Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat vinden jullie vd bespiering/bouw v mijn paard?

 
Profiel   

nummie schreef
Deze link is leuk voor aanvullende informatie hoe je het exterieur beoordeeld. https://maken.wikiwijs.nl/bestanden/272 ... paard.pptx


Zeer interessante link. Is er misschien ook zo een link waarin staat de voor en nadelen van een bepaalde exterieur? Bv schuine schouder voordelig/nadelig bij springen of dressuur en waarom?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 19:40 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]
Ben heel benieuwd wat jullie vinden.
Let op! Paard is maar 3 jaar oud. Wellicht handig voor je opmerkingen :D

Edit. Iets weke rug in mijn ogen

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 19:42 



 
Profiel   

Als je de standfoto's ziet, dan kan je idd goed zien dat dat de spieren er meer op moeten. maar ze hoeft echt niet meer vet. zou echt zonde zijn. Dan krijg je lege opvulling.

Ook dit paard heeft een wat lang achterbeen en wat onderstandig voorbeen. Wel goede schoft schouderpartij. Kruis staat iets hoog. Aansluiting hals hoofd mag wat sterker. Maar dat heeft ook alles met training en spieropbouw temaken.

Kabayo. Idd wat week in de rug. Schoft mag nog meer ontwikkelen. Schouderpartij is behoorlijk prominent aanwezig. Maar volgens mij is dat wel wat ze willen zien bij friezen. Wat me ook opvalt is dat het achterbeen buiten de massa geplaatst wordt. Voor een 3 jarige vind ik haar er goed uit zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 19:45 



 
Profiel   

Leuk! Zelf weinig verstand van bouw etc.. Haha!

Ben wel benieuwd naar mijn paard! 3,5jarige ruin die net een halfjaar onder t zadel is :)
Dit was 2 weken geleden;
[ img ]

[ img ]

En fototje onder het zadel;
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 19:47 



 
Profiel   

Mijn quarter merrie wel wat oudere foto's aangezien ze nu niet zo geweldig in conditie staat.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 19:51 



 
Profiel   

Pearl, fijn dier, is wat beknopt in de hals.

Kabayo, is idd week in de rug en de foto’s zijn niet heel voordelig.

1 van mijn paarden als 1,5/2 jarige:


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 19:55 



 
Profiel   

Ik weet het cobiie. Gebrek aan beter haha. Ze gaat 28e naar de keuring. Daar hoor ik het vast ook wel :j
Mooi paard maar in draf kan ik niet veel nuttigs zeggen ipv op stand

Dankje peelie

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 19:57 



 
Profiel   

ryukapple: ik zou zeggen dat ze in tegenstelling tot veel quarters die ik zie niet zo neerwaarts gebouwd is. Op het randje van overbouwd, nek hoog ingeplant, met misschien een iets van een onderhals. Rug achter de schoft wat gezonken en lang. Achter wat sabelbenig en stijlgekoot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 20:03 



 
Profiel   

Sorry ik ben niet goed in beoordelen haha.
Maar Pearl,Cobiie en Kabayo jullie hebben wel mooie paarden!

Deze post even gewijzigd, maak morgen betere foto's :).


Laatst bijgewerkt door roosjenat op 17-04-18 20:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 20:04 



 
Profiel   

xPearl, knap dier :j Ik zou zeggen dat hij imo wel wat langer in de rug had mogen zijn. Nek hoog ingeplant, misschien wat onderhals maar het is nog een jong dier. Ook stijl om de koten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 20:05 



 
Profiel   

Mooie paarden allemaal!

Wat vinden jullie van de bespiering van mijn paard? (Draver)
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 20:08 



 
Profiel   

Kelly hij lijkt onbespierd. Maar wat staat daar voor het paard? Een super solarium?? Wat heeeerlijk. Heb zoiets nog nooit gezien

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 20:10 



 
Profiel   

Stoer dier cobiie! Gelders gefokt?

Heb je er misschien een standfoto bij roosjenat? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 20:11 



 
Profiel   

Kabayo schreef
Kelly hij lijkt onbespierd. Maar wat staat daar voor het paard? Een super solarium?? Wat heeeerlijk. Heb zoiets nog nooit gezien


Ja is een solarium.

Woody wordt getraint voor de endurance.. dus inderdaad zal hij geen spierbundel zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 20:14 



 
Profiel   

Laurie schreef
Stoer dier cobiie! Gelders gefokt?

Heb je er misschien een standfoto bij roosjenat? :)



Nee helaas , ik ga morgen maar even goede standfoto's maken en dan kom ik hier weer even op terug :).

Heb er wel 1 maar is van 2 jaar terug en toen zat ze nog niet volop in training dus dat heeft geen nut haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 20:17 



 
Profiel   

Laurie schreef
Stoer dier cobiie! Gelders gefokt?

Inderdaad een Alexandro p. {:}

Kelly, draagt hij altijd zijn staart scheef? Voor de rest vind ik hem wel fijn in de bespiering voor endurance.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 20:19 



 
Profiel   

kelly92; Weke rug, hoge halsaanzet. Hals lijkt wat kort en onbespierd. Op de onderste foto staat bij alsof bij x-benen heeft, met de tenen naar buiten, maar dat kan een momentopname zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 20:21 



 
Profiel   

[ img ]
Wat vinden jullie van het lekkere kontje van mijn haf? :D

Heb momenteel geen goede foto's van zijn lijf en al helemaal niet onder het zadel, maar was redelijk onder de indruk van z'n achterkant haha.
Zal morgen goede foto's maken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 20:30 



 
Profiel   

Heel aansprekend dier xPearl!

Kelly: ik sluit me bij Quebelle wat betreft je paard :) Verder viel ook mij de scheve staart op, zie je dat vaker bij 'm?

Nog een pony:

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 20:31 



 
Profiel   

[ img ]
[ img ]

Nee hij draagd hem meestal recht. Denk moment opnamen.
Hij staat ook wat ongelukkig waardoor half misschien niet goed uitkomt.

Klopt wel dat hij bespiering mist in zijn bovenlijn. Hij loopt nog veel hoog met zijn hoofd maar hij gaat gelukkig steeds meer zakken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 20:36 



 
Profiel   

Wauw wat een diversiteit komt hier voorbij. Ik lees al even mee, ik leer er ontzettend veel van. Ik ben zelf heel erg van de bewerkbaarheid in combinatie met bouw etc. Maar vind het soms wel lastig beoordelen. Tot nu toe uiteindelijk wel goed gekomen.

Heb een paar voorbeelden.
Dit is een nu 9 jarige merrie die volop in de amateur sport loopt. Hebben jullie beelden van onder het zadel nodig?
[ img ]

[ img ]


En dit is een net 3 jarige merrie. Ze loopt net wat los aan de longe, met een zadeltje op.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 20:44 



 
Profiel   

ik vind het wel een beetje jammer dat ik uitgebreid de moeite neem om op iedereen te reageren en ik welgeteld 1 reactie krijg op mijn paard. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 20:54 



 
Profiel   

Wat een mooie foto's en kommentaar allemaal! Leuk om te lezen!
Vind het heel lastig om zelf te beoordelen.

nummie schreef
Buxy schreef
[ [url=m/zP8rJ0.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dit is mijn 10 jarige spring gefokte ruin. Ben erg benieuwd naar jullie mening!


Ik vind dit paard veel lengte hebben in de rug en wat kort in de hals, zware hoofd,-halsverbinding voor zover dat zo te beoordelen is van deze foto. Hij heeft een onderhals qua bespiering.

Hij lijkt iets gespreid te staan (weet niet of ik dat juist verwoord). Voor en achterbenen beide iets onder het lijf weg, alsof hij het ontlast? Hij staat sowieso in het rechthoeksmodel en de romp is neerwaarts. Schouder lijkt wat steil. Verloop van de rug is strak.

Verder vind ik zijn hoofd erg mooi, klein en elegant. Wat voor bloed zit er achter?
Qua bespiering vind ik hem wat schraal, alsof hij een tijd niet getraind is? Als je de leeftijd er niet bij had gezet had ik hem een stuk jonger geschat afgaand op de bespiering/ bouw.

Deze link is leuk voor aanvullende informatie hoe je het exterieur beoordeeld. https://maken.wikiwijs.nl/bestanden/272 ... paard.pptx


De afstamming is WITTINGER x pacific
Hij is nu een jaar in training toen ik hem een jaar geleden kreeg was hij heel magen en blood qua spieren.
[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 20:55 



 
Profiel   

Ik moet morgen even op mn laptop reageren. Op mn telefoon kan ik fotos niet mooi beoordelen. Heb ze wel allemaal gezien _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 20:59 



 
Profiel   

Zelf ben ik heel slecht in het beoordelen van anderen, maar vind het wel leuk om de bevindingen/meningen van anderen te lezen. Foto's blijven ook moment opnames en een paard kan er binnen 2 tellen heel anders uitzien (aangespannen spieren omdat er wat spannends aan komt).


Hier mijn eigen foto's:

oktober 2015
[ img ]

augustus 2016
[ img ]

augustus 2016. Dit ga ik er nooit uit gereden krijgen :')
[ img ]

december 2016
[ img ]


april 2017
[ img ]

Geen recente foto's door blessure. Flinke opstartproblemen (tandarts gedoe, zadelgedoe, mijn eigen lichaam gedoe). Hij mag nog beter ontwikkelen in de bovenlijn en hier wordt ook weer rustig aan gewerkt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 20:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen