Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Ariat terrain

 

Heb net een paar Ariat terrain pro schoenen gekocht.
De verkoopster zei heel blij dat ze waterdicht zijn.
Nu zie ik op Google dat ze alleen water afstotend zijn.... klopt dat?
Wie heeft deze schoenen en kan je er wel normaal mee door een plas lopen of geeft dat al natte voeten?
Wil er alles mee doen, wat betekent ook mee op vakantie waar we lange wandeltochten maken.
Onder andere in bv bergen of bossen, waar je dus ook echt weleens natte stukken tegenkomt...

Wie o wie???

Edit: of kan je ze bv insprayen??
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 13:30 



 
Profiel   

Ik heb ze nu bijna twee jaar en vind ze ideaal!!! Krijg alleen natte voeten als ik veel paarden achter elkaar ga staan wassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 13:33 



 
Profiel   

Volgens mij zijn er verschillende versies, staat er met blauwe letters waterproof op de tong? Dan kan ik zonder problemen door nat gras lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 13:35 



 

Er staat niks op de tong..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 13:43 



 
Profiel   

Dan ben ik bang dat die je voeten niet droog houden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 13:46 



 

Lekker. Kan ik weer 120 km terug, haha..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 13:48 



 
Profiel   

Wat ik begrijp van de site van ariat zelf zijn er twee soorten. De terrain pro en de Terrain pro H2O. Ik heb het idee dat de gewone pro niet perse super waterdicht zijn, maar de pro H2O dat wel zou moeten zijn.


Hier zeggen ze echt dat het waterproof enzo is: http://www.ariat.com/nl/en/TERRAIN_PRO_ ... html?rc=US
Hier leggen ze de nadruk niet zo op de waterdichtheid: http://www.ariat.com/nl/en/TERRAIN_PRO_W_FOO.html?rc=US

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 13:48 



 

Hier staat geen H2O bij.
Knap banketstaaf als je de verkoopster gelooft ( was spontaan even bij die winkel omdat ik er nabij was en de ariats graag eens wilde proberen)...
Ze hoeven geen wandelen door een rivier te doorstaan maar een plas water of nat gras is dus wel een must

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 13:51 



 
Profiel   

Klopt de H2O heb ik ook, ik draag ze iedere dag na een jaar zijn de zolen bij mij op en krijg ik natte voeten via de zool, verder waterdicht, ook in nat gras.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 13:51 



 

Na een jaar al????? Wauw. Dan weet ik niet of ik ze ruil of gewoon voor een ander merk ga.
De zool is duratread staat erop. Geen idee nu dan..

Zijn deze..https://www.divoza.com/nl/ariat-terrain ... gJ1D_D_BwE

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 13:55 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Na een jaar al????? Wauw. Dan weet ik niet of ik ze ruil of gewoon voor een ander merk ga.
De zool is duratread staat erop. Geen idee nu dan..


De H2O zijn de waterdichte idd, ik doe er 8-10 maanden mee, maar ik loop er 10 uur per dag ong 7 dagen in de week op

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 13:58 



 
Profiel   

Ik heb niet het idee dat dit dan de H20/ de waterdichte zijn.

Ik moet zeggen dat ik de kwaliteit van Ariat schoenen niet perse erg goed vind. Mijn Harry's Horse schoenen gaan langer mee dan de Ariats, en mijn Ariat western boots waren uberhaupt nooit waterdicht oid, maar dat leer is na 3 weken als een malle gesleten. Terwijl mijn Loblan laarzen (bedoeld als modieuze laars, niet voor paardrijden) het al jaren volhouden op stal.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:01 



 

Ik zoek iets allround: lange wandelingen met de hond ( ook op vakantie en dat kunnen bergen en wouden zijn), paardrijden en alles om de paarden heen.
Dus t moet waterdicht zijn, wil er ook mee door een stroompje water kunnen of een plas of als ik m’n paard afspuit dat ik droge voeten heb

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:03 



 
Profiel   

Daar gebruik ik die van mij ook al enige tijd voor. Die waterproof lining wordt maar 6 maanden gegarandeerd als ik het mij goed herinner. Maar je moet dan wel die met toevoeging H2O hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:16 



 

Helder. Jammer dat ik dat niet wist voordat ik ze kocht, nu moet ik ze terug brengen.
Denk dat ik dan maar voor een ander merk ga.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:17 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Helder. Jammer dat ik dat niet wist voordat ik ze kocht, nu moet ik ze terug brengen.
Denk dat ik dan maar voor een ander merk ga.


Qua loopcomfort ben ik nog geen fijnere tegen gekomen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 15:04 



 

Nee ze zitten wel zalig. Maar san blijft voor mij de telluride H2O over die net ietsje anders zaten voor mijn gevoel..
Of losse inlegzolen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 15:05 



 
Profiel   

Anoniem schreef
Na een jaar al????? Wauw. Dan weet ik niet of ik ze ruil of gewoon voor een ander merk ga.
De zool is duratread staat erop. Geen idee nu dan..

Zijn deze..https://www.divoza.com/nl/ariat-terrain ... gJ1D_D_BwE


Ik heb deze ook, zijn niet waterdicht inderdaad en ook bij mij gaan ze maar een jaar mee. Daarna beginnen de stiksels los te laten op het punt dat je voet buigt met lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 15:36 



 

Wat slecht zeg. Mijn huidige cheapy scapino wandelschoenen gaan al twee jaar mee en t vorige paar een jaar of 8.
Alleen lopen die minder prettig.
Maar dan kan ik daar beter een los zooltje voor halen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 15:40 



 
Profiel   

Ariat slijt inderdaad erg vlug of de ritsen haperen en moeten vervangen worden, of het leer slijt uit of de zool laat los of of of... eigenlijk knap onaangenaam gezien de prijs.
Het is echter dat ze altijd gelijk zo comfortabel zitten hé dat het moeilijk maakt ze niet opnieuw aan te schaffen

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 19:01 



 

Wat zonde eigenlijk om zoveel slechte ervaringen tw lezen. Ze kosten niet de wereld maar voor 150 euro verwacht ik toch wel iets meer..

Edit: net de telluride H2O met grote korting besteld bij agradi dus die proberen. En anders geen Ariat voor mij. De terrain gaan iig terug.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 19:08 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen