Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 4 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat vinden jullie vd bespiering/bouw v mijn paard?

 
Profiel   

Peelie: bedankt voor je reactie! Ik denk dat de rug idd nog wel beter wordt met de tijd: toen ik haar kocht was ze zo
[ img ]

Kelly: klopt! Ze is bijna 4 jaar oud.
Zijn net weer in de opbouwende fase nadat ze in de winter nogal ingevallen was

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 09:40 



 
Profiel   

Ik ben nogal een leek op dit gebied, maar ben benieuwd wat jullie vinden mijn pony. Op deze foto 2,5 jaar oud, dus nog wat overbouwd.
Zal binnenkort eens nieuwe foto's maken, al denk ik niet als ik deze foto zie dat hij nog in dezelfde conditie is, haha. }:0 Ik wil graag de mensport in met hem.

[ img ]


Laatst bijgewerkt door Frummels op 18-04-18 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 10:03 



 
Profiel   

Nynkster: Persoonlijk zie ik niet zo veel verschil, maar dat kan ook zijn door het standpunt waar de foto is getrokken.
Ze heeft een lange weke rug, wat je waarschijnlijk wat kan opvangen met goede training, maar hij blijft ook gewoon lang. Verder op de onderste foto ook een hertenhals en op de bovenste een stijl achterbeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 10:03 



 
Profiel   

Quebelle schreef
Nynkster: Persoonlijk zie ik niet zo veel verschil, maar dat kan ook zijn door het standpunt waar de foto is getrokken.
Ze heeft een lange weke rug, wat je waarschijnlijk wat kan opvangen met goede training, maar hij blijft ook gewoon lang. Verder op de onderste foto ook een hertenhals en op de bovenste een stijl achterbeen.


Foto’s van hoe ze er nu uit ziet staan op de eerste pagina. Lange rug klopt zeker en week ook wel. Maar met training zal het wel Beter worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 10:07 



 
Profiel   

Frummels; Pony is inderdaad overbouwd, hopelijk trekt dit nog wat weg, net zoals zijn onderhals, hij is nog jong :j Verder is hij ook imo te lang in de rug.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 10:07 



 
Profiel   

Nynkster schreef
Quebelle schreef
Nynkster: Persoonlijk zie ik niet zo veel verschil, maar dat kan ook zijn door het standpunt waar de foto is getrokken.
Ze heeft een lange weke rug, wat je waarschijnlijk wat kan opvangen met goede training, maar hij blijft ook gewoon lang. Verder op de onderste foto ook een hertenhals en op de bovenste een stijl achterbeen.


Foto’s van hoe ze er nu uit ziet staan op de eerste pagina. Lange rug klopt zeker en week ook wel. Maar met training zal het wel Beter worden

Ik zag ze net! Op die foto's ziet ze er inderdaad beter uit. Rug ziet er daar sterker uit, maar qua lengte zal die zo blijven. Knap ding :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 10:09 



 
Profiel   

Quebelle schreef
Persoonlijk vind ik rijfoto's erg moeilijk te beordelen, ookal is de spiermassa daar zogezegd beter op te oordelen, want dat kan je bouw van een paard zodanig vervormen dat je er imo niet echt een goed beeld op te plakken valt. Er valt prima te zien op een zijwaartse standfoto of een paard bespierf is of niet, en daarop is de bouw vh paard ook vele malen beter op te oordelen.


Er staan 2 pagina's terug gewoon stand fotos van mijn paard :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 10:10 



 
Profiel   

Bedankt! Ja ach, lange rug vind ik ook niet heel hinderlijk om eerlijk te zijn. Ze is/wordt een menpony dus beetje langere rug is ook niet heel erg, beter dan zo kort als de meeste welshjes hebben :)
Voor de hengst die er dit jaar op komt heb ik wel een die iets korter in de rug is. Het moet ook geen teckel veulen worden *D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 10:11 



 
Profiel   

Quebelle schreef
Frummels; Pony is inderdaad overbouwd, hopelijk trekt dit nog wat weg, net zoals zijn onderhals, hij is nog jong :j Verder is hij ook imo te lang in de rug.


Bedankt voor je reactie :) Hij is inmiddels nog steeds iets overbouwd, maar hij groeit nog dus ik denk dat het wel bijtrekt. Zijn onderhals is een stuk minder sinds de castratie gelukkig. Lange rug had ik nog niet gezien, maar nu je het zegt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 10:14 



 
Profiel   

Mijn oude jachtpaard was ook geen perfect beeld van hoe een paard er uit zou moeten zijn, dus misschien kan ik hem als voorbeeld gebruiken voor de mensen die wat 'foutjes' duidelijk willen zien :+

Hier mijn 20 jarige BWP allround gefokte ruin, voormalig manegepaard.
[ img ]
[ img ]

Zoals je kan zien is hij hoog in de schoft, qua ruglengte imo wel goed, grenzend aan te lang.
Kruis is behoorlijk plat, en de achterbenen zijn stijl. Paard had wel erg goede, harde benen.
Goed ontwikkelde borst, met een hals die iets korter had kunnen zijn. Hoofd iets te groot, met een lichte ramsneus. Hoeven werden nadien door een orthopedische hoefsmid beslaan ivm met spat en artrose dus er was zeker een postieve verandering ivm de stand van voor en achterhoeven (voorheen werd hij door de manege hoefsmid beslaan omdat hij voor ik hem kocht een manegepaard was).
Verder aanleg tot een onderhals maar lijkt mij toen wel goed van bespiering.

Op een oude rijfoto zie je bvb hoe zijn kruis veel boller en ontwikkeld lijkt, daarom dat ik niet graag rijfoto's beoordeel.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 10:20 



 
Profiel   

Ook ik ben benieuwd naar jullie mening heb er zelf vrij weinig verstand van. Eerste foto is er 1 waar ze op de stal niet goed voor haar waren. Door te weinig beweging (halve dag in de week naar buiten en geen goed voer)

[ img ]

Nu sta ik al anderhalf jaar op de andere stal en begint alles te groeien in positieve zin.
Zij in de breedte en ik in mijn vertrouwen in haar.


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 10:38 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

De rijfoto in het midden is al ruim 3 kwart jaar oud, heb helaas geen recente. Paard is springgefokt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 10:42 



 
Profiel   

Oké ik ga proberen anderen te beoordelen nu ik zelf goede foto's heb, maar vind het nog erg lastig.
Het is in ieder geval goede oefening voor mijn opleiding waar ik uiteindelijk een optimaal sportpaard moet kunnen "benoemen".
Ik heb alleen foto's van deze pagina genomen.

Nykster:
Op de eerste foto zie je duidelijk de lange weke rug, ook lijkt ze wat stijl in het achterbeen.
De tweede foto vind ik haar redelijk onbespierd ogen, maar aangezien je aangeeft dat ze wat schraal was is dat logisch.
Ze mist daar in ieder geval duidelijk spier in de bovenlijn.

Frummels:
Leuk jong ding, inderdaad nog wat overbouwd maar niet extreem zo te zien. Waarschijnlijk trekt dat nog wel bij. Er zit wel al een flinke onderhals op, maar met goede training is deze wel weg te werken. Pony lijkt verder qua gewicht wel mooi in model.

Quebelle:
Kan me eigenlijk alleen maar aansluiten bij je eigen commentaar. Hij heeft inderdaad wel een vrij plat kruis en stijl achterbeen, maar ziet er proportioneel uit dus kan me voorstellen dat hij er wel goed mee weg komt. Ik vind zijn halslengte juist wel passen bij zijn lijf.
Zijn benen lijken me mooi droog, hoeven mogen mijns inziens korter maar je schrijft over orthopedisch beslag dus dan begrijp ik dat daar aan gewerkt wordt.

Istri:
Erg ongelukkige foto's die ik lastig te beoordelen vind. Op de rijfoto kan ik weinig aanmerken, al vind ik haar daar qua halshouding erg statisch en gedwongen, dit mag wat mij betreft een stuk meer ontspannen en lager ingesteld.

Veraaaaah:
Standfoto is niet de meest ideale maar ik probeer het toch haha.
Hij lijkt me niet optimaal bespierd, zeker niet kaal maar er mag echt wat meer op, mn bij de hals en schouder zie ik graag wat meer vulling.
Op de eerste rijfoto zie je ook dat de hals bespiering mist, op de tweede lijkt dit al beter. Paard lijkt wat lang in de rug, maar dat kan misschien ook vertekenen.

Dan nu mijn paard. Longeren en foto's maken tegelijk bleek moeilijk, daarbij stond de ochtendzon vol op de roundpen waardoor de foto's al snel overbelicht waren.
Ik heb expres maar foto's gemaakt van 1 kant, hier hangen zijn manen er tenminste niet voor + de andere kant was hij echt heel smerig :')


[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Ik vind hem zelf momenteel wat aan de zware kant, maar hij wordt flink aan het werk gezet dus ik hou hem in de gaten ivm overgewicht.
Helaas heeft hij al een drukplek van zijn oude zadel, maar zadelmaker en ik houden m in de gaten.
Hij wordt gemiddeld 1 tot 5x per week gemasseerd dus hij is wel lekker los :')
Ik hoor graag van jullie wat jullie vinden voor ik mijn eigen mening geef!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 11:03 



 
Profiel   

Superassie : De goede fotos staan op de eerste pagina :) Dit was alweer even geleden

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 11:26 



 
Profiel   

Laat ik mezelf quoten na mijn lijst beoordelingen. Komen er steeds meer tussen die alvorens niks beoordelen _O-
Cioccolato schreef
Wauw wat een diversiteit komt hier voorbij. Ik lees al even mee, ik leer er ontzettend veel van. Ik ben zelf heel erg van de bewerkbaarheid in combinatie met bouw etc. Maar vind het soms wel lastig beoordelen. Tot nu toe uiteindelijk wel goed gekomen.

Heb een paar voorbeelden.
Dit is een nu 9 jarige merrie die volop in de amateur sport loopt. Hebben jullie beelden van onder het zadel nodig?


En dit is een net 3 jarige merrie. Ze loopt net wat los aan de longe, met een zadeltje op.


9 jarige

[ img ]

[ img ]

3 jarige


[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 11:35 



 
Profiel   

Cioccolato: Vind je 9 jarige een hertenhals hebben, al ziet dat er erger uit op de 1ste foto omdat ze zo gespannen staat en door de hoge hals aanzet/stijle schouder. Rug ziet er goed uit, iets strak misschien maar zeker niet slecht. Achterbenen iets sabelbenig denk ik? Wel een heel mooi dier, helemaal mijn smaak :j

Je 3 jarige heeft iets van een onderhals, maar dat kan eraf getrained worden. Verder vind ik hem/haar een kort voorbeen hebben in je bewegingfoto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 12:27 



 
Profiel   

Dank je! Hier een foto in ontspanning. Gelijk een heel ander beeld. Ze heeft idd een wat strakkere rug, die na training nu gunstiger is geworden gelukkig.
Ik kan niet opstellen voor beenstamdem, dus kan er ook geen geschikte foto voor maken :')
Ja ben heel benieuwd hoe de 3 jarige er met een jaar uit ziet :))

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 12:39 



 
Profiel   

Moderatoropmerking:
Aangezien dit niet echt een rijtechnische discussie is verplaats ik het topic naar PP (paardenpraat), daar staan meer vergelijkbare topics

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 13:05 



 
Profiel   

Istri:
Erg ongelukkige foto's die ik lastig te beoordelen vind. Op de rijfoto kan ik weinig aanmerken, al vind ik haar daar qua halshouding erg statisch en gedwongen, dit mag wat mij betreft een stuk meer ontspannen en lager ingesteld.

Thanks superassie.
Ik zou eens even kijken of ik beter fotos heb! Ik ben het met je eens. Wij rijden volgens de art to ride methode dus normaal is het lang laag.. we moeten de juiste houding boven in nog vinden. Plus dat ik me bedenk dat ik voor dit punt net had liggen zandhappen :') :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 13:25 



 
Profiel   

@SuperAssie ik mis wel wat front, maar voldoende bot
@istri mooi frontje voor haflinger
@nynkster mooi hoofdje met een mooi groot oog! Weke rug
@frummels overbouwd inderdaad wel ja haha

Ik heb er meerdere

1. Fries x Tinker
[ img ]
[ img ]


2. Welsh-A Stermerrie
[ img ]
[ img ]


3. KWPN
[ img ]
[ img ]


Laatst bijgewerkt door SaraViavia op 18-04-18 13:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 13:26 



 
Profiel   

Wat zit jouw Welsh merrie mooi in haar bespiering! Mooi en aansprekend dier. :j
De KWPN vind ik moeilijk vanuit deze positie/fotohoek, zelfde geldt voor je (prachtige!) kruising door de houding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 13:29 



 
Profiel   

Quir schreef
Bedankt alvast! Zal later even op de laptop reageren op de andere, toch wat makkelijker dan via telefoon. :))

Heb ook nog deze dame, mijn bijna 4 jarige pony, zo groen als gras en ongetraind. Vanaf volgende week is ze de pineut, dan mag ze rustig aan aan het werk. Maar vind dat ze van nature eigenlijk al een hele fijne bespiering heeft, ook al is ze erg jeugdig in het lijf nog (ook 1 van de redenen dat ze dus nog niet in t werk is).

[ [url=m/osssGT.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/v1r1gC.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ronde billen (Vooral ook dat voetje kijken hahaha := )

[ [url=m/OqrvQp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier drukt ze haar hals er wel wat uit (iets met elanden in je wei), maar verder wel goede indruk.

Heb helaas van geen van alle een goede stand foto, zal die volgende week eens maken. Vosje heeft ook paar weken (maanden :+ ) vakantie gehad ivm sneeuw en vorst, dus vind het eigenlijk ook wel interessant om te zien hoe ze gaan veranderen in het werk komende tijd!

Wat leuk, dat voetje doet mijn merrie ook altijd. weet jij wat dat is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 13:36 



 
Profiel   

Frummels schreef
Wat zit jouw Welsh merrie mooi in haar bespiering! Mooi en aansprekend dier. :j
De KWPN vind ik moeilijk vanuit deze positie/fotohoek, zelfde geldt voor je (prachtige!) kruising door de houding.


Begrijp ik! Heb van de KWPN maar één écht goede standfoto, maar die is een jaar oud en daar vind ik hem zelf niet eens mooi _/-\o_ Dit is alsnog niet een goede, maar ik heb er eentje bij gedaan. Bedankt voor je reactie!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 13:37 



 
Profiel   

Interessant om te zien dit! :)
Ik zal zo ook even wat foto's neermikken van mijn paard, maar het is echt nog work in progress.
Leg ik zo wel uit. :)

Saraviavia:
1. Wat een verschil op de eerste en de tweede foto. :j
Je ziet vooral dat de hals mooier bespierd is geworden, van een flinke onderhalsbespiering naar meer spier aan de bovenkant. Bredere boeg gekregen en wat meer body. Ook in zijn billen is hij mooier bespierd geraakt! Zijn rug lijkt alleen iets week.
2. Aansprekende merrie! Zit mooi in de bespiering, vooral haar buikspier springt er echt wel uit! Op de eerste foto lijkt ze nog een smal nekje te hebben als je het vergelijkt met de breedte van haar boeg.
3. Vanuit deze hoek kan ik er niet zoveel over zeggen. :)

Cioccolato:
Ik ben echt weg van je vos! <3 Precies hoe ze moeten zijn, flink veel wit, haha!
Qua bouw vind ik haar ook fijn, ze lijkt alleen wat onbespierd op de schoft te zijn. Voor mijn gevoel zie ik daar het zadel duidelijk zitten.
Je driejarige valt me nog mee, het is een springgefokte hé? Meestal zijn die op zo'n leeftijd wat bottiger. Op de tweede foto zie je dat iets meer, maar als er nog niks mee gedaan is, is dit een heel mooi startpunt!

Superassie: ik ben niet zo into de bouw van haflingers, maar wat me opvalt is dat je paard ietwat een onderhals lijkt te hebben en iets minder bespierd te zijn in de bovenlijn van de hals. Wat je zegt, hij is aan het afvallen, ik denk dat het dan al snel wat mooier oogt. Ik zie namelijk wel op de een na laatste foto dat de buikspieren er wel zitten en de schouderpartij en billen zijn ook mooi vol.

Veraaaaah: Je paard lijkt een beetje hetzelfde te hebben als de mijne: onbespierd op de bovenlijn. Onderhals is bespierd, de bovenkant minder. Met rijden zou je er misschien op kunnen trainen dat ze haar hals meer laat 'vallen' vanuit de schoft. Door de lange rug lijkt het zadel iets te ver naar voren te liggen, zou dat kunnen? Je paard is best langgelijnd. :) Haar boeg en kont vind ik wel mooi gespierd!

Istri: ik vind de foto's wat lastig beoordelen door de hoek waaruit ze genomen zijn. Op je rijfoto valt de gespierde hals me op, mooi om te zien! Ze lijkt in de rug wat week, wellicht door onderbespiering.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 20:50 



 
Profiel   

Zo, mijn merrie.
Ik heb haar nu bijna een jaar, wist dat het een project ging worden en na een hoop vogelen zijn we erachter gekomen dat het zadel niet passend was. Te dik opgevuld bij de schoft waardoor er spieratrofie ontstaan is. Zowel het zadel bij de vorige eigenaar als bij mij. Het is altijd een mager ding geweest, maar in vergelijking met hoe ze er in de winter uitzag ben ik qua gewicht voor nu tevreden, meer mag uiteraard altijd.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. De eerste foto is van een tijd terug, de tweede van vanavond in stand.
[ img ]
[ img ]

Edit: ik zie dat ik twee foto's heb van verschillende tijdstippen maar in bijna dezelfde houding.. :')
Najaar:
[ img ]

Nu:
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-18 20:57 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 4 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen