Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Plaats een nieuw onderwerp

Von Eckermann: “Ik heb het zelf laten liggen"

 
Profiel   

Bokt.nl / Equnews
Springen

[ img ]
Henrik von Eckermann met Mary Lou. Foto: Stefan Laurenz /FEI


De Wereldbeker van 2018 is uitgereikt en de Amerikanen deden het meer dan behoorlijk met drie landgenoten in de top vier. De overwinning ging naar Beezie Maden en Breitling LS (v. Quintero). Madden was erg blij met haar overwinning: “Het is altijd fijn om een kampioenschap te winnen en het is nu de tweede keer dat ik de Wereldbeker kan winnen. Dat maakt het dubbel spannend. Ik denk ook dat het belangrijk is voor onze sport dat dit soort kampioenschappen blijft bestaan, het geeft de ruiters iets om naartoe te leven en het publiek iets om naar uit te kijken. Ik ben heel blij met Breitling. Het is de eerste keer dat hij een kampioenschap springt en hij kan al meteen winnen. Het parcours dat ik met Breitling heb afgelegd is speciaal. Ik ben hem als zevenjarige gaan proberen bij Jeroen Dubbeldam en ik voelde meteen dat hij veel in zijn mars had. Toch was hij in het begin niet consistent. Hij begint eigenlijk pas de laatste twee jaar echt goed en regelmatig te presteren, dus ik ben heel benieuwd wat de toekomst nog brengt. Soms wordt wel eens gezegd dat Breitling een relatief rustig paard is en op zich klopt dat ook wel. Ik word ook al een dagje ouder dus dat maakt het allemaal iets makkelijker (lacht)”.

Devin Ryan, die vandaag vanaf de derde plaats aan de finale begon, was ook erg tevreden met zijn prestatie: “Ik ben vooral heel trots om vandaag Amerikaan te zijn. Na Beezie eindigen is zeker geen schande, ze is echt een levende legende in ons land dus op de tweede plaats na haar eindigen is zeker geen slechte prestatie. Ik ben ook heel blij met mijn paard. Hij is één van de jongste paarden die hier aan de start komt, maar hij doet altijd zijn best voor mij. Hij is ook gewoon een heel voorzichtig paard dat al veel bereikt heeft. Hij spring bijna altijd nul. Mijn grootste doel voor het komende seizoen is dat in de shortlist voor Tryon haal en mij voor dit evenement kan kwalificeren, maar dat zou vandaag wel eens gebeurd kunnen zijn..”

Allemaal tevreden gezichten, toch was er bij Von Eckermann ook een spoor van teleurstelling terug te vinden. Hij zegt dat hij het vandaag zelf heeft laten liggen: “Ik kan mijn paard niets verwijten, zij heeft echt alles voor mij gegeven. Die fout was echt mijn eigen schuld. Ik wou iets te hard mijn best doen en denk dat ik meer in de kwaliteiten van mijn paard had moeten geloven. Misschien had ik liever gehad dat Beezie nul had gesprongen, dan weet ik dat ik helemaal geen kans meer had gemaakt. Dat ik toch een fout krijg, is natuurlijk jammer want anders had ik barrage kunnen rijden voor de eerste plaats. Mijn paard had het in zich om vandaag te winnen, ik was gewoon niet bij de les”.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:52 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 1 bericht ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen