Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

KNHS ontwikkelt app voor buitenrijden

 
Profiel   

*KNHS
Recreatie

[ img ]
Foto door Amanda

Paardrijden betekent beweging, ontspanning, plezier, allemaal samen met een paard en in een gezonde omgeving. Paardensporters voelen zich per definitie verbonden met de natuur en maken meer dan 17 miljoen buitenritten per jaar. Buitenrijden is één van de mooiste onderdelen van het paardrijden. Nederland kent dan ook duizenden kilometers aan ruiter- en menpaden, uitermate geschikt voor het maken van fantastische buitenritten.

Om de buitenrijden beleving nog completer te maken komt de KNHS in samenwerking met HV-polo binnenkort met De KNHS Buitenrijden App. Met deze app kun je makkelijk je weg navigeren op de kaart met GPS en dataverbinding, zijn er verschillende kaartweergaven mogelijk, kun je je eigen ritten tracken en zie je de afgelegde afstand, tijd, je gemiddelde snelheid en hoogtemeters en kun je deze info delen met je vrienden. Ook zit er een noodknop in de app waardoor je in geval van een ongeluk een noodoproep met coördinaten kunt uitdoen zodat je positie makkelijk achterhaald kan worden.

Volgende week komt de KNHS met meer informatie over de app.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 08:37 



 

Goed idee *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 08:54 



 
Profiel   

Goed initiatief. Werkt deze app ook buiten Nederland?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 08:57 



 

Goed idee. Ik hoop dat ie ook bruikbaar is voor menners.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 09:09 



 
Profiel   

Kijk, hier hebben we nog eens iets aan +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 09:19 



 
Profiel   

Ben benieuwd wat het grote verschil en voordeel tegenover vele andere apps die hier al voor bestaan.
Ik wil hem best uitproberen, maar dat ligt ook aan de eventuele kosten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 09:33 



 
Profiel   

Ben benieuwd

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 09:35 



 
Profiel   

Ik vind endomondo perfect werken weet niet of dit echt heel veel toegevoegde waarde heeft.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 09:35 



 
Profiel   

FennaK schreef
Ik vind endomondo perfect werken weet niet of dit echt heel veel toegevoegde waarde heeft.

Vraag ik me ook af. Ik gebruik ook Endomondo. Nadeel hiervan is dat je niet vooraf geprogrameerde ritten hebt, dus wie weet is dit handiger

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 09:46 



 
Profiel   

Erres schreef
FennaK schreef
Ik vind endomondo perfect werken weet niet of dit echt heel veel toegevoegde waarde heeft.

Vraag ik me ook af. Ik gebruik ook Endomondo. Nadeel hiervan is dat je niet vooraf geprogrameerde ritten hebt, dus wie weet is dit handiger

En op endomondo staat niet aangegeven "dit is een ruiterpad". Ook kun je bij endomondo niet zeggen "ik ben verdwaald, mijn trailer staat *klik* daar. Wijs mij de weg terug." (geen idee of dat laatste in de KNHS app wel gaat kunnen, maar het lijkt me wel handig/verstandig)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 09:48 



 
Profiel   

Een soort navigatie voor ruiterpaden lijkt mij zo fantastisch! Nooit meer verdwalen, nooit meer gokken hoe lang het rondje wordt en van te voren weten of je een verharde (drukke) weg tegen gaat komen. Ik denk dan aan een combinatie van een systeem zoals ruiterenenmennen.nl, google maps en endomondo. Die gebruik ik nu alle 3.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 10:34 



 
Profiel   

Er komen echt goede opmerkingen en ideeën voorbij, ik zou ze aan de KNHS mailen, die zijn daar waarschijnlijk blij mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 10:41 



 
Profiel   

En een noodbericht kunnen versturen aan ofwel hulpinstanties of vooraf geprogrammeerde contacten, dat lijkt me ideaal en mis ik nu in apps.

Ik ben de naam vergeten van de app die een noodsignaal uitzond als je te lang op 1 plek was (na bliepjes zodat je hem af kon zetten als je gewoon stond te kletsen of aan het picknicken was :) ). Ik vond het idee briljant, maar het werkte alleen bij de betaalde versie, en je kon niet testen.

In Engeland is een app waarbij je een soort abonnement op een nooddienst er bij kan kopen, ik zal nog eens kijken of ik die terug kan vinden. Ook een top idee, tenslotte zijn je contactpersonen ook wel eens met iets anders bezig, ben je ergens waar zij niet in de buurt zitten, of heb je misschien geen contactpersonen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 10:43 



 
Profiel   

Dat laatste heb ik wel bij mij smartwatch, die kan je instellen dat een nr wordt gebeld in geval van nood, inclusief je GPS coördinaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 10:46 



 
Profiel   

Merel_Brit schreef
Een soort navigatie voor ruiterpaden lijkt mij zo fantastisch! Nooit meer verdwalen, nooit meer gokken hoe lang het rondje wordt en van te voren weten of je een verharde (drukke) weg tegen gaat komen. Ik denk dan aan een combinatie van een systeem zoals ruiterenenmennen.nl, google maps en endomondo. Die gebruik ik nu alle 3.


Nou inderdaad een combi daarvan zou perfect zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 10:47 



 
Profiel   

Indy_Mouse_9 schreef
En een noodbericht kunnen versturen aan ofwel hulpinstanties of vooraf geprogrammeerde contacten, dat lijkt me ideaal en mis ik nu in apps.

Ik ben de naam vergeten van de app die een noodsignaal uitzond als je te lang op 1 plek was (na bliepjes zodat je hem af kon zetten als je gewoon stond te kletsen of aan het picknicken was :) ). Ik vond het idee briljant, maar het werkte alleen bij de betaalde versie, en je kon niet testen.


Ook die bestaat al even: de SafeRider app. Alles wat je noemt zit erin.

Ik kan me maar moeilijk voorstellen dat ze nog iets kunnen verzinnen dat nog niet op de app-markt verkrijgbaar is eigenlijk...

wilmatj schreef
Merel_Brit schreef
Een soort navigatie voor ruiterpaden lijkt mij zo fantastisch! Nooit meer verdwalen, nooit meer gokken hoe lang het rondje wordt en van te voren weten of je een verharde (drukke) weg tegen gaat komen. Ik denk dan aan een combinatie van een systeem zoals ruiterenenmennen.nl, google maps en endomondo. Die gebruik ik nu alle 3.


Nou inderdaad een combi daarvan zou perfect zijn!


Die is er ook al :D Via de app Topo GPS (paar euro maar) kun je vooraf gemaakte routes op ruiterenmennen.nl invoeren en hoef je alleen maar de pijlen op je scherm te volgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 10:49 



 
Profiel   

Indy_Mouse_9 schreef
En een noodbericht kunnen versturen aan ofwel hulpinstanties of vooraf geprogrammeerde contacten, dat lijkt me ideaal en mis ik nu in apps.

Ik ben de naam vergeten van de app die een noodsignaal uitzond als je te lang op 1 plek was (na bliepjes zodat je hem af kon zetten als je gewoon stond te kletsen of aan het picknicken was :) ). Ik vond het idee briljant, maar het werkte alleen bij de betaalde versie, en je kon niet testen.

In Engeland is een app waarbij je een soort abonnement op een nooddienst er bij kan kopen, ik zal nog eens kijken of ik die terug kan vinden. Ook een top idee, tenslotte zijn je contactpersonen ook wel eens met iets anders bezig, ben je ergens waar zij niet in de buurt zitten, of heb je misschien geen contactpersonen.

Ik kan bij mijn Samsung gewoon Noodberichten instellen. 3x snel de aan/uitknop indrukken en 4 ingestelde contacten krijgen een berichtje met mijn locatie, een foto en een geluidsopname. IOS heeft iets soortgelijks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 10:50 



 
Profiel   

*\o/* *\o/* *\o/* _/-\o_
Ik kan niet wachten!! Zou echt heel fijn zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 10:50 



 
Profiel   

Rije schreef
Indy_Mouse_9 schreef
Ik ben de naam vergeten van de app die een noodsignaal uitzond als je te lang op 1 plek was (na bliepjes zodat je hem af kon zetten als je gewoon stond te kletsen of aan het picknicken was :) ). Ik vond het idee briljant, maar het werkte alleen bij de betaalde versie, en je kon niet testen.


Ook die bestaat al even: de SafeRider app. Alles wat je noemt zit erin.


Klopt! Saferider was inderdaad de app die ik bedoelde.
Ik heb hem uiteindelijk nooit getest omdat je (toen) alleen met een betaalde versie berichten uit kon sturen. Ook onhandig dat de ontvangende partij ook de app geïnstalleerd moest hebben.


Blacky94 schreef
Ik kan bij mijn Samsung gewoon Noodberichten instellen. 3x snel de aan/uitknop indrukken en 4 ingestelde contacten krijgen een berichtje met mijn locatie, een foto en een geluidsopname. IOS heeft iets soortgelijks.


Correct, het mooie aan die saferider vond ik dat hij dat noodbericht uitzond als je te lang niet bewoog. Als ik voor pampus van t paard ben gevallen, kan ik niet meer zelf op mijn telefoon knopjes indrukken om het noodbericht uit te sturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 10:56 



 
Profiel   

Nee daar heb je gelijk in idd.
Nu rij ik momenteel niet buiten maar voor andere dingen heb ik ook wel eens WhatsApp live locatie delen gebruikt. Nu stuurt die ook geen noodbericht maar kunnen mensen je wel af en toe in de gaten houden. Maar voorlopig zal ik ook niet snel alleen naar buiten gaan dus persoonlijk heb ik dan ook (nog) niet direct zo'n app nodig en red ik me met noodberichten en WA wel een heel eind denk :)

Wel hoop ik dat de app van KNHS ook idd de ruiterroutes verwerkt. Nu ken ik het meeste hier in de omgeving wel maar zeker als je wat meer tijdgebonden bent of in een andere omgeving rijdt is het denk ik wel heel erg handig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 11:06 



 
Profiel   

Ik heb die functie op mijn GPS horloge zitten.
Als ik een training start en ik heb mn horloge via Bluetooth verbonden met mijn telefoon, kan mijn man mij volgen via Livetrack.
Krijgt automatisch een berichtje op het moment dat ik mijn horloge start.

Verder heb ik via ruiterenenmennen ook al wel routes gemaakt en via endomondo gereden, dat werkte prima, daar heb ik niet perse een nieuwe app voor nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 11:16 



 
Profiel   

Hoe doe je dat Marije? Kan dat met de gewone gratis versie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 11:22 



 
Profiel   

Gaaf!! Ben heel benieuwd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 11:25 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
...

Verder heb ik via ruiterenenmennen ook al wel routes gemaakt en via endomondo gereden, dat werkte prima, daar heb ik niet perse een nieuwe app voor nodig.


Nou, ik vind dat toch onhandig. Ook geprobeerd, maar dan uitgeprint, en nog helemaal verkeerd rijden, niet weten waar je bent, etc. Ik heb wel echt behoefte aan een app waar alle routerpaden en -routes in staan. Zodat je ook kunt afwijken ter plekke als je dat wil of moet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 11:27 



 
Profiel   

Duke schreef
Marije_jiplover schreef
...

Verder heb ik via ruiterenenmennen ook al wel routes gemaakt en via endomondo gereden, dat werkte prima, daar heb ik niet perse een nieuwe app voor nodig.


Nou, ik vind dat toch onhandig. Ook geprobeerd, maar dan uitgeprint, en nog helemaal verkeerd rijden, niet weten waar je bent, etc. Ik heb wel echt behoefte aan een app waar alle routerpaden en -routes in staan. Zodat je ook kunt afwijken ter plekke als je dat wil of moet.


Topo GPS. Supergedetailleerde topografische kaart waar echt zowat alles op staat. En daar kun je dus ook ruiterenmennen-routes in downloaden. Zie justkid @ [RIJ-ITP] Naar Radio Kootwijk in de mist
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 11:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 46 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen