Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Mijn nieuwe topper? (springpaard v. numero uno)

 
Profiel   

Tja, misschien dat wij niet zo interessant zijn maar toch wil ik een poging wagen om een leuk volgtopic te creëren voor mij en mijn toekomstige (of nouja nu al wel) topper :Y)

Het is de bedoeling om jullie op de hoogte te houden van wat wij allemaal samen doen. En het lijkt me erg leuk om over een tijd is door het topic heen te kunnen scrollen en dan te zien waar we vandaan kwamen.


Eind vorig jaar heb ik mijn lieve E pony die ik 5 jaar gehad heb verkocht. Daarna zijn we op zoek gegaan naar een nieuw paardje. Eentje die in ieder geval geschikt zal zijn voor de springsport, het lieft nog een gup, niet te groot en vooral betrouwbaar.

Vrijwel meteen kwam ik op sporthorses een bloedmooie numero uno merrie tegen die mij ontzettend aan sprak. Mijn vader daarentegen wilde beslist geen merrie, want die miepen zo :') Ik kreeg tot mijn teleurstelling te horen dat ze nog met een kennis in overleg waren die haar misschien wel wilde kopen.


De foto waar ik verliefd op werd <3

[ img ]



Ach ja, het eerste paard wat wat lijkt op internet zal vast en zeker niet het paard worden die je daadwerkelijk gaat kopen. Afijn, ik verder kijken op internet en we hebben heel wat paarden bezocht en uitgeprobeerd, god wat lopen er oplichters bij zeg.. Maar daar ga ik hier verder niet op in :)
In de tussentijd stuurde ik haast elke week wel een bericht naar de eigenaresse van de numero uno merrie, maar nee er was nog niks duidelijk.

Toen op een woensdag nam ik mezelf voor een laatste keer te vragen of de numero uno merrie nog beschikbaar was of niet, en uiteindelijk was dit het geval ! Vanwege financiële redenen van de kennis ging het hem toch niet worden. Goed nieuws voor ons dus ! *\o/*
Ik had al afgesproken met de eigenaresse van de numero uno merrie om te komen kijken, dus hebben we dit ook gedaan. Zonder al te veel verwachtingen heen gereden, en wauw :D Wat een geweldig dier stond daar op stal zeg ! Zo mooi, zo fijn, en zo lief. Al in de omgang waren we verkocht aan haar oh zo lieve knuffelbare karakter. Ze werd daar een prinsessenpaardje genoemd, en ja ik weet waarom.
Er werd wel gezegd dat ze niet voor elke ruiter geschikt was en dat ze alleen verkocht werd naar een ruiter die er mee overweg kon. Ze kon ook erg heet worden met springen. Ik stapte op en wist niet zo goed wat ik kon verwachten, ze was nog wat ril en schrok een keer maar toen ik eenmaal wist hoe ik met haar om moest gaan had ik zo'n fijn gevoel. Jeetje wat kon dat paard fijn lopen zeg. Wat een geweldig dier.
Mijn vader was zowaar ook weg van haar terwijl het een merrie was, ja echt !

Fototje van het proefrijden
[ img ]


Naar huis gegaan en het erover gehad, maar ik moest haar toch echt zelf betalen en ze lag net wat boven budget. Daarom toch nog wezen kijken naar een ander paard de dag erop, welke uiteindelijk onder onze neus verkocht werd aan anderen :j Gelukkig maar, want uiteindelijk was dat niet de beste keus geweest. Hierna was ik eigenlijk wel klaar met kijken naar paarden. We hebben zoveel leugens gehoord, zoveel onzin.. maar alles voor het geld he..

Toch bleef de numero uno merrie aan me knagen en dat was eigenlijk echt het perfecte paardje voor mij. Uiteindelijk heb ik nog geld bij elkaar gekregen om haar echt te kunnen kopen ! Wat was ik blij dat ze er nog was :)

16 januari heb ik haar gekocht, dus nu precies een maand geleden.
En wat mag ik me gelukkig prijzen ! :)

Ze wordt al bijna 6, in maart. Is +/- 1.63 groot en heeft hiervoor niet super veel gedaan.
Een paar keer BB gesprongen op haar eigen thuisplek (wat ook alweer een jaar geleden is).
Dus echt nog een pup voor haar leeftijd. Maar ze is zo netjes opgevoed en ingereden, echt complimenten naar de oude eigenaren toe !
In vergelijking tot 4 weken terug is ze al ontzettend veranderd, al veel relaxter.
Ze kende de trailer nog niet toen we haar ophaalden maar ze loopt sinds deze week al zelf de trailer op. Ik hoef niet eens meer mee te lopen :+

We beginnen lekker rustig aan en willen haar vooral uitbrengen in het springen. Maar daarnaast zullen we niet schrikken van een dressuurwedstrijd of een cross ter zijner tijd !

Fototje van de tweede keer springen sinds ze bij ons is!
[ img ]

Dit was ons eerste topic samen hier op bokt. God wat was dat onwennig zeg :')
[RT-HAW] Onze eerste keer thuis rijden ! Numero uno x peter pan

Hopelijk zijn er wat mensen die ons willen volgen :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-18 17:48 



 
Profiel   

ik volg! Vond haar in het eerste topic al een erg gaaf paard!
Ben benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen. Succes ermee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-18 17:53 



 
Profiel   

Knap dier! Misschien vind je het leuk om hier ook mee te kletsen: [WD-V] [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-18 17:57 



 
Profiel   

Bedankt WillemijnW, ik ben ook zo benieuwd !

FCSA, thanks ! Ik ga is een kijkje nemen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-02-18 18:22 



 
Profiel   

Ik denk dat ik vandaag maar is aan de wandel ga met haar in de buurt. Ze kan nogal schrikken en vindt veel spannend, wie weet wordt ze als we wat vaker nieuwe dingen gaan doen vazelf wat relaxter !
Heb ook magnesium besteld wat vandaag aan moet komen. Had ik ook voor mijn oude pony voor wat meer rust in het hoofd en goed voor de spieren natuurlijk. Ben benieuwd wat het voor haar gaat doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 10:36 



 
Profiel   

Ik had je eerste topic ook al gezien, super leuk dier! Ik ga ook volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 11:11 



 
Profiel   

Wat een leuke merrie! Je zoektocht had gewoon zo moeten gaan. Ik ben benieuwd wat de toekomst voor jullie in petto heeft :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-18 11:24 



 
Profiel   

Bedankt !
Wij zijn vandaag richting kootwijk gegaan.
Ik was zo benieuwd hoe het zou gaan. Vooral omdat ze soms best ril kan zijn.

Maar wat was ze stoer zeg!! Ze gedraagde zich voorbeeldig. En ondanks dat het zoooo koud was hebben we wel een aantal leuke foto’s. :)



[ITP] Fotoshoot kootwijk ! (Numero uno x peter pan)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-18 16:07 



 
Profiel   

Leuke foto's! Zeker die laatste!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-02-18 16:31 



 
Profiel   

Bloedmooie merie, maar heeft ze ook een naam?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 16:01 



 
Profiel   

Wat een prachtig paard, veel succes ermee !

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-02-18 16:17 



 
Profiel   

Bedankt allemaal! Wij zijn ook heel blij met haar.
Haar naam is Hochka.

Gister nog even wat fototjes gemaakt met haar “nieuwe” hoofdstel. Had geen zwart springhoofdstel, en aangezien ze een zwart springzadel heeft heb ik toch maar even een zwart hoofdstel erbij gehaald.
Past mooi!


[ img ]

[ img ]

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 12:51 



 
Profiel   

Rete gaaf paard. De naam meh, minder. Wel uniek!
Enig idee wat de roepnaam gaat worden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 12:57 



 
Profiel   

Wat een prachtig en gaaf paard <3
Wat heeft ze een zomerachtig vachtje :)) Of is ze geschoren?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 13:03 



 
Profiel   

Jaa wij vinden het inderdaad ook niet de meest mooie naam..
Zaten er nog aan te denken om een andere naam te gebruiken. Maar dat vind ik me toch zo lastig..
Mochten jullie wat weten? :+

Dus nu noem ik haar Hoch, hochie of merrie haha. (Uitspraak; hotsj, hotsjie)

Ze zit van zichzelf super mooi dun in haar vacht. Ideaal !! Mijn vorige moest ik zo 3/4x scheren swinters. Dus dit scheelt echt wel. Zo nu en dan weer ff netjes sokjes e.d opscheren maar daar blijft het wel bij. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 13:57 



 
Profiel   

Wat een naam. Dat zou hier denk ik iets van Hatsjoe worden :')
Maar wel een heel gaaf paard :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 14:29 



 
Profiel   

Prachtige foto's van jullie shoot!
Mag ik vragen wat voor een bit het is aan het nieuwe hoofdstel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 14:30 



 
Profiel   

Ik volg ook, wat een knap paard! Had je vorige haw topic ook voorbij zien komen het lijkt me leuk om jullie te volgen vanaf het begin!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 14:30 



 
Profiel   

http://www.stuebben.com/cat/bits-220/sn ... ken-84231/
Dit bit hangt er nu in, was eigenlijk alleen voor de foto’s. Had ik voor mijn vorige paardje gebruikt.
Dubbelgebroken d trens en bij veel druk kreeg het een stangwerking zeg maar.

In haar andere hoofdstel hangt nu een dubbelgebroken bustrens van trust. Daar doet ze het aardig goed op. :)
Ik zit eraan te denken om dan een andere simpele dubbelgebroken bustrens te halen als extra zodat ik niet continu hoef te wisselen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 15:02 



 
Profiel   

Leuk paard, maar waarom als roepnaam niet gewoon Kaatje of Ka, simpel makkelijk uit te spreken maar toch verwant aan dr officiële naam :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 15:31 



 
Profiel   

Kaatje is leuk! Of Kate <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 15:36 



 
Profiel   

Of tut. Past meestal ook bij merries.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-02-18 15:55 



 
Profiel   

Misschien wel leik om te zien.
Van afgelopen donderdag.:)

[SPR-ITP] Onze wekelijkse verenigingsles! (Numero uno x Peter pan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-03-18 12:17 



 
Profiel   

"god wat lopen er oplichters bij zeg.."

Haha, :) vergeef me maar dat is op een bepaalde manier erg grappig! Iets van dikke Piet met een knol in de schuur... :P Ik denk ook omdat dat een waarheid is die niemand op blogs normaal gesproken toegeeft. Verder... die schrikkerigheid... ga je grondwerken/desensitising (Parelli) om dat eruit te krijgen?

En dan die naam... ik zou haar 'Prudence' noemen. Een mooie positieve elegante stijlvolle vrouwelijke naam met veel karakter.

En natuurlijk volg ik ook. Ben benieuwt hoe het zo verder gaat...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-18 07:42 



 
Profiel   

Knap paard hoor! Ik heb zelf ook een Numero Uno, en merk dat die rillerigheid echt iets is wat vanzelf te handelen wordt als je langer een combinatie bent. Ik durf nu alles met mijn paard, terwijl ik vroeger echt wel met knikkende knietjes naar buiten ging of op andere terrein reed. Duidelijk de leiding nemen helpt hier heel erg, wel vriendelijk maar dat ze weet waar ze aan toe is. Werd mijn paard in ieder geval veel zekerder van :) verder vind ik het springen er netjes uitzien, ben het er wel mee eens dat je grondtempo iets actiever mag. Niet zozeer sneller, maar wat minder in zo'n 'sukkelgalopje'. Maar dat komt vast met de tijd!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-03-18 08:15 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 80 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen