Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bruine springset, welk merk? + Zadel op maat maken

 

Ik heb er niet heel veel verstand van dus roep de hulp van Bokt in :D

Langzaamaan ben ik op zoek naar een zadelmaker die springzadels aanmeet.
Nu mijn "probleem", ik wil hem bruin. En wel een complete set in dezelfde kleur.
Set moet bestaan uit:
- Springzadel
- Mexicaanse, lage (of anatomische) neusriem (geen gecombineerde/engelse, dat maakt de zoektocht dus al wat lastiger)
- Borsttuig
- (Leren) peeskappen

Hebben jullie opties qua merken die bijv. zadels en hoofdstellen maken?
Ook opzoek naar een goede zadelmaker die springzadels aanmeet, moet in [plaats] komen of wij moeten daar naartoe kunnen (max 1,5 uur rijden vanaf de Bilt).

Zou graag ook wat verschillende zadels willen kunnen proberen, het wordt mijn eerste echte springzadel ;) Ook qua kleur zou het fijn zijn als de zadelmaker een aantal verschillende kleuren bruin heeft, dus wat zadels op voorraad heeft. (Dit mogen dat ook dressuur- of veelzijdigheidszadels zijn, gaat puur om de kleur)

(En suggesties qua kleur mag ook, ik ben er nog niet helemaal over uit wat er goed bij mijn felrode laarzen staat ;) )

[ img ]

Alvast bedankt!

...Oh en, de prijs maakt niet uit ;)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 11:36 



 
Profiel   

Bijna alle springzadels worden ook in bruin geleverd, ik zou eerst gewoon een goed passend zadel laten aanmeten bij een kundige passer en dan daarna een hoofdstel bij je zadel zoeken. Ik vind trouwens rood wel vooral heel goed staan bij zwart. :P

Maar als je toch over wil op bruin zou ik i.c.m. rood zeker voor een chocobruine kleur gaan, andere kleuren bruin lijken mij minder geslaagd..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-04-18 22:56 



 
Profiel   

Prestige en kentaur hebben hoofdstellen en peeskappen in het assortiment in het bruin passend bij de zadels en goed verkrijgbaar.

De duurdere sigment zadels hebben ook wel complete sets

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 18:41 



 

Haha ik heb een roodschimmel, dus wil graag bruin met rood voor springen, en zwart met rood voor dressuur :)
Wil ook zeker eerst het zadel, maar dan niet in zo'n onmogelijke kleur dat er vervolgens geen hoofdstel en tuig bij te vinden is, ken mezelf langer dan vandaag :')

Ik denk dat ik dan wel voor de wat 'duurdere' merken ga, als je dan ook complete sets kan kopen, dat lijkt mij wel perfect!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 19:23 



 
Profiel   

Ikonic of Antares zijn de eerste die bij mij opkomen... Ikonic is geen maatwerk, maar als je in bestaande maten valt... Antares gedeeltelijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 19:25 



 

Ze valt wel gewoon in bestaande maten, geen extreem moeilijk paard. Bedoelde ook niet zo zeer dat ik echt een compleet op maat gemaakt zadel wil, gewoon netjes helemaal aangemeten en waar nodig aangepast, dus gevalletje "1 keer even duur maar wel in 1 keer goed" :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 19:34 



 
Profiel   

Ik heb heel goede ervaring met Antares op dat vlak :) Ook een ruitershop maar die ligt aan de kust van BE dus gok dat dat te ver is :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 19:40 



 
Profiel   

Wie weet heeft Fugers Ruitersport wat voor je. Hij heeft veel verschillende merken en je mag zadels altijd op proef nemen. Succes met de zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 19:51 



 
Profiel   

CWD is precies wat je zoekt, levert standaard bruin, maatwerk en bijpassende accessoires. Ook bij Prestige zou dat kunnen. Eigen voorkeur dus, weet je pas als je ze beiden probeert :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 19:59 



 
Profiel   

Tribal?

Zadel, singel en beugelriemen zijn in 1 kleur te bestellen.
Hoofdstel is op kleur/maat te maken.
Borsttuig weet ik niet.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 20:02 



 
Profiel   

Ik zou eens bij stubben kijken. Kun je ook donkerbruin met rood leer/ stiksel bestellen. Custom made.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 17:03 



 

swatch schreef
Ik zou eens bij stubben kijken. Kun je ook donkerbruin met rood leer/ stiksel bestellen. Custom made.

[ [url=m/yxlsdn.jpg]Afbeelding[/url] ]


:oo :oo :oo <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 17:20 



 
Profiel   

Bijna alle springzadels worden wel in bruin geleverd.

Ik vind Butet zadels echt heerlijk zitten. Kost wat, heb je ook wat. Maar merken als Equipe, CWD, stübben en prestige zijn ook fijn. Van de standaard kleuren bruin kan je bij elk merk wel terecht voor tuig. CWD hoofdstellen passen bijvoorbeeld prima bij equipe zadels.

Misschien is het voor jezelf ook handig om te kijken of je een iets diepere zit wil of een close contact waar je meer op zit dan erin.

Voor ervaringen met stübben kan je bokker Schoentje ook een PB doen. Die springt op hoog niveau ermee.

Edit: als je met rood wil rijden zou ik sowieso een donkerbruine kleur nemen. Geen cognac ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 17:26 



 
Profiel   

Ik vind het setje dat je nu hebt onwijs mooi. Vind het zwart erg mooi bij het rode. :j

Weet je ook al of je zilver of gouden details wil?

Bruin heeft namelijk vaker messing details dan zilver.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 17:54 



 
Profiel   

Ik raad je CWD zadels aan, daarbij is ook alles passend aan te schaffen zoals spring singel, borsttuig en zelfs lederen beschermers van hetzelfde merk/kleur

Ik werk op een springstal en hebben deze zadels ook (ook bruin) zitten voor de ruiter erg zacht en hebben ook zachte kussens.
Zie menig spring ruiter ermee rijden op concours.

Zijn alleen wel wat duurdere zadels maar dan heb je ook wat

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 17:57 



 

Wat ik zelf wil echt geen idee, wordt mijn eerste springzadel ooit dus wil graag wat proberen :)

De kleur details maakt mij niet zoveel uit, al heeft "goud" wel mijn voorkeur :j

Bedankt voor alle tips! Kan ik mij lekker oriënteren en na m'n vakantie is iemand langs laten komen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 18:32 



 
Profiel   

De grotere merken zoals CWD, Antares, Ikonic komen gratis langs voor een passessie. Zo heb ik er ook verschillende laten komen. Was ook stapelgek op CWD. Bleek er vreselijk op te zitten, paste voor geen meter op mijn paard en het advies trok op niks :+ Is dus echt heel persoonlijk. Vooral heel veel verschillende dingen proberen en luisteren naar jezelf en je paard :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 18:37 



 
Profiel   

Jaime_ schreef
Maar als je toch over wil op bruin zou ik i.c.m. rood zeker voor een chocobruine kleur gaan, andere kleuren bruin lijken mij minder geslaagd..

Ik zou ook voor een donkerbruine kleur gaan die niet te rood is, anders vallen je laarzen een beetje weg denk ik en dat zou zonde zijn want wat zijn ze prachtig <3

En misschien een heel gek idee, maar je zou misschien een laars kunnen meenemen naar een winkel met leren tassen of jassen, dan kun je al een beetje kijken wat je er mooi bij vindt staan. Maar goed, ik kan me voorstellen dat je dat niet heel erg ziet zitten :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 19:26 



 

Laurievc schreef
De grotere merken zoals CWD, Antares, Ikonic komen gratis langs voor een passessie. Zo heb ik er ook verschillende laten komen. Was ook stapelgek op CWD. Bleek er vreselijk op te zitten, paste voor geen meter op mijn paard en het advies trok op niks :+ Is dus echt heel persoonlijk. Vooral heel veel verschillende dingen proberen en luisteren naar jezelf en je paard :D


Is dat zo? Ben benieuwd wie jij allemaal heb laten komen.
Ik zit ook in dubio.. Wil eigenlijk het ea proberen maar niet iedere keer 75 euro kwijt zijn zonder iets gekocht te hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 19:28 



 

@livion heb ik aan gedacht, maar dan zal je net zien dat ik helemaal verlieft wordt op een specifieke kleur, en daar dan geen zadel van te vinden is _O- Neem dus liever m'n laarzen mee als we zadels gaan passen haha :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 19:32 



 
Profiel   

De nieuwere modellen van CWD zijn niet meer zo stevig dacht ik. Ze zijn op mijn werk al een aantal jaar geleden allemaal de deur uit gegaan en er zijn equipe's voor terug gekomen. Leer werd slecht en ze bleven verzakken. Misschien dat het meevalt als je er maar 1 paard mee rijd, maar dat weet ik niet. Iedereen is er gek op, dus zo slecht zal het niet zijn. CWD is ontzettend fijn leer qua hoofdstellen e.d, maar ik zou er geen zadel van hoeven.

Zadels van Bruno Delgrange zie je tegenwoordig ook steeds meer terug. Schijnt nog weer beter te zijn dan een butet o.i.d maar daar pin ik me niet op vast. Ken ze zelf niet.

Hou er wel rekening mee dat bijna iedereen nu dure merken aanraad. Maar ik neem aan dat het 2e hands mag zijn? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 19:37 



 

Als het te vinden is mag het ook best tweedehands zijn ja! Maar ik vind het niet erg veel uit te geven, wil al lang zo set, heb veel gespaard dus dan doe ik het liever in 1x goed :D (Uiteraard wel een max bedrag wat ik er totaal aan uit wil geven, maar een goed zadel mag best wat kosten :j )

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 19:39 



 
Profiel   

Anoniem schreef
@livion heb ik aan gedacht, maar dan zal je net zien dat ik helemaal verlieft wordt op een specifieke kleur, en daar dan geen zadel van te vinden is _O- Neem dus liever m'n laarzen mee als we zadels gaan passen haha :D

Ah, dat kan ik me ook voorstellen. Niets zo frustrerend als in je hoofd houden hoe het had kunnen/moeten zijn :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 19:41 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Laurievc schreef
De grotere merken zoals CWD, Antares, Ikonic komen gratis langs voor een passessie. Zo heb ik er ook verschillende laten komen. Was ook stapelgek op CWD. Bleek er vreselijk op te zitten, paste voor geen meter op mijn paard en het advies trok op niks :+ Is dus echt heel persoonlijk. Vooral heel veel verschillende dingen proberen en luisteren naar jezelf en je paard :D


Is dat zo? Ben benieuwd wie jij allemaal heb laten komen.
Ik zit ook in dubio.. Wil eigenlijk het ea proberen maar niet iedere keer 75 euro kwijt zijn zonder iets gekocht te hebben.

Ik heb CWD, Antares, Ikonic en ruitersport Cavallino uit Roeselare laten komen. De laatste heeft verschillende merken. Enkel van Cavallino en Antares ben ik te spreken. Bij CWD en Ikonic kenden ze in mijn ogen niets van zadelpassen. Mijn merrie liet direct merken dat het zadel niet goed lag, maar volgens de verkoper van CWD was het doodnormaal dat het zadel in draf 20cm van de rug kwam. In galop ging dat niet zo zijn zei hij... Een keer en nooit weer voor mij helaas...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 20:02 



 
Profiel   

prugelpiet schreef
De nieuwere modellen van CWD zijn niet meer zo stevig dacht ik. Ze zijn op mijn werk al een aantal jaar geleden allemaal de deur uit gegaan en er zijn equipe's voor terug gekomen. Leer werd slecht en ze bleven verzakken. Misschien dat het meevalt als je er maar 1 paard mee rijd, maar dat weet ik niet. Iedereen is er gek op, dus zo slecht zal het niet zijn. CWD is ontzettend fijn leer qua hoofdstellen e.d, maar ik zou er geen zadel van hoeven.

Zadels van Bruno Delgrange zie je tegenwoordig ook steeds meer terug. Schijnt nog weer beter te zijn dan een butet o.i.d maar daar pin ik me niet op vast. Ken ze zelf niet.

Hou er wel rekening mee dat bijna iedereen nu dure merken aanraad. Maar ik neem aan dat het 2e hands mag zijn? :D


Hier blijven ze echt heel goed, en er wordt dagelijks mee gereden op meerdere paarden (hebben dan 2 zadels van CWD en zijn erg tevreden) leer blijft mooi soepel en dat verzakken herken ik niet.

het is natuurlijk heel persoonlijk, je moet er zelf ook lekker in zitten.
Zo is een kennis van mij helemaal gek op Kieffer zadels, nou ik zit daar dus echt voor geen meter op. dus denk dat je zelf gewoon een beetje moet kijken wat vind ik mooi, past binnen budget en wat past goed op mijn paard en bij mij
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:11 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 31 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen