Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 9 [ 208 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Naar wat ben jij vernoemd?

 
Profiel   

Ikzelf ben bijvoorbeeld naar Suzanne van Leonard Cohen/ Herman van Veen vernoemd.
En mijn roepnaam komt ook van Herman :)

Nu ben ik wel benieuwd, naar wat andere bokkers vernoemd zijn?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-03-18 20:28 



 
Profiel   

Heel gênant, maar ik ben vernoemd naar de handoek apparaten in ziekenhuizen, waar groot op staat “Kimberly clark”

Dus daar komt mijn naam Kimberly vandaan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 02:05 



 
Profiel   

Omdat dit beter op Leven zonder paarden past, verhuis ik het topic daar naar toe.

HK -> LZP

Nb Ik ben vernoemt naar de pop van mijn moeder, kon erger toch.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 21:49 



 
Profiel   

Ik ben nergens naar vernoemd, mijn vriend is naar zijn opa vernoemd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 21:55 



 
Profiel   

Mijn moeder was/is groot fan van Patrick Swayze, hele plakboeken vol en pap is deels Schots/Iers.

Dus vandaar :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 21:57 



 
Profiel   

Ik ben vernoemd naar Kim Phuc het meisje wat tijdens te Vietnam oorlog is gefotografeerd. Zij rende toen naakt over een weg terwijl zij napal op haar rug had. Dit heeft zoveel indruk bij mijn ouders gemaakt dat ik ernaar vernoemd ben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 21:58 



 
Profiel   

Ik ben vernoemd naar de eerste man van mijn moeder. Dat heeft ze mijn vader overigens nooit verteld :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 22:03 



 
Profiel   

Ik ben vernoemd naar 2 tantes van vaderkant, aan beide had en heeft hij een 'hekel'

Thanks :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 22:05 



 
Profiel   

Naar een personage uit Oorlog en Vrede van Tolstoj.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 22:07 



 
Profiel   

Mijn eerste naam (roepnaam) vonden mijn ouders gewoon mooi, mijn 2de naam is dezelfde van mijn oma (moeder van mijn moeder)

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 22:08 



 
Profiel   

Een verschrikkelijk slechte Duitse schlager....

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 22:09 



 
Profiel   

Tucktuck schreef
Ik ben vernoemd naar Kim Phuc het meisje wat tijdens te Vietnam oorlog is gefotografeerd. Zij rende toen naakt over een weg terwijl zij napal op haar rug had. Dit heeft zoveel indruk bij mijn ouders gemaakt dat ik ernaar vernoemd ben.
Hé bah, ik heb die foto gelijk op m'n netvlies staan, pure wanhoop tijdens een afschuwelijk drama :(

Niks persoonlijks naar jou toe, op zich is het idee d'r achter wel mooi, het verhaal blijft levend. Heb je de volwassen foto van Kim, maar haar eigen kind, ook gezien? Prachtig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 22:09 



 
Profiel   

Een persoon die ooit in het publiek zat bij Oprah Winfrey.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 22:09 



 
Profiel   

M'n moeder vond de film/serie return to Eden zo ontzettend mooi,Waarin een vrouw door haar man voor de krokodillen gegooid wordt en dit overleefd en vervolgens verdergaat als Tara (even zeer kort en bondig) en vandaar dat ik Tara heet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 22:12 



 
Profiel   

Naar mijn oma

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 22:12 



 
Profiel   

Ik ben naar een wie vernoemd, niet naar een wat. Maar om precies te zijn:

Ik ben vernoemd naar mijn moeders moeder (Annie, officieel Hannah) en mijn vaders vader (Louie). Mijn officiele naam is dan ook Anne Louise, maar mijn roepnaam is Anneloes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 22:13 



 
Profiel   

Naar mijn oma's. Keetje en Dien. Mijn namen zijn Cornelia Dina
Mijn roepnaam is van mijn vaders kant afkomstig.
En mijn zus heeft dezelfde namen alleen dan omgedraaid. Dina Cornelia.
En haar roepnaam komt van moeders kant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 22:15 



 
Profiel   

Ailill schreef
Tucktuck schreef
Ik ben vernoemd naar Kim Phuc het meisje wat tijdens te Vietnam oorlog is gefotografeerd. Zij rende toen naakt over een weg terwijl zij napal op haar rug had. Dit heeft zoveel indruk bij mijn ouders gemaakt dat ik ernaar vernoemd ben.
Hé bah, ik heb die foto gelijk op m'n netvlies staan, pure wanhoop tijdens een afschuwelijk drama :(

Niks persoonlijks naar jou toe, op zich is het idee d'r achter wel mooi, het verhaal blijft levend. Heb je de volwassen foto van Kim, maar haar eigen kind, ook gezien? Prachtig :D


Ja een vreselijk beeld geeft die foto weer. Maar die foto van haar en haar kind is heel mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 22:18 



 
Profiel   

Een Amerikaanse politie-serie die of in Savannah (plaats in Amerika) was, of de hoofdrolspeelster heet Savannah. Weet even niet meer welke van de 2 het is. Mijn 2e naam Janine is een combi van Jan en Janny (Jan de echte vader van mijn vader, overleed toen mn vader 2 was en Janny, de moeder van mijn moeder)
Ik vind mn moeder en vader echt super creatief met de 2e naam al zeg ik het zelf :o
Leuk topic! :)


Laatst bijgewerkt door SavannahNx op 10-03-18 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 22:19 



 
Profiel   

Volgens mij ben ik naar een liedje genoemd (roepnaam) niet echt een bekend nummer, en deels omdat ze Vera een mooi naam vonden. Mijn doopnamen zijn van mijn oma’s en mijn moeder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 22:19 



 
Profiel   

Eigenlijk op twee manieren.

Mijn echte naam is Jantje, dat is ook mijn enige naam volgens mijn paspoort.
Mijn roepnaam is gewoon Janine.
"Haar naam is Jantje, maar we noemen haar Janine."
Stond op mijn geboortekaartje.

Mijn oma heette Jantje, zij is ruim een jaar voordat ik ben geboren overleden, pas 56 als ik me niet vergis. Ze heeft altijd tegen mijn moeder gezegd: "Als je een dochter krijgt, mag je haar géén Jantje noemen." Mijn oma vond het een verschrikkelijke naam.

In die tijd werkte mijn moeder in een supermarkt, de dochter van de eigenaar heette Janine (heet ze nog steeds natuurlijk). Dit vond mijn moeder zo'n mooie naam dat ze haar dochter zo zou noemen. "Maar ik krijg toch geen dochters." (mijn vader komt uit een gezin met 5 jongens en één meisje, waarbij ik in totaal 16 neven heb en 2 nichten, wonder boven wonder kreeg mijn moeder twee dochters haha)

Mijn zusje is vernoemd naar mijn andere oma, Lamke.
"Haar naam is Lamke, maar we noemen haar Jolanda." M'n vader vond Jolanda een mooie naam, maar wel gewoon random.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 22:21 



 
Profiel   

Mijn ouders zijn mijn naam tegengekomen (ik denk op tv) door Mylène de la Haye. Dat vonden ze een mooie naam, dus hebben ze mij ook Mylène genoemd :+


Laatst bijgewerkt door Felicxa op 10-03-18 22:30, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 22:22 



 
Profiel   

Janine1990 schreef
Eigenlijk op twee manieren.

Mijn echte naam is Jantje, dat is ook mijn enige naam volgens mijn paspoort.
Mijn roepnaam is gewoon Janine.
"Haar naam is Jantje, maar we noemen haar Janine."
Stond op mijn geboortekaartje.

Mijn oma heette Jantje, zij is ruim een jaar voordat ik ben geboren overleden, pas 56 als ik me niet vergis. Ze heeft altijd tegen mijn moeder gezegd: "Als je een dochter krijgt, mag je haar géén Jantje noemen." Mijn oma vond het een verschrikkelijke naam.

In die tijd werkte mijn moeder in een supermarkt, de dochter van de eigenaar heette Janine (heet ze nog steeds natuurlijk). Dit vond mijn moeder zo'n mooie naam dat ze haar dochter zo zou noemen. "Maar ik krijg toch geen dochters." (mijn vader komt uit een gezin met 5 jongens en één meisje, waarbij ik in totaal 16 neven heb en 2 nichten, wonder boven wonder kreeg mijn moeder twee dochters haha)

Mijn zusje is vernoemd naar mijn andere oma, Lamke.
"Haar naam is Lamke, maar we noemen haar Jolanda." M'n vader vond Jolanda een mooie naam, maar wel gewoon random.


Mijn tweede naam is Janine. Naamgenootje :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 22:22 



 
Profiel   

SavannahNx schreef
Janine1990 schreef
Eigenlijk op twee manieren.

Mijn echte naam is Jantje, dat is ook mijn enige naam volgens mijn paspoort.
Mijn roepnaam is gewoon Janine.
"Haar naam is Jantje, maar we noemen haar Janine."
Stond op mijn geboortekaartje.

Mijn oma heette Jantje, zij is ruim een jaar voordat ik ben geboren overleden, pas 56 als ik me niet vergis. Ze heeft altijd tegen mijn moeder gezegd: "Als je een dochter krijgt, mag je haar géén Jantje noemen." Mijn oma vond het een verschrikkelijke naam.

In die tijd werkte mijn moeder in een supermarkt, de dochter van de eigenaar heette Janine (heet ze nog steeds natuurlijk). Dit vond mijn moeder zo'n mooie naam dat ze haar dochter zo zou noemen. "Maar ik krijg toch geen dochters." (mijn vader komt uit een gezin met 5 jongens en één meisje, waarbij ik in totaal 16 neven heb en 2 nichten, wonder boven wonder kreeg mijn moeder twee dochters haha)

Mijn zusje is vernoemd naar mijn andere oma, Lamke.
"Haar naam is Lamke, maar we noemen haar Jolanda." M'n vader vond Jolanda een mooie naam, maar wel gewoon random.


Mijn tweede naam is Janine. Naamgenootje :D


Hahaha leuk, mijn beste vriendin heet Savannah _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 22:23 



 
Profiel   

Omg hahaha :') Toen dat meisje Savannah, uit Bunschoten vermoord was kreeg ik elke dag (ik werkte bij Appie met naambordje) te horen dat ik hetzelfde heette. Ja joh? :roll:
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-03-18 22:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 9 [ 208 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen