Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

NRPS: Geslaagde showdag met indrukwekkende kampioenen

 
Profiel   

nrps / facebook
Fokkerij, NRPS


De NRPS hengstenshow bracht de nieuwe jaargang nog eens nadrukkelijk onder de aandacht, en leverde ook twee indrukwekkende kampioenen: Karaldo VDL (v. Harley VDL) en Love Just Mickey (v. Lord Leatherdale). Bij de pony's was het kampioenschap voor Veenstra's Krack (v. Veenstra's Grapjas).

Karaldo VDL werd gefokt door H. en A. Barenkamp uit Ter Apel en is eigendom van Van de Lageweg. De fokkerijcarrière van zijn vader Harley is destijds ook begonnen bij het NRPS. Moeder Waldine stamt van Chin Chin x Polydox x Mytens xx x Nimmerdor x Joost.
In totaal werden twaalf springen gefokte hengsten goedgekeurd, dat zijn verder Hero Blue (Douglas x Indoctro), I'm a Star (E-Star x Cardento), Cooper Z (Caretino Gold x Triomphe de Muze), Chowman Z (Chaman x Argentinus), Odysseus van 't Merelsnest (Kannan x Darco), Quebec VDL (Quabri de l'Isle x Come On), Qlano (Quintus x Celano), T-Kwitoulon van de Laarse Heide (Toulon x Quidam de Revel), Ziezo Blue (Zeppe Bleu x Animo), Up to Kashmir (Up to Date x Indorado) en Cantos VM (Cantos x Cardento). laatstgenoemde was ook uitgenodigd voor de kampioenskeuring.

De vierjarige Love Just Mickey was de trotse kampioen van de dressuurhengsten. Hij stamt van Lord Leatherdale x Negro. Maatschap Pleyter uit Zalk fokte de hengst uit Dolly elite keur pref prest-fok (Ulster x Lorenz x Pastrocio xx). Eigenaresse is Maya Zaz uit Nijkerk.
In totaal werden veertien dressuurhengsten goedgekeurd, dat zijn verder El Perdón (El Capone x Negro) en J-Hyde v/d Wolfshoeve (Johnson x OO Seven), die ook waren uitgenodigd voor de kampioenskeuring; en Ernesto (Everdale x Tuschinski), Gallactica EHF (Galaxie x Vivaldi), Gladiator (Glamourdale x UB40), Gonzales (Governor x Bon Bravour), Governor Jr-EHF (Governor x Ampère), Milford VDL (Millenium x Sir Donnerhall), Niro (Negro x De Niro), Night or Day (Negro x Samber), Rockstar (Rousseau x Ronaldo), Scandreo O (Sandreo x Zeoliet) en San Marino TK (Spielberg x Chronos).

Bij de ponyhengsten koos de commissie voor Veenstra's Krack (Veenstra's Grapjas x Orchard Red Prince), de smokey kleurige hengst van fokker/eigenaar Erik Veenstra.
De ponyjaargang is met vier hengsten helaas erg klein. Maar het zijn wel vier aanwinsten, met de meest complete pony (bewegen, springen en type/uitstraling) als koploper.
Ook in de kampioenskeuring uitgenodigd, was Damon du Bois (Don Cremello du Bois x Dornik B) van de fam. Van den Bosch uit Herwen.
Verder goedgekeurd zijn Goldfinger van de Koetsiershoeve (Good Looking x Orlando) van fokker/eigenaar Raymond Kamphuis uit Nijbroek, en No Limit SW (Nightfever II x Meonbury Peter Rabbit), gefokt door J.G. Smits uit Beuningen en eigendom van Wybe Scholten uit Lemele.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-18 12:12 



 
Profiel   

echt lang geleden dat we nog zo'n kwaliteit aan jonge gekeurde hengsten hebben gehad. Zelfs een heel stel in de dressuurrichting en dan nog een heel stel in de springrichting. Vond het zelfs heel goed dat ze alles dat ook maar aan de hand of enkel in de dressuur werd voorgesteld eerst en achter elkaar deden. Aangezien wij toch niet hoefden te wachten op de trekking van de gratis dekkingen (zat geen hengst tussen die bij de dit jaar te dekken merrie pastte) konden wij eens lekker vroeg naar huis en hadden we een fijne dag gehad. Tegen 19u waren we thuis en dat is nog nooit gebeurd. Vond ik best wel fijn aangezien het toch iets meer dan 3u rijden was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-18 15:09 



 
Profiel   

petraaken schreef
echt lang geleden dat we nog zo'n kwaliteit aan jonge gekeurde hengsten hebben gehad. Zelfs een heel stel in de dressuurrichting en dan nog een heel stel in de springrichting. Vond het zelfs heel goed dat ze alles dat ook maar aan de hand of enkel in de dressuur werd voorgesteld eerst en achter elkaar deden. Aangezien wij toch niet hoefden te wachten op de trekking van de gratis dekkingen (zat geen hengst tussen die bij de dit jaar te dekken merrie pastte) konden wij eens lekker vroeg naar huis en hadden we een fijne dag gehad. Tegen 19u waren we thuis en dat is nog nooit gebeurd. Vond ik best wel fijn aangezien het toch iets meer dan 3u rijden was.

Jammer dat van Olst de bonte niet houdt.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-18 19:22 



 
Profiel   

janderegelaa schreef
petraaken schreef
echt lang geleden dat we nog zo'n kwaliteit aan jonge gekeurde hengsten hebben gehad. Zelfs een heel stel in de dressuurrichting en dan nog een heel stel in de springrichting. Vond het zelfs heel goed dat ze alles dat ook maar aan de hand of enkel in de dressuur werd voorgesteld eerst en achter elkaar deden. Aangezien wij toch niet hoefden te wachten op de trekking van de gratis dekkingen (zat geen hengst tussen die bij de dit jaar te dekken merrie pastte) konden wij eens lekker vroeg naar huis en hadden we een fijne dag gehad. Tegen 19u waren we thuis en dat is nog nooit gebeurd. Vond ik best wel fijn aangezien het toch iets meer dan 3u rijden was.

Jammer dat van Olst de bonte niet houdt.

[ [url=m/i25Q2U.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tMrUvj.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dat verbaast me niet. Als hij jonge hengsten voor stelt bij het NRPS en ze geraken gekeurd gaan ze de verkoop in op een van zijn eerstvolgende veilingen. Gebeurt al jaren. Wil je dekken met een jonge hengst van hem die enkel NRPS gekeurd is moet je er héél snel bij zijn.

Morgen kan ik trouwens een filmpje van die bonte uploaden op YouTube.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-18 21:27 



 
Profiel   

Er staat al een filmpje op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-03-18 23:12 



 
Profiel   

De bonte kon ook eerlijk gezegd niet tippen aan de meeste andere hengsten, maargoed misschien kwam dat wel door dat abces in zijn voorvoet waardoor hij niet rad liep.

Mijn favorieten van de dressuurhengsten waren Love Just Mickey, Gladiator (mijn absolute nummer 1 overigens), Scandreo (wat was die braaf) en onder het zadel kwam J-Hyde echt goed uit, aan de hand vond ik hem minder.

Van de springgefokte hengsten was mijn favoriet Ingar Endy VDE, wat een geweldige gangen en vermogen die zal ook zeer niet misstaan in de dressuurbaan.

De jonge springgefokte hengsten heb ik niet allemaal gezien, wij zijn toen even bij de stallen gaan kijken, want mijn interesse ligt wat meer bij de dressuur.

Er zijn ook een stel schitterende pony's bijgekomen, echter tijdens de shows waren veel pony hengsten absoluut niet geschikt voor kinderen, slechts een enkeling die de hele baan rond kwam zonder capriolen. Dat waren niet alleen hele jonge dieren :=

Grootste tegenvaller van de dag was Winston (V: Wynton). Ik zal mijn bewoording subtiel houden, maar wat een trage duikboot was dat. Niet vooruit te krijgen en als dat arme meisje ietsje door wilde komen met haar been ging hij op de rem en bokken. Ze durfde er ook echt niet aan te rijden. De stukjes dat ze in draf probeerde dook hij steeds vreselijk op de voorhand, was tegen het been en de omschrijving van veel zelfhouding en looplust ging absoluut niet op. Ik had gewoon medelijden met de amazone, wat een rotbok. :=

Formidable was lekker fris, die had iets teveel van wat Winston niet had ;) jezus wat een power heeft dat paard. Als ik daarop zou moeten doorzitten heb ik een hele stevige BH nodig anders ben ik bewusteloos. Hij was wel een beetje een boefje / spookie op een hoek van de baan, maar dat paard kan echt gaan. Gaaf dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 15:11 



 
Profiel   

petraaken schreef
janderegelaa schreef
Jammer dat van Olst de bonte niet houdt.

[ [url=m/i25Q2U.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tMrUvj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat verbaast me niet. Als hij jonge hengsten voor stelt bij het NRPS en ze geraken gekeurd gaan ze de verkoop in op een van zijn eerstvolgende veilingen. Gebeurt al jaren. Wil je dekken met een jonge hengst van hem die enkel NRPS gekeurd is moet je er héél snel bij zijn.

Morgen kan ik trouwens een filmpje van die bonte uploaden op YouTube.

Ik ben wel geïnteresseerd in een filmpje van de bonte Negro. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 19:04 



 
Profiel   

Mer1980 wat jammer dan Winston tegen viel, ik dacht dat hij het juist zo goed had gedaan tijdens het verrichtingsonderzoek begin dit jaar.. Hier (voorlopig sowieso) geen veulens dus ook geen moeite met het kiezen van de juiste hengst :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 19:11 



 
Profiel   

Splendesco schreef
petraaken schreef
janderegelaa schreef
Jammer dat van Olst de bonte niet houdt.

[ [url=m/i25Q2U.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tMrUvj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat verbaast me niet. Als hij jonge hengsten voor stelt bij het NRPS en ze geraken gekeurd gaan ze de verkoop in op een van zijn eerstvolgende veilingen. Gebeurt al jaren. Wil je dekken met een jonge hengst van hem die enkel NRPS gekeurd is moet je er héél snel bij zijn.

Morgen kan ik trouwens een filmpje van die bonte uploaden op YouTube.

Ik ben wel geïnteresseerd in een filmpje van de bonte Negro. :)



Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 19:28 



 
Profiel   

Eight schreef
Mer1980 wat jammer dan Winston tegen viel, ik dacht dat hij het juist zo goed had gedaan tijdens het verrichtingsonderzoek begin dit jaar.. Hier (voorlopig sowieso) geen veulens dus ook geen moeite met het kiezen van de juiste hengst :))

Ik moet helaas Mer1980 gelijk geven.



dit beeld bewijst het helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 19:30 



 
Profiel   

Oei waarom laten ze die bonte zien? Arme dier is zo kreupel als het maar kan. Laat die lekker thuis.

Wat betreft Winston, geen reclame zo. Ook een vreemde reactie van de ruiter. Paard begint te hupsen, krijgt een klopje op de hals en mag lekker aan een los teugeltje verder stappen. Dan gebeurd dit thuis veel vaker dat de amazone weet dat een andere manier van aanpakken niks oplevert of de amazone heeft niet voldoende capaciteiten om een jonge hengst te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 19:43 



 
Profiel   

Petra, jij zat dan bijna recht achter mij := gezien de video's die je hebt geschoten ;) Ik had een blauwe jas aan en een lange vlecht in mijn haar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 19:43 



 
Profiel   

Noor17 schreef
Oei waarom laten ze die bonte zien? Arme dier is zo kreupel als het maar kan. Laat die lekker thuis.

Wat betreft Winston, geen reclame zo. Ook een vreemde reactie van de ruiter. Paard begint te hupsen, krijgt een klopje op de hals en mag lekker aan een los teugeltje verder stappen. Dan gebeurd dit thuis veel vaker dat de amazone weet dat een andere manier van aanpakken niks oplevert of de amazone heeft niet voldoende capaciteiten om een jonge hengst te rijden.

Ik vermoed eerder dat het niet zijn vaste ruiter is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 19:49 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Petra, jij zat dan bijna recht achter mij := gezien de video's die je hebt geschoten ;) Ik had een blauwe jas aan en een lange vlecht in mijn haar.

Moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk maar weinig naar het publiek heb gekeken. Kan me echt niet herinneren of er iemand met een blauwe jas en een lange vlecht in haar haar voor ons heeft gezeten. :o

Moet toch echt beginnen mijn boktjas of teamjasje dragen als ik ergens naar een evenement ga. Helaas was het nog net iets te koud daarvoor. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 19:52 



 
Profiel   

petraaken schreef
Noor17 schreef
Oei waarom laten ze die bonte zien? Arme dier is zo kreupel als het maar kan. Laat die lekker thuis.

Wat betreft Winston, geen reclame zo. Ook een vreemde reactie van de ruiter. Paard begint te hupsen, krijgt een klopje op de hals en mag lekker aan een los teugeltje verder stappen. Dan gebeurd dit thuis veel vaker dat de amazone weet dat een andere manier van aanpakken niks oplevert of de amazone heeft niet voldoende capaciteiten om een jonge hengst te rijden.

Ik vermoed eerder dat het niet zijn vaste ruiter is.


Ah dat kan natuurlijk ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 19:56 



 
Profiel   

petraaken schreef
Mer1980 schreef
Petra, jij zat dan bijna recht achter mij := gezien de video's die je hebt geschoten ;) Ik had een blauwe jas aan en een lange vlecht in mijn haar.

Moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk maar weinig naar het publiek heb gekeken. Kan me echt niet herinneren of er iemand met een blauwe jas en een lange vlecht in haar haar voor ons heeft gezeten. :o

Moet toch echt beginnen mijn boktjas of teamjasje dragen als ik ergens naar een evenement ga. Helaas was het nog net iets te koud daarvoor. :+


Klopt er zaten wel meer bokkers geloof ik, maar heb er niet een gezien. Ik heb wel met Janderegelaar en Silly gezeten :D maar die kende ik al buiten bokt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 19:57 



 
Profiel   

nog wat filmpjes van de dressuur gerichte hengsten.



Formidable



Florance



Governor jr EHF



Travolta's Nieuwmoed. Heb wel meerdere filmpjes van hem. Ga een poging wagen om morgen een stukje draf nog te uploaden.


Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 20:04 



 
Profiel   

Noor17 schreef
Wat betreft Winston, geen reclame zo. Ook een vreemde reactie van de ruiter. Paard begint te hupsen, krijgt een klopje op de hals en mag lekker aan een los teugeltje verder stappen. Dan gebeurd dit thuis veel vaker dat de amazone weet dat een andere manier van aanpakken niks oplevert of de amazone heeft niet voldoende capaciteiten om een jonge hengst te rijden.


Gebeurde helaas meerdere malen.
Ze durfde hem naar mijn idee niet te rijden.
En hij dook constant naar beneden met zijn hoofd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 20:07 



 
Profiel   

Heb je Gladiator ook Petra?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 20:08 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
Noor17 schreef
Wat betreft Winston, geen reclame zo. Ook een vreemde reactie van de ruiter. Paard begint te hupsen, krijgt een klopje op de hals en mag lekker aan een los teugeltje verder stappen. Dan gebeurd dit thuis veel vaker dat de amazone weet dat een andere manier van aanpakken niks oplevert of de amazone heeft niet voldoende capaciteiten om een jonge hengst te rijden.


Gebeurde helaas meerdere malen.
Ze durfde hem naar mijn idee niet te rijden.
En hij dook constant naar beneden met zijn hoofd.

Ik heb nog een 2de poging gedaan om hem te filmen maar na die 2de blokkage heb ik het opgegeven en me geconcentreerd op de andere. Mijn vorige instructeur zou hem een duikboot noemen op dat moment.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 20:11 



 
Profiel   

Dat is precies de benaming die Mer1980 en ik voor hem hadden.
Erg jammer, had er echt iets van verwacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 20:15 



 
Profiel   

Silly1972 schreef
Heb je Gladiator ook Petra?




morgenochtend ga ik de rest hier ook plaatsen. Ik geloof dat ik alle dressuurgerichte hengsten heb gefilmd.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 20:39 



 
Profiel   

Hoi allemaal!
Voor mij kwam het nogal ongeorganiseerd over :') kwart over elf moest ik klaar staan, normaal rijd ik max een half uurtje in. Ondertussen zat ik zo'n anderhalf uur op Formidable. Ondertussen in de losrij ring was er een keer een pony los (meisje af gevallen) schreeuwende hengsten. Ondanks alles was hij super braaf. Winston ook nog gezien, deze stopte alleen maar met lopen. Jammer vond het altijd zo'n leukerd!
Maargoed Formidable was op na alle indrukken. Maar ben trots op hem dat hij toch er aan blijft trekken om door te gaan. Helaas viel het galop stuk in het water. Maargoed is niet anders, het blijven paarden ;) Het is mijn maatje en we trainen lekker door. Voor mij was dit de eerste keer, en vond het echt heel spannend. Als amateur amazone heb ik mijn best gedaan :P

[ img ]
[ img ]


Een aantal leuke hengsten gezien! Ook een aantal mindere. Zelf vond ik dat cantos schimmel hengstje heel erg leuk. Kon misschien nog wel beter bewegen als sommige dressuur hengsten :7 wel moest deze duidelijk nog groeien en uitzwaren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 21:09 



 
Profiel   

Ik vond dat hij het super deed!
Op stal stond hij ook zeer relaxed.
Echt een hele knappe hengst, mag je trots op zijn.

Dank je wel Petra

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 21:24 



 
Profiel   

Mer1980 schreef
Formidable was lekker fris, die had iets teveel van wat Winston niet had ;) jezus wat een power heeft dat paard. Als ik daarop zou moeten doorzitten heb ik een hele stevige BH nodig anders ben ik bewusteloos. Hij was wel een beetje een boefje / spookie op een hoek van de baan, maar dat paard kan echt gaan. Gaaf dier!


_O- _O- _O-

Ik vind die Gladiator echt een hele fijne knol om te zien, jeetje wat is die fijn door het lijf!

Moet zeggen dat ik die bonte niet tegen vind vallen. Had hem in een ander topic onder het zadel voorbij zien komen en vond hem daar niet opvallend. Aan de hand maakt ie een betere indruk, ondanks dat ie niet rad is. Zonde hoor, had best meer van 'em willen zien.

En poeh die Winston. Ergens jammer dat ze hem geen oplawaai heeft verkocht, erg benieuwd hoe hij had gelopen als hij even op z'n kop had gekregen. Want lopen kan hij best wel, al heb ik hem nooit eerder onder het zadel gezien. Ergens wel begrijpelijk, zeker als je zijn vaste ruiter niet bent. Moet je maar net durven. Aan de andere kant; zet er dan iemand op die er doorheen durft te rijden, gezien de slechte reclame nu.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 21:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen