Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat vinden jullie vd bespiering/bouw v mijn paard?

 
Profiel   

Miss Lizzje. Het eerste wat mij opvalt is de rug. Lichte karperrug.

Ik ga morgen verder reageren.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 21:02 



 
Profiel   

Ik reageer later even op iedereen, telefoon lukt me niet zo goed. Dus komt van mij in ieder geval zeker. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 21:18 



 
Profiel   

Laurie; Wat een prachtige pony. Deze bouw val ik gewoon erg voor en ik kan dan ook zo niets echt negatiefs zeggen! In alle opzichten prachtig!

[ img ]
Dit is mijn newforestpony. Op deze foto was ze nog wat week in rug en lendenen. Dat is nu na veel trainen, 1 veulen en de dracht nu, al een heel stuk verbeterd.

[ img ]
Dit is mijn bonte merrie ( fries x kwpn ). Hier is ze iets meer bodybuilder :P

[ img ]
Ze heeft een wat strakke rug en is staat iets troontredend. Ook heeft ze snel bij spanning de onderhals eruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 21:28 



 
Profiel   

Ook ik reageer morgen even uitgebreider ivm telefoon.

@peelie, jij in ieder geval bedankt voor je reactie! Ben daarmee in mn hoofd gaan kijken wat je bedoeld en snap wat je bedoeld. Helemaal geen verkeerd commentaar :D

Ik had gehoopt dat ik wat dieper kon reageren op jou hafje, ik heb er niet veel verstand van maar probeer het toch..

Ik vind hem mooi in vorm, en (ik weet niet of dit klopt maar dit is op gevoel) ik vind dat hij niet zo'n zware hoofd hals verbinding heeft, maar juist mooi ertussen in? Overigens vind ik dat geen nadeel maar juist een voordeel bij de haflingers, voor mijn gevoel is het normaal zo'n enorm "front/blok" dat je van voren hebt en dat heb ik met hem juist niet. Verder oogt hij voor mij heel netjes in evenwicht qua stand en hoogte van zijn benen?

Nogmaals, als ik iets zeg wat niet klopt dan hoor ik het graag (bijv als ie juist een zware verbinding heeft?). Ben hier om te leren! :)

Edit; Ah lees zojuist de post van quebelle, ik ga eens kijken naar zn rug of ik dat snap :j

Nog meer edit's; ik heb stiekem even gauw een haflinger wiki opgezocht en de ras standaarden opgezocht, ik vind hem daar eigenlijk goed aan voldoen. Mijn gevoel dat licht hellende kruis en enigsinds lage staartaanzet?

Misschien dat ik toch wel verkeerd zit qua die hoofd hals verbinding, althans wat ze zouden willen zien en wat ik zie. Maar ik ben heel benieuwd of iemand me dat kan verduidelijken!


Laatst bijgewerkt door Yltje op 17-04-18 21:41, in het totaal 3 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 21:29 



 
Profiel   

@Peelie, persoonlijk heb ik je foto's over het oog gezien omdat ze onderaan een hele lange post staan - en ik heb de eerste pagina wat geskipt omdat er heel wat slechte foto's in staan die het beoordelen moeilijk maken.

Persoonlijk vind ik je haf er wel leuk uitzien, misschien wat lang in de rug met een plat kruis, maar mooie droge benen. Misschien dat ik hem als 4-jarige wat 'voller'vind ogen maar hij lijkt mij wel behoorlijk correct :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 21:34 



 
Profiel   

Ik ga morgen reageren op wat mensen, het topic gaat sneller dan ik dacht, maar zal mijn voor en na foto's ook even hier zetten.

puppypaard:

[ img ]

nu:

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 21:36 



 
Profiel   

SinneJ, behalve dat je paard duidelijk uitgezwaard is kan ik met deze foto's eigenlijk niets exterieurmatig zeggen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 21:39 



 
Profiel   

Quebelle schreef
SinneJ, behalve dat je paard duidelijk uitgezwaard is kan ik met deze foto's eigenlijk niets exterieurmatig zeggen.


Het gaat me ook meer om de bespiering dan exterieurmatig hoor, ik weet dat hij niet ideaal is. Hij heeft een (te) lage halsaanzet, stijle schouder en is overbouwd. Ik wilde meer laten zien (op de eerste foto zie je het wel) dat dat niet onoverkomelijk is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 21:40 



 
Profiel   

SinneJ'; Waauw wat een verandering. Zo mooi uitgezwaard, Onherkenbaar :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 21:42 



 
Profiel   

SinneJ schreef
Quebelle schreef
SinneJ, behalve dat je paard duidelijk uitgezwaard is kan ik met deze foto's eigenlijk niets exterieurmatig zeggen.


Het gaat me ook meer om de bespiering dan exterieurmatig hoor, ik weet dat hij niet ideaal is. Hij heeft een (te) lage halsaanzet, stijle schouder en is overbouwd. Ik wilde meer laten zien (op de eerste foto zie je het wel) dat dat niet onoverkomelijk is.

Toch zijn we hier meer met een standfoto :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 21:51 



 
Profiel   

Ik heb in de OP gezet dat we gingen voor foto's in aanspanning.. standfoto's zijn prima, maar niet waar ik voor ging. Mensen mogen doen wat ze willen van mij hoor ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 21:52 



 
Profiel   

Quebelle schreef
SinneJ schreef

Het gaat me ook meer om de bespiering dan exterieurmatig hoor, ik weet dat hij niet ideaal is. Hij heeft een (te) lage halsaanzet, stijle schouder en is overbouwd. Ik wilde meer laten zien (op de eerste foto zie je het wel) dat dat niet onoverkomelijk is.

Toch zijn we hier meer met een standfoto :)


Ik heb verder niet veel in stand...

Deze voor de hals in rust:

[ img ]


en dan deze, maar ga je ook weinig aan hebben;

[ img ]

Maar mijn opzet was eerder om ook naar bespiering te vragen zoals in het topic dat aanleiding gaf voor dit hier. En dan zijn foto's in beweging nuttiger, voor bespiering.


edit: bedankt _AAASCHAAA_ !! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 22:01 



 
Profiel   

Hier een die in stilstand echt een behoorlijke onderhals erop kan zetten, hals komt volgens mij ook wat diep uit de borst. Verder weinig verstand van :Y)

[ img ]

[ img ]

Is wel pas 3 jaar dus zit sowieso laag in het werk en qua bespiering dus ook. Hier nog meer recentere foto eerste is alweer half jaar terug, helaas wel net z’n hoofd verkeerd maar qua lichaam veranderd hij wel vooral zn buikspier zie je erg goed nu.

[ img ]

Met rijden en longeren helemaal geen last van onderhals dan loopt hij mooi naar benden uit zichzelf

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 22:20 



 
Profiel   

SinneJ wat is jou paard mooi uitgezwaard. Complimenten! Glanst als n spiegel.

Ben hier altijd fan van!
Pony heeft nog wat onderhals.

[ img ]

Bovenste foto is bij aankoop maart 2016
Middelste juni 2017
Onderste maart 2018
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 22:27 



 
Profiel   

Ik ben erg benieuwd wat jullie van de bouw van mijn paard vinden. Het is een Angelo european studbook. Hij is inmiddels al 19 jaar. Ik vind hem zelf erg mooi gebouwd.
( Ik zal morgen betere foto's maken)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 22:38 



 
Profiel   

Saaams schreef
SinneJ wat is jou paard mooi uitgezwaard. Complimenten! Glanst als n spiegel.

Ben hier altijd fan van!
Pony heeft nog wat onderhals.

[ [url=m/pJS8iH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Bovenste foto is bij aankoop maart 2016
Middelste juni 2017
Onderste maart 2018
[ [url=m/kN4L1x.jpg]Afbeelding[/url] ]



Je kan duidelijk zien de dat hij/zij op de hals en achterhand gespierder is geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 23:34 



 
Profiel   

Ben ook erg benieuwd wat jullie van mijn inmiddels 22jarige barokke fjord vinden!






[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-18 23:43 



 
Profiel   

Yltje schreef
Ook ik reageer morgen even uitgebreider ivm telefoon.

@peelie, jij in ieder geval bedankt voor je reactie! Ben daarmee in mn hoofd gaan kijken wat je bedoeld en snap wat je bedoeld. Helemaal geen verkeerd commentaar :D

Ik had gehoopt dat ik wat dieper kon reageren op jou hafje, ik heb er niet veel verstand van maar probeer het toch..

Ik vind hem mooi in vorm, en (ik weet niet of dit klopt maar dit is op gevoel) ik vind dat hij niet zo'n zware hoofd hals verbinding heeft, maar juist mooi ertussen in? Overigens vind ik dat geen nadeel maar juist een voordeel bij de haflingers, voor mijn gevoel is het normaal zo'n enorm "front/blok" dat je van voren hebt en dat heb ik met hem juist niet. Verder oogt hij voor mij heel netjes in evenwicht qua stand en hoogte van zijn benen?

Nogmaals, als ik iets zeg wat niet klopt dan hoor ik het graag (bijv als ie juist een zware verbinding heeft?). Ben hier om te leren! :)

Edit; Ah lees zojuist de post van quebelle, ik ga eens kijken naar zn rug of ik dat snap :j

Nog meer edit's; ik heb stiekem even gauw een haflinger wiki opgezocht en de ras standaarden opgezocht, ik vind hem daar eigenlijk goed aan voldoen. Mijn gevoel dat licht hellende kruis en enigsinds lage staartaanzet?

Misschien dat ik toch wel verkeerd zit qua die hoofd hals verbinding, althans wat ze zouden willen zien en wat ik zie. Maar ik ben heel benieuwd of iemand me dat kan verduidelijken!

Je zit wel goed hoor.

Hij heeft juist geen hellend kruis. Eerder wat te plat en geen lage staartinzet, maar juist te hoog ;)

Quebelle schreef
@Peelie, persoonlijk heb ik je foto's over het oog gezien omdat ze onderaan een hele lange post staan - en ik heb de eerste pagina wat geskipt omdat er heel wat slechte foto's in staan die het beoordelen moeilijk maken.

Persoonlijk vind ik je haf er wel leuk uitzien, misschien wat lang in de rug met een plat kruis, maar mooie droge benen. Misschien dat ik hem als 4-jarige wat 'voller'vind ogen maar hij lijkt mij wel behoorlijk correct :j

Idd ook het commentaar op de keuring. Wat lang i n de rug en plat in het kruis. Maar toch meer dan voldoende voor een hele mooie 1e premie.

Wat ik wel heb gemerkt is dat het ook enorm afhangt van hoe je ze opstelt voor de foto hoe ze er uit zien. De meest recente foto is echt van de zeikant. Terwijl de keuringsfoto de billen wat meer naar de fotograaf staan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 03:12 



 
Profiel   

Ik zal even op een paar reageren; dit is overigens puur mijn mening. Ik heb er niet voor gestudeerd 
@ Esther_R20: Leuk paard! Mooi geschoren ook. Ik vindt inderdaad dat hij een onderhals heeft. Hij zou voor mij nog wat meer spier mogen hebben op zijn rug.
@ Buxy : Ik vind die van jou persoonlijk mooi in zijn spier zitten. Ik houd van dat afgetrainde, Hij is mooi slank. Misschien dat hij nog wel wat meer spier op zijn schouder mag hebben?
@_ Tristan: Lastig te beoordelen via deze foto’s.
@DreamGuide: Hij is inderdaad plat.  ik denk dat als je straks een vergelijk foto maakt met 2019, dat hij dan een wat rondere kont zal gaan krijgen?
@Nynkster: Ik vind je pony nog minimaal in de bespiering. Is het een jonge pony?
@Quir: Volgens mij is die van jou in verhouding met alles goed gespierd.
@Amy: Leuke pony! Volgens mij is de voorhand goed bespierd, maar volgens mij is de achterhand wat onderbespierd.
@oDonoghue: Vindt het lastig te beoordelen. Komt denk ik ook omdat hij wat aan de zware kant is? :$
@Peelie: Mooie haf! Mooi slank! Ik vindt vooral de hals echt heel erg vooruit gegaan aan de hand van je foto als 4 jarige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 06:15 



 
Profiel   

Dankje. Hij is zeker vooruit gegaan.

Moet je zit zien.

[ img ]
1 jaar geleden
[ img ]
En nu.

Er zit precies 365 dagen tussen de beide foto's.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 06:43 



 
Profiel   

Oke hier komt mijn bijlees en beoordeel post. Ik ben een leek op dit gebied :o

Peelie: Wat een leuke foto's met een jaar ertussen. En wat loopt die fijn, stang hangt los en neus mooi op de loodlijn maar dat terzijde. Ik heb eigenlijk weinig ervaring met haffies, maar vind jou haf er 'mooi' uit zien.

Wendie1992: Ik heb dus ook helemaal geen ervaring met fjorden. Maar voor die leeftijd vind ik 'm er goed uit zien hoor.

xkikidegroot: Van die foto kan ik niet zo heel veel zeggen, dan mooi paard.

Saaams: Als ik het goed begrijp zijn je foto's van lang geleden tot recent? Allemaal dezelfde 'witte'? Dan is die flink in spieren toegenomen zeg. Mooi! :j

_Zoe: Zo, beste hals en ook kort. Zit volgens mij een aardige kap op. Vind hem op de longeerfoto te kort bij gezet, neusje is achter de loodlijn en zou juist met zon korte hals wat meer lengte willen zien aangezien hij al weinig lengte heeft. Vind het een stoer plaatje

SinneJ: Die is een stuk mooier in de spieren gekomen zeg. Duidelijk verschil. Wat schraal als puppy paard zeg. Lijkt een heel ander paard geworden

_AAASCHAAA_: Je benoemd het eigenlijk zelf al..

miss_lizje: Die is mooi veranderd! Lijkt wel strak in de lendenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 08:27 



 
Profiel   

En hier deel 2.
Kabayo: Oogt week zoals je al zegt, ben benieuwd hoe die is met wat training.

xPearl: Vind je paard correct ogen eigenlijk, mooi. Niet veel op aan te merken.

ryukapple: Ik heb geen verstand in de quarter wereld. Maar je rijd gewoon engels? Leuk. Paard lijkt zware hoofd hals verbinding te hebben en op de rij foto mag dat knikje dus nog net wat meer.

cobii: Leuk paard, kan niet heel veel zeggen verder.

Kelly: Of het komt door de foto, maar paard lijkt wat scheef. En mist nog wat spieren. Leuk paardje hoor.

Laurie: Ik ben al lang fan van je pony. Heb niks objectiefs te zeggen. <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 08:32 



 
Profiel   

Ik ben benieuwd wat jullie vinden!
[ img ]

[ img ]

Helaas geen stand foto's

Peelie: hij is mooi in bespiering aangekomen!
Veel verstand heb ik er niet van hoor :')


Laatst bijgewerkt door Yenni op 18-04-18 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 08:37 



 
Profiel   

Op pagina 2 staan 2 paarden van mij. 1 vd 2 is onder het zadel. Hierbij nog een onder het zadel foto.
[ img ]


En misschien leuk als we instellen als je foto's plaatst, je moeite neemt om wat voorgangers te beoordelen? Of gelijk, of op een later moment? Al is het alleen maar leuk en mooi? Ik heb ook mijn best gedaan maar kwam ook niet veel verder dan 'leuk' en 'mooi' _O-
Ga nu de genoemde link even bekijken, goede leer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 08:40 



 
Profiel   

Persoonlijk vind ik rijfoto's erg moeilijk te beordelen, ookal is de spiermassa daar zogezegd beter op te oordelen, want dat kan je bouw van een paard zodanig vervormen dat je er imo niet echt een goed beeld op te plakken valt. Er valt prima te zien op een zijwaartse standfoto of een paard bespierf is of niet, en daarop is de bouw vh paard ook vele malen beter op te oordelen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 09:19 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen