Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Grote maat Tinker, waar begin ik?

 
Profiel   

Na een flink aantal jaar zonder begint het bij mij toch weer te kriebelen. Ik ben daarom heel voorzichtig aan het rondkijken voor een nieuwe harige vriend. Omdat ik zelf lang ben (1.80) en geen lichtgewicht, zoek ik een flinke maat Tinker. Mijn vorige was 1.64, en dat was perfect. Ik zou dus graag weer rond de 1.60 minimaal zitten. Een jong dier heeft mijn voorkeur.

Maar waar vind je nou een betrouwbare verkoper/handelaar/particulier waar ze Tinkers met die maat hebben?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 13:58 



 
Profiel   

Gorgeous Horse Stables.
Daar heb ik mijn hengst en merrie vandaan (beide 1.60)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:07 



 
Profiel   

@guppekop Kijk dat ziet er goed uit :D Dat zijn tenminste maatjes waar ik wat mee kan met mijn lange benen! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:09 



 
Profiel   

Haarbal schreef
@guppekop Kijk dat ziet er goed uit :D Dat zijn tenminste maatjes waar ik wat mee kan met mijn lange benen! :D

Is een Shire dan niet meer wat voor jou maat? Of een Drumhorse (Shire x Tinker)?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:21 



 
Profiel   

Mijn tinker (1.66m) heb ik gewoon van marktplaats vandaan bij een particulier. Ben 1x wezen kijken en proef rijden, 2e x contract wezen tekenen, en 3e keer opgehaald (met de auto een reis van bijna 3 uur, met ophalen een reis van 4 uur).

Ik zou ook zeker marktplaats bij langs lopen. Genoeg particulieren die een paard verkopen, en ook daar kan je afspraken maken over keuringen of een contract.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:24 



 
Profiel   

@Daphara Ik vind Shires echt weer te groot, bovendien hebben ze vaak een flinke ramsneus of een lomp groot hoofd, en dat vind ik lelijk... Ik zoek dus ook nog eens een Tinker/Drumhorse met een wat fijner koppie, of in ieder geval een recht profiel, en zonder enorme flaporen. Maar een papier of labeltje van dit-en-dit ras maakt me eigenlijk niet zo veel uit, zolang het dier maar aan mijn wensen voldoet.

@Sanne1992 Helaas zetten mensen in de advertentie de stokmaat er vaak niet bij...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:30 



 
Profiel   

Dineke van Stal Roseboom heeft ook grote tinkers!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:34 



 
Profiel   

Haarbal schreef
@Daphara Ik vind Shires echt weer te groot, bovendien hebben ze vaak een flinke ramsneus of een lomp groot hoofd, en dat vind ik lelijk... Ik zoek dus ook nog eens een Tinker/Drumhorse met een wat fijner koppie, of in ieder geval een recht profiel, en zonder enorme flaporen. Maar een papier of labeltje van dit-en-dit ras maakt me eigenlijk niet zo veel uit, zolang het dier maar aan mijn wensen voldoet.

@Sanne1992 Helaas zetten mensen in de advertentie de stokmaat er vaak niet bij...


Toevallig weet ik een plaatje van een drumhorse Merrie die te koop staat, ik stuur je wel een PB

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:38 



 
Profiel   

@JoycexEnya Dankjewel, maar op de website vind ik maar 1 paard boven de 1.45 ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 14:40 



 
Profiel   

Irish Tinker Stable heeft ook vaak grote maat, met massa. Zij kunnen je vast helpen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 17:12 



 
Profiel   

Haarbal schreef
Een jong dier heeft mijn voorkeur.


Hoe jong wil je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 19:51 



 
Profiel   

Ik meen dat ze laatst veel grote heeft geïmporteerd. Ik zou haar gewoon even een berichtje doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 20:23 



 
Profiel   

Je zou Hanneke Scheltinga van Mathilde hoeve in wapserveen een berichtje kunnen doen.
Ze heeft best mooie Tinkers staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 20:47 



 
Profiel   

Ik weet wel een 4 jarige tinker x shire te koop van 1.70+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-18 23:44 



 
Profiel   

cp112 schreef
Ik weet wel een 4 jarige tinker x shire te koop van 1.70+


Toch niet Cotton he?

Wij hebben onze Tinkies allemaal op marktplaats gevonden. Onze kleinste (volwassen) Tink is 1.58 :D
Als ik onze 2,5 jarige even niet mee reken (die heeft nog een beetje pokon nodig!!)

Heel veel geduld hebben met je zoektocht wilt ook helpen, ik heb bijna een jaar gezocht voordat ik wat vond wat me aansprak. Misschien eens de verkoop pagina van Tinkers op FB bekijken/volgen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 08:49 



 
Profiel   

Allienda schreef
cp112 schreef
Ik weet wel een 4 jarige tinker x shire te koop van 1.70+


Toch niet Cotton he?

Wij hebben onze Tinkies allemaal op marktplaats gevonden. Onze kleinste (volwassen) Tink is 1.58 :D
Als ik onze 2,5 jarige even niet mee reken (die heeft nog een beetje pokon nodig!!)

Heel veel geduld hebben met je zoektocht wilt ook helpen, ik heb bijna een jaar gezocht voordat ik wat vond wat me aansprak. Misschien eens de verkoop pagina van Tinkers op FB bekijken/volgen?


Cotton is geen kruising hoor. Gewoon volle tinker :D pa en ma waren 1.62/1.64.
Cotton is ruim 1.75 inmiddels :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 10:10 



 
Profiel   

Haha!! Gelukkig maar :) Ik dacht al dat hij 100% Tinker was..............Maarja dan toch de twijfel ivm stokmaat :+ Ik hoop toch dat Cullan langzaam gaat stoppen met groeien. Pa en ma zijn ook 162/164 := en hij is nu al (zelf gemeten) 162 met nog geen 3 jaar :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 10:54 



 
Profiel   

Haarbal schreef
Na een flink aantal jaar zonder begint het bij mij toch weer te kriebelen. Ik ben daarom heel voorzichtig aan het rondkijken voor een nieuwe harige vriend. Omdat ik zelf lang ben (1.80) en geen lichtgewicht, zoek ik een flinke maat Tinker. Mijn vorige was 1.64, en dat was perfect. Ik zou dus graag weer rond de 1.60 minimaal zitten. Een jong dier heeft mijn voorkeur.

Maar waar vind je nou een betrouwbare verkoper/handelaar/particulier waar ze Tinkers met die maat hebben?


Tinkers in die schofthoogte zijn heel moeilijk te vinden. Zoek je per se een Tinker? Of mag het ook een ander koudbloed ras zijn.

Je zou eens bij Matsje Hannema-Bijma kunnen navragen. Volgens mij heeft zij 2 grote maat jonge stamboek Tinkers te koop. Zij heeft Stal Kinnema in Friesland.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 17:48 



 
Profiel   

Ik zag er vandaag eentje voorbij komen in een facebook groep van 1.58 en 8 jaar. Leek me een leuk dier. Horse sale/paarden kopen en verkopen heette de groep.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 17:57 



 
Profiel   

Die cp112 bedoelt had ik ook in gedachten.

Daarnaast zal ik nog een pb sturen over een jonge ruin die wel rond de 1.65 kan uitkomen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 20:08 



 
Profiel   

ik heb een 4 jarige ier, zal nu zo'n 1.62 zijn, maar groeit nog flink.
heb hem beleerd, maar staat nu weer op de weide om te groeien.

[ img ]\

[ img ]

we hebben voor mijn werk laatst ook een leuke jonge ruin aangekocht bij dineke roosenboom zal ook teen de 160 zitten

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-18 20:16 



 
Profiel   

mellodies stable daar komt onze dame vandaan . meet nu bijna 1.60 en is nog groeiende :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-18 01:33 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen