal bij de brok sperziebonen uit blik of een paar schepjes natvoer. Als ze mazzel heeft en we eten pasta/rijst/pannekoeken, krijgt ze een portie door haar brokken.

Ze staat sinds 2 jaar op hypo-allergeen brok en blikvoer. Dat gaat prima. Ze is er nu toch al 11 mee geworden :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:31 



 
Profiel   

De honden hier hebben 24/7 brokken en water staan en eten naar behoefte. 's Avonds krijgen ze een likje lekkers (vlees/natvoer) en vaak na het wandelen wat verse kip of een soepbot. Ze doen het er prima op, zijn mooi op gewicht, eten nooit te veel, en geen gedoe met zeurende honden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:33 



 
Profiel   

Ook ik heb 24/7 water en voer staan, hierdoor geen voernijd en ze eten wat ze nodig hebben. De één eet graag pas savonds de ander in gedeelten overdag. Werkt al jaren prima hier, ook toen ik nog 4 honden had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:37 



 
Profiel   

1 x per dag. Maar hij krijgt tussen de middag vaak nog een kluifje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:38 



 
Profiel   

Hier krijgen ze 2x per dag. ze krijgen brok dus met 1x per dag voeren zouden ze dan in 1x een behoorlijke berg binnen krijgen. lijkt me niet gezond. En,als ik 1x vergeet te voeren dan kan ik er de donder op zeggen dat ik gal op kan gaan dweilen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:42 



 
Profiel   

Hier krijgt ze 2 keer per dag vlees uit de vriezer (gedooit). Even grote porties.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-03-18 17:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 71 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen