Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 39 van de 42 [ 1041 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vogels in de tuin

 
Profiel   

Als wij ontbijten zitten we aan de ontbijt bar voor het raam en kijken we uit op de achtertuin en veld. <3 Zie ik opeens de hop 1-2 meter voor het raam landen. Dat was lang geleden dat we die gezien hadden. Kijker hadden we niet nodig. Dus helemaal blij hiermee.
Tevens hebben we weer veel plezier om een koppeltje arme mussen en boom klevertjes. De mussen zijn een nest aan het maken in het vogel hokje goed zichtbaar vanuit het raam. Vervolgens nemen de boomklevertjes het hokje in bezit en gooien er weer alle sprietjes uit. Daarna komen de mussen en die pikken al het leem dat de boomklevertjes bevestigd hebben rond de ingang weer weg. Dat gaat al paar dagen heen en weer :(:) .

Hoe gaat het bij jullie? Worden er al nesten gemaakt of zijn ze hier wat vroeger gezien het feit dat we meer Zuidelijk wonen ?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-18 09:46 



 
Profiel   

Ik heb een houtduif die naast de konijnen zit te wachten tot er pluis (ze zijn aan het ruien) uit het hok waait, die zit inderdaad een nestje te decoreren. Ook een merel die veel rondhangt bij het hok maar nog niet kunnen ontdekken waar die vervolgens heen gaat.
Verder is het qua zang volop lente, maar ik zie nog weinig nestjes gemaakt worden op de 'vaste plaatsen'. Het is vrij koud geweest de laatste tijd, of misschien beginnen ze net ietsje later dan bij jullie ja.

Hoorde vanmorgen een zwarte specht in vlucht vanuit mijn tuin!! Helaas niet te vinden omdat er zeer dichte mist hing, maar wel ongelooflijk gaaf natuurlijk :D Ik zit tegenover een stukje met grote, oude eikenbomen dus ik hoop dat dit geen eenmalig event was. In hetzelfde stuk hoor ik ook al weken een bosuil, die moet ook nog gevonden worden :')

Een hop in de tuin is natuurlijk helemaal prachtig. Dat gaat bij mij niet gebeuren helaas ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-18 09:46 



 
Profiel   

Het broedseizoen is weer begonnen!!! Echt zo leuk om te zien hoe ze elkaar het hof aan het maken zijn en de mannetjes op een nestkastje zitten te zingen. Van de week zag ik dat ik aan het paardrijden was een Blauwe Kiekendief man. Helaas heb ik geen foto kunnen maken. Maar dit is voor het eerst dat ik hem zie. Ieder jaar hebben we wel hier een paartje Bruine Kiekendieven maar een Blauwe vond ik wel heel erg bijzonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-18 09:52 



 
Profiel   

pien_2010 schreef
Hoe gaat het bij jullie? Worden er al nesten gemaakt of zijn ze hier wat vroeger gezien het feit dat we meer Zuidelijk wonen ?


Pien, hier wordt er ook al volop gebouwd en gezongen. De houtduiven zijn al druk een gammel nest in elkaar te zetten (wat een slechte bouwers zijn dat), de mussen en de meesjes zijn al druk met het vullen van de nestkastjes. Winterkoninkjes zijn al druk bezig met hun territorium uit te zetten (wat kunnen die kleintjes schreeuwen). De scholeksters zaten ook al in mijn bak, maar die heb ik vriendelijk verzocht om naar de buren te gaan (grote bak en schoonzus die momenteel niet rijdt).

Ik heb de Bruine Kiekendieven al wat zien jagen. Straks gaan ze in de lucht baltsen. Dat is ook zo leuk om te zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-18 09:56 



 
Profiel   

Wat klinkt dat leuk en lenteachtig. De blauwe kiek is speciaal. Hier zien we hem wat vaker dani n NL maar het blijft speciaal. Leuk dat er gewacht wordt op pluisjes van het konijn. Vogelaars genieten denk ik heel erg van dit soort kleine maar o zo leuke dingetjes om waar te nemen <3
De hop is inderdaad een zuidelijke vogel. Die heb ik zelf ook nog nooit in NL gezien. Blijft mooi ook al is het hier een vrij normale vogel die we toch wel paar keer per jaar zien. We hopen dat hij dit jaar in ons bosje nestje gaat maken. Wie weet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-18 10:55 



 
Profiel   

Die kleine dingetjes zijn inderdaad ontzettend leuk.
Ik kan erg vrolijk worden van die kleine onverwachte dingetjes. Maakt naar het station fietsen 's morgens een stuk leuker!

Als er een nestje van de hop komt willen we natuurlijk bewijs als de mini-hopjes uitvliegen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-18 15:38 



 
Profiel   

Bizar wat een weekje zon en warmte doet voor de natuur. Vorige week zeiden we tegen elkaar dat de verder nog kale kastanje dikke knoppen kreeg en nu staat hij al volledig in bloei én in het blad. Het begin van de oprit is verdwenen achter de meidoorns, nog een paar van zulke dagen en de buren zijn voorlopig ook weer uit het zicht. De rust en overzichtelijkheid van de winter is in één klap weg. De vogels hebben natuurlijk al langer het voorjaar in de bol. Het is dan ook elke dag genieten van alle activiteiten en niet te vergeten de concerten. Stilletjes hoop ik altijd op een nieuwe ontdekking en vanmorgen was het weer eens zover. Een zwart petje, maar duidelijk geen koolmees. Een glans- of matkop dacht ik, en met een strootje in zijn snavel! :D Gauw de verschillen opgezocht en proberen om het beestje weer in het vizier te krijgen. Ondertussen kon ik niet om de tjiftjafs heen die pal onder mijn neus een nestje aan het maken zijn. Vorige week zag ik een paar meter verder al twee winterkoninkjes driftig aan het bouwen. Die zie ik nu niet meer. Zou het nest al klaar zijn? Of hebben ze toch voor een ander plekje gekozen? Ik zie het zwarte petje weer, en hij is niet alleen. Minstens drie zwarte petjes en ze zijn duidelijk in een romantische bui, wat een vondst! Geen lichtere streepjes in de veren, dus ik houd het op glanskoppen. Later vraag ik me af of het geen zwartkoppen geweest kunnen zijn. Ik weet nu waar ik op moet letten, maar helaas hebben ze zich nog niet weer laten zien. Wordt vervolgd hopelijk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-18 12:35 



 
Profiel   

Heerlijk he!

Ik ben bijna 2 jaar terug verhuisd van langs een drukke weg naar een de binnenstad met wat stukjes groen. Ons eigen paradijsje. 's ochtends gewoon kunnen wakker worden met het horen fluiten van de vogels. Nu is het zo dat we dit jaar een hele luide koolmees hebben. Heel leuk, maar niet elke dag om 6 uur 's ochtends met een zeer eenzijdig deuntje (2 tonen, die constant herhaald worden). We hebben een klein hofje, dus het echoot ook nog... T is echt een wekker die je niet uit kan zetten }:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-18 12:40 



 
Profiel   

Haha, zo hadden wij eens een koekoek waar we op een gegeven moment zelf ook helemaal koekoek van werden. :+ Hier veroorzaken vooral de tjiftjaf en de specht met zijn eindeloze geroffel momenteel wat saaiere geluiden, maar doordat er hier zoveel vogels zitten gaan die geluiden wel op in het grotere geheel. Ik ben vooral fan van het winterkoninkje en de roodborst. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-18 12:57 



 
Profiel   

Wij hebben dit jaar helaas geen nest in het kastje, maar er word dankbaar gebruik gemaakt van de paardenharen die ik in de pindasilo heb gestopt :+
Allemaal Hästens nestjes voor de kuikens hier in de buurt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-18 13:49 



 
Profiel   

Goeroo wat leuk. Wij hadden hier de matkopjes. Hier zo buiten is er heel veel vogel geluid. Zo leuk. Gisteren hadden we life geographic channel vlak voor onze neus. Papa en mama mus hadden een hele lange stengel hooi van de paarden vandaan. Wel 50 cm. Zowel pap (buiten het nest op de rand van het huisje) als mam waren met vereende krachten aan het zwoegen om dat binnen te krijgen. Pap duwde het spul omhoog, mam trok het naar binnen toe. Stukje bij beetje en wat een werk. Na 20 minuten was alles binnen en na nog eens 10 minuten kwam mam weer naar buiten. Leuk zo ontbijten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-18 14:03 



 
Profiel   

Wat een mooi gezicht moet dat geweest zijn, twee van die kleine vogeltjes maar zo volhardend samen aan het werk. Bijzonder eigenlijk dat ze precies weten wat ze moeten doen, en dat zonder instructieboekje. :))

Leuk idee om wat nestmateriaal op te hangen, dat ga ik straks denk ik ook nog even doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-18 14:26 



 
Profiel   

Eindelijk lieten ze zich net weer zien en ik hoef niet meer te twijfelen, het zijn zwartkoppen. Dat vogelen is helemaal nog niet zo eenvoudig als je zou denken, je leert er wel goed van kijken! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-18 08:30 



 
Profiel   

Nu zie ik trouwens een koppeltje fazanten in onze wei lopen. Die hoor ik af en toe, maar ik zie ze niet vaak. Dit is de eerste keer dat ik een koppeltje zie. Gister zag ik een haas in onze wei. Ook die zien we hier minder dan je zou verwachten, dus leuk om die ook eens te spotten! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-18 08:39 



 
Profiel   

Heerlijk, hé, als het voorjaar zo uit zijn voegen barst. <3 Hier hebben we de gewone klassiekers rondvliegen: mezen, mussen, merels, roodborst, kraaien, eksters en duiven. Wel in grote getalen en heel actief. Heel wat anders dan in de winter. Maar we hebben ook een koppeltje zwarte roodstaarten die vlijtig zingen en broeden. Leuke diertjes zijn dat! En voor de rest: reeen, fasanten, hazen, buizers en valken. Genieten!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-18 08:56 



 
Profiel   

Leuk al dat voorjaarsgrut Goeroe en Soesita.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-18 11:16 



 
Profiel   

Even weer een schopje hoor!

12 in 1 boompje :') past net haha.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 20:29 



 
Profiel   

Hier ook nog een korte vogelupdate. Afgelopen weekend hebben we ontdekt dat een binnenkat met enkel toegang tot een balkon op tweehoog ook vogels kan vangen. Nadat ze de hele ochtend al hadden zitten alarmeren vanwege onze kat, heeft een van de pimpelmezen het toch voor elkaar weten te krijgen om zich uit de lucht te laten grijpen. Best knap van de kat ook dat ze met de vogel aan de binnenkant van de reling wist te landen en niet erbuiten. Wel jammer van de mees.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 20:39 



 
Profiel   

Zijn dat parkieten?
O jee, die poes.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 21:21 



 
Profiel   

oomens schreef
Hier ook nog een korte vogelupdate. Afgelopen weekend hebben we ontdekt dat een binnenkat met enkel toegang tot een balkon op tweehoog ook vogels kan vangen. Nadat ze de hele ochtend al hadden zitten alarmeren vanwege onze kat, heeft een van de pimpelmezen het toch voor elkaar weten te krijgen om zich uit de lucht te laten grijpen. Best knap van de kat ook dat ze met de vogel aan de binnenkant van de reling wist te landen en niet erbuiten. Wel jammer van de mees.

Dan zou ik wel een net gaan spannen op het balkon. Het zou niet de eerste kat zijn die met een gebroken heup/bekken van het balkon kukelt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 21:25 



 
Profiel   

senna21 schreef
Dan zou ik wel een net gaan spannen op het balkon. Het zou niet de eerste kat zijn die met een gebroken heup/bekken van het balkon kukelt.

Voorlopig alleen op het balkon met toezicht, in ieder geval tot de mezen wat langer uitgevlogen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 21:28 



 
Profiel   

Ze was er wel erg blij mee, maar ze wilde hem met niemand delen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 21:43 



 
Profiel   

_O- katten en hun prooi.
Wij hebben ooit geprobeerd een merel af te pakken van Poes, door haar af te leiden met kaassnoepjes. Daar moest ze niets van hebben. Voor snoepjes met vleessmaak liet ze de merel wel lang genoeg achter om te verwijderen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 21:55 



 
Profiel   

Indy_Mouse_9 schreef
_O- katten en hun prooi.
Wij hebben ooit geprobeerd een merel af te pakken van Poes, door haar af te leiden met kaassnoepjes. Daar moest ze niets van hebben. Voor snoepjes met vleessmaak liet ze de merel wel lang genoeg achter om te verwijderen.

Hier hielp geen enkel snoepje. "Stik erin, met je omkooppraktijken", gromde zij diep vanuit haar keel. We hebben mevrouw er wel van kunnen overtuigen dat de bank niet de beste plaats was om de buit te gaan plukken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 22:02 



 

Ik schop het topic even weer omhoog..

Geen zeldzame vogels hier maar wel familie mus die dagelijks komt eten:

[ img ]


[ img ]

[ img ]

Daarnaast hebben ze dankzij de hond niet zoveel moeite hoeven doen voor de nestbekleding.

[ img ]

[ img ]

Alleen mijn badschaal moet blijkbaar nog groter.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-06-18 17:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 39 van de 42 [ 1041 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen