Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Een heel paardenleven...

 
Profiel   

Op 12 februari 1995 werd hij geboren in Oostenrijk, volledige naam M.A. Kalim Star, roepnaam Kalim.

[ img ]


Als jaarling vertrok hij naar Nederland en kwam hij op een renstal terecht. Daar werd hij als driejarige getraind voor de renbaan.

[ img ]


Aangezien hij buiten een keer een tweede plaats, niet echt top presteerde op de renbaan, werd hij verkocht aan iemand die werkte op de renstal. Bij haar bleef hij enkele jaren en werd hij oa uitgebracht op endurance wedstrijden. Na enkele jaren werd hij weer verkocht en in 2004, kwam hij als negenjarige, bij mij terecht.

[ img ]

Mijn eerste eigen paard, een langgekoesterde droom die uitkwam!
Van dan begon ons mooie verhaal samen, wat hebben we veel gedaan!
We gingen lekker rijden, dressuur, en uiteraard trokken we ook erop uit!

[ img ]

Uiteraard was er ook tijd voor rust en ontspanning en Kalim genoot met volle teugen van het weideleven.

[ img ]

We reden Endurance wedstrijden, nog een droom die uitkwam.

[ img ]


In 2008 kwam Dancer je weideleven vergezellen en hoewel jullie in het begin niet echt met elkaar opschoten, groeiden jullie langzaam naar elkaar toe.

[ img ]

Intussen reden we verder en dankzij de aankoop van trekauto en trailer (nog een droom die uitkwam!), konden we ook zelfstandig op uitstap.

De Veluwe was een van onze favoriete plekjes om te rijden.

[ img ]

Uiteraard leerde je je weidegenoot dat sommige dingen toch écht niet zo eng zijn als ze eruit zien...

[ img ]

We genoten nog steeds van heerlijke buitenritten, maar namen ook vaak deel aan clinics.

[ img ]

Onze favoriete tijdsbesteding...Een buitenrit kon nooit lang genoeg duren en als we bijna terug thuis of bij de trailer waren, dook je vaak opnieuw het bos in voor nog een rondje...

[ img ]


In de zomer van 2016 sloeg het noodlot toe, je ging onverklaarbaar onderuit op buitenrit en ik viel van je af. Ik verrekte mijn knieband en jij leek op het eerste zicht niets te mankeren. Je was zo lief om bij mij te blijven staan en hebt me heel voorzichtig weer naar huis gedragen...

Maar in de weken die volgden bleek er toch meer aan de hand te zijn, je liep niet lekker en dat leek steeds erger te worden. In eerste instantie dachten we dat je mank liep door de val, dus werden er foto's gemaakt. Hier was echter niets op te zien. In de weken die volgden werd duidelijk dat er iets mis was met je coördinatie en werd er ataxie bij je vastgesteld. De oorzaak hebben we ondanks vele onderzoeken echter nooit ontdekt.

Je ging dus met pensioen en ik hoopte dat je toch nog een aantal fijne jaren gegund waren om ervan te genieten.

Helaas werden de symptomen steeds erger en ondanks een tweede en derde en vierde opinie en verschillende behandelingen bleef verbetering uit. Vorige herfst werd duidelijk dat ik de moeilijkste beslissing van mijn leven moest nemen...

Je bent slechts 22 jaar mogen worden, in mijn dromen had ik je minstens het dubbele gegund...

M.A. Kalim Star 12/02/1995 - 16/11/2017
Voor altijd in mijn hart...

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 12:30 



 
Profiel   

Sterkte. ;( Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 12:49 



 
Profiel   

Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 12:51 



 
Profiel   

Heel veel sterkte gewenst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 12:53 



 
Profiel   

Sterkte! :(:) Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 12:55 



 
Profiel   

Wat een prachtig paard en wat heeft hij bij jou een prachtig leven gehad.
Heel veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 13:02 



 
Profiel   

Sterkte met het verlies van je beste maatje, maar oh, tranen biggelen over mijn wangen....
Wat heeft jouw paard het getroffen bij jou :+:

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 13:09 



 
Profiel   

Wat een gaaf paard was Kalim. Sterkte met verlies, wat zal jij je maatje missen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 13:17 



 
Profiel   

sterkte Y;( wat een prachtig paard

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 13:19 



 

Heel veel sterkte :(:) wat een prachtig paard was het.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 13:50 



 
Profiel   

Veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 14:05 



 
Profiel   

Veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-18 15:32 



 
Profiel   

Heel veel sterkte!.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 11:26 



 
Profiel   

Op alle foto's straalt hij zoveel blijdschap uit. Wat een moeilijke beslissing is dat geweeest. Heel veel sterkte gewenst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 12:12 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met het verlies van je mooie paard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 17:10 



 
Profiel   

Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 17:26 



 
Profiel   

Veel sterkte Y;( Jullie hebben echt genoten samen, dat zie je van op de foto's!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 17:30 



 
Profiel   

Heel veel sterkte nog met het verlies van je maatje. Het plezier wat jullie samen hadden spat vd foto's. Een heel mooi eerbetoon en ik hoop dat je het een pkekje kan geven om weer ad mooie dingen te denken, hij heeft een top baasje gehad aan jou! Dikke knuf

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 17:35 



 
Profiel   

Wat heeft dat dier een mooi leven gehad zeg, leuk dat je ook vanaf veulen alles weet van hem. Hij heeft genoten van alles is te zien op de foto's, heerlijk dat jullie dat hebben mogen delen samen. <3 Afscheid nemen blijft altijd moelijk; heel erg veel sterkte :*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 23:07 



 
Profiel   

Oh, je eerste eigen paard ... dat is bijzonder moeilijk! En wat een mooi paard was hij ook. Zo te lezen heeft hij met jou de tijd van zijn leven gehad, en jij met hem. Veel sterkte bij dit gemis! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 23:13 



 
Profiel   

Alsnog sterkte gewenst met het verlies van je lieveling Kalim...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-18 23:17 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 04:50 



 
Profiel   

Wat een prachtige vriendschap moet dat geweest zijn..
Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 09:20 



 
Profiel   

Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 09:40 



 
Profiel   

prachtpaard!
veel sterkte gewenst met dit enorme verlies..
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 09:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 29 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen