Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

[VIDEO]Verdades onbetwiste leider van de Grand Prix dressuur

 
Profiel   

*kwpn
Dressuur

[ img ]
Laura Graves en Verdades. Foto: FEI/Liz Gregg

De wereldbekerfinale van Parijs werd vandaag in het voordeel beslecht van Laura Graves en haar Nederlands gefokte Verdades. De Amerikaanse amazone reed met het fokproduct van de familie Crum uit Herveld naar 81,41 procent en bleef daarmee royaal voor op titelverdedigster Isabell Werth. Met Weihegold (v. Don Schufro) had ’s werelds nummer één teveel fouten om de koppositie te bemachtigen.

De zoon van Florett As (uit Liwilarda ster prest van Goya) danste met veel afdruk door zijn piaffe- en passagetour heen, al wordt de ruin wel wat scherp in deze onderdelen. De galoptour kenmerkt zich door harmonie en degelijke africhting. Verdades kent zijn werk en loopt met bijzonder veel gemakt en technische afwerking door de onderdelen heen.

Unee BB nog net op podium
De Gribaldi-zoon Unee BB (uit Ilarichta keur pref van Dageraad, fokker J.J.H. Spronck uit Berg en Terblijt), met Jessica von Bredow-Werndl ondertussen een routinier, liet vooral in de piaffe zijn kwaliteiten zien, al kon er zo nu en dan een opmerking gemaakt worden over de verbinding. Met ruim 75 procent staat het duo nog net op het podium.

Debuterende Blue Hors Zack
Voor Blue Hors Zack was het zijn debuut in de wereldbekerfinale en vooraf had zijn ruiter Daniel Bachmann Andersen getekend voor een top 5-klassering. Met de zesde plaats (74,13 procent) blijft hij daar net buiten, maar al met al is het een van de betere proeven van de Rousseau-zoon (uit Orona ster pref prest IBOP-dres van Jazz, fokker B. Wilschut uit Bosschenhoofd).

Uitslag Grand Prix

Gerelateerd bericht:
[VN] [VIDEO]Nederlandse dressuurruiters in middenmoot in Parijs

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 22:58 



 
Profiel   

wat knap dat een Nederlands gefokt paard, het zo goed doet in de internationale sport.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 23:14 



 
Profiel   

Heerlijke combinatie om naar te kijken, zowel in trainingen als op concour <3 Ben zo verliefd op de blik van Diddy, zulk mooie lichtbruine zachte ogen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 23:27 



 
Profiel   

Ben ik nu de enige die dit juist niet prettig vind om naar te kijken?
Te hectisch, te strak van voor. Ik mis ontspanning en harmonie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 23:55 



 
Profiel   

cp112 schreef
Ben ik nu de enige die dit juist niet prettig vind om naar te kijken?
Te hectisch, te strak van voor. Ik mis ontspanning en harmonie.

Hij beweegt gewoon zo... tuiger bloed he ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 06:40 



 
Profiel   

Hij wordt wat heet op het einde maar ik zie het strakke eigenlijk niet.
Vind hem ondanks dat ie ietsje "er over" gaat niet verstrakken of spannen. :)
Dat momentje op het einde dat ze "goood boy!" zegt.. :+:
Dat blijft toch het mooiste van de sport.. :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 11:12 



 
Profiel   

cp112 schreef
Ben ik nu de enige die dit juist niet prettig vind om naar te kijken?
Te hectisch, te strak van voor. Ik mis ontspanning en harmonie.


Ik ben ook geen fan van de combinatie maar het is wel een enorm knappe prestatie. Het strakke vind ik meevallen maar vind zijn manier van bewegen echt niks.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 13:37 



 
Profiel   

Ketaki schreef
wat knap dat een Nederlands gefokt paard, het zo goed doet in de internationale sport.


Voor 't gemak even Valegro,Totilas en tal van anderen daar gelaten? :))

Ik ben geen fan van Verdades, vind het totaal geen aansprekend paard. Wel ben ik erg benieuwd naar een filmpje van Edward gal met Zonik, is dat ook ergens terug te vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 15:28 



 
Profiel   

Ik vind het wel bijzonder dat het beste "KWPN dressuur paard" een Westfaalse hengst als vader heeft en dat zijn moeder een tuigpaard is !
Hij voldoet dan ook totaal niet aan het Dressuurpaard type en afstamming van het KWPN ( fokdoel)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 13:48 



 
Profiel   

cp112 schreef
Ben ik nu de enige die dit juist niet prettig vind om naar te kijken?
Te hectisch, te strak van voor. Ik mis ontspanning en harmonie.

JIk vind het juist wel mooi en harmonieus en een verademing tov bv HPM !
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 13:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 10 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen