Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Goedgekeurde hengsten onder hamer bij Van Olst Sales

 
Profiel   

Bokt.nl / Van Olst Horses
Transfer

[ img ]
Inverness, foto door Focussed

Van Olst Horses maakte gisteravond bekend welke paarden er geveild worden via de Van Olst Sales op 30 maart. De collectie bestaat uit bijna allemaal gereden jonge paarden waaronder een zestal gekeurde hengsten, 23 gereden 3 jarige ruinen en 3 gereden 4 jarige ruinen en een zestal geweldige (gereden) 3 jarige merries.

Opvallend is de veiling van onder andere de NRPS-goedgekeurde hengsten Crosby (v. Chippendale), Denzel Washington (v. De Niro), Nagano (v. Negro), Ernesto (v. Everdale) en de driejarige bonte Negro-zoon Night or Day.

Ook de KWPN-goedgekeurde hengst Inverness (v. Everdale) gaat onder de hamer. De 5-jarige hengst werd afgelopen zomer door Benjamin Maljaars voorgesteld tijdens de halve finale van de Pavo Cup. Hij eindigde uiteindelijk als 34e bij de vierjarigen met 80 punten.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 08:34 



 
Profiel   

Is er eindelijk weer een dressuur bonte goedgekeurd, gaat hij de verkoop in. Wat zou ik het zonde vinden als hij naar het buitenland zou gaan of voor de sport gecastreerd zou worden...
Ik vind hem cool 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 12:18 



 
Profiel   

Duimen draaien voor die bonte. Ik vind m ook cool. 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 12:28 



 
Profiel   

Precies. Ik hoop zo dat de bonte in Nederland blijft en het liefst nog in de sport wordt uitgebracht. Wie weet wordt hij dan ooit nog eens Kwpn gekeurd.

Waarom gooit Van Olst ineens vanalles in de sale trouwens?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 17:25 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Precies. Ik hoop zo dat de bonte in Nederland blijft en het liefst nog in de sport wordt uitgebracht. Wie weet wordt hij dan ooit nog eens Kwpn gekeurd.

Waarom gooit Van Olst ineens vanalles in de sale trouwens?


De jaarlijkse Van Olst Sales hebben altijd een paar goedgekeurde hengsten naast de grote groep jonge paarden. Effectieve publiciteit natuurlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 18:04 



 
Profiel   

Suzanne F. schreef
Precies. Ik hoop zo dat de bonte in Nederland blijft en het liefst nog in de sport wordt uitgebracht. Wie weet wordt hij dan ooit nog eens Kwpn gekeurd.

Waarom gooit Van Olst ineens vanalles in de sale trouwens?


Moet eerlijk zeggen dat ik de bonte, buiten zijn kleurtje, geen opvallende hengst vond.
Aangezien ik het idee heb dat jij best een en ander weet van fokken zou ik wel graag willen weten wat jij buiten zijn kleur ziet in deze hengst?
Oprechte interesse hoor wil graag leren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 18:18 



 
Profiel   

ajesca123 schreef
Suzanne F. schreef
Precies. Ik hoop zo dat de bonte in Nederland blijft en het liefst nog in de sport wordt uitgebracht. Wie weet wordt hij dan ooit nog eens Kwpn gekeurd.

Waarom gooit Van Olst ineens vanalles in de sale trouwens?


Moet eerlijk zeggen dat ik de bonte, buiten zijn kleurtje, geen opvallende hengst vond.
Aangezien ik het idee heb dat jij best een en ander weet van fokken zou ik wel graag willen weten wat jij buiten zijn kleur ziet in deze hengst?
Oprechte interesse hoor wil graag leren.




Ik vind het best een goede hengst. En ja, hij heeft een leuke kleur en ik vind dat we dat best meer mogen hebben in Nederland in de rijpaardenfokkerij.
Ook is hij best goed gefokt. Negro uit een sterke moederlijn. Ja ik vind hem wel leuk en zou willen dat hij een kans kreeg in Nederland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 19:17 



 
Profiel   

Als ze hem massaal gebruikten ging hij echt niet de verkoop in.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 19:27 



 
Profiel   

stoffel schreef
Als ze hem massaal gebruikten ging hij echt niet de verkoop in.


Beest is net 3 dus dat massale gebruiken heeft hij de kans nog niet voor gehad.
Vond het zonde dat hij zondag niet rad liep want zo heeft hij zich niet goed kunnen laten zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 19:30 



 
Profiel   

Zo vanaf het filmpje vind ik het best een leuk ding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 19:35 



 
Profiel   

stoffel schreef
Als ze hem massaal gebruikten ging hij echt niet de verkoop in.

Hij komt echt net vers van de pers, dus bij deze is dat nog totaal niet aan de orde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-18 20:07 



 
Profiel   

Ik zag dat Crosby, Nagano en Denzel Washington er ook bij zitten. Nog een stel NRPS hengsten die gaan verdwijnen. Verklaart in eens ook waarom ze niet op de showdag waren zondag ll.

Een andere hengst die ook in de veiling zit is de ook de pas gekeurde hengst Ernesto. Tja goedgekeurde hengsten brengen meer geld in het laatje hé.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 09:06 



 
Profiel   

En de kwpn hengst Inverness...vraag me af of die dan niet genoeg dekt oid.

Klopt die afstamming niet in het filmpje bij Knight or Day? aangezien hier Recruut staat ipv Ulster..https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... ght-or-day

In ieder geval als hij genoeg kwaliteit heeft lijkt me dat een interessante hengst voor een hengstenhouder om in te investeren. Een goede bonte gaat volgens mij meer dekken dan een gewoon "goede bruine".

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 09:12 



 
Profiel   

Volgens mij is dat inderdaad een foutje in dat promofilmpje van de veiling.

Ik heb net in de nrps databank gekeken en hij staat ook daar met Recruut in de derde lijn ipv Ulster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-03-18 09:58 



 
Profiel   

https://www.dehoefslag.nl/laatste-nieuw ... r-day.html

Hij blijft hengst en in NL!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-04-18 21:25 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 15 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen